ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 02. Feb 2013 17:32

Filiálka bude ako prízrak strašiť ešte dlho, ale postaviť ju a nebodaj aj jej pokračovanie pod Dunajom by bol priam zločin. Je zbytočná a tie peniaze môžme investovať 1000x lepšie. Veď zmodernizujeme za to radšej trať Kúty - Štúrovo!
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod johhan » 05. Feb 2013 14:06

doktorandfei napísal:téma stále nie je mŕtva, snáď sa to v ďalšom progr. období postaví celé a zapracujú rozumné zmeny. Ja osobne by som to riešil podkopaním Karadžičovej a spojil zastávku Nivy a centrum do jednej....tym by sa ušetrilo,
viewtopic.php?f=35&t=17819

Zabudnite na Filialku ... Rakušania sa jednoducho rozhodli budovať koridor na Marchegg a unia to akceptuje ... a ani sa im nedivím .. podla pôvodných zadaní a dohôd Filialka mala byť nová osobná hlavná stanica pre Bratislavu niečo podobné ako budovaná Viedeň ... všetko v jednej stanici ... takto bude všetko v pôvodnej stanici .. a lacnejšie
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 05. Feb 2013 14:22

presne, len teraz hrozi, kedze sa preradila reko a zdvojkoljanie marchegg/dnv do cezhranicnej spoluprace, tak podla poslendych planov bude marchegger ast len na 160kmh ..

tam by sa mali nasi cim skor zobudit a zatlacit, ze OK filialka je pase, tak vsetku silu dame na to, aby marchegger ast bola koridorizovana a potom by to bolo aj pre OeBB velmi atraktivne, ak by sme my mali zrekonstruovanu koridorovo na 200kmh trat 130 t.j. BA - sturovo, ze by tahali regiojety cez bratislavu

a keby sa urobilo aj prepojenie cez letisko na trat 130 uplne idealne ...

v rakusku uz maju REX200 t.j. regionalne vlaky na 200kmh .. u nas tolko ani IC Nejazdia ..

koridor na kuty, ktory zvladne upgrade na 230-250 bez problemov, ako aj trat na sturovo ..
popripade tunel pod karpatami na odlahcenie halvnej stanice by malo radovo lepsi prinos ako filialka

keby bol railjet a dal by W - BA za 30 az 35 minut.. to by bolo super
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 06. Feb 2013 13:53

Rakúšania plánujú Marchegg na 160 km/h dlhodobo, ale u nás si to nikto kompetentný zjavne ešte nevšimol. Dokoncal plánujú najskôr elektrifkáciu trate hranica - Marchegg - Gänserndorf, až potom Marchegg - Stadlau. Na toto by sa mala sústrediť naša diplomacia, resp. ministerstvo dopravy - aby čo najskôr skoridorizovali trať Stadlau - hranica a zároveň nech je to na 200 km/h. Samozrejme v tomto prípade by to chcelo aj z našej strany adekvátnu protiponuku v podobe čo najskoršej prípravy a realizácie rekonštrukcie celého BA uzla (hlavne zavedenie ETCS), koridorizácie trate (BA hl. st. - DNV - hranica) ideálne s pridaním tretej koľaje a keby sme chceli byť už grandi, tak aj s tunelom obchádzajúcim hl. st. Ono to môže znieť ako veľa, ale v porovnaní s megalomanskou Filiálkou sú to drobné.

V o niečo málo vzdialenejšom horizotne musíme zmodernizovať aj trať BA - Štúrovo na 200 km/h a tlačiť na Maďarov, aby niečo urobili aj so svojím úsekom Szob - Budapešť. Tam by sa hodila aspoň 160-ka, lebo zbytočne sa budú vlaky po hranicu rútiť 200-kou, keď od Szobu pôjdu priemerkou tak 60 km/h ( aj keď tú priemerku tam robia aj časté zastávky a to, že tie vlaky namiesto na Nyugati jazdia na Keleti, čo znamená výhliadkovú jazdu cez celú Pešť).

Napojenie letiska na BA Nové Mesto a na trať 130 podporujem, no určite by som tadiaľ neviedol railjety, ale skôr vlaky Os a REX. Vlaky REX z Viedne by sa dali viesť cez letisko ďalej smerom na NZ, čo by v konečnom dôsledku znamenalo rýchle spojenie Viedne, ale aj BA hl. st. a Nové Mesto s letiskom. Ak by tam bol dostatočný takt, tak by sa každý, kto príde na hlavnú, bez problémov max. s jedným prestupom dostal na letisko. Vlaky najvhej kategórie zo smeru Viedeň alebo Praha na smer Budapešť by som touto obchádzkou nezdržoval, predsa len väčšina ľudí z nich na letisko nejde a tých pár čo áno, sa tam dostanú s jedným prestupom. V každom prípade je ale potrebné napojiť letisko aj na trať 130, aby tam vlaky boli priebežné, lebo inak budú väčšinou voziť vzduch, u nás totiž až taká frekvencia cestujúcich na letisko nie je.

Ideálom pre spojenie BA a Viedne je práve koncept REX 200, aspoň hodinový takt takýchto REX-ov s časmi asi 35 min. by bol kostrou spojenia týchto miest. Railjety z W cez BA do Budapešti alebo z BA cez W niekam do Mníchova a podobne a IC z W do KE by už boli len taká čerešnička na torte. Tie REX-y by samozrejme nekončili na hlavnej, ale pokračovali by smer NZ alebo TT (NR). S tým že do TT (NR) by pokračovali 160-kou a do NZ po modernizácií by zostali verné svojmu menu, teda išli by 200-kou. :)

Mimochodom, rýchlosti nad 200 km/h na trati, kde je aj konvenčná premávka, nie sú veľmi dobre možné. Preto aj BA - Kúty bohato stačí zmodernizovať na 200 km/h. Ani v ČR medzi Břeclavou a Brnom, resp. Přerovom sa väčšia rýchlosť neplánuje.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 08. Feb 2013 12:15

Keď sa hovorí o spojení W - BA cez Marchegg cez hlavnú stanicu za 35 min., koľko by asi trvalo spojenie v prípade realizácie Filiálky? Teda trasa W HBF - BA Filiálka?
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 08. Feb 2013 20:45

podla oficialnych dokumentov sa pre severnu planuje 35 minut a pre juznu 55 minut ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 08. Aug 2013 16:59

Pre mnohých smutná, pre mnohých potešujúca správa.

viewtopic.php?f=35&t=18447

V každom prípade optimalizovaná verzia Filiálky bude prospešný projekt. Trnavské mýto narozdiel od Hlavnej stanice poskytuje oveľa lepšie rozptylové podmienky pre primestkych cestujúcich. Treba len doriešiť rozumné taktovanie vlakov a prepojenie s podchodom na Trnavskom mýte. Najmä treba stanicu pripraviť v takom režime aby mohlo v budúcnosti umožnené jej pokračovanie popod mestom v severojužnej osi.
Ďalšia pozitívna správa ja, že je v zásobníku OPD je projekt aj realizácia prebudovania a prepojenia staníc Predmestie a Vinohrady na moderný prestupný uzol, ktorý zvýši potenciál Filiálky.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 09. Aug 2013 08:28

ja si myslim, ze su to vyhodene peniaze, uz doteraz sa preinvestovalo len na projekcnych pracach cez 50 mio euro, a len za to by sa dal zrekonstruovat z velkej casti bratislavsky uzol, co je docela chore, ked su take sialenee drahe projekcne prace na projekt, ktory sa nikdy nebude realizovat

odlahceny projekt fililalky tak ci tak nevyjde ekonomicky, lebo tam bude zachadzat este menej vlakov a podla oficialnych prepoctov tam nevychadza ekonomika nijako, lebo tam nebude temer nic chodit, doslova 8 parov vlakov, co je uplne vyhadzovanie penazi do vzduchu

prebudovanie predmestia a vinohradov mali riesit uz teraz a nie ich zbytocne rekonstruovat.. vacsi vyznam ma druha kolaj medzi novym mestom a hlavnou stanicou, prepojenie letiska, na trat 130, a zdvojkolajenie a zelektrifikovanie trate 131 zaroven odstranenie vsetkych koliznych bodov priamo v bratislave ..

vsak si zoberme, ze MUK neresnica aj s novym zeleznicnym mostom stala 7,5 mio euro.. keby sa za polku naklaadov na projektovanie filialky urobilo priecestie ivanska cesta, resp hradska mimourovnovo, tak to ma radovo iny pozitivny dopad
nehovoriac o TID
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 09. Aug 2013 11:18

Na Filialku by kludne mohlo chodit cca 60% vlakov zo smerov TT, GA, DS, pricom naplnenost vlakov z tychto smerov je najvyssia v celej SR. Väcsina ludi, co dochadza z tohto smeru by okamzite vyuzivala Filialku, keby bola takato moznost. Naopak len velmi male % ludi dnes prestupuje v spickach z Hlavnej stanice na ine vlaky, cize tym by bez problemov stacil hodinovy interval.

Cena by oproti povodnemu tunelovemu variantu mohla byt zlomkova, pokial sa to nenaprojektuje megalomansky s obrovskou podzemnou stanicou.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 09. Aug 2013 11:57

andrej, ale oficialne vypocty su upllne odlisne, na filialku ma ist 8 parovo vlakov, tym to hasne. je nezmysel smerovat vlaky na dalsiu HLAVOVU stanicu, kde nemas zaustenie na zelu zapadnu strecku, a cast juhu .. proste ta nepustit to, ze PK, TT su z velkej miery obsluzene aj rychlykmi, ZR, rex a podobne podla toho co vsetko ide na hlavnu stanicu. ked si zoberies len osobaky co idu tym smerom, a aj by si vsetky presmeroval na filialku, tak je to malo, zufalo malo na taku superdrahu zastavku, ktora nie je ani len prepojena na elektrickovy uzol a dlshie by trvalo sa dostat z vlaku na elektricku ako z hlavnej na trnavsky myto ..

podla oficialnzch cisiel, tie prestupove percenta su docela dost vysoke ..

cena zlomkva nebude .. nema dovod, stale to bude hlbeny tunel, to ze bude o par metrovom vyssie nic nemeni, nehovoriac o tom, ze era lacnych tendrov skoncila. vobec by som sa necudoval, keby zjednodusena filialka bola DRAHSA ako vytendrovana cena povodneho variantu .. taka bude realita ..

nehovoriac o tom, ze dopravoprojekt aj ZSR zase budu odtrhnuty od reality a zahladeni do seba a bude to len dalsi neskutocny paskvil ako nam uz raz predviedli

stale si dovolim tvrdit, ze keby sa tie peniaze co sa dali len na PROJEKTOVANIE filialky dali do reko bratislavskeho uzla, tak mame radovo lepsie pokryte aj zeleznice aj potreby ludi. staci si zobrat len trat 131, kde sa zavedenim normalneho taktu a vlakov rapidne zvysilo vyuzivanie zeleznice a to pritom sa jedna o neelktrifikovanu urovnovo riesenu pomaly lokalku s miestami dost mimo stanicami pre vlak..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod DrX » 09. Aug 2013 13:09

to cloveku odlahne, ked vidi na tomto fore aspon raz za cas aj jeden triezvy nazor...

ps: clanok o dotaciach v zelezniciach http://hnonline.sk/ekonomika/c1-6036991 ... z-do-kosic
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 09. Aug 2013 13:22

andrej aby sme boli presny, ak by chcel presmerovat vsetky vlaky zo SC a PK, tak si na urovni 4 vlaky v spiecke a 2 vlaky v sedle .. samozrejme zabijes tym aj moznost robit nieco na styl viedne, teda vlaky MA - hlavna - PK/SC

lebo nie kazdy chce vystupit ci uz na filialke aleob na hlavnej, ale by vystupil niekto z MA dajme tomu az na novom meste, alebo predmesti, vajnoroch .. cize filialka je zla velmi zla alternativa

najma ked sa ZSSK ako tak snazi robit prepoje medzi 110 120 130
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 10. Aug 2013 11:42

Za peniaze, ktoré by sa mali vyhodiť na Filiálku radšej postavme električku z Hlavnej na Račianske a Trnavské mýto a ešte vystane aj na trať na Štefánikovej ulici. Tým dosiahneme lepšiu integráciu vlakov a MHD než Filiálkou.

V zásade najskôr treba zrekonštruovať tie trate, ktoré máme, veď v BA uzle sú stále 25 Hz koľajové obvody(!). BA uzol je najvyťaženejší na Slovensku a keď vznikne nejaký problém tu, meškajú vlaky po celom Slovensku. Veci ako ETCS v celom uzle, 100 %-ná bezkolíznosť, ale aj nejaké nové zastávky na súčasných tratiach (bavíme sa o najhustejšie osídlenej oblasti na Slovensku), by mali byť samozrejmosť.

Ja si skôr reorganizáciu dopravy v BA uzle predstavujem tak, že sa zavedú spomínané priechodzie vlaky, teda osobáky na Hlavnej nebudú končiť, čím sa zvýši aj jej kapacita. Máme tu dve ramená na východ - TT a NZ a dve na západ - Kúty a Viedeň, dali by sa pekne prepojiť. Vlaky od DS by mohli končiť na hlavnej, tých už oveľa viac asi nebude. Ešte zaujímavejšie by to bolo, keby sa postavila dvojkoľajná trať Hlavná - Nové Mesto - Letisko - Ivanka p. D. V tom prípade by vlaky BA - NZ mohli obslúžiť Nové Mesto, vytvorilo by sa priame železničné spojenie letiska s Hlavnou stanicou, rýchlosťou, pohodlím a možnosťami prepravy batožiny neporovnateľné s dnešnou 61-kou :) a bolo by napríklad možné viesť priamo vlaky Viedeň - Hlavná - Letisko - NZ. Cesta z Viedne na letisko by po modernizácii trate cez Marchegg trvala, povedzme 45 min., čo je luxus. Okrem toho by sa malo myslieť aj na tunelový obchvat Hlavnej stanice, čím by sa ešte viac zvýšila jej kapacita pre osobné vlaky. Všetko sú to oveľa rozumnejšie investície ako Filiálka či nebodaj tunel pod Dunajom.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 14. Aug 2013 11:59

aquila napísal:andrej aby sme boli presny, ak by chcel presmerovat vsetky vlaky zo SC a PK, tak si na urovni 4 vlaky v spiecke a 2 vlaky v sedle .. samozrejme zabijes tym aj moznost robit nieco na styl viedne, teda vlaky MA - hlavna - PK/SC

lebo nie kazdy chce vystupit ci uz na filialke aleob na hlavnej, ale by vystupil niekto z MA dajme tomu az na novom meste, alebo predmesti, vajnoroch .. cize filialka je zla velmi zla alternativa

najma ked sa ZSSK ako tak snazi robit prepoje medzi 110 120 130

Smer GA-MA aj TT-MA uz funguje aj dnes pri mnohych osobakoch, napriek tomu na hl.st. vystupi viac ako 90% ludi, cize cielova doprava do mesta. Keby sa len 60% z nich presunulo na Filialku, je to velmi vynosny projekt, ak sa ovsem nenaprojektuje za cenu 150 mil. € a viac. Viem, ze tu strasi mantra polmiliardoveho projektu s podzemnou stanicou daleko od Trnavskeho myta, ale teraz mame moznost prakticky len zrekonstruovat uz _existujucu_ trat + stanicu a rapidne urychlit statisicom ludi denne dochadzanie do prace. Alebo peniaze z unie zase prejest na spotrebny tovar ako trolejbusy ci elektricky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 14. Aug 2013 13:44

Alebo tretia možnosť, zrekonštruovať existujúcu trať a stanicu - Hlavnú stanicu :)
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod expwy » 14. Aug 2013 19:55

Ide sa urobiť studia realizovatelnosti bratislavského zeleznicneho uzla. Jedna z možnosti ktora sa bude posudzovať bude nová hlavná stanica v miestach predmestie/vinohrady/nové mesto tak, aby umozňila vsesmerove prestupy a zároveň urobiť priechodnosť vlakov aby nemuseli začínať a končiť ako dnes na hlavnej stanici. Z hlavnej stanice by bola stanica Bratislava-mesto. Z pomyselnej filialky by islo kvalitne priame elektrickove spojenie na novu hlavnú stanicu s priamym prestupom na vlaky.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 14. Aug 2013 22:22

Tak to by bol radovo lepsi napad ako filialka, kazdopadne s BA uzlom treba nieco robit komplexne, potencial je tu obrovsky
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 15. Aug 2013 10:52

Andrej napísal:
aquila napísal:andrej aby sme boli presny, ak by chcel presmerovat vsetky vlaky zo SC a PK, tak si na urovni 4 vlaky v spiecke a 2 vlaky v sedle .. samozrejme zabijes tym aj moznost robit nieco na styl viedne, teda vlaky MA - hlavna - PK/SC

lebo nie kazdy chce vystupit ci uz na filialke aleob na hlavnej, ale by vystupil niekto z MA dajme tomu az na novom meste, alebo predmesti, vajnoroch .. cize filialka je zla velmi zla alternativa

najma ked sa ZSSK ako tak snazi robit prepoje medzi 110 120 130

Smer GA-MA aj TT-MA uz funguje aj dnes pri mnohych osobakoch, napriek tomu na hl.st. vystupi viac ako 90% ludi, cize cielova doprava do mesta. Keby sa len 60% z nich presunulo na Filialku, je to velmi vynosny projekt, ak sa ovsem nenaprojektuje za cenu 150 mil. € a viac. Viem, ze tu strasi mantra polmiliardoveho projektu s podzemnou stanicou daleko od Trnavskeho myta, ale teraz mame moznost prakticky len zrekonstruovat uz _existujucu_ trat + stanicu a rapidne urychlit statisicom ludi denne dochadzanie do prace. Alebo peniaze z unie zase prejest na spotrebny tovar ako trolejbusy ci elektricky.


Pri tých priechodzích vlakoch nejde ani tak o to, aby sa zabezpečila priama doprava ľudí napr. z GA do MA (samozrejme, že nie 90, ale 99 % ľudí vystúpi na Hlavnej) ale o zmenšenie času, ktorý takýto priechodzí vlak strávi v BA uzle. Obrat sa v tomto prípade vykonáva niekde v Kútoch/Leopoldove/NZ, kde je na to dosť času a priestoru, nemusia sa zaberať cenné sloty na Hlavnej stanici, ani sa zbytočne nezahlcuje BA uzol súpravovými vlakmi.

Ak by sme chceli riešiť Filiálku ako hlavovú stanicu a zároveň uvažovať aj o zvýšení počtu vlakov do/z BA (lebo ako hovorím, pre ten dnešný hodinový takt bohato stačí aj Hlavná), tak by tá stanica nemohla mať len 4 nástupné hrany, ale niekoľkonásobne viac. Tiež by bolo treba násobne viac investovať do jej prepojenia s MHD a prepojenia na trať z Kútov a Viedne. To sú všetko investície, s ktorými sa pôvodne nerátalo. Kto vie, koľko by to nakoniec stálo.

expwy napísal:Ide sa urobiť studia realizovatelnosti bratislavského zeleznicneho uzla. Jedna z možnosti ktora sa bude posudzovať bude nová hlavná stanica v miestach predmestie/vinohrady/nové mesto tak, aby umozňila vsesmerove prestupy a zároveň urobiť priechodnosť vlakov aby nemuseli začínať a končiť ako dnes na hlavnej stanici. Z hlavnej stanice by bola stanica Bratislava-mesto. Z pomyselnej filialky by islo kvalitne priame elektrickove spojenie na novu hlavnú stanicu s priamym prestupom na vlaky.


Teoreticky by bolo možné, dajme tomu, kompletne prestavať Vinohrady a Predmestie a urobiť z toho hlavnú stanicu pre všetky smery (asi okrem Kittsee), aj keď smer od Nového Mesta by bol asi o úroveň nižšie oproti ostatným, teda nie priamo priechodný. Problém ale je, že takáto stanica by bola dosť ďaleko o ťažiska osídlenia, teda využívaná by bola väčšinou len na prestupy a väčšina pasažierov by aj tak išla na dnešnú Hlavnú. (Niečo veľmi zhruba na spôsob Clapham Junction v južnom Londýne).

Ešte je tu možnosť, ako sa už svojho času uvažovalo, postaviť novú Hlavnú stanicu pri Pionierskej ulici (určite aj so zachovaním dnešnej hlavnej). Tam je výhoda, že nástupištia by boli rovné, nie v oblúku ako na Hlavnej a tiež by možno odpadla potreba postaviť tunelový obchvat Hlavnej stanice. Tiež je to ale ďalej centra mesta.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod stanog » 24. Aug 2013 10:57

Nová hlavná staniva v mieste dnešných Vinohradov/predmestia by bol vcelku dobrý nápad, a Trnavské mýto by sa mohlo len prestavať tak, že by električky jazdili cez filiálku na novú hl. stanicu Vinohrady/Predmestie kde by sa spojili s traťou do Rače. Teda by mohli jazdiť priame električky Rača-Trnavské mýto-Šafárikovo nám/(snád možno aj Ružinov) čo je tiež určité plus.
Určitú excentricitu novej hl. stanice by vyvážilo to, že by cez ňu boli vedené priame vlaky zo všetkých smerov nakríž, takže ľudia byx nemuseli nastupovať na vlak až na hlavnej stanici ako je tomu dnes, ale už v okrajových častiach mesta (DNV, Petržalka, Letisko, Nové mesto, Vajnory... ) a nie sa trmácať pomalou MHD.
Len si traba uvedomiť že tu ide o silný tlak developerov ktorí majú zálusk na lukratívne pozemky Filiálky, a aj preto sa ten tunel projektoval tak hlboko, aby nad nim mohli stáť mrakodrapy. Projekt Filiálka ako bol predstavená nebol vytvorený ani tak v prospech dopravy v BA ako v prospech pánov Z JaT a spol. Keby sa toto podarilo eliminovať a priestor filiálky by zostal slúžiť doprave, pýtalo by to oveľa menej peňazí.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod michaelse » 24. Aug 2013 17:49

no ved prave to keby nebolo developerov tak filialka by sa uz teraz asi stavala a v ovela rozumnejsom variante ktory by EK rada prefinancovala a aj s ramenom vo smere na hlavnu stanicu,prepojenie podzemou na trnavske myto a hlazne ovela blizsie ku trnavskemu mytu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 15. Dec 2014 09:36

Konečne sa o tom začalo znova hovoriť.
http://www.ta3.com/clanok/1052508/ministerstvo-ozivilo-projekt-podzemnej-zeleznice-v-bratislave.html

Len tak pre zaujímavosť v dohľadnej dobe bude vyhlásené VO s názvom Ba železničný uzol - štúdia realizovateľnosti.

Okrem posúdenia a návrhu parametrov prepojenia Predmestie - Filiálka, sa bude riešiť i koridor Rača - Hlavná stanica, zdvojkolajenie Hl. st - Nové mesto a ďalšie veci. Má to korelovať s aktuálne riešeným dopravným generelom BA.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 23. Dec 2014 10:53

Mňa by zaujímalo, ako si autori návrhu predstavujú fungovanie Filiálky cez víkend. Predpoladám, že rýchliky a IC budú chodiť naďalej na hlavnú. EC a iné vlaky smerom na Záhorie a W severnou trasou ani inú možnosť nemajú.

Hovorí sa o tom, že by na Filiálku chodili niektoré osobné vlaky (fyzicky to bude možné len od Trnavy a Galanty). Takt osobných vlakov cez víkend sú dve hodiny. Možnosti:
1. Na Filiálku bude chodiť každý druhý vlak, teda každé štyri hodiny pôjde z hlavnej a medzitým z Filiálky.
2. Všetky Os pôjdu na Filiálku. Prestup bude na Vinohradoch/Predmestí (dlhší peší presun, aj to len medzi smermi TT/GA a nie z IC/EC) alebo cez MHD, teda dlhší a drahší.
3. Cez víkend žiadne vlaky na Filiálku. Môžeme si dovoliť taký luxus.

Cez týždeň je to o chlp lepšie, ale principiálne problémy zostávajú.

doktorandfei: Ako si ty, ako podporovateľ Filiálky predstavuješ jej fungovanie? Konkrétny príklad, cestujem z Prahy do Pezinka: 19:50 prichádza EC na hlavnú, 20:00 ide osobák do Bernolákova. Na prestup je 10 minút, ak by mal človek ísť MHD na Trnavské mýto a potom pešo na Filiálku, tak to za 10 minút nestihne. Ako by to teda mala fungovať nadväznosť medzi vlakmi po dostavbe Filiálky?
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 23. Dec 2014 11:16

oni argumentuju najma tym ze vacsina ludi cestuje do BA filialka ich umozni dostat sa az k trnavskemu mytu. ked chce niekto prestupovat na EC tak ma proste smolu. kvalitne prestavana hlavna stanica by uz tento projekt davno pochovala.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 09. Apr 2015 09:44

ŽSR uverejnilo 7.4. 2015 vo vestníku VO predbežné oznámenie na súťaž o zákazku s názvom „ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti“.
Štúdia realizovateľnosti zahŕňa nasledujúce traťové úseky:
-Bratislava štátna hranica Slovenská republika/Maďarsko,
-Bratislava štátna hranica Slovenská republika/Rakúsko,
-koridorová trať IV. (Bratislava-Devínska Nová Ves Bratislava hlavná stanica Bratislava-Vajnory / Bratislava-Petržalka),
-koridorová trať V. (Bratislava hlavná stanica Bratislava-Rača)
-železničná trať Bratislava Nové Mesto Bratislava-Podunajské Biskupice
-železničná trať Bratislava predmestie Bratislava filiálka.
Projekt vychádzajúci zo záverov ŠR by mal navrhnúť súbor špecifických opatrení, potvrdených zberom dát a analýzou a identifikovať zoznam prvých projektov/intervencií, ktoré by mohli byť posúdené a testované v rámci Územného generelu dopravy hlavného mesta SR Bratislava.
Práce na spracovaní štúdie budú realizované v nasledovných etapách:
Etapa 0: Úvodná etapa
Etapa 1: Vstupná analýza a definícia cieľov
Etapa 2: Vypracovanie alternatív
Etapa 3: Užší výber alternatív
Etapa 4: Podrobné hodnotenie vybraných užších alternatív
Etapa 5: Odporúčenia k preferovanej alternatíve (alternatívam).
Tak sme sa konečne po troch rokoch dočkali.
viac tu: http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/291881
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 21. Jan 2016 14:18

inak dalsi krasny priklad "koordinacie" ministerstva, pre TIOP lamacska brana sa uvazuje len s dvomi kolajmi a pri predlzeni saratovskej len s "docasny most pre tretiu kolaj", pritom v zamere pre uzol bratislava sa uvazuje s tromu kolajmi v TIOP lamacska brana ..

https://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profi ... 3/149690/1

Medzistaničný úsek Bratislava-Lamač – Bratislava hlavná stanica
Modernizáciou železničného úseku zvýšiť rýchlosť s ohľadom na:
- Výstavbu novej železničnej zastávky Patrónka v zmysle záväzného pokynu, ako terminálu integrovanej osobnej prepravy v rámci IDS a spolupracovať so Zhotoviteľom PD na TIOP BA.
- Prehodnotenie opodstatnenosti súčasnej železničnej zastávky Bratislava-Železná studienka,
- Zámer vybudovania tretej železničnej koľaje.


to je fakt jak u debilov .. to nemozu rovno povedat, ze ked sa bude robit predlzenie saratovskej, a TIOP lamacska brana tak sa urobi finalny most aj pre tretiu kolaj ? bolo by to aj lepsie kvoli vylukam, ze sa postavi najprv cast noveho mostu pre tretiu kolaj aj cast kolajnic, a potom sa postavi novy most aj pre stare dve kolaje .. a v podstate by neboli vyluky

Výhľadové napojenie letiska M. R. Štefánika v ŽST Bratislava-Vajnory na oba smery, t.j. smer uzol Bratislava a smer Galanta.


ak to dobre chapem, chcu zaustit trat z letiska k ZST vajnory, to mi pride trosku krkolomne, resp neviem si predstavit ako prekonaju dialnicu a kde co ine .. ako bolo by to fajn keby ten vlak dosiel este po vajnory k P&R a potom siel aj k letisko, ale nedufam ..

toto je tiez fain

Zámer zrušiť, resp. nahradiť úrovňové železničné priecestia zvlášť na Ivánskej ceste.


na UNS by mozno ozaj stalo za to predlzit potom elektricku, lebo podjazd aj po dialnicou aj zeleznicou na UNS je

Zámer riešiť rekonštrukciu ŽST Bratislava UNS ako terminálu integrovanej osobnej prepravy v rámci IDS a spolupracovať so Zhotoviteľom PD na TIOP BA so zachovaním podchodu a nástupíšť. Systém P&R, B&R.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.