ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod juraj1 » 22. Jan 2016 15:11

na UNS by mozno ozaj stalo za to predlzit potom elektricku, lebo podjazd aj po dialnicou aj zeleznicou na UNS je


Prosím ťa, s tým podjazdom pod železnicu na UNS si si istý? Viem, že je určite pod diaľnicou, ale pod železnicou som si nie istý... a nie je ani vidieť vyústenia na StreetView...
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 185
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 15:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod bodrik » 23. Jan 2016 01:43

Ano, Parkova ul. z Prievozu prechadza podjazdom popod D1 a aj popod UNS.
Odporucam pozriet stranku www.mapy.sk a zvolit typ mapy "letecka". Momentalne je to bezkonkurencne najdetailnejsia a najkontrastnejsia ortofotomapa celeho uzemia SR, aj CR. Po vsetkych strankach ovela lepsia ako googlemaps. A aj velmi aktualna - nova. Akurat ze zatial este nieje v systeme ekvivalent funkcie streetview. Ale pracuju na tom. V kratkom case bude aj to.
Sam to velmi casto pouzivam. Da sa to stiahnut aj ako aplikacia.
Co sa tyka elektricky, som za, bolo by dobre to potiahnut z centra k aut. stanici a dalej po ul. Mlynske nivy do priestoru UNS, s ppkracovanim cez Vlcie hrdlo, do priestoru Kazanskej ul. medzi Vrakunou a P.B. a ukoncit trat na zel. stanici P. Biskupice.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod juraj1 » 23. Jan 2016 18:54

Nerozumieme sa. Ten cestný podjazd tam samozrejme je, ale hovorím o separátnom podjazde pre električku. Pod D1 je vybudovaný, má ale zasypané vchody. Na streetview je to vidno tu:
https://www.google.sk/maps/@48.1427279, ... 6656?hl=en
https://www.google.sk/maps/@48.1418455, ... 6656?hl=en

Pýtal som sa na to, či existuje podobná rezerva aj pod železnicu, ale pochybujem.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 185
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 15:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Tomas PO » 27. Jan 2016 22:07

bodrik napísal:Odporucam pozriet stranku http://www.mapy.sk a zvolit typ mapy "letecka". Momentalne je to bezkonkurencne najdetailnejsia a najkontrastnejsia ortofotomapa celeho uzemia SR, aj CR. Po vsetkych strankach ovela lepsia ako googlemaps. A aj velmi aktualna - nova. Akurat ze zatial este nieje v systeme ekvivalent funkcie streetview. Ale pracuju na tom. V kratkom case bude aj to.
Sam to velmi casto pouzivam. Da sa to stiahnut aj ako aplikacia.

No neviem, Presov ma mapy z roku 2011...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Sentilj » 27. Jan 2016 23:18

myslel mapy.cz
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 358
Obrázky: 84
Založený: 06. Jún 2010 11:38

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Tomas PO » 29. Jan 2016 01:34

tu ma presov z 2012...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod bodrik » 30. Jan 2016 03:23

juraj1 napísal:Nerozumieme sa. Ten cestný podjazd tam samozrejme je, ale hovorím o separátnom podjazde pre električku. Pod D1 je vybudovaný, má ale zasypané vchody. Na streetview je to vidno tu:
https://www.google.sk/maps/@48.1427279, ... 6656?hl=en
https://www.google.sk/maps/@48.1418455, ... 6656?hl=en

Pýtal som sa na to, či existuje podobná rezerva aj pod železnicu, ale pochybujem.

To asi nie. Kazdopadne, ja by som elektricku v sucasnosti tahal v priestore krizovatky Pristavny most, v trase v sucasnosti uz asi nevyuzivanej zeleznicnej vlecky do priestoru UNS, kde by mohol byt vybudovany prestupny terminal a odtial to smeroval dalej k existujucemu MHD terminalu pri Slovnafte a dalej na Kazansku.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod bodrik » 30. Jan 2016 03:27

Tomas PO napísal:tu ma presov z 2012...


Zmenilo sa odvtedy nieco podstatne v PO? Ja myslim ze ani nie. Ono to letecke snimkovanie je dost draha zalezitost a narocne je najma kvalitne spracovanie snimkov a ich spravny georeferencing. Preto sa to nerobi vsade kazdy rok, ale v podstate az po nejakych zasadnych zmenach uzemia, alebo po nejakom vyznamnom vylepseni technologii a rozlisenia.

Ludia z Geodisu a z Eurosensu by Ti o tom vedeli rozpravat.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 30. Jan 2016 20:15

ta vlecka do byvalychbuholnych skladov je vyuzivana. nie velmi ale je.
ale ono by to nebol zly napad to potiahnut k UNS. ale ked si clovek pozrie generel tak je na zaplakanie....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod bodrik » 31. Jan 2016 03:04

Skoda ze sa urobil len ciastocny generel, nie komplexny. Potom to konci tak, ze v doprave prava ruka nevie co robi lava a dopravne systemy su navzajom nekompatibilne.
Na druhej strane, Generel dopravy nema zaväzny charakter, iba odporucaci, ako podklad pre tvorbu uzemneho planu. Zavezne su len jednotlive urovne uzemneplanovacich dokumentov, hierarchicky: KÚRS, ÚPN VÚC, ÚPN obce, ÚPN zóny.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 02. Máj 2016 15:51

tak uvidime ako to dopadne. ked sa priznam, mozno by nebolo od veci keby na filialku pausalne zabudli, nejakym stylom sa mi v pozdava tam ozaj urobit park ktoreho stredom sla elektricka, s tym, ze na vinohradoch/predmesit by sa urobil velky prestupny uzol , ale to je BA scifi a skor to bude len tak zastavane ..

viewtopic.php?f=35&t=21401
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod michaelse » 02. Máj 2016 17:00

nebolo by zle zabudnut na filialku ale to sa nestane a s tou elektrickou a prestupnym uzlom by to bolo megadobre riesenie podla mna,urcite aj lacnejsie ako stavat filialku
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod devil » 03. Máj 2016 10:20

ono aj filialka moze byt postavena ako obycajna zeleznicna stanica pre niektore Os vlaky spolu s tymi dalsimi zastavkami ktore sa planuju, trnavske myto je uzol elektriciek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 100
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Sentilj » 03. Máj 2016 10:31

Pre vratné súpravy by Filiálka bol fajn, ale treba to "zauzliť" aj s prestupom na hrane alebo "takmer na hrane" s električkami, keď vidím, aké "diela" - tj. kus horizontálneho plechu a a niekoľko stĺpov označujú honosne ako "terminál integrovanej dopravy" tak neviem či sa smiať, či plakať. Akú pozitívnu motiváciu má človek jazdiaci autom na jeseň a cez zimu prestúpiť do MHD, keď sa nemá ani kde skryť pred nepriaznivým počasím? Netreba hneď vykurované čakárne, ale prestupné miesta s veľkým pohybom osôb by mali byť kryté proti nepriaznivému počasiu.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 358
Obrázky: 84
Založený: 06. Jún 2010 11:38

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2016 11:20

devil napísal:ono aj filialka moze byt postavena ako obycajna zeleznicna stanica pre niektore Os vlaky spolu s tymi dalsimi zastavkami ktore sa planuju, trnavske myto je uzol elektriciek.


len to dost rozbije dopravne toky. bohuzial filialka ako hlavova stanica by este viac odradila ludi cestovat, lebo by museli extra prestupovat.

cize BA sa musi celkovo prekonfigurovat, lebo to co je teraz je taky divny mix, odhlianuc od faktu, ze sa ZSSK stale nejako zdraha skutocne zmenit od ferencjozku grafikon a relacie vlakov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod michaelse » 07. Máj 2016 18:10

premna je ten aquilov napad s elektrickou a prestupnym uzlom na vinohradoch a predmesti uplne najlepsie co by sa mohlo stat a prezeniem to trocha s fantaziou a poviem ze elektricka by na trnavskom mohla byt pod zemou a v neskorsej buducnosti by mohla ist smer bus stanica a eu tazko niekdy podpori financovanie vlaku pod mestom (podla mojho nazoru opravnene kedze je to zbytocny luxus a malo efektivny) ale lacnejsiu variantu vo forme elektricky by mohli podporit
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Qwert » 14. Máj 2016 22:34

Poviem to takto, namiesto megalomanskej, dezintegrujúcej a zbytočnej Filiálky postavme radšej megalomanské ale integrujúce a užitočné Vinohrady.

Každý, kto niekedy mal tú smolu cestovať do Bratislavy a prestupovať na Vinohradoch, vie, že je to ako za trest. Stanica Vinohrady vyzerá ako po vojne a prestup na MHD si vyžaduje predierať sa úzkymi schodiskami a chodbou a pobehovať po električkovej trati resp. prechádzať cez cestu a ako bonus buď utekať na autobus či električku alebo tam v daždi a vetre čakať, pričom skryť sa v prístrešku je problém. Samozrejme každý, kto môže, sa tomu snaží vyhnúť.

Namiesto toho treba Vinohrady za zlomok z ceny Filiálky prebudovať na skutočný prestupný terminál, kde sa budú stretávať vlaky, prímestské autobusy a MHD (električky a autobusy). Ideálne všetko pod strechou, resp. dosiahnuteľné suchou nohou a prípadne aj prepojené s nešťastnou stanicou Predmestie (ak niekedy bude otvorená a budú tam jazdiť aj nejaké vlaky).

Aby sa zrýchlilo spojenie Vinohradov so zvyškom mesta, súhlasím s názormi vyššie - zmenil by som terajšiu železničnú trať Predmestie - Filiálka na električkovú rýchlodráhu, ktorá by sa na Trnavskom mýte napojila na terajšiu sieť električkových tratí, resp. mohla by mať pokračovanie po Karadžičovej a Dostojevského rade na Šafárikovo námestie.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod magnus » 15. Máj 2016 09:42

mne by vadilo len jedno na uzle vinohrady - ziadna pesia dostupnost centra, je to uz prilis daleko, a clovek je potom naozaj odkazany len na MHD
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Qwert » 15. Máj 2016 22:46

To je pravda, ale neznamená to, že by zanikla Hlavná stanica, na tú by ďalej všetky vlaky jazdili. Vinohrady by boli výhodné hlavne pre tých, ktorí by aj tak museli použiť MHD a dosť by uľahčili život dochádzajúcim do východnej časti BA.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod devil » 16. Máj 2016 16:59

no ale vinohrady su alternativa len ak bude nejaka rychla elektricka aj to len scasti pretoze vinohrady su dost daleko od sirsieho centra. a uz vobec nie alternativa pre vychod BA to skor stanica nove mesto, tam vidim velky zmysel okrem noveho mesta pre ruzinov/vrakunu/biskupice - dalsie zastavky aj MHD. ja viem ze filialka rozbija prestupy ale je kopa ludi ktora sa potrebuje odviest do BA a nepotrebuje prestupovat na ziadne rychliky a pre par Os vlakov sa predsa da postavit nejaka usporna stanica. na trnavskom myte je elektrickovy/trolejovy/autobusovy uzol. ale je pravda ze o 3 zastavky dalej je hlavna stanica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 100
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod Bager3 » 17. Máj 2016 07:31

Dam len taky ideu ale asi som hodne utopisticky. Mohli by z predmestia po povrchu potiahnut elektricku (standardny rozchod) az po Filialku a od Filialky po Stary most prerobit elektricku na dva rozchody. A S bahn by moha jazdit z Petrzalky rovno na Pezinok alebo Senec. Myslim ze investicne by to bolo najmenej narocne a primeskou dopravou by ste sa dostali do uplneho centra. Aby sa Filialka prepojila s elektrickou tak kludne by sa mohla niekde pri zvaracaku urobit odbocka elektricky tak aby sa elektricka cez stanicu filialka spojila z Trnavskym mytom. tym by sa vyznamnejsie prepojili elektrickove radiali na Trnavskom myte.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 278
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod mino » 17. Máj 2016 12:46

Ja vidim problem hlavne v stave elektrickovej infrastruktury, prudke obluky, rychlostne obmedzenia, preferencie na krizovatkach...toto nikdy nebude konkurovat rychlostou primestkym vlakom ktore zachadzaju hlboko do miest ako je to bezne v zapadoeuropskych mestach. Problem tych vlakov je jedine v tom, ze maju uzku priamu obsluznost len okolo tej trate a absencia nadvazneho metra zas nuti ludi prestupovat na standardne formy MHD (v BA predovsetkym najrozsirenejsie busy a trolejbusy), co predlzuje cestovny cas. Mne sa zda zaujimave prave to vlakove prepojenie smerom na Dunaj kvoli tomu ze z Pezinka na Mlynske Nivy by sa napriklad clovek dostal za 20-25 minut bez prestupu, a zda sa ze tato oblast bude v kratkej dobe huste zastavana officmi, z ktorych urcite budu dopravne toky ako do Petrzalky, tak aj na Trnavske Myto, Nove Mesto, Racu a dalej von z Bratislavy. keby je to prepojene na vsetky smery, da sa obsluzit aj Vrakuna a dalej Dunajska Luzna a samozrejme aj zapadny smer na Lamac atd.
Ako som uz ale spominal predtym, je to investicne velmi narocne a zatial nato nebola spracovana ziadna relevantna FS pokial viem.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod jarino » 24. Jún 2016 14:42

V ŽSR sa činia. Je podpísaná zmluva na štúdiu realizovateľnosti Uzol Bratislava. Pár faktov:
Zhotoviteľ: Reming Consult (vedúci člen združenia),Sudop Praha, Prodex Bratislava, Dopravoprojekt Bratislava
Cena: 1 298 880,00 € bez DPH
Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 -2020 (Prioritná os 1 – Železničná infraštruktúra,
TEN – T CORE)
Odovzdanie: august 2017, resp. má to trvať 60 týždňov

"Štúdia prinesie komplexnú analýzu súčasného stavu a bude riešiť budúcnosť, dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia 10 železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov.

Štúdia má zodpovedať otázky rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020 – zlepšením služieb železničnej dopravy, zvýšením priepustnosti a spoľahlivosti, zlepšením prevádzky, interoperability a bezpečnosti železničnej infraštruktúry, skrátením cestovného času, znížením hluku a ďalších environmentálnych dopadov v rámci uzla Bratislava. V budúcnosti by sa tak mal uzol stať aj základom pre prímestskú dopravu v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislave a nosného systému hromadnej dopravy. Pri príprave štúdie budú zohľadnené už jestvujúce štúdie, projekty a stavby, vrátane projektov TEN T, projektu Terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, ako aj záchytných parkovísk pre Integrovaný dopravný systém Bratislavského samosprávneho kraja a ďalších. Všetky koncepty budú rešpektovať strategické zámery mesta Bratislava a Bratislavského samosprávneho kraja a budú vzájomne koordinované. „Železnice Slovenskej republiky poskytnú odbornú pomoc a súčinnosť prostredníctvom tímu svojich odborníkov. Od začiatku prác na štúdii budeme spolupracovať s mestom a krajom, aby sa ich pripomienky zohľadňovali počas celej prípravy štúdie a nie až následne, po jej ukončení“ , objasnil zásadnú zmenu v postupe prác štúdie generálny riaditeľ ŽSR. Celá štúdia by mala byť v súlade s už schváleným územným generelom mesta Bratislava.

Projekt modernizácie železničného uzla Bratislava by mal riešiť:
- zvýšenie traťovej rýchlosti na vybraných úsekoch,
- zdvojkoľajnenie vybraných tratí,
- budovanie nových perónov,
- elektrifikáciu potrebných úsekov,
- budovanie nových železničných zastávok: Bratislava Lamačská brána, Patrónka, Trnávka, Ružinov, zastávka Mladá Garda, Devínska Nová Ves a Vrakuňa,
- riešenie vybraných železničných staníc ako prestupných uzlov na MHD,
- rušenie úrovňových križovaní železničnej trate s pozemnými komunikáciami a ich následné nahrádzanie mimoúrovňovými,
- výstavbu novej železničnej stanice Bratislava letisko M.R. Štefánika a jej napojenie na sieť ŽSR s funkciou medzinárodnej zastávky.

V rámci štúdie sa bude riešiť aj železničná stanica Bratislava Filiálka ako centrálna stanica mesta pre prímestskú dopravu s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a tým aj bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom Mýte.

Železničné úseky, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
1. Devínska Nová Ves – štátna hranica SR /Rakúsko (Marchegg),
2. Kúty – Bratislava hlavná stanica,
3. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Rača,
4. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Vajnory,
5. Úsek Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava východ vchodová skupina - Odbočka Vinohrady – Bratislava predmestie – Bratislava-Nové Mesto –Bratislava UNS – Bratislava-Petržalka – Rusovce – Rajka „štátna hranica SR/MR (ŽSR/GYSEV)“,
6. Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Nové Mesto,
7. Úsek Bratislava predmestie – Bratislava filiálka,
8. Úsek Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Sever – Bratislava východ vchodová skupina – Bratislava-Rača a Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina juh - Odbočka Vinohrady,
9. Úsek Bratislava- Petržalka - štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Kittsee),
10. Úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice – (Dunajská Streda) Medzistaničný úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.

Železničné stanice, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
ŽST Devínska Nová Ves,
ŽST Bratislava-Lamač,
ŽST Bratislava hlavná stanica,
ŽST Bratislava-Vajnory zastávka,
ŽST Bratislava predmestie,
ŽST Bratislava-Nové Mesto,
ŽST Bratislava Ústredná nákladná stanica,
ŽST Bratislava-Petržalka,
ŽST Rusovce,
ŽST Bratislava filiálka,
ŽST Podunajské Biskupice."
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4722
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod mino » 25. Jún 2016 23:40

Tak na toto som velmi zvedavy, na viacerych usekoch v meste nebudu od veci ani protihlukove opatrenia
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Uzol Bratislava

Odoslaťod mino » 30. Okt 2016 11:44

Primator Bratislavy oprasuje myslienku Filialky - i ked je to postavene hodne na vode
https://dennik.hnonline.sk/slovensko/850489-nesrovnal-chce-novu-stanicu-na-trnavskom-myte

Zaujimave je ze je prave ticho ohladom prestavby Hlavnej stanice, ak sa dobre pamatam, tento rok uplynie doba dokedy mal investor dokoncit pred rokmi planovanu rekonstrukciu, a tym padom by s celou kauzou mali vediet pohnut aj sudy...uvidime co s tym bude dalej
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.