OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 09. Mar 2016 21:27

Takže konečne sa niečo začalo. Výrub a klčovanie v prvom úseku ukončené
O tri roky teda by mala byť prvá fáza na území Viedne hotová. Dúfam, že je to tá najťažšia a ostatné pôjde rýchlejšie. Ináč som sa zasmial na tej tabuli. Napíšu nadpis, že zdvojkoľajnenie Viedeň - Bratislava. Koniec v decembri 2018. Trošku zavádzajúce, lebo na stránkach OEBB aj ministerstva dopravy BMVIT píšu, že ukončenie celého projektu 2030.
32645
32646
32647
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 21:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 10. Mar 2016 16:27

Compotronix, nebude to tak, že prvou etapou je elektrifikácia, a zdvojkoľajnenie by sa týkalo až ďalších etáp..?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 10. Mar 2016 17:03

to sedi do 2030, lebo je to rozetapizovane ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 10. Mar 2016 17:57

bodrik napísal:Compotronix, nebude to tak, že prvou etapou je elektrifikácia, a zdvojkoľajnenie by sa týkalo až ďalších etáp..?

V princípe máš pravdu. Ale niektoré úseky sa zdvojkoľajnia už v prvej etape:
1. Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern. Na google maps, keď si pozrieš, je to cca medzi ulicami Stadlauer Straße a Krcalweg. Teda až po koniec Viedne sa potiahne druhá koľaj aj elektrina. Ináč iba tohto úseku sa týkal ten môj príspevok s fotkami. Len prvýkrát s phpBB robím, tak som trochu mal problém s názvom témy a príspevku. Som nevedel, že sa to nedá oddeliť. Som chcel dať názov témy čo je aj teraz a do názvu príspevky tú etapu.
2. Marchegg - štátna hranica SR
Spomínam si, že ešte tam bol nejaký úsek, ale neviem nájsť ten dokument. Keď sa mi to podarí, tak doplním ešte.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 21:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 10. Mar 2016 19:10

Ešte raz sa to pokúsim prehľadnejšie popísať.
Našiel som v dokumente posudzovania vplyvu na životné prostredie https://www.bmvit.gv.at/verkehr/eisenba ... g_zsfg.pdf, že sa ten projekt delí na moduly:
1a - zdvojkoľajnenie viedenského úseku
1b - selektívne zdvojkoľajnenie niektorých úsekov
2 - zdvojkoľajnenie celej trasy

Modul 1a
zdvojkoľajnenie Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern
podľa štúdie sa mal uskutočniť v rokoch 2014-2017. (O rok aj niečo sa to posunulo. Viď fotku v 1. príspevku)

Modul 1b
zdvojkoľajnenie úsekov:
1. Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee
2. Marchegg-štátna hranica so SR
Modernizácia staníc Raasdorf, Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee, Marchegg(táto stanica ako asi už viete bola minulý rok zmodernizovaná) a zastávky Untersiebenbrunn. Čiastočná modernizácia zastávok Glinzendorf a Breitensee.
Iba technické zabezpečenie priecestí okrem ciest L4, L5(podjazdy) a L11(nadjazd). Čiže mimoúrovňové križovania nebudú v rámci tohto modulu vybudované ešte všade.
Tento úsek sa plánoval 2017-2023. Predpokladám, že začiatok sa presunie na rok 2019.

Modul 2
Dobudovanie 2. koľaje v celej dĺžke a doplnenie chýbajúcich mimoúrovňových križovaní.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 21:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 12. Mar 2016 07:16

Inač tu keby to bolo všetko riešené mimoúrovňovo a dvojkoľajne, tak ako píše Compotronix, a ak by tu boli kvalitné zabezpečovacie systémy, tak od Aspernu po Marchegg, môže byť cca tých 30-35 km v pohode na rýchlosti aj vyše 200, možno aj 250, ako VRT, keďže je to totálna rovina. Samozrejme stanice a zastávky by museli byť adekvátne tomu zabezpečené a celý úsek by musel byť oplotený, ale za úvahu by to stálo. Škoda nevyužiť takú rovinu na vyššie cestovné rýchlosti.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod stanley » 13. Mar 2016 05:31

ved aj mal byt projekt TGV vysokorychlostny vlak ktory mal prepojit Vieden aj Bratislavu s Parizom, pokial ma pamat neklame, na tom EU este stale nerobi? :?: akosi to zahadne stichlo.. este take 2-3 roky dozadu boli toho plne noviny a spravy a bolo to prezentovane ako velky medzinarodny vlakovy EU projekt TGV vramci TEN-T, ktory mal pospajat vsetky hlavne mesta EU http://www.dailymotion.com/video/x11143 ... _lifestyle
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 13. Mar 2016 13:56

Stanley, ten projekt naša Vláda, na čele s Min. dopravy poslala "do kytek".
Robí sa na ňom od Paríža po Viedeň. Za Viedňou to v najaktuálnejšom variante míňa Bratislavu a je to smerované na Budapešť, s obídením BA, aj Slovenska celkovo. Ale reálne sa pracuje len po Viedeň. Tá má na to už urobenú stanicu Hautbahnhof, aj úsek na západ, k St. Pöltenu. Od Viedne na východ zatiaľ nič.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod Majkl » 13. Mar 2016 18:49

Kratky clanok o tomto projekte aj na vlaky.net. tiez od compotronixa
http://vlaky.net/zeleznice/spravy/6029- ... ratislava/
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod eric987 » 23. Nov 2016 08:04

Na enviroportali sa objavil zamer zdvojkolajenia tejto trate na Rakuskej strane: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -statna-hr .
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod jarino » 01. Dec 2017 13:28

Rakúšania získali peniaze z CEF-u na projekt: Upgrading and electrification from Wien Stadlau / Ganserndorf to the Slovakian Border near Marchegg - bottleneck removal (€65.8 million)
Okrem toho Trimodal Port of Linz - Rail connection and port enhancement (€24.6 million) a Central European Ultra Charging(indicative amount €8.3 million). Žiadali 148,8 miliónov eur, dostali 98,6 milióna eur a dofinancovanie na všetky tri projekty je 394,4 miliónov eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 13:49

No ak dostali na to peniaze z CEF tak to asi ozaj posuria. Povodne to mali rozfazovane az do 2030. Aj ked je skoda ze tam je plan len na Vmax 160 kmh, pricom je to priamka ako nikde. Tam by dali bez problemov aj 230 a keby sa pridala tretia kolaj od DNV po hlavnu, tak to je iny koridor a BA - W mozne do 35 min
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod ampz143 » 15. Mar 2021 21:05

Zdravím, jak to vypadá s elektrizací Devínská Nová Ves - Marchegg. Připravuje se něco? Bude se trať i rekonstruovat, nebo dojde pouze k elektrizaci, aby mohly jezdit railjety do Bratislavy horem.
ampz143
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 05. Jan 2021 10:45


Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod sejk » 12. Sep 2023 18:28

Áno, s najväčšou pravdepodobnosťou sa to týka tejto trate.
sejk
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 18. Mar 2023 21:18


Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod DrX » 13. Sep 2023 21:38

Dik. A hodno pripomenut, ze rakusaci hlavne planuju dat na to priame ICcka Vieden - Kosice, co bude super. Nie to sucasne motanie sa hodinu po Blave ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod EmBe » 17. Sep 2023 21:50

Komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... 674fcba259

Stavba A „ŽSR, Devínska Nová Ves – Marchegg, elektrifikácie trate“
Stavba B „Komplexná rekonštrukcia mostného objektu v žkm 37,910 trate št. hr. (Marchegg) – Devínska Nová Ves, TÚ 2805, DÚ 02, št. hr. OBB Devínska Nová Ves“

Návrh trasy rekonštruovanej trate je vyhotovený podľa zásad noriem a predpisov ŽSR a tak, aby vyhovovali pre rýchlosť 120 km/h. Technické parametre železničného zvršku musia spĺňať v celom úseku požiadavky na najvyššiu traťovú rýchlosť 120 km/h. Stavba bude riešiť komplexnú rekonštrukciu koľaje č. 1, od mosta nad riekou Morava (mimo) v žkm 37,910 po vchodovú výhybku v ŽST Devínska Nová Ves (číslo 55). V uvedenej výhybke sa vymenia len dlhé spoločné podvaly za nové drevené.
Trvanie v dňoch: 300
Celková odhadovaná hodnota 12 820 972,09 EUR bez DPH
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2023 08:07

tu je fakt obrovska, ale obrovska skoda, ze nerozmyslali. lebo kedze povodny most sa musi kompletne odstavit aby sa zrekonstruoval, tak pri rozmyslani a vypocitani NPV, by im vyslo lepsie postavit rovno novu druhy most, ten napojit a potom zrekonstruovat povodny most .. ale naco by sme si veci zjednodusili, ked ich mozeme urobit aj komplikovane, ze ano ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod Mark » 18. Sep 2023 10:09

Skôr by som postavil vedľa nový dvojkoľajný most a starý nechal pre cyklistov. Takto by rakúska dvestovka mohla pokračovať až po oblúk pred Dev. n. Ves. Ale to by bolo moc jednoduché, aj keď máličko drahšie.
A možno v relácii konečného zdvojkoľajnenia ani nie.
Mark
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 08. Júl 2019 04:47

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 18. Sep 2023 15:58

to nevie ci by preslo kvoli ochrane zivotneho prostredia, ale napad to nie je vobec zly
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod EmBe » 22. Okt 2023 11:02

Elektrifikácia v úseku štátna hranica SR/AT - DNV má prebiehať v termíne 01.03. - 25.12.2024 (zdroj: plán výluk na rok 2024).
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod asdf » 22. Okt 2023 12:10

EmBe: Ročný plán výluk je také veštenie z kávového lógru.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod EmBe » 22. Okt 2023 12:54

asdf napísal:EmBe: Ročný plán výluk je také veštenie z kávového lógru.


To ja viem veľmi dobre :) Obzvlášť pri zákazke, ktorá sa len súťaží a môže to dopadnúť všelijako. Ale informáciu sem dať môžem.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod EmBe » 29. Nov 2023 14:28

ZSSK v článku o novom GVD informuje:
Z dôvodu komplexnej rekonštrukcie a elektrifikácie železničnej infraštruktúry v pohraničnom úseku predpokladáme na základe podkladov od manažéra infraštruktúry ŽSR v období marec 2024 – december 2024 úplné vylúčenie medzištátnej osobnej dopravy cez pohraničný priechod Devínska Nová Ves – Marchegg.
• Z dôvodu uzávery trate cez Marchegg príde v špičkových časoch k rozšíreniu počtu vlakov REX na ramene Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien Hbf. v čase dopravnej špičky na 30-minútový interval.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.