Moderátor: Moderátori
eucitizen napísal:Neviete nahodou ci sa uvazuje spristupnit konkurencie aj linku Praha - Bratislava?
aquila napísal:ono je to nesystemove, ale zase na druhu stranu 13 mio nie je az taka hrozna suma a SADisti maju isty zisk vdaka VUCkam aj ked vozia vzduch a vozia autobusy na relaciach, kde je vlak.
problem je v systeme objednavania vykonov a obycajne aj prepletenie SADistov s lokalnymi politickymi klikami. vid aj protest kosickeho SK, kedze trebula ma prsty v lokalnych "SADistoch" ..
tieto subehy by sa mali riesit a SADisti by nemali mat narok na ziadnu dotaciu na relaciach, kde je subeh zeleznice.
kazdopadne vacsi problem vidim v tom, ze je to uplne zadarmo. malo by to byt napriklad za nejau sumu. kedze musia tlacit listyk s nulovou hodnotou. nech je to 50 c alebo 1 euro. ale nejaku hodnotu nech to ma.
a.b napísal:aquila napísal:ono je to nesystemove, ale zase na druhu stranu 13 mio nie je az taka hrozna suma a SADisti maju isty zisk vdaka VUCkam aj ked vozia vzduch a vozia autobusy na relaciach, kde je vlak.
problem je v systeme objednavania vykonov a obycajne aj prepletenie SADistov s lokalnymi politickymi klikami. vid aj protest kosickeho SK, kedze trebula ma prsty v lokalnych "SADistoch" ..
tieto subehy by sa mali riesit a SADisti by nemali mat narok na ziadnu dotaciu na relaciach, kde je subeh zeleznice.
kazdopadne vacsi problem vidim v tom, ze je to uplne zadarmo. malo by to byt napriklad za nejau sumu. kedze musia tlacit listyk s nulovou hodnotou. nech je to 50 c alebo 1 euro. ale nejaku hodnotu nech to ma.
Neviem o tom, že by SAD-ky mali istý zisk, VUC si tiež strážia výdavky a tlačia SAD-ky k úsporám - určite viac, ako štát železnice. Ak je problém prepletenie "SADistov" s reg. politikmi (nehovorím, že na niektorých VUC-kach nie je), čo potom hovoriť o vzťahoch štát - železnice - dodávatelia železníc?
súbehy treba riešiť, ale nie systémom, kde je železnica, tam žiadna dotácia pre autobus. To je chorý princíp. Na základe akého ekonomického hodnotenia?
Železnicu treba podporovať tam, kde je vyťažená cestná sieť, alebo tam, kde je to pre cestujúceho výhodnejšie. Je tiež na zváženie, či udržiavať vôbec trate, kde premáva do 10 párov os. vlakov a 1 náhodný pár náklad. vlaku. Za ušetrené peniaze by sa dalo dosiahnuť násobne viac v autobusovej doprave, prípadne zahustením dopravy na zmysluplnejších tratiach.
Bager3 napísal:Taka jednoducha otazka ked stat dokazal delegovat autobusovu dopravu na VUC preco by nemohol to iste spravit aj s vlakovou dopravou respektive preco by nemohly VUC prevadzkovat Regionalne vlaky (lokalky a osobaky) potom by si samy skordinovaly vlakove a autobusove spoje. alebo to by uz nebola potrebna ZSSK ?
aquila napísal:ja by som isiel inym smerom, zrusil zbytocne VUC ..
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.