ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod stanley » 28. Máj 2015 03:56

fuu tak to bude este na pekne dlhe roky podla toho co pises, to sa zacnu ovela skor a prednostne useky od Kosic po LM zrejme uprava trati a prekladky na useku LM-Zilina na 160km/h pojdu az na samy koniec.. :?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 10. Apr 2016 15:42

1. Chcem sa opýtať na výsledky štúdie realizovateľnosti úseku ZA-LM a LM-PP, prípadne aj úsek PP-KE. Čo vyplynulo z tejto štúdie?

Štúdia realizovateľnosti (ŠR) Žilina-Košice-Čierna nad Tisou bola schválená Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MDVRR SR) dňa 1.2.2016. Predmetná štúdia sa zaoberala veľkým množstvom variantov (viac ako 30). V rámci ŠR boli v záverečnej fáze vzájomne porovnávané štyri alternatívy. Napokon bola schválená alternatíva 3.1., kde sa počíta s rýchlosťou 120,140 a 160 km/h tak, aby bola zatraktívnená železničná trať pri vynaložení prijateľných investičných nákladov. Výsledkom ŠR je, že väčšom rozsahu potvrdila už vyprojektované trasy a v niektorých prípadoch poukázala na nutnosť prepracovania projektovej dokumentácie.

Bude sa realizovať odbočka Kráľova Lehota? Ako bude riešená trať v úsekoch Varín-Vrútky, Turany-Ružomberok (bude tunel?), preložky okolo Štrby? Prípadne riešenie modernizácie od PP na východ?

Podľa schválenej ŠR je železničná trať v oblasti Kráľovej Lehoty a v úseku Turany - Ružomberok vedená prevažne v pôvodnej trase. Tunel v úseku ŽST Kraľovany - zast. Šútovo je situovaný taktiež v prevažnej miere v pôvodnej trase. V úseku Varín - Vrútky sú navrhnuté tri nové železničné tunely. Železničná trať v okolí Štrby a smerom na východ od Popradu by mala byť vedená prevažne v pôvodnom železničnom telese s lokálnymi preložkami železničnej trate.


Zdroj: http://www.vlaky.net/online/diskusia/te ... 9&n#790479
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod magnus » 11. Apr 2016 12:28

A kde si môžeme tú štúdiu prečítať?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod milan_KM » 13. Apr 2016 16:51

To: Jarino.
...varianty pokračovania železnice smerom na Ružomberok sú nasledovné:

- železničný tunel dĺžky cca 6 190 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia stanice Ružomberok (zachovanie stanice na pôvodnom mieste)

- železničný tunel dĺžky cca 8 510 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia novej stanice Ružomberok
vybudovanej v mieste odstavaného nádražia Lisková


A neuvažuje sa skôr s takouto alternatívou? Viem, je to len kreslenie od pc, ale myšlienku to myslím vystihuje.

32947
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 13. Apr 2016 20:16

milan_KM napísal:A neuvažuje sa skôr s takouto alternatívou? Viem, je to len kreslenie od pc, ale myšlienku to myslím vystihuje.
32947


Áno, uvažuje sa s údolným variantom, nie s tunelmi. A stanice určite ostanú +- v svojich súčasných polohách. :)
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod milan_KM » 13. Apr 2016 20:38

Nuž typicky na Slovensku. Z extrému do extrému, buď 9 km tunel alebo to vezmeme po starom. Namiesto rozumného optimalizovania pôvodnej trasy a kratších tunelov...
Ale veď sme videli, už pri Rudinke, ako sa rekonštruuje....
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod dusans » 14. Apr 2016 18:56

S tým 9 kilometrovým tunelom pri Ružomberku to moc ružovo nevidím. Stačí pozrieť príklad trate pri Čadci. Mal sa tam robiť tiež tunel, o poznanie kratší a vyzerá to, že sa bude rekonštruovať trať v pôvodnom koridore. Skôr to vidím na ten údolný variant. Každopádne skôr ako po roku 2025 sa evidentne nezačne.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 27. Máj 2016 14:08

EmBe napísal:
milan_KM napísal:A neuvažuje sa skôr s takouto alternatívou? Viem, je to len kreslenie od pc, ale myšlienku to myslím vystihuje.
32947


Áno, uvažuje sa s údolným variantom, nie s tunelmi. A stanice určite ostanú +- v svojich súčasných polohách. :)


Ten dvojtunel CEBRAT A MNICH JE DOBRÝ VARIANT 2000 + 1000 METROV A VYRIEŠIŠ V RK HLUK AJ NÁKLADNÚ ŽELEZNIČNÚ DOPRAVU POŠLEŠ DO TUNELA. VLAKY BY SPOMALILI LEN KVôLI OSOBNEJ STANICI. V OBLÚKU OKOLO MNÍCHU.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 30. Máj 2016 09:59

A údolny variant je navrhovaný na 160km/h? Viem že existuje štúdia ale hovorilo sa
o optimalizácii. Skúšal som si to overiť v návrhu tých tunelov tam až tak veľa nieje. Keď je polomer 1500m Pendolino vytiahne aj 200km/h?

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33702
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

D1 Turany - Hubová - zeleznica

Odoslaťod Lorenc » 26. Júl 2016 09:41

Nenašiel som variant tunela Veľká Fatra, ktorý končí na súčasnom MÚK Hubová.
Podľa tejto skicky vyzerá logicky aj údolný variant na 200 km/h. Teda min. oblúk je cca 1550 m.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33702 sa mi zdá neopodstatnené byť obmedzovaný traťou pri projektovaní tohoto tunela.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 28. Júl 2016 05:22

To čo je tam nakreslené nie je na 200 km/h ale len na 160 km/h, myslím ten údolný variant so zapojením Kraľovian. A to sa v tej nakreslenej podobe ani nedá realizovať, je to skôr pre potreby tej štúdie. Takisto tunelová trasa nie je na 200 v tejto podobe, len 160, pričom s výkyvnymi skriňami by to šlo na 200 zvýšiť, ale nie pre konvenčné súpravy. Pokiaľ viem, pre klasické súpravy 160 km/h je minimálny polomer 1200 m, pre 200 km/h 2500 m. Dajte si to do mierky na mapu a hrajte sa. Ja mam pre celý úsek od ZA po Palúdzu niekoľko svojich variant, ale na to ešte nedozrel čas.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 28. Júl 2016 10:20

http://www.pskd.sk/images/sympozium-pre ... ystemu.pdf
Odtiaľto mám tých presne 1573 metrov pri prevýšení 150mm je na 200km/h. Pendolino aj viac. Mapu mám cca v mierke. Štúdie na trať sú hotové robil ich reming videl som varianty na posudzovaní v diplomkách z minulého roka i keď len v texte.

K téme myslel som len že údolie zvládne 160km/h trať a riešiť tunel železníc ako združenú investíciu je zbytočné a vôbec by nemusel ovplyvňovať trasu tunela Veľká Fatra, ktorý ide mimo MÚK Hubová zrejme kvôli paralelnému tunelu. Otázne je, čo je lepšie dvojtunel cca s 13km Veľká Fatra (MÚK Hubová) Čebrať alebo trojtunel s cca 12,3 km Korbeľka, Havran, Čebrať.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 29. Júl 2016 19:06

jo ja tie trasy poznam. Obluk 1573 m vyhovuje klasickym supravam s voznami do 160 km/h, s vykyvnymi skrinami do 200 km/h.
cez udolie je komplet 160kovu trat dost tazke prehnat, to je niekolkonasobne krizovanie vodneho toku, s cim je nerealne uvazovat, to je jednoducho nepriechodne. Podla mna sa v tomto useku rychlost obmedzi na 100 az 120, zelezniciari nemaju gule na velkorysejsie riesenie, to po A, a po B, zo strany statu je podporovana vylucne IAD, nie zeleznicna ani ina doprava.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2016 21:42

... lebo má štát super príjmy na spotrebnej dani.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 02. Aug 2016 05:36

Ó áno, dá sa s tým pohrať, aby Kraľovany zostali zapojené na 160 km/h. Preložky koryta Váhu sú nereálne (moc nie je kam), ale dá sa pohrať s trasou tak aby zásahy do koryta boli minimálne a určite to nepôjde bez kratších tunelov a napríklad bez vypustenia jazierka v Šútove (2 km tunel). Takisto sa nedajú zachovať všetky zastávky v tej pozícii ako sú teraz, museli by sa skumulovať - trebárs Rojkov+Stankovany a Ľubochňa+Švošov alebo dokonca Ľubochňa+Stankovany. Podľa mňa veľký problém bude križovatka Hubová, tam je úzke miesto pre železnicu a žiaľ pri jej projektovaní sa na to nemyslelo (opäť skvelý príklad koordinačnej činnosti ministerstva).
Otázka znie, či sú Kraľovany zaujímavá stanica z hľadiska počtu cestujúcich a či je možné oravskú trať dať do takej kondície, aby pritiahla viac cestujúcich, tj. hlavne zvýšiť traťovú rýchlosť. V súčasnosti je totiž oproti IAD úplne nekonkurencieschopná. Ale to sme trochu OT od diaľnic.
Tunel Veľká Fatra je z hľadiska technického elegantné riešenie, ale myslím že zložitejšie z hľadiska vplyvov na podzemné vody ako Korbeľka (vzhľadom na niveletu), i keď samozrejme aj s tým sa dá vysporiadať technicky. škoda, že sa nezadalo do tej EIA tiež, bolo by sa dalo o tom viac naštudovať a mali by sme viac informácií. Ale nie je dôvod to viazať na železnicu, lebo tá sa dá v oboch prípadoch trasovať popri diaľničnom tuneli.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 09:20

Týchto pár príspevkov by mohlo byť v teme ZA-LM.

No to vypustenie Šútova by asi len tak neprešlo. Ale tiež je to variant. K tým zlučovaním zastávkam:
V podstate Hubová ma zastávku vo Švošove- túto treba zachovať, Lubochňa, potrebuje vlečku kvôli drevu tak stanica tam môže ostať na lokálke, kde je. Stankovany môžu mať svoju zastávku aj na druhej strane pri Rojkove. Ku Kraľovanom mám svoj postoj táto stanica by mohla byť zmenená max. na zastávku ak ju vôbec zachovať a aj úsek Orávky z DK presmerovaný na Komjatnú 120km/h do uzlu v RK ako sa plánovalo v 1900 roku. Teraz Orávku jednosmerne využije cca 0,8- 1 mil. cestujúcich ročne to, čo toto vyosenie spôsobilo supluje 80 spojov v oboch smeroch denne medzi Kubínom a Ružomberkom, čo je podľa mňa luxus a príklad neefektívneho systému. Takto by Orávku využilo aj 2 mil ľudí a nebolo by to tak nákladné. Aj tak v Kraľovanoch nestojí Regiojet, Leo ani Pendolino.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod jarino » 02. Aug 2016 12:06

Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...
Čo by mali cestujúci z toho, ak by teoreticky Orávka namiesto do Kraľovian išla do Ružomberka? Na stanici majú krčmu tam aj tam... Nebola by už fakt logickejšia trať ZA - Terchová - Orava? ZA je centrum kraja, školy, viac práce, úrady atď. Ak by sa dalo dostať z Trstenej do ZA za 40 minút, bolo by to dosť využité, viď Vrútky - Žilina. Chápem, že si lokálpatriot, to mi už došlo pri R1 BB - RK, ale v RK máš akurát tak Vojenskú nemocnicu, Mondi a ruiny po bavlnárskom závode či čo to tam bolo. Viac ma nenapadá... OK, ak by čisto teoreticky sa niekedy postavila tá železničná trať BB - RK a z Oravy by vlaky šli do RK, bola by to križovatka. Lenže predpokladám, že nebolo by to najlacnejšie a ŽSR majú problém niečo na koridoroch robiť. Pomaly by som sa stavil, že im z CEF-u aj peniaze prepadnú a stavať sa bude inde... Čo pozerám, vlakom by som z DK do RK cestovať nechcel, aby som v Kraľovanoch hodinu čakal...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod braino.swk » 02. Aug 2016 12:23

jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...
Čo by mali cestujúci z toho, ak by teoreticky Orávka namiesto do Kraľovian išla do Ružomberka? Na stanici majú krčmu tam aj tam... Nebola by už fakt logickejšia trať ZA - Terchová - Orava? ZA je centrum kraja, školy, viac práce, úrady atď. Ak by sa dalo dostať z Trstenej do ZA za 40 minút, bolo by to dosť využité, viď Vrútky - Žilina. Chápem, že si lokálpatriot, to mi už došlo pri R1 BB - RK, ale v RK máš akurát tak Vojenskú nemocnicu, Mondi a ruiny po bavlnárskom závode či čo to tam bolo. Viac ma nenapadá... OK, ak by čisto teoreticky sa niekedy postavila tá železničná trať BB - RK a z Oravy by vlaky šli do RK, bola by to križovatka. Lenže predpokladám, že nebolo by to najlacnejšie a ŽSR majú problém niečo na koridoroch robiť. Pomaly by som sa stavil, že im z CEF-u aj peniaze prepadnú a stavať sa bude inde... Čo pozerám, vlakom by som z DK do RK cestovať nechcel, aby som v Kraľovanoch hodinu čakal...

Jarino,

Lorenc mal zrejme na mysli fakt, že momentálna situácia je taká, že na záchytnom parkovisku pre Žel. stanicou v RK je tka 30% áut s DK/TS/NO ŠPZ. Čiže táto možnosť prestupu na R/IC v Ružomberku je už ľudmi z Oravy využívaná.
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod rado » 02. Aug 2016 12:31

braino.swk napísal:Lorenc mal zrejme na mysli fakt, že momentálna situácia je taká, že na záchytnom parkovisku pre Žel. stanicou v RK je tka 30% áut s DK/TS/NO ŠPZ. Čiže táto možnosť prestupu na R/IC v Ružomberku je už ľudmi z Oravy využívaná.

Sme veľmi OT ale pridám len krátke info. Ľudia z DK využívajú železničnú stanicu v RK preto, že tam začali opäť zastavovať IC vlaky. No myslím, že väčšina ľudí z Oravy, ktorí využívajú vlak, cestuje smerom na západ. Prestup v RK sa oplatí jedine autobusom/autom (DK-Kraľovany je cca 17km) a nie tak, ako písal Jarino, t.j. Oravka DK - Kraľovany - RK (ak som ho správne pochopil) čo je cca 35 km s veľmi nízkou rýchlosťou, pretože by to bolo jednoducho časovo neefektívne. V tom prípade by sa oveľa viac oplatilo to, čo už bolo spomenuté - aby prestupový uzol pre trať 181 bol napr. na stanici v Turanoch, ak by hlavná trať BA - KE obišla Kraľovany.

Ešte jedna OT poznámka - to parkovisko v RK ma v poslednej dobe irituje, je plne obsadené celé dni, a poväčšíne to nie sú autá využívajúce železničnú dopravu (alebo ak, tak sú to cestujúci ktorí odparkujú a odcestujú? neviem). Bohužiaľ to nie je špecifikom RK, no donedávna to bolo jedno z miest, kde bolo ešte relatívne dobre možné využívať železničnú dopravu pretože pri vyzdvihnutí cestujúcich bolo narozdiel od iných miest možné niekde nachvíľu zaparkovať.

Každopádne celá diskusia v posledných príspevkoch by mala byť presunutá do príslušného železničného vlákna, ak to moderátori vedia spraviť.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 12:57

jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...

To je fakt. Veď preto som nad tým aj uvažoval. Celé vedenie tejto trasy je rozpačité. Buď odrežeš všetko a necháš tam len tunel korbelka pre železnicu alebo tam nechas lokalku a tunel alebo zmodernizujes údolnú trať na 140km/h. Keď zvezieš Orávcov na jednu poriadnu rýchlikovú stanicu v RK, je to lepšie ako ich vetviť do dvoch dopravných prostriedkov. Vieš Oravci cestujú aj do LM často nielen do ZA. Keby nepotrebovali ist do RK a prestúpiť tak by tam nependlovalo 80 busov denne. Vychádzam aj z reality. Ale nepretláčam to silou mocou aj R3 DK-Kralovany/Hubová/Likavka sa diskutuje cez 15 rokov.

Toš zhrniem varianty v trase TU-HU a pridávam posledný, ktorý by sa mal preskúmať.

A, Trať bude vedená tunelom Korbeľka na 200km/h. Orávka sa ponechá v jednokolajke a potiahne do Turian resp. spoje do Vrútok. Švošov-Kraľovany ostane jednokoľajná lokálka.
B, Trať bude vedená tunelom Korbeľka na 200km/h. Orávka sa ponechá v jednokolajke a potiahne do Turian resp. spoje do Vrútok. Švošov-Kraľovany bude zrušená
C, Trať sa bude optimalizovať na 120km/h až 140km/h. Orávka nezmení trasu.
D, Trať bude vedená údolím na 160km/h. Kraľovianska spojka sa premiestni už z Párnice do Hubovej. S tým že osobné vlaky môžu prísť do RK prípadne aj nákladné do TKD a nákladnú stanicu v Liskovej.

Túto poslednú štúdiu prepojenia som nikdy nevidel, ale vraj to bolo pôvodné variantné riešenie z 1900.
Naposledy upravil Lorenc dňa 02. Aug 2016 13:03, celkovo upravené 2 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 12:57

jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...

hej to je fakt. Veď preto som nad tým aj uvažoval. Celé vedenie tejto trasy je rozpačité. Buď odrežeš všetko a necháš tam len tunel korbelka pre železnicu alebo tam nechas lokalku a tunel alebo zmodernizujes údolnú trať na 140km/h. Keď zvezieš Orávcov na jednu poriadnu rýchlikovú stanicu v RK, je to lepšie ako ich vetviť do dvoch dopravných prostriedkov. Vieš Oravci cestujú aj do LM často nielen do ZA. Keby nepotrebovali ist do RK a prestúpiť tak by tam nependlovalo 80 busov denne. Vychádzam aj z reality. Ale nepretláčam to silou mocou aj R3 DK-Kralovany/Hubová/Likavka sa diskutuje cez 15 rokov.
Toš zhrniem varianty v trase TU-HU a pridávam posledný, ktorý by sa mal preskúmať.

A, Trať bude vedená tunelom Korbeľka na 200km/h. Orávka sa ponechá v jednokolajke a potiahne do Turian resp. spoje do Vrútok. Švošov-Kraľovany ostane jednokoľajná lokálka.
B, Trať bude vedená tunelom Korbeľka na 200km/h. Orávka sa ponechá v jednokolajke a potiahne do Turian resp. spoje do Vrútok. Švošov-Kraľovany bude zrušená
C, Trať sa bude optimalizovať na 120km/h až 140km/h. Orávka nezmení trasu.
D, Trať bude vedená údolím na 160km/h. Kraľovianska spojka sa premiestni do Hubovej. S tým že osobné vlaky môžu prísť do RK prípadne aj nákladné do TKD a nákladnú stanicu v Liskovej.

Túto poslednú štúdiu prepojenia som nikdy nevidel, ale vraj to bolo pôvodné variantné riešenie z 1900.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod EmBe » 02. Aug 2016 14:15

Vaše úvahy sú pekné, ale neviem, či tým niečo zmeníte, keď podľa schválenej štúdie realizovateľnosti trať ostáva v údolí :D

Podľa schválenej ŠR je železničná trať v oblasti Kráľovej Lehoty a v úseku Turany - Ružomberok vedená prevažne v pôvodnej trase. Tunel v úseku ŽST Kraľovany - zast. Šútovo je situovaný taktiež v prevažnej miere v pôvodnej trase.

Varianty v štúdii boli:
... trasovanie cez ŽST Kraľovany, tzn. prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice a osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Kraľovany – Trstená v ŽST Kraľovany,
... trasovanie mimo ŽST Kraľovany (južne od Kraľovian), predĺženie trate Trstená – Kraľovany po ŽST Turany a zapojenie do trate Žilina – Košice v ŽST Turany, dôsledky:
... prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Vrútky, resp. Turany,
... prestup z osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Turany.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 16:02

EMBE hádam to je len prvá štúdia, ktorú videlo len pár projektantov.

Varianty v štúdii boli:
... trasovanie cez ŽST Kraľovany, tzn. prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice a osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Kraľovany – Trstená v ŽST Kraľovany,
... trasovanie mimo ŽST Kraľovany (južne od Kraľovian), predĺženie trate Trstená – Kraľovany po ŽST Turany a zapojenie do trate Žilina – Košice v ŽST Turany, dôsledky:
... prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Vrútky, resp. Turany,
... prestup z osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Turany.


No ak by mali Oravci nastúpiť na rýchlik v Turanoch môžu ísť rovno busom z DK do RK.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=34285
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod stanley » 03. Aug 2016 02:41

embe vsak sa vraj ide staviat korbelka tak aka trati v povodnej trase to teraz rozpravas?v povodnej trase udolim vahu cez kralovany ostane trat pre lokalne a osobne vlaky,ostatne rychliky pojdu cez korbelku 160-200km/h a tak to dava aj zmysel..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod kinedryl » 03. Aug 2016 03:52

OT - boli ste niekedy v Kralovanoch, kolko tam z Oravy chodi ludi, hlavne studentov na rychliky ? Kolkokrat sa neda dostat ani na peron... A v dedinach medzi Rbk a Vrutkami su pomaly v kazdom dome sami zelezniciari. Tym sa taketo napady s prekladkami moc nepacia...
kinedryl
návštevník
 
Príspevky: 45
Založený: 03. Aug 2016 03:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.