Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 19. Mar 2016 13:48

to by bol aj jediny logicky krok, kedze v regionalnej doprave uz proste zostava lokomotiva-vozne je davno prezita. a vlastne aj v rychlikovej. vsak uz aj elefanty sa daju pouzivat na rychlykoch, sak idu do 160kmh .. a nevidim v tom moc problem. aj keby jazidli na trase BA - ZA.

jedine, co fakt dufam, ze bagety poslu do historie aj na lokalkach
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 19. Mar 2016 16:14

Pri tých Elefantoch by bol problém s kapacitou a trochu aj s komfortom, lebo predsa len sú to súpravy navrhnuté na regionálne vlaky, nie je tam dosť priestoru na väčšiu batožinu, sedadlá nie sú (hlavne v prvej generácií) veľmi pohodlné atď. Ale zase ZSSK nemá problém zaradiť na R napríklad Bdteer-y, čo sú regionálne vozne trpiace v diaľkovej doprave neduhami, ktoré som spomenul v predošlej vete. Samozrejme jednotky sú použiteľné aj na rýchlikoch, ale musia byť na to prispôsobené. Veď LeoExpres nemá problém s tou ich električkou jazdiť Praha - Košice.

160-ka má význam aj v regionálne doprave hlavne na REx. Časom sa snáď dočkáme REx-ov jazdiacich 160 aspoň na trati BA - TT - TN.

O Bagetách škoda aj hovoriť...
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 19. Mar 2016 20:45

Na dialkovu dopravu budu mat priliz velke nastupne priestory, zasa ak by to slo na "lokalne" R, nemusi to byt na skodu. Co sa tyka Leovych Stadlerov, ok, velmi sa posnazili aby boli komfortne, ale tie jednotky vobec nezakryju, ze su urcene pre regionalnu dopravu, jednak pomerne malymi rozostupmi sedadiel a jednak tym, ze cestovat nizkopodlaznym vlakom 750 km vie uz od cca polky cesty sposobovat fest blby pocit, hlavne ak ide vlak oproti.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 19. Mar 2016 21:59

Ja osobne na diaľkovú dopravu preferujem klasické vozne ťahané lokomotívou. Pokiaľ teda nejde o nejakú špeciálnu súpravu typu rýchlovlak alebo naklápacia súprava. Ale rýchliky jazdia aj na kratšie trasy a niečo ako BA - ZA by sa v pohode dalo prežiť aj v nejakej jednotke, ale upravenej na diaľkovú dopravu, nie v regionálnej.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 23. Mar 2016 08:55

ZSSK ma v plane nakup viacsystemovych HDV, vid PO : http://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/332156
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 23. Mar 2016 10:09

no snad to nevyhraju skodovky ako sa stalo s tymi dvomi co su na push-pull .. radsej siemens ... inak skoda, ze nemozu eurofondy pouzit aj na jemne zabehnute od rakusanov ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 23. Mar 2016 21:26

Ja myslim, ze uspech bude cokolvek co bude mat vykon vyssi ako 4,5 MW a asynchronne trakcne motory :mrgreen:
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 24. Mar 2016 22:45

To je ďalší pokus po zrušení pôvodného obstarávania 16 viacsystémových elektrických HDV. Tentokrát je tam ale drobný rozdiel, lebo pôvodne chceli rýchlosť 200 km/h, teraz chcú minimálne 160 km/h, čo by znamenalo, že prihlásiť sa môže aj Bombardier s ich Traxxom, nie len Škoda a Siemens. Z dlhodobého hľadiska by ale bolo lepšie obstarať radšej niečo na 200 km/h, teda Škodu 109e alebo Siemens Vectron. Zrejme tie Vectrony budú mať niečo do seba, keď ich vo veľkom nakupujú po celej Európe a Škodovka vyrobila len 28 kusov 109e (pre ČD a ZSSK a DBregio). Dokázal by som ale žiť aj so Škodou, keby mala normálnu cenu. Lepšia cena by sa ale dala dosiahnuť, keby to bol väčší nákup, teda nie nejakých 16 kusov, ale aspoň 30, ideálne keby sa ZSSK spojila s Cargom a obstarali centrálne aspoň 50 lokomotív, ale to už je číra fantazmagória.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 24. Mar 2016 23:22

Dá sa očakávať okrem Siemensa a Škody prípadne Bombardiera aj zapojenie Alstomu prípadne niekoho ďalšieho, o kom neviem?
Ak zmenili len to, že namiesto 200 je už možné ponúkať loco aj s rýchlosťou 160, tak je to trochu škoda. Tiež si myslím, že z dlhodobého hľadiska tá 200-vka má zmysel.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Qwert » 25. Mar 2016 11:03

Teoreticky ešte aj Alstom Prima 2, ale neviem, či sa vôbec zapojil do poslednej súťaže. Inak už veľmi nie je z čoho vyberať. Vo svete nie je veľa výrobcov viacsystémových elektrických lokomotív s homologáciou pre strednú Európu. Ešte menej ich aj, ak by sme chceli lokomotívu s rýchlosťou 200 km/h.

Do menšej rýchlosti by sme podľa mňa nemali ísť. Tieto lokomotívy môžu byť dodávané prípadne s nejakou opciou pokojne aj 5 rokov a potom ešte budú slúžiť 25 rokov, čiže bavíme sa o 30 rokoch a za ten čas môžu na Slovensku vzniknúť trate pre 200 km/h a rovnako aj v okolitých krajinách, kde by mohli naše lokomotívy zachádzať. Ako prvá sa pýta trať Kúty - BA - Štúrovo a možno sa pridajú aj Česi s ich traťou Brno - Břeclav, tiež si viem 200 km/h predstaviť medzi Viedňou a Marcheggom a dokonca nie je vylúčené, že na 200 km/h budú aspoň niektoré úseky trate Žilina - Košice.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 24. Jún 2016 14:49

27.6.2016 ÚVO začína konanie ohľadom tendra na Nákup dieselmotorových jednotiek.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 08. Júl 2016 09:45

Viaceré prepravné spoločnosti čelia v poslednom období kontrole Bruselu, medzi nimi aj ZSSK.
Dôvodom je podozrenie z kartelu s cieľom vytesniť konkurenčných prepravcov.
Predmetom kontroly je, či predaj použitých vozidiel je v súlade s pravidlami.
http://ekonomika.sme.sk/c/20209742/brus ... ref=njctse
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Xenon » 11. Júl 2016 09:08

jarino,

kámoš z ČR, veľký fanúšik železnice mi tvrdil (je to info spred pár rokov a ktovie či to nie je JPP), že bolo fakticky nemožné odkúpiť staré lokomotívy/vagóny od firmy "XX" (radšej neuvediem, nech ma ešte niekto nežaluje :) ). Ich združenie vraj preto pred x rokmi zvažovalo kúpu niečoho na Slovensku, s tým, že si to prevezú do ČR. Vraj to pred pár rokmi vyzeralo tak, že firma "XX" prioritne všetko staré hneď šrotovala - neuvažovalo sa o predaji niekomu inému (potenciálnej konkurencii)...a ak sa nejaký záujemca o kúpu sám od seba objavil a oslovil firmu "XX", tak v návrhu zmluvy od "XX" vraj boli také klauzuly, že vozne/lokomotívy nebudú jazdiť po ČR a nový majiteľ sa vzdá práva konkurovať firme "XX". V prípade porušenia hrozili miliónové pokuty. Či je to všetko iba JPP alebo pravda, netuším. Kupovať nejaké železo podľa slov kámoša za týchto podmienok nemalo absolútne žiaden zmysel.

Ak sa kontrola týka tohoto, tak možno to nie je na zlo veci...
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Xenon » 11. Júl 2016 13:02

No a ešte ma napadlo, že niektoré združenia sa, presne tak ako som opísal, snažili zakúpiť staré lokomotívy/vagóny v blízkom zahraničí a doviezť si ich domov, aby sa takýmto spôsobom vyhli nezmyselným klauzulám v zmluvách od prepravcov vo svojej krajine pôvodu...a je celkom pochopiteľné (a zároveň zvrátené), ak by prepravcovia v rôznych štátoch mohli uzavrieť tichú dohodu, že nikomu neodpredajú nadbytočné vozne/lokomotívy - ani zahraničným subjektom, aby neohrozovali svojich "partnerov" v zahraničí...a radšej nadbytky za cenu železného šrotu nechajú zošrotovať. Ak by sa niečo takéto dokázalo, tak to by bola celkom sila.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 04. Okt 2016 12:53

viewtopic.php?f=35&t=21861

Ja len dodám, že sa predpokladá, že budú stáť BA-TT-TN-ZA-PP-KY-KE. Možno by ešte mohli pridať LM.
Cesta má trvať 4:45 hod. presné časové polohy zatiaľ nie sú známe.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 04. Okt 2016 13:19

Hlavne ten Kysak je najdolezitejsi. 4:45 je ok. A stat len na staniciach s parametrami s novymi nastupistami. To je dobre aj bez LM aj RK Strby aj Vrutok - ide o vzdialene ciele. A Regiojet sa do toho nebude piplat.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 04. Okt 2016 21:50

pridať LM a bolo by to po starom. potrebujú byť rýchlejší.
RegioJet premeškal možnosť pridať spoje.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 04. Okt 2016 22:42

Oprava:
Stáť majú BA-TT-ZA-PP-KY-KE. Čiže Trenčín nie, čo by bola škoda. LM sa dá oželieť, predsalen na prístup do Tatier bude PP, ktorý má aj oveľa viac obyvateľov.
TN 8. najvačšie mesto s 55000 obyv. a TT 7. najvačšie mesto so 65000 obyv.
Vlados napísal:pridať LM a bolo by to po starom. potrebujú byť rýchlejší.

Po starom by to bolo aj s Vrútkami, RK či SNV (prvé dve pridané ale až 1.3.15).
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/doku ... big_01.PNG
S 11 zastávkami mu to trvalo 5:03 hod. So 7 (keď upustím od LM, ale pridám TN) by to bolo možno 4:47.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 05. Okt 2016 08:10

kysak este ako tak chapem kvoli presovu, ale nikdy som nechapal na IC zastavky typu SNV, RK alebo nebodaj vrutky ..
dalej si myslim, ze z IC by mala vypadnut trnava a byt tam trencin. trnava je sice vacsia, ale uz priliz blizko BA a behaju tam aj OS aj rychliky. kde casovy rozdiel IC vs REX alebo aj OS az taky velky nie je ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod garip » 05. Okt 2016 08:39

presne ako pise aquila, TT je uplne zbytocna, 1. zastavka by mal byt az TN, potom ZA a dalej PP, Kysak a Košice, popripade pridat este 1 zastavku niekde za ZA, IC by malo byt hlavne na dlhsie presuny, nie regionalne...
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod michaelse » 05. Okt 2016 17:08

spravne,TT je na smer BA perfektne vybavena,,je to len zbytocne zdrzanie na dialkovej linke bez nejakeho efektu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 05. Okt 2016 17:28

Som zvedavý na obsadenosť. Ako vyškrtať stredoslovenské zastávky a na tom postaviť IC nemusí byť turbo úspech v preprave. Neviem či by už mohlo aj pendolino fungovať s naklapaním na rekonšturovaných tratiach. To by mohli skrátiť pod 4:30 h KE-BA.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mjk » 05. Okt 2016 20:28

Mňa fascinuje, že Vám nedochádza, že nielen Bratislava je cielová stanica pre Trnavčanov a Trenčanov, ale takisto to je aj Žilina, Tatry atď. Aj naopak. Zástavky tam sú oprávnené.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 05. Okt 2016 21:53

Kedysi v TT stávalo IC iba smerom do BA. V SNV sa stávalo pre prípoje. Ono keď vlak prichádzal neskoro večer tak už veľa prípojov nie je, ak je tam ešte nejaký. Všetko bude závisieť od grafikonu... či budú na "nové" IC skotočne nadväzovať spoje, čo ZSSR roky akosi nevychádza. Jedna zastávka je 5-7 minutové "zdržanie".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 07. Okt 2016 18:44

presne ako pise aquila, TT je uplne zbytocna, 1. zastavka by mal byt az TN, potom ZA a dalej PP, Kysak a Košice, popripade pridat este 1 zastavku niekde za ZA, IC by malo byt hlavne na dlhsie presuny, nie regionalne...


ZSSK musi presne vediet kolko listkov predala medzi jednotlivymi destinaciami. npr. TT-kysak cize trasa mimo BA-KE je o 3/4 hodinu rychlejsie IC RJ ako R. pri TN-kysak je to len 1/2 hodina. cim mensi rozdiel medzi IC a R tym viac sa oplati cestovat lacnejsimi R. a cim je destinacia viac v strede trasy tym viac je kratsich ciest ktorym konkuruju R.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.