Stránka 1 z 1

Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2010 23:16
od EmBe
Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:56
od kraken
Rosina napísal:Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)


Já jsem jednoznačně pro a těším se na to!

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 17:08
od EmBe
kraken napísal:
Rosina napísal:Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)


Já jsem jednoznačně pro a těším se na to!


Vraj sa o tom aj diskutovalo niekedy na začiatku tohto storočia ale už je dlhšie ticho. :? Veľmi by som bol rád keby sa to spravilo. :)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 01:23
od jano.z
Aké by bolo napojenie tejto trate do siete PKP? Sú nejaké odhady tovarových tokov, ktoré by na takúto trať smerovali?

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 10:37
od magnus
Pokiaľ sa pamätám, tak boli plány na Ro-Lo dopravu kamiónov v trase S - J. Problém sú asi úzke miesta pri Kraľovanoch. Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 10:55
od mino
magnus napísal:Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.


cestovny ruch nevynimajuc...chcelo by to nejaku relevantnu studiu

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 15:42
od EmBe
magnus napísal:Pokiaľ sa pamätám, tak boli plány na Ro-Lo dopravu kamiónov v trase S - J. Problém sú asi úzke miesta pri Kraľovanoch. Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.


Už to sa mi zdá skúšali. A asi to aj dobre dopadlo, prešli tadiaľ asi tie vagóny s kamiónmi. V tom by problém asi nebol.
Nevolá sa to náhodou RO-LA? :)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 16:33
od mino

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 17:25
od duli
to co sa pise v tom druhom clanku je uz zavedene? da sa ist z BA na oravu? len by ma zaujimalo kolko to stoji ci by sa to kamionom neoplatilo viac ako platit myto.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 17:33
od EmBe
duli napísal:to co sa pise v tom druhom clanku je uz zavedene? da sa ist z BA na oravu? len by ma zaujimalo kolko to stoji ci by sa to kamionom neoplatilo viac ako platit myto.


Myslím že to vyskúšali ale potom už s tými vlakmi nič nerobili, neprevádzkuje sa to.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 22:46
od rado
Taktiež si pamätám, že sa to skúšalo, ale osobne som taký vlak na Orave nikdy nevidel, tak z toho usudzujem, že sa to v súčasnosti neprevádzkuje.

V tomto článku (a jeho diskusii) je tiež niečo na túto tému:
:arrow: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... opravu.asp

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 07:01
od EmBe
rado napísal:Taktiež si pamätám, že sa to skúšalo, ale osobne som taký vlak na Orave nikdy nevidel, tak z toho usudzujem, že sa to v súčasnosti neprevádzkuje.

V tomto článku (a jeho diskusii) je tiež niečo na túto tému:
:arrow: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... opravu.asp


Som tam regnutý a sledujem či sa tam niečo nepíše ale tiež dlhšiu dobu už nepíšu o tejto trati. :(

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2010 12:00
od rado
Takže vyzerá to tak, že sa bývalé teleso železnice z Trstenej do Suchej Hory využije pre novú cyklotrasu, ktorá by v budúcnosti mala byť súčasťou 230km cyklotrasy okolo Tatier:

:arrow: http://orava.sme.sk/c/5319097/obce-by-m ... cesty.html

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2010 14:52
od EmBe
Jj, už sa o tom hovorilo dávnejšie. A keby robili tú trať tak by to dúfam ani nepoužili. Snáď by to dali bližšie k obciam ako som písal. :)

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2012 10:17
od EmBe
Nemá niekto prosím mapku tohto prepojenia? :) Vďaka.

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2012 10:29
od rado
Rosina napísal:Nemá niekto prosím mapku tohto prepojenia? :) Vďaka.

Malá mapka sa dá nájsť v obrázkoch pod týmto článkom: Po stopách trate Trstená - Suchá Hora

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2016 21:40
od Lorenc
Existuje taka 500 stranova studia, o optimaliazcii tejto trate robila sa okolo 2011. Nejake strany som aj videl. V parametroch bola riesena na 70km/h. Na vlaky.net je vsak zaujimava historicka suvislost o.bojoch o bod pripojenia. Nowy Targ vs Zakopane a Rk vs Kralovany.

Po rokoch som sa dopatral kade to malo ist. V Polsku na Biely Dunajec do ZE. Na Slovensku povodne cez Valasku Dubovu tunelom na Jasenovu cez Dk zrejme v trase sucasnej hlavnej cesty a okolo Rk zhruba v trase D1 okolo Mnichu a popri Liskovej na stanicu.

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 13:16
od Lorenc
36241 Na tejto skicke som nakreslil ako to zrejme malo byť trasovane. Od Rk po Dk.