Stránka 45 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2017 19:39
od Lorenc
Dnes vypísali tender na vlaky pre regionálnu dopravu.

Predmetom zákazky je nákup dvojsystémových elektrických (3 kV DC, 25 kV, 50 Hz) jednotiek (ďalej len „EJ“) na rýchlosť 160 km/hod., s rozchodom 1 435 mm. Riadiaci systém EJ musí umožňovať viacnásobné riadenie minimálne dvochej. EJ bude zabezpečovať regionálnu dopravu. EJ musia v rozsahu a v kvalite spĺňať podmienky stanovené technickými špecifikáciami interoperability (TSI) pre konvenčné vlaky, predpismi a normami platnými v Slovenskej republike (SR) a príslušnými vyhláškami Medzinárodnej železničnej únie (UIC).
Súčasťou predmetu zákazky je aj dodanie sprievodnej technickej dokumentácie, zaškolenie zamestnancov verejného obstarávateľa z obsluhy, údržby a prevádzky predmetu zákazky a dodanie diagnostických zariadení.
Podrobné vymedzenie predmetu zákazky bude uvedené v súťažných podkladoch.
Predmetom zákazky je nákup dvojsystémových elektrických (3 kV DC, 25 kV, 50 Hz) jednotiek (ďalej len „EJ“) na rýchlosť 160 km/hod. s rozchodom 1 435 mm. EJ musí v rozsahu a v kvalite spĺňať podmienky stanovené technickými špecifikáciami interoperability (ďalej len TSI) pre konvenčné vlaky, predpismi a normami platnými v Slovenskej republike (ďalej len „SR“) a príslušnými vyhláškami Medzinárodnej železničnej únie (ďalej len „UIC“). Riadiaci systém EJ musí umožňovať viacnásobné riadenie minimálne dvochej. EJ bude zabezpečovať regionálnu dopravu.
Súčasťou predmetu zákazky je aj dodanie sprievodnej technickej dokumentácie, zaškolenie zamestnancov verejného obstarávateľa z obsluhy a prevádzky predmetu zákazky a dodanie diagnostických zariadení.
Predmetom zákazky je dodanie 10 ks dvojsystémovýchej nasledovne:
a) 8 ks EJ s obsaditeľnosťou minimálne 220 sediacich cestujúcich (ďalej len „EJ 220“),
b) 2 ks EJ s obsaditeľnosťou minimálne 300 sediacich cestujúcich (ďalej len „EJ 300“),
s možnosťou uplatnenia opcie na dodanie ďalšíchej, maximálne do sumy 160 000 000 EUR.
Podrobné vymedzenie predmetu zákazky bude uvedené v súťažných podkladoch.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2017 11:28
od jarino
RegioJet podpísal zmluvu na nákup 8 lokomotív Bombardier TRAXX MS2e s opciou na ďalších 20 lokomotív. 5 kusov má byť dodaných ešte tento rok.
Okrem toho má z Rumunska prísť ďalších 16 vozňov Astra.

Neviem načo mu bude toľko rušňov.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2017 12:44
od stanley
Omg! S opciou na ďalších 20 lokomotív? A to už mu načo bude? Či v tom sú aj Čechy?Asi chcú nahradiť všetky peršingy čo majú a čo zrazu bombardér, vectrony sa neosvedčili? :D

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 08:37
od RudoLM
Tie Vectrony mal na operatívny lízing. Tie Bombardier TRAXX MS2e idu kupit cash?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 21:33
od jarino
ZSSK chce do roku 2022 investovať 700 miliónov do regionálok. Od roku 2008 investovala viac ako 500 miliónov eur.

Prehľad plánovaných investícií ZSSK 2017 - 2022:
Košický samosprávny kraj
Modernizácia 47 lokomotív regionálnej dopravy
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne v Košiciach

Prešovský samosprávny kraj
Obnova rušňov a dieselovej lokomotívy pre populárnu tatranskú zubačku
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne v Humennom

Žilinský samosprávny kraj
Nákup 25 elektrických vlakových súprav
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne v Žiline

Banskobystrický samosprávny kraj
Nákup 21 dieselových vlakových súprav
Modernizácia 30 vozňov regionálnej dopravy
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne vo Zvolene

Trenčiansky samosprávny kraj
Nákup 4 dieselových koľajových vozidiel do regionálnej dopravy

Nitriansky samosprávny kraj
Nákup 10 dieselových vlakových súprav
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne v Nových Zámkoch

Trnavský samosprávny kraj
Nákup 15 dieselových vlakových súprav

Bratislavský samosprávny kraj
Nákup 10 dieselových vlakových súprav
Vybudovanie prevádzkovo - údržbárskej základne v Bratislave

Podľa Érseka máme v eurofondoch do 2023 1,4 miliardy eur vyčlenených do železnice. Výsledkom bude 100 kilometrov zmodernizovaných tratí a 46 nových vlakových súprav. Mne tie čísla akosi nesedia, v OPII bolo necelých 1,2 miliardy pre železnice. A tie kilometre sa naškrabú ledva tak aj s projektom Púchov - Žilina 2. úsek, ktorý bol financovaný aj z OPD 2007-2013. Skutočne sedí iba 21 DMJ do BB kraja a 25 EJ do ZA kraja, na zvyšok teda zrejme nie sú peniaze a aj s týmito 46 kusmi je to otázne.

ŽSR neboli konkrétne o aké projekty na regionálkach by sa malo jednať. Predpokladom realizácie týchto zámerov je získanie investičných zdrojov a aktívny podiel VÚC na týchto zmenách.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 22:00
od EmBe
https://www.youtube.com/watch?v=VEGG-Ocf2CQ
Tu aj konkrétne trate, do ktorých sa má investovať :D

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 19:56
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=22456
Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) má v pláne obnovenie priamych rýchlikov z Bratislavy do Košíc po južnej trase cez Zvolen.
"Zvažujeme, že každý druhý vlak pôjde priamo bez prestupu," priblížil minister ráno predtým, ako nastúpil do rýchlika. To znamená, že každé štyri hodiny by mali ľudia takéto priame spojenie. Cestujúci si ho podľa ministra žiadajú.

viewtopic.php?f=35&t=22457
České ministerstvo dopravy (MD) končí s doplácaním na jedny z najstratovejších spojov na českej železnici. Od decembra s príchodom nového cestovného poriadku prestane u Českých dráh objednávať nočné vlaky na Slovensko.
České dráhy doteraz na Slovensko posielajú dva páry nočných vlakov: Slovakia a Bohemia. Dopravca nechce uviesť, či bude prevádzka pokračovať v rovnakom rozsahu ako predtým. Podľa informácií iDNES.cz by jeden spoj mal jazdiť naďalej a druhý iba v sezóne.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 01:19
od stanley
je to jasne co je za tym ze rusia nocne vlaky bohemia a slovakia , kedze tuto trasu a nocne spoje plne zobrali pod kontrolu leo expres a regiojet ,tak je uplne logicke ze k tomuto zruseniu skor ci neskor muselo dojst, kedze kazdy chce cestovat lacnejsie a komfortnejsie.. a kto by siel predrazenymi statnymi vlakmi s minimalnou urovnou komfortu oproti sukromnym vlakovym spojom..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 15:10
od dusans
Nevedno ako je na tom nočný vlak Slovakia, ale Bohemia býva slušne vyťažená, aspoň čo s ňou cestujem. Je pravdou, že idú pomerne krátko po sebe a Slovakia nestojí na viacerých zastávkach ako Bohemia.
Jeden z nich určite nechajú. Je pravdou, že nočné vlaky nie sú na cestovanie na krátke trate, ale skôr na diaľkové cesty.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 23:37
od bzzi
Nechápem, prečo rovno neuvažujú nad južnými rýchlikmi Bratislava-Zvolen-Košice-Prešov? Majú tu ten vlak i zoradený správnym smerom, nemusia prehadzovať lokomotívu. Konečne by sa i Prešov dočkal priameho spojenia.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2017 16:13
od jarino
ZSSK po tlaku médií a dodávateľov zmenila podmienky v novom tendri na dodávku EJ.
Maximálna dĺžka jednotky pre 300 sedadiel má byť 120 metrov. Pôvodne bola podmienka 115 metrov. Stadler, jeden zo záujemcov, sa sťažoval na diskrimináciu, keďže jeho jednotka má dĺžku 115,7 metra.
Jeden z dodávateľov napadol požiadavku ZSSK, že uchádzač musel v posledných troch rokoch dodať minimálne 15 ks dvojsystémovýchej prevádzkovaných na AC aj DC sústave s rozchodom 1435 mm pričom dosiahol obrat najmenej 60 miliónov EUR v ich dodávke. Uchádzač považoval túto požiadavku za neprimeranú a odradzujúcu a šitú na mieru jednému nemenovanému výrobcovi, ktorý asi ako jediný by to dokázal splniť. Podľa uchádzača by sa do 15 ks mali započítavať aj jednosystémové jednotky, keďže nie každý výrobca za toto obdobie predal toľko dvojsystémových jednotiek, hoci ich v ponuke má a môžu byť aj úradne overené.
ZSSK požiadavke čiastočne vyhovela. Do 15 ks sa budú zarátavať dvojsystémové jednotky prevádzkované na AC a DC napájacej sústave a jednodsystémové EJ prevádzkované na AC napájacej sústave.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2017 21:59
od EmBe
Ak všetko pôjde dobre, kedy by mohol byť známy víťaz?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 07:03
od mino
Site na mieru to bolo predpokladam Skodovke, som teda zvedavy ake realne sance ma konkurencia...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 14:50
od Lorenc
Hodnota za peniaze v nákupe rýchlikových vozňov ZSSK
http://www.finance.gov.sk/LoadDocument. ... ntId=15579

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 21:10
od jarino
EmBe napísal:Ak všetko pôjde dobre, kedy by mohol byť známy víťaz?

Neviem.
Žiadosti o účasť sa predkladajú 2.6.2017.
Potom sa vyhodnocujú ponuky, pričom sa budú bodovať.
1)Celková cena za dodanie celého rozsahu predmetu zákazky v Eur bez DPH: 70 bodov
2)Preferované prevádzkovo-technické parametre: dokopy 25 bodov, pozostáva z 5 kritérii, každé kritérium po 5 bodov
3)Najnižšie priemerné náklady na prevádzku a údržbu v Eur: 5 bodov

Maximálny počet bodov 70 bude pridelený ponuke uchádzača s najnižšou navrhovanou celkovou cenou za dodanie predmetu zákazky a pri ostatných ponukách sa určí úmerou.
Hodnotenie navrhovanej celkovej ceny v ostatných ponukách sa vyjadrí ako podiel najnižšej navrhovanej ceny platnej ponuky a ceny príslušnej vyhodnocovanej ponuky, vynásobený maximálnym počtom bodov pre uvedené kritérium.

Po pridelení príslušného počtu bodov v jednotlivých kritériách bude vykonaný súčet pridelených bodov za všetky posudzované údaje podľa jednotlivých kritérií od všetkých členov komisie.

Na 1. mieste sa umiestni ten uchádzač, ktorého ponuka dosiahne najvyššie bodové hodnotenie po súčte výsledných bodových hodnôt za jednotlivé kritériá. Úspešný bude ten uchádzač, ktorý dosiahne najvyšší počet bodov v elektronickej aukcii.

Uchádzači budú výzvou na účasť v EA vyzvaní na predloženie nových cien v kritériu č. 1 smerom nadol. - Kritérium č. 2 a 3 je neaukčné, uchádzači nebudú meniť kritériá č. 2 a 3.

Lorenc napísal:Hodnota za peniaze v nákupe rýchlikových vozňov ZSSK
http://www.finance.gov.sk/LoadDocument. ... ntId=15579

K porovnaniam cien mohli uviesť, koľko kusov vozňov si ČD alebo PKP zaobstarali.
Zníženie potreby vozňov by znamenalo iba možnosť vyradiť z prevádzky 42 resp. 68 starých harabúrd. Nové vozne je nutné zaobstarať tak či tak, a keby len vozne...
BA-Kúty sa ešte nemodernizuje, pokým budú prebiehať stavebné práce, tak to ešte chvíľku potrvá.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2017 08:00
od Rasťo
Ja som zvedavý s čím chce zssk prevádzkovať nové linky do Petržalky. Týchto 10 ks ide zrejme do Žiliny. Rexy vlaky aj dnes jazdia v hroznom stave. Neviem či prinútia presadnúť ľudí do vlakov ak nebudú dôstojné podmienky.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 16:17
od jarino
ZSSK pripravuje súťaž na modernizáciu vozňov rady Bmeer, ktoré boli už modernizované v rokoch 2006/07. Týka sa to najviac 50 kusov vozňov, ak dôjde k uplatneniu opcie, termín naplnenia zmluvy je 30.6.2022
Má dôjsť najmä k zvýšeniu výkonu klimatizácie, značnému prerobeniu interiéru a výmene nástupných dverí.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 14:49
od mino
Cize ide o prerabku starych B na Bmeer, nie upgrade uz existujucich, spravne?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 20:00
od eric987
Nie. Bmeer na Bmeer. B na Bmeer neprerobis ani nahodou, Bmeer ma uplne ine rozmery skrine (obrys UIC-Z vs. UIC-Y) aj modernejsie podvozky (GP 200 vs Gorlitz V)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 15:57
od mino
Jasne, som si pomylil s Beer :) Bmeer su prerobene Bmee ak si dobre pamatam...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2017 06:02
od Rasťo
Odovzdanie ponuk na nakup 10 elektr.jednotiek puschpull + opcia je podla vestniku UVO posunute na dalsi tyzden. Snazia sa tusim, aby im tu sutaz tentokrat komisia uznala.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 13:24
od Lorenc

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 21:26
od Vlados
opäť ďalší tunel

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 01:09
od snowman
praveze konecne tu budu poriadne rusne na IC(mozno aj niektorych normalnych R), tesim sa na vectrony, po sto rokoch za ZSSK konecne zdohadali ,regiojet to uz pochopil davno ze treba modernizovat aj rusne.. toto trebalo uz ako sol.. a takisto modernizovat koridor na 160-200 smerom od Ziliny na Kosice zrychlenym tempom(dufam ze si uz fakt svihnu,bolo by na case)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 07:57
od Vlados
prečo sa tešíš rozkrádaniu? za cenu prenájmu si mohli železnice tie rušne nechať a slúžili by im ešte 20 rokov. takto nikdy nehrozí skutočné zlepšenie...