Modernizácia uzla Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod daphne » 22. Jan 2018 03:03

mam pocit ze zeleznice sa chcu z toho vyzut resp tu rozpadavajucu sa "kocku" - budovu (aj ked vhodnejsi termin by bol ostatu smradlavu búdu) ponechaju neskor sukromnemu investorovi aby zeleznice sa tomu vyhli a oni defacto spravia iba to co sa ich nutne pri modernizacii tyka a to kolajisko a nastupistia+podchody, na ostatne zrejme budu kakat zvysoka.. cize podobne ako sa budova rekonstruovala v Kosiciach, tam to robil achilles s.r.o. ,ktory vyhral tender na reko stanice z ktorej spravil niekolkopodlazne nakupne stredisko.. no este aj tam zabudli vymenit podlahu na prizemi ,ktoru nechali povodnu, comu sa doteraz smejem a nedokazem pochopit.. :lol: ..o predstanicnych priestoroch na stanicnom namesti sa radsej nejdem ani bavit, tam vsetko ostalo po starom, pricom si to priam ziada nejaky parcik s lavickami a chodnikmi s kamennou zamkovou dlazbou,ale tu nieco take cakat je asi utopia..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod EmBe » 23. Jan 2018 16:13

Nové informácie od ŽSR:
Varín bude mať nakoniec 5 koľají.
1. Žilina (mimo) - Varín:
V súčasnosti sa mala uzatvárať zmluva o poskytnutí financií na realizáciu. Kedy bude vyhlásené VO?

Predpoklad druhý polrok 2018.

Kedy by sa mala začať realizácia?
Po ukončení VO predpoklad druhý polrok 2019.

Ako bola nakoniec naprojektovaná stanica Varín (bude to zastávka s odbočkou alebo stanica (koľko bude koľají, resp. čo sa z nej zachová)?
Stanica Varín je vyprojektovaná ako ŽST Varín. V ŽST Varín sa vybudujú nové nástupištia (pri koľaji č. 1a 2) s mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Na Nástupištiach budú vybudované prístrešky pre cestujúcich spolu s informačným zvukovým, vizuálnym a kamerovým zariadením spolu s prvkami drobného mobiliáru. Vybuduje sa nové staničné a traťové zabezpečovacie zariadenie. Na zníženie emisii hluku budú realizované protihlukové opatrenia a to vybudovaním protihlukových stien, novým konštrukčným riešením železničného spodku (použitie geomreží a separačných vrstiev) a železničného zvršku (nové typy koľají budú upevnené k betónovým podvalom tzv. bezpodkladnicovým upevnením, zvarením koľajníc do bezstykovej koľaji). Ako je spomenuté, v ŽST Varín budú dve priebežné koľaje a 3 dopravné koľaje umožňujúce križovanie alebo odstavenie vlakov v závislosti od dopravnej situácie na trati, od stavu prác v zriaďovacej stanici Žilina – Teplička, príp. počas výlukových prác pri údržbe železničnej infraštruktúry. Zároveň do siete ŽSR budú zapojené existujúce vlečky v obvode ŽST Varín.

2. Uzol Žilina:
Podľa informácií z Mediaroomu by malo byť VO vyhlásené v 2. polroku roku 2018. Aké bude financovanie? Už je zabezpečené?

Financovanie sa uvažuje z Operačného programu integrovaná infraštruktúra.

Kedy by sa mohla začať realizácia?
Po ukončení VO predpoklad druhý polrok 2019.

Aké bude technické riešenie uzla Žilina?
Po modernizácii uzla Žilina bude v ŽST Žilina rýchlosť do 120km/hod (v súčasnosti je to 40 km/hod). Na dosiahnutie požadovanej rýchlosti bude vybudovaný nový železničný zvršok a spodok, nové staničné zabezpečovacie zariadenie - typu elektronické stavadlo (s technickými parametrami ako na predchádzajúcich modernizáciách), nové traťové zabezpečovacie zariadenia, dobuduje sa rádiová sieť, vybuduje sa nové trakčné vedenie , ktoré umožní zmenu trakčného napájania z 3kV jednosmerného prúdu napájania na 25kV striedavého prúdu spolu s novou trakčnou napájacou stanicou. Jeden z hlavných prvkov modernizácie je odstránenie úrovňových krížení pozemných komunikácii so železničnou traťou. V ŽST Žilina k existujúcim ostrovným nástupištiam pribudne ďalšie, tieto nástupištia budú mať zabezpečený mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Taktiež sa upravia „rajecké“ nástupištia, aby vyhovovali príslušným štandardom. Existujúci podchod z ulice Národná bude predĺžený až za ulicu Uhoľná. Týmto prepojením sa výrazne prispeje k bezkolíznemu prístupu verejnosti do oblasti športových areálov Mesta Žilina, zároveň tento podchod bude slúžiť i k prístupu na nástupištia. Na nástupištiach budú vybudované informačné zvukové a vizuálne zariadenia spolu s kamerovým systémom a s prvkami drobného mobiliáru. Vybuduje sa nový podchod na ostrovné nástupištia , ktorý bude vyúsťovať v novej budove riadenia dopravy. Objekt budovy riadenia dopravy bude umiestnený v susedstve pošty. Na zníženie emisii hluku budú realizované protihlukové opatrenia, a to vybudovaním protihlukových stien, novým konštrukčným riešením železničného spodku (použitie geomreží a separačných vrstiev) a železničného zvršku (nové typy koľají budú upevnené k betónovým podvalom tzv. bezpodkladnicovým upevnením, zvarením koľajníc do bezstykovej koľaji). Jeden z významných prvkov modernizácie ŽST Žilina je i výstavba cestného mostu preklenujúci celú stanicu a spájajúci ulicu 1. Mája s Ľavobrežnou. V ŽST Žilina sa vybuduje 52 nových parkovacích miest. Taktiež sa vykonajú prekládky existujúcich inžinierskych sietí, ktoré sú v kolízii s modernizáciou.
V novej polohe v oblasti Strážova bude vybudovaná nová zastávka pre cestujúcich s mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Na nástupištiach budú vybudované prístrešky pre cestujúcich spolu s informačným zvukovým a vizuálnym zariadením. Taktiež tu bude vybudovaný nový cestný nadjazd, ktorý umožní prístup do záhradkárskej oblasti (po odstránení existujúceho priecestia) a k rušňovému depu. Zároveň sprístupní lokalitu pri brehu Váh uvažovanú v ÚP Mesta Žilina ako s oddychovo-rekreačnou zónou.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod IceFox » 24. Jan 2018 17:31

daphne napísal:stanice z ktorej spravil niekolkopodlazne nakupne stredisko

To by bola tá najlepšia vec ktorá by sa mohla Žilinskej stanici stať.
1.) Diskusia nie je o tom, mať za každú cenu pravdu.
2.) Pri diskusií vždy počúvame protistranu a snažíme sa jej porozumieť.
3.) Hanbou nie je priznať si argumentačnú porážku.
Ak tieto 3 body neovládaš, nedá sa rozumne diskutovať.
Obrázok používateľa
IceFox
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 0
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod jarino » 24. Jan 2018 20:31

Boli také plány cca 6-7 rokov dozadu ale myslím že nebol záujem. Iba o Košice.
To že so stanicou sa nič dokopy robiť nebude je dávno známy fakt.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod daphne » 25. Jan 2018 05:06

Je to dosť smutné že sa nebude nič diať nakoľko je to hlavný dopravný uzol na Slovensku vramci železníc a táto stanica je hádam jedna z najviac reprezentatívnych .. ide o to ako sa potom ďalej mesto Žilina,samotný primátor aj občania k tomu postavia, ti by mohli aspoň začať vyvíjať tlak na vedenie mesta či na štát za skorú generálnu rekonštrukciu žel.stanice, nakoľko tá budova si to už veľmi žiada ..podľa mňa by sa to malo robiť súbežne s rekonštrukciou nástupíšť kolajisk a podchodov a nečakať s tým a zbytočne to odkladať..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod IceFox » 26. Jan 2018 06:49

Asi čakajú kým ľuďom začne padať omietka na hlavu (doslova)
1.) Diskusia nie je o tom, mať za každú cenu pravdu.
2.) Pri diskusií vždy počúvame protistranu a snažíme sa jej porozumieť.
3.) Hanbou nie je priznať si argumentačnú porážku.
Ak tieto 3 body neovládaš, nedá sa rozumne diskutovať.
Obrázok používateľa
IceFox
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 0
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.