ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 14:56

aquila napísal:adoas, bratislava ma problem s dopravou. a prave preto ze nie je dostatocne dimenzovana alebo uspokojkovina hromadna doprava tak ludia presedlavaju na IAD.

VVO nepomoze, bude to len lepenie. bratislave by pomohlo viacej investovat 500 milionov euro do MHD ako 2 mliardy do VVO.

a zeleznica je jedna z veci, ktora moze efektivne plnit ulohu v MHD ci uz primestskej alebo priamo v meste. vid vieden.


Tak v tomto sa aquila nezhodneme. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 14:57

Ak nazyvas "lepenim" VVO - tak potom ani zdaleka nemas predstavu o tom, preco ma dnes mesto BA dopravne problemy a preco sa musia rozsirovat cestne tahy atd. - a mame zjavne iny nazor - a ja sa nebudem hadat s adminom. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2006 14:59

adoas, nemusime sa zhodnut :) to nie je podmienka.

ale ano myslim, si ze VVO bude v dobe vystavby uz lepenim a riesenim problemu v IAD.

_podstatne_ viac by za 1 miliardu euro vyriesilo kompletne metro v BA.

alebo aj filialka tak ako bola prezentovana a s primestkymi jednotkami by riesila velmi vela.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 24. Jan 2006 15:18

Adoas napísal:čavo,

na nikoho neutocis - toto je len diskusia, kde mame ine nazory.

Ja si nemyslim, ze je vhodne aby SR (alebo EU) investovala viac ako 20 mld. SKK na projekt Filialka - to neriesi dopravne problemy BA - pretoze hlavne dopravne problemy BA su na cestach a nie na zelezniciach a stat nema ako donutit ludi prejst na zeleznice. :wink:


Ad dopravné problemy)

- železničné - mám staré informácie a zo zdroja JPP (jedna pani povedala - i keď práve táto vedela, čo sa deje na stanici, pretože tam pracovala - neviem, či ešte pracuje), že hlavná stanica už nie je schopná prijať (vypraviť) viac vlakov ako sa na nej objavuje. Vidím v tom drobný problém, kedže chceme aby sa viac ľudí presunulo na železnice. A to ešte Hlavná stanica, nie je ktovieako strategicky umiestnená. O ostatných staniciach ohľadom umiestnenia škoda hovoriť.

- cestné (individuálna doprava) - jediné rozumné riešenie (nie je z mojej hlavy, no už si nespomeniem, kde som to čital, len viem, že sa to týkalo mesta niekde v starej EU), je zúžiť priestor pre automobily individuálnej dopravy (vyhradiť koridory pre MHD na existujúcich cestách) a tým vlastne ľudí prinútiť prejsť na hromadnú dopravu (može im ponúknuť rýchlosť). Ušetrené prostriedky, ktoré sa nepoužijú na rozširovanie ciest a ich opravy (opravy tých neexistujúcich, existujúce treba opravovať aj naďalej, ale môže sa postupne znižovať ich množstvo) sa dajú vložiť do nižšieho cestovného a skomfortnenia hromadnej dopravy. Keby sa toto podarilo, príroda sa nám poďakuje.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 15:31

Dobre zakladna info - 60% cestnej dopravy ktora cez BA premava - to je tranzit a ten na zeleznice ani na MHD nijako nedostanete. :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2006 15:32

cavo: ano mas pravdu, hlavna stanica uz teraz nestiaha .. bohvie ako to bude za 10 rokov ? :)

co bude nieco riesit bude D4 od krizovatky jarovce po D1. tunel pod karpatami po dostavani severnej tangenty az taky akutny nebude

adoas, ale 40% je docela dost :) a tam sa da co to zmenit :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2006 17:34

Adoas: Ake TGV? Ja viem len o beznej 160km/h vetve trasy multimodalneho transeuropskeho koridoru ... o TGV/ICE som tu veru nepocul ...

Zeleznica sa svojou polohou (obchadza vlastne cele mesto) moze stat klucovou sucastou dopravneho systemu uz teraz. Stacilo by len sustredit napojenie liniek MHD na existujuce zeleznicne stanice a nasledne prevadzkovat supravy kyvadlovo z Lamaca az do Rusoviec a z Race do Biskupic s prestupnym bodom na Novom Meste.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 17:43

JoHnZ napísal:Adoas: Ake TGV? Ja viem len o beznej 160km/h vetve trasy multimodalneho transeuropskeho koridoru ... o TGV/ICE som tu veru nepocul ...


JoHnZ,

vo vsetkej ucte voci tebe - najprv si precitaj o com ja pisem.

Ja som nenapisal ze sa bude TGV stavat na Slovensku :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2006 18:01

Jezis sorry, ja som to cital v RSS a nejak mi to tam asi ... alebo uz asi naozaj nevidim, fakt sorry Adoas ... adresatom toho mal byt johann ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 24. Jan 2006 18:26

aquila napísal:cavo: ano mas pravdu, hlavna stanica uz teraz nestiaha .. bohvie ako to bude za 10 rokov ? :)

co bude nieco riesit bude D4 od krizovatky jarovce po D1. tunel pod karpatami po dostavani severnej tangenty az taky akutny nebude

adoas, ale 40% je docela dost :) a tam sa da co to zmenit :)


moj nazor je, ze severna tangenta bude riesit trosku ine veci ako tunel pod karpatami
VVO je potrebny, a ked este Rakusania dobuduju dialnicu ...

prepojenie Petrzalka - Filialka sa mi zda velmi zaujimave pre MHD, ale ak by som si musel vybrat medzi VVO a Filialkou, asi by som zvolil ako potrebnejsie VVO

a Filialku by som postavil potom :D
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 19:09

aquila napísal:adoas, ale 40% je docela dost :) a tam sa da co to zmenit :)


aquila,

ale tento podiel klesa a myslim si ze si dost sudny clovek aby si pochopil rozdiel medzi cislom 40 a 60 zo 100. Ale OK - je to tvoj nazor. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 26. Jan 2006 11:48

takze uz to tu mame oficialne: SR dostane peniaze z fondu TEN-T na projekt s nazvom "Prepojenie železničných koridorov na území Bratislavy s priamym napojením Letiska M. R. Štefánika na železničnú sieť".

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=17217#17217
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2006 12:23

takze uz len aby radni pani zacali spolupracovat ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 27. Jan 2006 22:01

Nove Mesto stale nie je naklonene tomuto projektu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=17340#17340
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:16

wazari napísal:Nove Mesto stale nie je naklonene tomuto projektu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=17340#17340


O co tam v skutocnosti ide - o pozemky :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2006 19:02

a provizie ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2006 09:50

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2823

takze priprava sa uz propaguje :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2006 12:18

tak to je dobry signal :) dufam, ze to dotiahnu do konca. a ako som uz spominal, keby na meste neboli sprosti, tak sa pridaju, schvalia plan ale vynutia si aspon zastavku nivy a popripade petrzalka centrum.

tieto dve zastavky by nenormalne pomohli...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2006 12:54

aquila napísal:tak to je dobry signal :) dufam, ze to dotiahnu do konca. a ako som uz spominal, keby na meste neboli sprosti, tak sa pridaju, schvalia plan ale vynutia si aspon zastavku nivy a popripade petrzalka centrum.

tieto dve zastavky by nenormalne pomohli...


zastavka nivy - je otazne, kadial (Nivy, Stare Mesto) to vlastne pojde

vsak uvidime
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2006 14:44

no vsak to by mohlo mesto z toho vytazit, keby neboli hlupy ;)

ja zhruba pocitam, ze to pojde pod karadzickou, resp v priebehu toho zeleneho pasu, kde stava HB reavis ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2006 16:08

aquila napísal:no vsak to by mohlo mesto z toho vytazit, keby neboli hlupy ;)

ja zhruba pocitam, ze to pojde pod karadzickou, resp v priebehu toho zeleneho pasu, kde stava HB reavis ;)


nie som tunelar, nepoznam sposob, ako sa navrhuju tunely v zastavanych oblastiach, musel by som sa spytat

no logicky sa mi zda, ze najlepsia je priama trasa, len teda neviem, kde bude vyustenie v Petrzalke, lebo "nedaleko auparku" je siroky pojem

ale vychadza mi to viac do Stareho Mesta, nez pod Karadzicku

ale keby sa pridalo mesto, tak zastavka okolo Niv by bola vhodna (ved by tam nemusel stat kazdy vlak)
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2006 16:25

ja si to na nivach predstavujem ako na zastavke rennweg alebo st. marx vo viedni. tiez tam nestavia kazdy vlak co tadial prechadza. ale je tam ta moznost ...

ohladne trasovania, nemozem presne najist ten obrazok kde to bolo relativne lepsie zakreslene, ale nakreslil som velmi odhadom skicu ..

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=832

skratka zeleznica smerom na filialku by sa mala oddelovat az za starym mostom, lebo je logicke ze to nepovedu cez sad janka krala ;)

tam je vela hlucheho miesta, kde to nikomu nebude vadit ;)

a stanica petrzalka centrum, by sa sa velmi hodila ako krizovanie elektricky a vlaku. len zase, muselo by tu chciet mesto spolupracovat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2006 21:11

aquila napísal:
ohladne trasovania, nemozem presne najist ten obrazok kde to bolo relativne lepsie zakreslene, ale nakreslil som velmi odhadom skicu ..


len ked v sprave sa spomina nedaleko Auparku - ale v novinach uz bolo vselico - uvidime
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod jano.z » 10. Feb 2006 23:22

aquila: K tej tovjej skici ... Tu by som rad vedel, ako zrobia to vyustenie tej trate na staru trat v Petrzalke ... v urovni Einsteinovej musia byt este pod zemou (autostrada) a jak sa tam ma dat nejak jazdit tak stupanie = 4 promile ... a to snad do Petrzalky ani nevystupaju ... o tom obluku ani nehovoriac ... nemyslim to ako si to nakreslil, ale fyzicke pomery v skutocnej trati ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2006 21:00

johnz, ono to mas recht tam bude kusok problem, lebo tam je max tak 500 metrov na zarytie pod zem ... kolaje do tunelu sa nemozu oddelovat skorej ako od stareho mostu, kedze pred starym mostom je uz zastavba (myslene medzi dialnicou a zeleznicou) a zase to nemozu moct daleko tahat, kedze sa musia stocit k dunaju docela rychlo ..

tunak so nakreslil (podla mojho laickeho nazoru) skici ako by to mohlo ist

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=833

cervenym je stara trat, fialova je (moj laicky) variant A a modry variant B.

variant B (viac menej nadzemny) je utopia, kedze by tam bolo nutne vela burania a halvne by bolo stupanie a potom hned prudke klesanie ...

variant A (hned do tunela) je plus minus realny, ale tam ako som uz napisal, to bude zaujiamve vidiet ako to nakoniec poriesia, lebo tam nie je moc priestoru na manevrovanie ..

ale v bode kde sa krizuje zeleznica a cesta na stary most by mohli ZSR v spolupraci s mestom (ale tunak mesto nebude chciet spolupracovat) urobit velmi elegantny prestupny uzol petrzalka centrum (alebo akokolvek inak to pomenuju)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.