ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tondiego » 17. Nov 2012 09:35

Presne tak. Bratislava mohla mat aspon, aj ked diskutabilnu, Filialku. Takto nebude mat v podstate nic - ako vzdy.
Na druhej strane, ja ani neviem ako by sa dalo Bratislave pomoct, ked developeri zastavali priestory, kadial by sa mohol budovat nosny system MHD, a dalsie taketo priestory sa este zastavaju.
Uz len fakt pod zem, ale na to Bratislava nikdy mat nebude, lebo je mala.
Marazmus.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 17. Nov 2012 20:40

bratislava bohuzial trpi tym, ze poslednych 20 rokov sa len rozpredavali pozemky a pre rozvoj mesta sa neurobilo doslova a do pismena nic. vlastne aj ta jedina trolejbusova trat co sa postavila, bol len taky paskvil a vobec nereflektoval povodny plan, ze na molecovej mal byt prestupny terminal, mimourovnove krizovanie, ani pocas projektu D2 sa nerobil projekt na trolejbus, prepojenie cez tichu, vlarsku detto

rozvoj elektriciek sa na 20 rokov doslova zastavil, len sa spekulovalo nezmyselne o metre .. nejaky dopravny generel chyba doteraz ..

a odrazilo sa to aj na filialke, ktora bola a vlastne stale zufalo nedotiahhnuty projekt, ktorym by pokazili este viac ako to je ..

samozrejme mocipanom je to jedno .. len ono je vyslovene tragedia, ze ani pri svojich haciandach ci uz pod slavinoch, na kramaroch resp zahorskej si nedokazu nechat poriadne zrekonstruovat cesty! cize nie v BA tak skoro ozaj nic nebude
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod ELZ » 18. Nov 2012 22:40

Ked elektricky, tak by sa trate mali kompletne prerobit na siroky rozchod, lepsie sa bude v buducnosti obstaravat. Za sociku bol taky plan, ze pri rekonstrukciach sa bude postupne prodavat tretia kolaj ... ale nic z toho nebolo, len tusim pri Poluse a trochu urobilo.

Co sa tyka Vlarskej, zhaslo to na tom, ze nevedia dostavat samotnu ulicu (alternativne napojenie Koliby do mesta) ... zistili, ze na poriadnu ulicu musia vykupit pozemky a kedze na Kramaroch su pozemky drahe, tak tam to skoncilo. A keby nebolo premostenie Magurskej dokoncene tesne pred 89-tym, tak tymto smerom ani len neuvazuju.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 19. Nov 2012 08:01

uvidime. aj filialka mala mat napaty termin a mozno nakoniec by ani nebola preplatena. neviem ci je zrovna premarnena cela os len preto ze sa nestihnu vsetky nahradne projekty na 100%. ono ale je to stale lepsie ked budu projekty ktore bude mozne spustit hned po 2014 ako premarnene desatrocia cakania na metro.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 19. Nov 2012 09:15

Bolo uverejnené predbežné oznámenie o plánovanom vyhlásení tendra na "„ŽSR, TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice“ – projektová dokumentácia" .
Podla mojich info, tender bude vyhlásený tento, najneskôr na budúci týždeň.

Tu je info: http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/187030;jsessionid=CF796074F1CEB9F973C2663D9952E2BC

Dúfajme, že sa nezopakuje situácia spred roka, keď sa do tendra nik neprihlásil - sme stratili rok času, už mohli byť projekty hotové a mohlo sa prejsť k realizácii.

Zadanie tendra vychádza zo štúdie Remingu "TECHNICKO-EKONOMICKÁ ŠTÚDIA:
IMPLEMENTÁCIA INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU NA ÚZEMÍ BRATISLAVY S DOSAHOM NA PRIĽAHLÉ REGIÓNY"

Detaily, mapky ako aj vizualizácie budúcich terminálov je možné nájsť na nasledujúcich odkazoch:

http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001

http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/92-Terminaly-IDS-BA

http://www.avk.sk/AKTUALITY/tiod%20ruzinov.html

http://static.etrend.sk/uploads/tx_media/2011/6/article_detail_image_690_trim/zeleznica_mdopravy1.jpg
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 19. Nov 2012 17:58

devil napísal:uvidime. aj filialka mala mat napaty termin a mozno nakoniec by ani nebola preplatena. neviem ci je zrovna premarnena cela os len preto ze sa nestihnu vsetky nahradne projekty na 100%. ono ale je to stale lepsie ked budu projekty ktore bude mozne spustit hned po 2014 ako premarnene desatrocia cakania na metro.

Filialka nemala stavebne povolenie len kvoli pozemkom, ktore vlastni ministerstvo (cize termin zacatia a t.j. ukoncenia drzalo v rukach samotne ministerstvo) a JASPERS by sa dalo presvedcit, keby dostali istotu, ze bude v dalsom prog.obdobi pokracovat - pricom na primestske dopravne systemy by v buducom prog.obdobi mala byt vyclenena este väcsia ciastka ako teraz.
Snad sa aspon kvalita MHD docasne zvysi, ked uz nic ine.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tondiego » 20. Nov 2012 08:16

Ak z bratislavskych trolejbusov nevyzenu asocialov (nejakym sofistikovanejsim sposobom ako revizormi), budu o chvilu rovnako ostate a smradlave ako tie terajsie. A pokial neopravia dezolatne cesty po ktorych trolejbusy jazdia, budu coskoro aj rovnako rozbite. Kazdopadne je to aspon kvapka v mori - po 40 rokoch prevadzky sucasneho vozoveho parku, je to skor uz na zasmiatie, alebo zaplakanie.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 20. Nov 2012 08:41

esteze na staniciach metra vo svete nie su ziadne taketo individua....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tondiego » 20. Nov 2012 10:35

Precestoval som toho po svete relativne dost - i metrom vo velkomestach (Vieden, Praha, Berlin, Amsterdam, Barcelona, Pariz, Londyn, Dublin, Helsinky, Charkov, Stockholm, New York, Los Angeles, San Francisco,...). Ale este nikde mimo Bratislavy sa mi nestalo, ze som musel opustit prostriedok mestskej hromadnej dopravy kvoli neznesitelnemu zapachu, alebo agresivnemu ciernemu pasazierovi. Neviem, mozno som mal len stastie.

Ja len tvrdim, ze je urcite fajn, ze sa konecne planuje obnovit vozovy park elektriciek a trolejbusov v Bratislave. Ale dopravny podnik by sa mal zamysliet aj nad tym, ako eliminovat ten velky pocet ciernych, casto neprisposobivych pasazierov. To ze existuje dokonca organizacia na boj proti revizorom a dopravnemu podniku v Bratislave je podla mna na povazenie.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Sentilj » 20. Nov 2012 17:08

tondiego - organizácia nebojuje proti dopravnému podniku ako takému, ale proti 23 ročnému "narábaniu" s peniazmi Bratislavčanov a daňových poplatníkov. S ostatným súhlas, obnova vozového parku to nezachráni, úroveň cestovania nie je len o nových vozidlách.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 22. Nov 2012 09:32

Na veci sú aj iné názory. Medzi iným sú to aj doposiaľ nové vizualizácie - vstupného objektu do stanice, a pôdorysu stanice.

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/zeleznica/improvizacia-neprinesie-ziaduce-riesenia-ten-t-6349.html
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2012 10:58

no a na tom podoryse je o to viac vidiet ako je ten projekt zhovadeny .. robeny bez suvislosti, len proste tak typicky dopravoprojektovo, teda bez komplexneho riesenia .. len ma to utvrdzuje

navyse tam hrubo zavadzaju, ze filialka bude nosny dopravny system ... nie nebude a nikdy ani byt nemala .. a pri planovanych 8 plus 4 pary vlakov ani nikdy byt nemohla ..

a tych zatial 20 mio euro, s tym, ze mozu vyafakturovat az do 35 mio euro su premrhane peniaze na ktorych sa nabalil dopravoprojekt .. cize nic lepsie ako zastavenie tohoto zbabraneho projektu, ktory je zasadeny len tak bez suvisloti ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 22. Nov 2012 12:27

doktorandfei napísal:Na veci sú aj iné názory. Medzi iným sú to aj doposiaľ nové vizualizácie - vstupného objektu do stanice, a pôdorysu stanice.


Ako píše aquila, dobre, že sa to stoplo. V navrhnutej podobe celé zle, ako vidno aj na nákrese napr.:
- nástupištia ďaleko od zastávok MHD
- neprepojený existujúci podchod s novým
- povrchové parkoviská
- nezapracovaná cyklotrasa, ktorá je od stanice konskej železnice, poza tržnicu a po Kukučínovej v územnom pláne. Naviac sa ruší priechod cez Šancovú (pri vyústení Kukučínovej) a nahrádza podchodom, čo znemožňuje jej realizáciu do budúcnosti
- trieštenie prestupu medzi vlakmi. Filiálka by bola ok, ak obsahovala napojenie trate 110 z južnej strany a napojenie trate 131 zo severnej, avšak s väčším počtom nástupíšť

a ďalšie.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2012 15:02

napriklad prapovondej v studii remingu, malo byt az 5 kolaji cez filialku, teda jedna priebezna pre IC vlaky, aby nemuseli cakat na osobaky, ako vidno aj to sa vypustilo ..

v konecnom dosledku dopravoprojekt nic lepsie nemohol urobit ako to nazvat improvizaciou, lebo nic ine si ten ich projekt nezasluzi.. skor by som povedal, ze aj improvizacia je kompliment pre to co oni dokazali dat na papier
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 04. Dec 2012 09:28

ŽSR dnes 4.12. 2012 vyhlásili súťaž na PD „TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice“ – projektová dokumentácia“.

Kód: Vybrať všetko
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/188037;jsessionid=7A86F7C010E9BA0617EC362E8B529EE9"]http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/188037;jsessionid=7A86F7C010E9BA0617EC362E8B529EE9


Projektová dokumentácia je v členení: zámer pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so zabezpečením záverečného stanoviska MŽP SR, dokumentácia stavebného zámeru vrátane zabezpečenia protokolu o vykonaní štátnej expertízy MDVRR SR, dokumentácia pre územné rozhodnutie s právoplatným územným rozhodnutím a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácia pre stavebné povolenia v podrobnostiach pre realizáciu stavby so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatnými stavebnými povoleniami, dokumentácia pre výber zhotoviteľa, súvisiace inžinierske činnosti a autorský dohľad občasný.
Predmetom projektovej dokumentácie sú Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP)
•TIOP č.1 zastávka Devínska Nová Ves zastávka
•TIOP č.2 zastávka Bratislava-Lamačská brána
•TIOP č.3 zastávka Bratislava-Patrónka
•TIOP č.4 zastávka Bratislava-Mladá garda
•TIOP č.5 zastávka Bratislava-Trnávka
•TIOP č.6 zastávka Bratislava-Ružinov
•TIOP č.7 zastávka Bratislava-Vrakuňa

Celkové množstvo alebo rozsah: Hodnota 520 486,0000 EUR
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom: 21.12.2012 14:00
Podmienky na otváranie ponúk : Dátum a čas: 31.01.2013 10:00

PD bude hradená zo štrukturálnych fondov EÚ: Operačný program Doprava 2007-2013 (Prioritná os č.4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov) – TIOP 4 až 7 a ERDF (projekt Twin City Rail) – TIOP 1 až 3.

Dúfajme, že to nedopadne ako pred rokom, keď sa do súťaže nikto neprihlásil, čím sme stratili rok času. Prosím, ak môžete všade zdieľajte túto správu.

Návrh a umiestnenie zastávok/terminálov OP vychádza zo štúdie Remingu „TECHNICKO-EKONOMICKÁ ŠTÚDIA: IMPLEMENTÁCIA INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU NA ÚZEMÍ BRATISLAVY S DOSAHOM NA PRIĽAHLÉ REGIÓNY “ a podrobnosti možno nájsť napr. tu:

Kód: Vybrať všetko
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001"]http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001


Kód: Vybrať všetko
http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/92-Terminaly-IDS-BA"]http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/92-Terminaly-IDS-BA


Kód: Vybrať všetko
http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CF8QFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.region-bsk.sk%2FSCRIPT%2FViewFile.aspx%3Fdocid%3D10035082&ei=_LC9UPGBPNKP4gTJ8oGICQ&usg=AFQjCNGkNRD0Z05OCSiBrApTsVDRh5hutA&sig2=nYgEJltCSfPE7xEYr5k1Lw"]http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CF8QFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.region-bsk.sk%2FSCRIPT%2FViewFile.aspx%3Fdocid%3D10035082&ei=_LC9UPGBPNKP4gTJ8oGICQ&usg=AFQjCNGkNRD0Z05OCSiBrApTsVDRh5hutA&sig2=nYgEJltCSfPE7xEYr5k1Lw
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2012 12:13

konecne bodka za tymto zbabranym projektom

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/188198
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Qwert » 06. Dec 2012 14:18

Hurá! Akurát je škoda, že sa kvôli tomuto projektu premárnila šanca rozumne zmodernizovať BA uzol v tomto programovom období.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tondiego » 06. Dec 2012 14:50

Mam taky dojem, ze tak isto to dopadne aj v nasledujucoom programovom obdobi.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 06. Dec 2012 17:03

Tu je reakcia MinDop odpovede na otázky ohľadne všetkých náhradných projektov za zrušenú Filiálku.
Tu je stanovisko MinDOp k záchytným parkoviskám, TIOP, kolajovym obvodom ako aj ďalším plánom ako vyčerpať pioritnu os 4.

Záchytné parkoviská - Pezinok, Ivanka, Zohor, Nové Košariská

Obrázok

Zmluvu so zhotoviteľom projektovej dokumentácie na záchytné parkoviská pre potreby IDS v Ba a v regióne podpisuje investor stavby, ktorým sú Železnice Slovenskej republiky na základe výsledkov verejnej súťaže. Zmluva do dnešného dňa podpísaná nebola, je v procese prípravy. Podľa podmienok z verejnej súťaže je konečný čas plnenia ZoD pre projektovú dokumentáciu (DVZ) určený termín 12/2014. Z toho vyplýva, že čas pre vyhotovenie potrebnej projektovej dokumentácie potrebnej k tendru je cca 24 mesiacov. Na základe výsledkov projektovej dokumentácie je predpoklad pre začiatok spracovania súťažných podkladov pre realizáciu stavby plánovaný na december 2014. Príprava projektovej dokumentácie aj realizácia stavby bude
realizovaná z prioritnej osi č. 4, OPD 2007 – 2013.

Terminály integrovanej dopravy

Obrázok

ŽSR 4.12. 2012 vyhlásili súťaž na PD „TIOP v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice“ – projektová dokumentácia“.
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/188037;jsessionid=7A86F7C010E9BA0617EC362E8B529EE9

Projektová dokumentácia je v členení: zámer pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so zabezpečením záverečného stanoviska MŽP SR, dokumentácia stavebného zámeru vrátane zabezpečenia protokolu o vykonaní štátnej expertízy MDVRR SR, dokumentácia pre územné rozhodnutie s právoplatným územným rozhodnutím a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácia pre stavebné povolenia v podrobnostiach pre realizáciu stavby so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatnými stavebnými povoleniami, dokumentácia pre výber zhotoviteľa, súvisiace inžinierske činnosti a autorský dohľad občasný.
Predmetom projektovej dokumentácie sú Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP)
• TIOP č.1 zastávka Devínska Nová Ves zastávka
• TIOP č.2 zastávka Bratislava-Lamačská brána
• TIOP č.3 zastávka Bratislava-Patrónka
• TIOP č.4 zastávka Bratislava-Mladá garda
• TIOP č.5 zastávka Bratislava-Trnávka
• TIOP č.6 zastávka Bratislava-Ružinov
• TIOP č.7 zastávka Bratislava-Vrakuňa

Celkové množstvo alebo rozsah: Hodnota 520 486,0000 EUR
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom: 21.12.2012 14:00
Podmienky na otváranie ponúk : Dátum a čas: 31.01.2013 10:00

PD bude hradená zo štrukturálnych fondov EÚ: Operačný program Doprava 2007-2013 (Prioritná os č.4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov) – TIOP 4 až 7 a ERDF (projekt Twin City Rail) – TIOP 1 až 3.


Návrh a umiestnenie zastávok/terminálov OP vychádza zo štúdie Remingu „TECHNICKO-EKONOMICKÁ ŠTÚDIA: IMPLEMENTÁCIA INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU NA ÚZEMÍ BRATISLAVY S DOSAHOM NA PRIĽAHLÉ REGIÓNY “ a podrobnosti možno nájsť napr. tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001

http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/92-Terminaly-IDS-BA

http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CF8QFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.region-bsk.sk%2FSCRIPT%2FViewFile.aspx%3Fdocid%3D10035082&ei=_LC9UPGBPNKP4gTJ8oGICQ&usg=AFQjCNGkNRD0Z05OCSiBrApTsVDRh5hutA&sig2=nYgEJltCSfPE7xEYr5k1Lw

Príprava a spracovanie súťažných podkladov pre realizáciu stavby závisí od vyhotovenia projektovej dokumentácie a s tým súvisiacimi vydanými rozhodnutiami v zmysle stavebného zákona (územné rozhodnutia, stavebné povolenia...) Zatiaľ sa predpokladá financovanie z PO 4 OPD 2007 – 2013, avšak závisí to od vyššie spomenutých aspektov.

Modernizácia uzla
Po prijatí rozhodnutia o nerealizácii projektu revitalizácie spojenia Bratislava predmestie - Bratislava filiálka naďalej medzi prioritami modernizácie dopravnej infraštruktúry v Bratislave zostalo odstránenie obmedzení v rámci železničného uzla Bratislava súvisiacich predovšetkým s prevádzkou zastaralého staničného a traťového zariadenia postaveného na báze koľajových obvodov s pracovnou frekvenciou 25 Hz. Uvedený problém sa dotýka traťových úsekov ÚNS – Bratislava Nové mesto – Bratislava predmestie – Odbočka Vinohrady a železničných staníc Bratislava predmestie a Bratislava Nové mesto . V rámci pripravovanej PD boli prevádzkové súbory a stavebné objekty dotýkajúce sa modernizácie zabezpečovacích zariadení pripravené tak aby ich bolo možné s minimálnymi úpravami realizovať bez priamej väzby na modernizáciu trate Bratislava predmestie – Bratislava filiálka. Vzhľadom na čas potrebný na ukončenie prebiehajúceho verejného obstarávania a prípravu súťažných podkladov nie je ešte dnes známy presný termín začatia realizácie projektu. Nakoľko uvedené zmeny súvisia priamo s budúcim rozširovaním IDS v rámci mesta (vrátane nasadenia moderných koľajových vozidiel s asynchronným pohonom) patrí tento projekt medzi priority podporované v rámci z PO č. 4 OPD 2007 – 2013 a realizácia projektu sa predpokladá do konca roku 2014 (viď. nasledujúci zoznam – položka Interoperabilita v uzle Bratislava“)

Náhradné projekty za filiálku
- Interoperabilita v uzle Bratislava
- Vozový park železničných vozidiel pre prímestskú dopravu v rámci IDS Bratislavy a Košíc
- Dúbravská radiála PD + realizácia
- NS MHD 1. Etapa, Bosáková – Janíkov dvor, 1. Časť Šafárikovo námestie – Bosáková
- Obnova vozového parku električiek Bratislava
- Obnova vozového parku trolejbusov Bratislava
- modernizácia električkových tratí PD + realizácia Košice
- Obnova vozového parku električiek Košice
- Územný generel dopravy Bratislavy
- Terminály integrovanej osobnej prepravy
- Záchytné parkoviská Park and Ride v Bratislave
- Vybavenie železničných tarifných bodov IDS Bratislava informačným systémom
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 27. Dec 2012 10:48

Dúfajme, že to nedopadne ako pred rokom, keď sa do súťaže nikto neprihlásil, čím sme stratili rok času.


zastavme sa pri tejto informacii. ono je trosku divne ze sa nikto neprihlasi do sutaze kde snad nehrozilo zeby za nu objednavatel nazaplatil. bud su na tom projektanti tak dobre ze si mozu dovolit odignorovat niektore ponuky. alebo ju ignorovali ako dalsi sposob natlaku za filialku (samozrejme spolu so spochybenim elektrickovych projektov).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 07. Jan 2013 10:21

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -6453.html

Namiesto Filiálky, ktoré síce mala nejaké muchy, ktoré by sa dali časom doladiť (dobudovanie spojky Slovany, Ml. Garda, prestupný bod prepojenie na podchod Trnavské mýto a pod.)
tu máme povrchovú električku v značnom časovom sklze - nevyhlásený tender, a zmanipulované tendre na nákupy vozidiel MHD a vlakov, no fajn, aquila a spol dúfam, že máte radosť.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 07. Jan 2013 10:46

filialka nemala "nejake muchy" ale stado lietajucich slonov .. co robil dopravoprojekt 10 rokov za 1 miliardu, ked zrazu behom par tyzdnov vie dodat vylepsenu dokumentaciu ?

filialka je proste paskvil a konecne to niekto z ministerstva pomenoval spravne ..

a mesto bratislava je neschopne poslednych 20rokov .. rozpredali vsetky dolezite pozemky, zrusilo sa vyse 1500 stavebnych uzaver, je vobec zazrak ze nerozpredali aj pozemky v petrzalke, aj ked ftacnik s tym uz zacal ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 07. Jan 2013 10:56

tak prosím pomenuj čo tam treba prerobiť - ale nezabúdaj na ekonomickú náročnosť.

spojka Slovany, Ml. Garda ?
v akej hĺbke ?
prepojenie popod Dunaj
rozmiestnenie zastávok

prosím skús pomenovať, čo tam treba prekresliť a dokresliť aby to malo zmysel...
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod tr3mp » 07. Jan 2013 15:50

tak prosím pomenuj čo tam treba prerobiť - ale nezabúdaj na ekonomickú náročnosť.


Ak nemáme zabúdať na ekonomickú náročnosť v súvislosti s prínosom projektu, tak hlavne treba zrušiť škrtnúť celú železničnú trať Petržalka - Filiálka :lol:

A následne:
  • zdvojkoľajniť trať Hlavná stanica - Nové Mesto
  • vybudovať dvojkoľajnú trať Nové Mesto - Letisko - Ivanka
  • elektrifikovať trať DNV - Viedeň
Ak by sme silou mocou chceli aj nejaký tunel, tak len čisto pre MHD, len v úsekoch:
  • Šafárikovo nám. (vjazd z petržalskej radiály) - Kamenné nám. - Hlavná stanica - Trnavské mýto (výjazd na vajnorskú radiálu) - Záhranícka (výjazd na ružinovskú radiálu)
  • Nový most (vjazd z karloveskej radiály) - Kamenné nám. - Autobusová stanica (výjazd na mlynskonivskú radiálu) - Trnavské mýto (výjazd na Račiansku radiálu)

Teda krásny centrálny okruh, ktorý umožní rýchle spojenie cez centrum aj lepšiu obsluhu ako železničný tunel. Zároveň nie je potrebné budovať drahý železničný tunel popod Dunaj, keď v tom istom smere bude koľajové spojenie cez Starý most.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 07. Jan 2013 21:18

ak zelenicny tunel, ta urcite tunel z vychodneho do lamaca pre nakladnu dopravu a zvojkolajnie smer rakusko .. dost by to odlahcilo kvoli dodavkam hlavnu stanicu ..

ale suhlas, namiesto zbytocnej zeleznice do tych miest dat elektricku ale mimourovnovu ked uz niekedy sa bude budovat..

za zlomok penazi sa da so zeleznicou v bratislave urobit zazrak ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: skyo a 9 hostí.