Stránka 4 z 12

Hm

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2009 05:47
od magnus
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11956

prekvapuje ma, ze to bude na 160kmh .. co je ale len dobre


No tak 160tka tam urcite nebude. V ramci zlacnovania sa nebudu rekonstruovat mosty cez Kysucu, niektore prelozky sa vobec nebudu realizovat. je to taka akoze rekonstrukcia.. Aspon take su moje informacie od projektantov aj stavbarov.

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2009 20:53
od jano.z
Inak zaujímavosťou tejto trate bude, že v rámci unifikácie zariadení bude v každej stanici namontované zabezpečovacie zariadenie iného výrobcu.

V železničnej stanici Kysucké Nové Mesto bude kvôli napojeniu na koridorové systémy inštalované stavadlo SIMIS-Worldwide. V stanici Čadca bude ponechaný systém EbiLock 950. No a v železničnej stanici Krásno nad Kysucou bude, keďže SIEMENS sa (ako obvykle) nedokáže pripojiť na EbiLock ani Bombardierovia na SIMIS, len AŽD sa nemusí pripájať na nič a nikam, nainštalovaná najnovšia verzia stavadla ESy, konkrétne ESA-33 s plne polovodičovými vstupmi a výstupmi.

Z tohto dôvodu (neschopnosť naviazať stavadlo SIMIS na reléový diaľkový systém NEVA-LUČ, nainštalovaný v bratislavskom železničnom uzle) je stavadlo AŽD ESA-11 nainštalované aj v stanici Bratislava - Rača.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 13:37
od Andrej
Par novych fotiek z rekonstrukcie
http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=11786

Btw, stavaju sa tu nejake prelozky? Obluk pri Rudinke sa nevyrovnava? Rekonstruuje sa v ramci tejto stavby aj cast V.koridoru pri zel.st.Zilina?

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 13:49
od Tomas PO
Andrej napísal:Par novych fotiek z rekonstrukcie
http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=11786

Btw, stavaju sa tu nejake prelozky? Obluk pri Rudinke sa nevyrovnava? Rekonstruuje sa v ramci tejto stavby aj cast V.koridoru pri zel.st.Zilina?

Na 7 fotke je urovnovy prechod. Myslel som si, ze sa pre reko vsetky menia na mimourovnove...

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2009 17:35
od jano.z
Usek Zilina - Cadca nepatri na Slovensku medzi TEN koridorove useky. Tak sa musi setrit.

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 16:19
od mino
jano.z napísal:Usek Zilina - Cadca nepatri na Slovensku medzi TEN koridorove useky. Tak sa musi setrit.

nie je usek Zilina-st.hranica PL sucastou VI.koridoru ?

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 16:50
od LubosG
Tiež mi je čudné, že by táto trať nebola nejakým dôležitým medzinárodným koridorom??

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 17:27
od Andrej
Ak si dobre pamätam, povodne sa tu mala robit len modernizacia na 120 km/h, taktiez na V. koridore od ZA na vychod sa mala robit len optimalizacia, takmer ziadne prelozky, ako sa dnes planuju.

Stale ma vsak zaujima, ci sa nieco modernizuje aj v samotnej Ziline? Pri prejazde som si nic nevsimol.

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 19:31
od fred
Andrej napísal:Ak si dobre pamätam, povodne sa tu mala robit len modernizacia na 120 km/h, taktiez na V. koridore od ZA na vychod sa mala robit len optimalizacia, takmer ziadne prelozky, ako sa dnes planuju.

Stale ma vsak zaujima, ci sa nieco modernizuje aj v samotnej Ziline? Pri prejazde som si nic nevsimol.


V Ziline sa momentalne nemodernizuje nic. Jedine na com sa fyzicky pracuje, je napojenie novej Zriadovacej stanice v Teplicke na parnu skupinu licheho zhlavia Zilinskej osobnej stanice. Dokoncuje sa projekt zab. zar. a rozbehli sa prace v terene...

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 20:32
od Andrej
A planuje sa v ramci tejto stavby nejaka uprava zilinskej stanice?

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 21:47
od fred
Andrej napísal:A planuje sa v ramci tejto stavby nejaka uprava zilinskej stanice?


Kolaj zo Zriadovacej stanice sa bude napajat na Zilinu v dvoch miestach. V existujucej vyhybke c.17 a z dovodu pokrytia celej neparnej skupiny sa este vytvori dvojica vyhybiek v priestore medzi vchodovym navestidlom "L" a vyhybkou c.1. Tato dvojica bude fungovat ako spojnica kolaje zo Zriadovacky a druhej Tratovej Kolaje vedenej z Varina. Su to minimalne zmeny. Vyhoda bude aj v tom, ze tato kolaj bude moct sluzit aj vlakom osobnej dopravy, cize to bude tvorit akusi alternativu ku 1. a 2. Tratovej Kolaji smer Varin.

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2009 21:59
od aquila
mna by zaujimalo, ze ci pri stavbe zriadovacej stanice sa odstrani aj ta nezmyselna vyhybka v strede koridorovej trate pre kiu ?

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2009 09:49
od jano.z
aquila: :lol: Ta vyhybka rozhodne zrusena nebude. Ona totiz tam ta vyhybka bola takto nezmyselne postavena prave kvoli tejto stavbe.

Kedze na mimourovnove krizenie niet miesta (jeden most tam uz je) ani penazi, bolo rozhodnute, ze vlecka bude zapojena urovnovym krizenim do odchodovej skupiny buducej Teplicky. Ak si si vsimol, je tam vlozena este jedna vyhybka, ktora v sucasnosti nevedie nikam. Tak do tej vyhybky bude zapojena kolaj z odchodovej skupiny, ktorou sa budu presuvat vleckove vlaky. Takze to a) az tak brzdit nebude, b) vleze presne tam kam je to treba c) okrem vlecky posluzi podla potreby aj ako druhy vyjazd vlakov z odchodovej skupiny smer Kosice, resp. manipulaku do Varina.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 11:10
od Dialniciar
Modernizácia trate pri Žiline má aj svoje nedostatky :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13613

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2010 13:28
od mino

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2010 12:50
od magnus
Na enviroportali je zverejnený zámer na modernizáciu trate Krásno - čadca - štátna hranica. Škoda, že odtiaľ vypadlo i variantné riešenie úseku Čadca - hranica. V každom prípade je to radikálna zmena oproti súčasnému stavu. Snáď to niekedy pôjde do realizácie. Zaujímavé je porovnanie nákladov. Prečítajte si.

http://eia.enviroportal.sk/detail/zsr-m ... nad-kysuco

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 08:46
od devil
neviem podla coho sa vyberaju projekty rekonstrukcii, minule som som si presiel cestovne poriadky (cp.sk) pre hl. trate s cielom zistit kadial chodi najviac EC/IC/R/Ex/Zr vlakov. najviac ich bolo v ramci severnej trasy medzi ZA-PU kedze okrem nasho spojenia z-v tam chodia aj vlaky do ceska. dalej to bola trasa BA-ZA-KE celkovo a zaroven trasa BA-Palarikovo (NZ/surany). vsetky ostatne trasy mali max. polovicnu vytazenost oproti tymto - BA-kuty, ZA-CA, este menej surany-BB, NZ-sturovo, ZV-vrutky. takze podla tohoto to vyberane nie je.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 10:03
od jano.z
devil: To, kade chodi viac dialkovych vlakov je len male kriterium. Este rozhoduje intenzita nakladnej dopravy, projektova narocnost (teda pritomnost kadejakych zelenych, vykupy pozemkov), stavebna narocnost (pocet a rozsah umelych stavieb) a v neposlednom rade stav trate (skor sa bude opravovat rozpadnuty "kysucky koridor" nez relativne nedavno generalkovane trate na Liptove) a politicke zaujmy ...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 11:02
od devil
no do zeleznic sa az tak nestaram, pri sirokorozchodnej som vsak spomenul rychlost ale bolo mi povedane ze pri nakladnej doprave to nie je podstatny parameter. a ked predsa tak by som rad videl statistiku nakldnej dopravy ....inac ostava osobna a najma vlaky ktore nestoja v kazdej dedine, tj dialkove. a potom klasicke kriteria ako spajanie dalekych cielov a obsluha. mne potom vychadza dolezitesia severna trat a aj BA-NZ a dalej na ZV. prip. aj BA-kuty.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 13:56
od jano.z
Ono to zvýšenie rýchlosti je len "veľmi príjemný vedľajší efekt", určený skôr pre to, aby sa taká stavba "predala" na verejnosti. Ide najmä o úpravu oblúkov tak, aby sa menej opotrebovávali, a tiež o nosnosť, aby bolo možné nasadiť ťažšie vlaky, ktoré vyžadujú tiež čo najväčšie polomery oblúkov resp. zväčšenie polomeru oblúkov je najlepšia cesta ako to umožniť. Tiež ide o prínos k súčasnému stavu. Dole NZ-BA-Kúty je to 140, s únosnosťou 22,5t, ... a po rovine, takže rovnakú prácu tam de facto urobí generálna oprava zvršku a rekonštrukcia trakčného vedenia. Najproblematickejšie úseky severného ťahu sú už tiež po generálkach. Kysuce sa rozpadajú priamo pod kolesami vagónov a bez financí z EÚ by sa to tam čochvíľa rozpadlo úplne. A pritom je to dôležitý ťah.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 19:07
od devil
dakujem za vysvetlenie.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2012 20:29
od dusans
viewtopic.php?f=35&t=16811

Hlavne že už pomaly rok sa takto jazdí :)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2012 20:55
od aquila
pre mna je ohladne tohto useku skor sklamanim, ze ked sa uz robila takato reko, ze tam neurobili ozaj komplet mimourovnovo, teda ze sa robila koridorizacia na cesky sposob ..

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2012 21:43
od dusans
Mňa to takisto sklamalo, už som niekde o tom písal, že aspoň niektoré priecestia mohli spraviť mimoúrovňovo.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2012 10:44
od Ogi11
Železničná trať zo Žiliny do Krásna nad Kysucou je zmodernizovaná

http://www.youtube.com/watch?feature=up ... 733Zlw7V54