OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 09. Mar 2016 22:27

Takže konečne sa niečo začalo. Výrub a klčovanie v prvom úseku ukončené
O tri roky teda by mala byť prvá fáza na území Viedne hotová. Dúfam, že je to tá najťažšia a ostatné pôjde rýchlejšie. Ináč som sa zasmial na tej tabuli. Napíšu nadpis, že zdvojkoľajnenie Viedeň - Bratislava. Koniec v decembri 2018. Trošku zavádzajúce, lebo na stránkach OEBB aj ministerstva dopravy BMVIT píšu, že ukončenie celého projektu 2030.
32645
32646
32647
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 22:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 10. Mar 2016 17:27

Compotronix, nebude to tak, že prvou etapou je elektrifikácia, a zdvojkoľajnenie by sa týkalo až ďalších etáp..?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 10. Mar 2016 18:03

to sedi do 2030, lebo je to rozetapizovane ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 10. Mar 2016 18:57

bodrik napísal:Compotronix, nebude to tak, že prvou etapou je elektrifikácia, a zdvojkoľajnenie by sa týkalo až ďalších etáp..?

V princípe máš pravdu. Ale niektoré úseky sa zdvojkoľajnia už v prvej etape:
1. Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern. Na google maps, keď si pozrieš, je to cca medzi ulicami Stadlauer Straße a Krcalweg. Teda až po koniec Viedne sa potiahne druhá koľaj aj elektrina. Ináč iba tohto úseku sa týkal ten môj príspevok s fotkami. Len prvýkrát s phpBB robím, tak som trochu mal problém s názvom témy a príspevku. Som nevedel, že sa to nedá oddeliť. Som chcel dať názov témy čo je aj teraz a do názvu príspevky tú etapu.
2. Marchegg - štátna hranica SR
Spomínam si, že ešte tam bol nejaký úsek, ale neviem nájsť ten dokument. Keď sa mi to podarí, tak doplním ešte.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 22:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod compotronix » 10. Mar 2016 20:10

Ešte raz sa to pokúsim prehľadnejšie popísať.
Našiel som v dokumente posudzovania vplyvu na životné prostredie https://www.bmvit.gv.at/verkehr/eisenba ... g_zsfg.pdf, že sa ten projekt delí na moduly:
1a - zdvojkoľajnenie viedenského úseku
1b - selektívne zdvojkoľajnenie niektorých úsekov
2 - zdvojkoľajnenie celej trasy

Modul 1a
zdvojkoľajnenie Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern
podľa štúdie sa mal uskutočniť v rokoch 2014-2017. (O rok aj niečo sa to posunulo. Viď fotku v 1. príspevku)

Modul 1b
zdvojkoľajnenie úsekov:
1. Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee
2. Marchegg-štátna hranica so SR
Modernizácia staníc Raasdorf, Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee, Marchegg(táto stanica ako asi už viete bola minulý rok zmodernizovaná) a zastávky Untersiebenbrunn. Čiastočná modernizácia zastávok Glinzendorf a Breitensee.
Iba technické zabezpečenie priecestí okrem ciest L4, L5(podjazdy) a L11(nadjazd). Čiže mimoúrovňové križovania nebudú v rámci tohto modulu vybudované ešte všade.
Tento úsek sa plánoval 2017-2023. Predpokladám, že začiatok sa presunie na rok 2019.

Modul 2
Dobudovanie 2. koľaje v celej dĺžke a doplnenie chýbajúcich mimoúrovňových križovaní.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 22:56

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 12. Mar 2016 08:16

Inač tu keby to bolo všetko riešené mimoúrovňovo a dvojkoľajne, tak ako píše Compotronix, a ak by tu boli kvalitné zabezpečovacie systémy, tak od Aspernu po Marchegg, môže byť cca tých 30-35 km v pohode na rýchlosti aj vyše 200, možno aj 250, ako VRT, keďže je to totálna rovina. Samozrejme stanice a zastávky by museli byť adekvátne tomu zabezpečené a celý úsek by musel byť oplotený, ale za úvahu by to stálo. Škoda nevyužiť takú rovinu na vyššie cestovné rýchlosti.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod stanley » 13. Mar 2016 06:31

ved aj mal byt projekt TGV vysokorychlostny vlak ktory mal prepojit Vieden aj Bratislavu s Parizom, pokial ma pamat neklame, na tom EU este stale nerobi? :?: akosi to zahadne stichlo.. este take 2-3 roky dozadu boli toho plne noviny a spravy a bolo to prezentovane ako velky medzinarodny vlakovy EU projekt TGV vramci TEN-T, ktory mal pospajat vsetky hlavne mesta EU http://www.dailymotion.com/video/x11143 ... _lifestyle
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod bodrik » 13. Mar 2016 14:56

Stanley, ten projekt naša Vláda, na čele s Min. dopravy poslala "do kytek".
Robí sa na ňom od Paríža po Viedeň. Za Viedňou to v najaktuálnejšom variante míňa Bratislavu a je to smerované na Budapešť, s obídením BA, aj Slovenska celkovo. Ale reálne sa pracuje len po Viedeň. Tá má na to už urobenú stanicu Hautbahnhof, aj úsek na západ, k St. Pöltenu. Od Viedne na východ zatiaľ nič.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod Majkl » 13. Mar 2016 19:49

Kratky clanok o tomto projekte aj na vlaky.net. tiez od compotronixa
http://vlaky.net/zeleznice/spravy/6029- ... ratislava/
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 700
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod eric987 » 23. Nov 2016 09:04

Na enviroportali sa objavil zamer zdvojkolajenia tejto trate na Rakuskej strane: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -statna-hr .
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod jarino » 01. Dec 2017 14:28

Rakúšania získali peniaze z CEF-u na projekt: Upgrading and electrification from Wien Stadlau / Ganserndorf to the Slovakian Border near Marchegg - bottleneck removal (€65.8 million)
Okrem toho Trimodal Port of Linz - Rail connection and port enhancement (€24.6 million) a Central European Ultra Charging(indicative amount €8.3 million). Žiadali 148,8 miliónov eur, dostali 98,6 milióna eur a dofinancovanie na všetky tri projekty je 394,4 miliónov eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: OEBB, ŽSR - modernizácia Viedeň - Marchegg - Bratislava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 14:49

No ak dostali na to peniaze z CEF tak to asi ozaj posuria. Povodne to mali rozfazovane az do 2030. Aj ked je skoda ze tam je plan len na Vmax 160 kmh, pricom je to priamka ako nikde. Tam by dali bez problemov aj 230 a keby sa pridala tretia kolaj od DNV po hlavnu, tak to je iny koridor a BA - W mozne do 35 min
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)


Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.