Stránka 27 z 34

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 16:50
od mino
Skutocne by ma zaujimalo komu o co v tomto spore mesta a Transprojektu ide.
http://www.aktuality.sk/clanok/388267/p ... zeleznice/

Aby v jednom state za 6 rokov nebolo mozne dospiet k rozumnemu zaveru a konecne s Predstanicnym namestim nieco robit je fakt sila, o to viac ze 'investor' sa vyhraza dalsim blokovanim a sudnymi natahovackami...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2016 17:08
od Lorenc

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 00:18
od ELZ
Pokial si dobre pamatam, za Transprojektom su ti isti ludia, co robili budovu Astorie na Hodzku. Dokoncenie Astorie pretiahli o dva roky a slubovanu rekonstrukciu divadla Astorka dodnes nezrealizovali. Napriek tymto skutocnostiam bola s danou firmou podpisana zmluva na obnovu Predstanicneho namestia. Take podnikanie na slovensky sposob - amaterizmnus, vela slubov, malo muziky. V tomto style podnikania si mozu podat ruky s inou slovenskou firmou, co chcela prestavovat ruzinovsky Prior - cele to tam rozvrtali a dodnes je tam krater.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 10:54
od aquila
a teraz budu podpisovat zmluvu na predlzenie najmu podchodu ..

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2017 12:43
od Rasťo
Len dávam do pozornosti tento článok
https://reality.etrend.sk/komercne-nehn ... plati.html

Mohli by sa vyjadriť aj naši bývalí primátori k tomu čo spôsobili. Mám ciťák, že toto sa tak skoro neskončí a budova hlavnej ŽSR tu bude ešte veľmi dlho...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 11:35
od fh
magnus napísal:mne by vadilo len jedno na uzle vinohrady - ziadna pesia dostupnost centra, je to uz prilis daleko, a clovek je potom naozaj odkazany len na MHD


Tam ani nie je moc miesta, veď ľudí tam zo zadných vagónov posielajú vystupovať dopredu, lebo je krátke nástupište, celá stanica je na násype , z jenej strany cesta a električky, z druhej strany nové bytovky , plus miesto odkiaľ by sa vozili ľudia ďalej do mesta, teda priestor pre autobusy, autá, prípadne taxíky tam nie je to by tam stáli pod bytovkami? Tam by elina trojka nestíhala pobrať tie davy aj keď už chodí do petržalky, 5 ka ide do Dúbravky, nekonečná štreka...a iné smery ako Ružinov, Vrakuňa neporiešené. Nevraviac o stiesnených pomeroch odbočovania z Račianskej za stanicu Vinohrady. Dopravný chaos a zápchy sú tam už teraz, Račianska je väčšinu dňa upchatá a cez Nobelovu je problém, v prípade že by z toho urobili hlavnú stanicu bol by tam stály kolaps. A Predmestie to isté, pekná nová stanica, ale stiesnené pomery.Keď sa hovorilo o filálke to sa mi aj pozdávalo s pokračovaním do Petržalky, ale megalomania to pochovala. Ten smer už nemá tým pádom význam, navyše tam už finšuje výstavba bytoviek v blízkosti :D

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 14:34
od mino
Pokracovanie z Filialky do Petrzalky podla mna znacne komplikuje aktualne nova stanica Nivy, Twin City, Sky Park a v podstate aj nova Eurovea. Vyskove budovy maju isto hlboke zakladanie a navyse sa tam nikde perspektivne nerata so zastavkami podzemnej zeleznice. Pritom za 3-4 roky tam pribudne tolko aut a ludi ze to uz nezachrani ani elektricka (J&T) a uz vobec nie nejaka lanovka (HB R). Podla mna premrhana sanca spravit tam dopravu koncepcne, ale tak hlavne ze mame nove autobusy, co na tom ze budu stat v zapchach.
Uvidime este co na toto cele povie ta dlhoocakavana studia k zel.uzlu Bratislava

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 16:16
od aquila
tie vyskovky aj nivy museli respektovat koridor (je to aj vidno na tom ako su vyskovky od zahy/penty) ze sa koridoru vyhybaju, cize teoreticky tam nie je problem..

ale problem je, ze je to hlupost, lebo z filialky nemas napojenie na vsetky smery.
bratislave by daleko viac pomohol nakladny tunel, pod karpatami, aby sa ulahcilo hlavnej stanici a uplne idealne posunut trosku hlavnu stanicu z obluka, ale aj to je riesitelne.

nicmenej, realita kazdodennych dni je, ze ZSR nedokae vyriesit ani taky zakladny neuralgicky bod ako je urovnove krizovanie ivanskej, hradskej, nieto este nejake zastavky .. alebo filialku

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 19:36
od mino
Myslim ze napojenie Filialky na vsetky smery je mensi problem ako posun hlavnej stanice, staci prepojenie na hl.stanicu a Nove Mesto, priestorovo sice tesne ale nie neriesitelne

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 20:51
od aquila
Prepojenie na hlavnu stanicu je v podstate neriesitelne(fianncne),plus je tam rozdiel cez 60 metrov...

Cize posun stanice vyjde lacnejsie ako filialka o tunely pod dunajom nehovoriac..

Navyse filialka mala naplanovane len 4 nastupne hrany...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 10:04
od mino
Ja netvrdim ze Filialka ma byt novou hlavnou stanicou, naco. Ide hlavne o to prepojenie s dalsim pokracovanim pod Dunaj a jeho napojenie na vsetky dalsie smery bratislavskeho uzla. Takato zeleznicna siet na uzemi hlavneho mesta ma potencial obsluzit nie len jednotlive mestske casti ale aj okolity region. Jasne ze z financneho hladiska je to scifi, ale keby ZSR zacali vyuzivat mestsku zeleznicnu siet mozno by si podtupne zacali uvedomovat jej potencial.
Posun hlavnej stanice do roviny ma co konkretne vyriesit?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 10:14
od aquila
problem mas potom s rozbijanim tokov pasaznierov, proste to co napriklad rakusania urobili s zentralbahnhof, kde investovali miliardy aby mali centralnu stanicu namiesto viacerych koncovych a rozdrobenych,detto nemci v berline, a teraz stuttgart 21 ..

filialka by len zhorsila dostuponost zeleznicou. lebo by sa skomplikovali presuny.

posun stanice do rodiny ma poriesit jednak dlzku peronov a jednak priestor. ale aj to by sa dalo riesit pri trosku chceni v terajsej polohe.

skor je problem v ZSSK, ze neni su stale priame priebezne relacie, ale vlaky na hlavnej koncia, cize ju blokuju .. dalsi problem je, ze smerom na zapad su len dve kolaje, a smerom na vychod by tiez dalsia pomohla. tunel pre nakladnu dopravu by priinesol dalsie odlahcenie.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 15:33
od fh
mino napísal:Ja netvrdim ze Filialka ma byt novou hlavnou stanicou, naco. Ide hlavne o to prepojenie s dalsim pokracovanim pod Dunaj a jeho napojenie na vsetky dalsie smery bratislavskeho uzla. Takato zeleznicna siet na uzemi hlavneho mesta ma potencial obsluzit nie len jednotlive mestske casti ale aj okolity region. Jasne ze z financneho hladiska je to scifi, ale keby ZSR zacali vyuzivat mestsku zeleznicnu siet mozno by si podtupne zacali uvedomovat jej potencial.
Posun hlavnej stanice do roviny ma co konkretne vyriesit?


Ak by nebol ten projekt Filiálky s prepojením na Petržalku tak megalomansky navrhnutý už by sa staval, ale v súčasnosti je to už passé a nemá zmysel tam uvažovať o hlavovej stanici. Keď Freso či Nesrovnal hovoria vyuzime koľaje keď sú tam na mestskú dopravu tak načo keď z jednej strany je elektrickove spojenie po Vajnorskej a z druhej po Račianskej. Takto je tam už roky len špinavé zdevastované územie a roky aj bude. Keď už zmodernizovali stanicu Predmestie, nech je hlavova stanica tam a zbytok koľajnice vytrhat a spojiť ten pás medzi Vajnorskou a Račianskou do zmysluplného celku. A radšej sa zaoberať riešením hlavnej stanice tam kde je, nie ju pchať na okraj ako tu už bolo navrhované k Vinohradom.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 20:20
od mino
Nie som stavebny expert takze neviem posudit ci to bol megalomansky navrh, je sice pravda ze za cca 3 km trate vratane zastavky Slovany a stanice Filialka chceli dat cez 400mil eur, ale stavat podzemnu zeleznicu v sirsom centre hlavneho mesta asi nejak lacne nebude. Ako pisem, mne to davalo zmysel s tym pokracovanim popod uzemie okolo Niv kde je teraz stavebny boom a kde sa predpoklada aj potreba dopravneho riesenia (ktore pre danych developerov je v zasade druho alebo tretorada otazka). Nejde pritom o nic revolucne, v takom Londyne su centralne stanice obsluhovane podzemnymi prietahmi takze cestujuci casto nemusia vyuzivat ani metro, nieto este nejake autobusy aby sa zo satelitov a predmesti dostali rano do prace.
Ale je to jedno, so zaujmom si precitam studiu realizovatelnosti...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2017 21:49
od Rasťo
Velmi pomoze, ked obnovia dopravu cez nove mesto do petrzalky a pribudnu zastavky na petrzalskej strane pozdlz einsteinovej. To ciastocne nahradi tent projekt. Nevyriesi to ale hromadne zastavanie mlynskych niv. Tam sa zamestnanci budu dopravovat asi tou j&t elektrickou, ak ju teda vobec postavi.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2017 08:11
od fh
Rasťo napísal:Velmi pomoze, ked obnovia dopravu cez nove mesto do petrzalky a pribudnu zastavky na petrzalskej strane pozdlz einsteinovej. To ciastocne nahradi tent projekt. Nevyriesi to ale hromadne zastavanie mlynskych niv. Tam sa zamestnanci budu dopravovat asi tou j&t elektrickou, ak ju teda vobec postavi.


To je pravda, nakoniec stanica Nové mesto by mohla byť viac využívaná, je tam viac miesta ako pri filiálke koľajové spojenie na Petržalku tam reálne existuje, takisto spojenie do iných mestských častí odtiaľ je celkom dobré. To že sa sa Nivy menia na mrakodrapovú štvrť plus oblasť biznis centier a rôznych SSC je vec mesta a investorov, nech si tam ťahajú električku. Veď to už mohli riešiť pár rokov dozadu, nie že idú prerobiť autobusovú stanicu na svoje nákupné centrum so zastávkou pre busy a ešte si aj drzo zapýtajú štatút významnej investície :mrgreen:

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2017 16:35
od Rasťo
Cela ta trat do petrzalky je trestuhodne nevyuzivana, ked si vezmeme dopravu na pristavnom moste tak pochopime, ze gro tych ludi konci zrejme niekde v petrzalke, lebo do tranzitneho koridoru potom prechadza odhadom tak 30 % aut. Vsetci rozmyslaju ako odbremenit pristavny most a nikto sa nepozrie o poschodie nizsie, to je fakt neskutocne. Tent mal nevyhodu v tom, ze naozaj to bolo nechutne draha zalezitost vzhladom k tomu ze rozdiel medzi novomestsktm smerom a tent smerom bola vlastne len karadzicova a ten tunel bol kvoli dunaju neskutocne hlboky uz niekde pri trnavskom myte.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2017 13:03
od devil
no ja neviem ale mne sa zdalo ze elektricka je vyuzivana velmi slusne.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2017 08:07
od Rasťo
Tu je link na predstavenie na tej niekoľkoročnej štúdie uzla Bratislava
https://www.youtube.com/watch?v=8SlBBQL ... e=youtu.be

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 08:39
od doktorandfei
Nech sa páči tu je navrhovaný stav. Predpokladám, že v roku 2050 to aj tak bude. Inak, ak by niekto spravil šikovné PPP, tak aj do 6 rokov by to šlo.

38395

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 10:53
od jarino
Dúfam, že Štúdia realizovateľnosti bude zverejnená a nebudú z nej robiť štátne tajomstvo.
Prekvapilo ma spojenie DNV zast. - Janíkov dvor. Je to logické spojenie slovenských core TEN-T úsekov Kúty - DNV s core TEN-T Viedeň - Budapešť : http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... bC4_A0.png
Avšak vyhýba sa akejkoľvek dôležitej stanici v BA a osobne pochybujem, žeby bolo toľko tranzitných vlakov cez BA. Za druhé neviem aký záujem by mali mať na tom Rakúšania, ich najskôr zaujíma napojenie ich Viedne. Po tretie, zmysel BA - Štúrovo klesá, čo je náš lokálny problém.
Vidím, že Filiálka tam je, no už sotva má taký význam, aby bola medzi core TEN-T(tam bude najskôr DNV - Janíkov dvor). Kto to zaplatí...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 14:31
od aquila
aj ked ja som velky optimista, z toho co tam je nakreslene do 2050 vela nebude.

bude uspech ak budu aspon TIOPy (potesilo ma ze sa tam objavil prvy krat naprikald TIOP parkova, t.j. predpokladam terajsia UNS), ktora ma ako P&R velky potencial.

prepojenie hlavnej stanice a filialky ako je na nakreslene je velmi nerealisticke, lebo je tam velmi velke prevysenie, tym duplom ak nahodou fililka pojde pod zem.

zeleznicny tunel popod karpaty je dokonca aj dekady v uzemnom plane, takze to vidim ako najrealnejsie, ale aj tak skor ako 2040 a so silnym pretlacenim od EU to nepojde.

napojenie letiska a vajnory je dost ambiociozne, ale tiez si nemyslim, ze totak skoro bude.

ale prepojenie janikovho dvoru a devinskej vidim tiez dost tazke scifi.

ale vsak uvidime.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 04:32
od daphne
v tej BA by mali prestať fantazirovat a radšej už konečne postaviť nejakú normálnu vlakovú stanicu s nástupištiami na úrovni 21 storočia a tú zastaralú opachu resp búdu pre bezdomovcov čo tam je zbúrať a zrovnať aj s nástupištiami ,až toto bude realita, potom Blava môže začať snívať o takomto uzle..
Autobusová stanica na nivách sa už stavia čiže aspoň niečo na ten štýl
Filiálka Max tak za 25-30 rokov to už budú mnohí starci a mnohí z tejto generácie sa už toho ani nedožijú,čiže je Waste of time sa tým vôbec zaoberať,keď v našich podmienkach a najmä keď nám ďalšie eu fondy neschválili je to absolútne nereálny vlhký sen..

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 09:23
od aquila
prikladam riesenie TIOP vrakuna a TIOP ruzinov.

vyzera to velmi dobre, len pri TIOP ruzinov neni zrejme, ze ci bude aj hradska riesena mimourovnovo, co dufam, ze hej, lebo ak by to bolo ozaj urovnove krizovanie, tak to by bol fail.

dalej, skoda, ze tam neni koordinacia s predlzenim eletricky ku kozmosu, po astronomickej. lebo to obratisko mohli kludne ignorovat

38398


TIOP vrakuna je tiez dobre rieseny, az na polohu. prijde mi to sialene blizko na to ze su to zeleznicne stanice.

38397

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 09:42
od fh
daphne napísal:v tej BA by mali prestať fantazirovat a radšej už konečne postaviť nejakú normálnu vlakovú stanicu s nástupištiami na úrovni 21 storočia a tú zastaralú opachu resp búdu pre bezdomovcov čo tam je zbúrať a zrovnať aj s nástupištiami ,až toto bude realita, potom Blava môže začať snívať o takomto uzle..
Autobusová stanica na nivách sa už stavia čiže aspoň niečo na ten štýl
Filiálka Max tak za 25-30 rokov to už budú mnohí starci a mnohí z tejto generácie sa už toho ani nedožijú,čiže je Waste of time sa tým vôbec zaoberať,keď v našich podmienkach a najmä keď nám ďalšie eu fondy neschválili je to absolútne nereálny vlhký sen..


Bratislava, nie Blava. A riešenie železničného uzla je potrené aby sa jednak odľahčila Hlavná stanica a využili sa koľajnice ktoré v meste sú na posilnenie železničnej dopravy ktorá by mala nahrádzať iné typy dopravy.Radšej viacero solídnych fungujúcich staníc ako nejaká megalomanská Hlavná stanica, tam stačí rozumná rekonštrukcia budovy a priestorov okolo. Filiálku keď už s ňou počítajú sa dá spraviť tiež za rozumný peniaz, bez nejakého ďalšieho tunelového riešenia do Petržalky. Trnavské mýto je dopravný uzol v širšom centre mesta, tam môžu kľudne smerovať na Filiálku kopu lokálky ktorá končila na Hlavnej stanici.
A o riešení železničného uzla v Bratislave sa rozhoduje v Bratislave našťastie :D