Tu je
reakcia MinDop odpovede na otázky ohľadne všetkých náhradných projektov za zrušenú Filiálku.
Tu je stanovisko MinDOp k
záchytným parkoviskám, TIOP, kolajovym obvodom ako aj ďalším plánom ako vyčerpať pioritnu os 4.
Záchytné parkoviská - Pezinok, Ivanka, Zohor, Nové KošariskáZmluvu so zhotoviteľom projektovej dokumentácie na záchytné parkoviská pre potreby IDS v Ba a v regióne podpisuje investor stavby, ktorým sú Železnice Slovenskej republiky na základe výsledkov verejnej súťaže. Zmluva do dnešného dňa podpísaná nebola, je v procese prípravy. Podľa podmienok z verejnej súťaže je konečný čas plnenia ZoD pre projektovú dokumentáciu (DVZ) určený termín 12/2014. Z toho vyplýva, že čas pre vyhotovenie potrebnej projektovej dokumentácie potrebnej k tendru je cca 24 mesiacov. Na základe výsledkov projektovej dokumentácie je predpoklad pre začiatok spracovania súťažných podkladov pre realizáciu stavby plánovaný na december 2014. Príprava projektovej dokumentácie aj realizácia stavby bude
realizovaná z prioritnej osi č. 4, OPD 2007 – 2013.
Terminály integrovanej dopravyŽSR 4.12. 2012 vyhlásili súťaž na PD „TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice“ – projektová dokumentácia“.
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/188037;jsessionid=7A86F7C010E9BA0617EC362E8B529EE9 Projektová dokumentácia je v členení: zámer pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so zabezpečením záverečného stanoviska MŽP SR, dokumentácia stavebného zámeru vrátane zabezpečenia protokolu o vykonaní štátnej expertízy MDVRR SR, dokumentácia pre územné rozhodnutie s právoplatným územným rozhodnutím a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácia pre stavebné povolenia v podrobnostiach pre realizáciu stavby so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatnými stavebnými povoleniami, dokumentácia pre výber zhotoviteľa, súvisiace inžinierske činnosti a autorský dohľad občasný.
Predmetom projektovej dokumentácie sú
Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP) • TIOP č.1 zastávka Devínska Nová Ves zastávka
• TIOP č.2 zastávka Bratislava-Lamačská brána
• TIOP č.3 zastávka Bratislava-Patrónka
• TIOP č.4 zastávka Bratislava-Mladá garda
• TIOP č.5 zastávka Bratislava-Trnávka
• TIOP č.6 zastávka Bratislava-Ružinov
• TIOP č.7 zastávka Bratislava-Vrakuňa
Celkové množstvo alebo rozsah: Hodnota 520 486,0000 EUR
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom: 21.12.2012 14:00
Podmienky na otváranie ponúk : Dátum a čas: 31.01.2013 10:00
PD bude hradená zo štrukturálnych fondov EÚ: Operačný program Doprava 2007-2013 (Prioritná os č.4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov) – TIOP 4 až 7 a ERDF (projekt Twin City Rail) – TIOP 1 až 3.
Návrh a umiestnenie zastávok/terminálov OP vychádza zo štúdie Remingu „TECHNICKO-EKONOMICKÁ ŠTÚDIA: IMPLEMENTÁCIA INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU NA ÚZEMÍ BRATISLAVY S DOSAHOM NA PRIĽAHLÉ REGIÓNY “ a podrobnosti možno nájsť napr. tu:
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/92-Terminaly-IDS-BAhttp://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CF8QFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.region-bsk.sk%2FSCRIPT%2FViewFile.aspx%3Fdocid%3D10035082&ei=_LC9UPGBPNKP4gTJ8oGICQ&usg=AFQjCNGkNRD0Z05OCSiBrApTsVDRh5hutA&sig2=nYgEJltCSfPE7xEYr5k1Lw Príprava a spracovanie súťažných podkladov pre realizáciu stavby závisí od vyhotovenia projektovej dokumentácie a s tým súvisiacimi vydanými rozhodnutiami v zmysle stavebného zákona (územné rozhodnutia, stavebné povolenia...) Zatiaľ sa predpokladá financovanie z PO 4 OPD 2007 – 2013, avšak závisí to od vyššie spomenutých aspektov.
Modernizácia uzlaPo prijatí rozhodnutia o nerealizácii projektu revitalizácie spojenia Bratislava predmestie - Bratislava filiálka naďalej medzi prioritami modernizácie dopravnej infraštruktúry v Bratislave zostalo odstránenie obmedzení v rámci železničného uzla Bratislava súvisiacich predovšetkým s prevádzkou zastaralého staničného a traťového zariadenia postaveného na báze koľajových obvodov s pracovnou frekvenciou 25 Hz. Uvedený problém sa dotýka traťových úsekov ÚNS – Bratislava Nové mesto – Bratislava predmestie – Odbočka Vinohrady a železničných staníc Bratislava predmestie a Bratislava Nové mesto . V rámci pripravovanej PD boli prevádzkové súbory a stavebné objekty dotýkajúce sa modernizácie zabezpečovacích zariadení pripravené tak aby ich bolo možné s minimálnymi úpravami realizovať bez priamej väzby na modernizáciu trate Bratislava predmestie – Bratislava filiálka. Vzhľadom na čas potrebný na ukončenie prebiehajúceho verejného obstarávania a prípravu súťažných podkladov nie je ešte dnes známy presný termín začatia realizácie projektu. Nakoľko uvedené zmeny súvisia priamo s budúcim rozširovaním IDS v rámci mesta (vrátane nasadenia moderných koľajových vozidiel s asynchronným pohonom) patrí tento projekt medzi priority podporované v rámci z PO č. 4 OPD 2007 – 2013 a realizácia projektu sa predpokladá do konca roku 2014 (viď. nasledujúci zoznam – položka Interoperabilita v uzle Bratislava“)
Náhradné projekty za filiálku- Interoperabilita v uzle Bratislava
- Vozový park železničných vozidiel pre prímestskú dopravu v rámci IDS Bratislavy a Košíc
- Dúbravská radiála PD + realizácia
- NS MHD 1. Etapa, Bosáková – Janíkov dvor, 1. Časť Šafárikovo námestie – Bosáková
- Obnova vozového parku električiek Bratislava
- Obnova vozového parku trolejbusov Bratislava
- modernizácia električkových tratí PD + realizácia Košice
- Obnova vozového parku električiek Košice
- Územný generel dopravy Bratislavy
- Terminály integrovanej osobnej prepravy
- Záchytné parkoviská Park and Ride v Bratislave
- Vybavenie železničných tarifných bodov IDS Bratislava informačným systémom