Stránka 47 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 16:53
od milan_KM
Jarino čo viedlo ministerstvo aby sa zmenila koncepcia úseku Krásno - CA, z tunela na optimalizáciu?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2017 17:20
od aquila
Treba poslat dakovny list Oscadnici ;)

Jo a tiez chybaju stovky milionov, co sa presustrovali na D3. Tolko k teme ze by "prepadli"...
Tak ako sa dali peniaze z filialky na elektricky , tak z D3 na zeleznicu by to slo okamzite..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 00:24
od jarino
milan_KM napísal:Jarino čo viedlo ministerstvo aby sa zmenila koncepcia úseku Krásno - CA, z tunela na optimalizáciu?

Oficiálne sú to náklady na výstavbu a v podstate neefektivita. Podľa Ministerstva tento úsek na km vychádza drahšie ako Krompachy - Kysak, t.j. cca 47 miliónov eur/km, Púchov - žilina bol odhadovaný na 23 miliónov eur/km.
http://www.telecom.gov.sk/php_mk/expert ... le=2011_17
Odporúčam si prečítať tú expertízu. V podstate Ministerstvo vidí priestor ušetriť kopu peňazí práve šetrením na tej regionálnej trati pre Oščadnicu, či už to riešiť ako jednokoľajku alebo jednoducho regionálku pre Oščadnicu nerealizovať.
Mám dojem, že niekto veľmi chce mať trať v pôvodnom trasovaní...

Koncom júla začalo vyvlastňovacie konanie na nehnuteľnosti v katastri Čadce pre modernizáciu trate. 21.10.2017 už malo byť podľa dodatku z minulého roka zabezpečené platné stavebné povolenie. Expertíza MDV SR odhaduje náklady na 81 miliónov eur bez DPH za 4,9 km trate.
http://www.telecom.gov.sk/php_mk/expert ... ile=2015_2

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 11:41
od Lorenc
aquila napísal:Treba poslat dakovny list Oscadnici ;)

Jo a tiez chybaju stovky milionov, co sa presustrovali na D3. Tolko k teme ze by "prepadli"...
Tak ako sa dali peniaze z filialky na elektricky , tak z D3 na zeleznicu by to slo okamzite..


Presne tak Kysuce mohli mať celý koridor za tie sumy. Lebo trať na Čechy cez CA je fakt dôležitá. Za SV-Sk mohli mať 160 -200km/h zo ZA po CZ hranice. Z vyšším prínosom pre všetkých.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 12:10
od milan_KM
Jarino ďakujem za vecný a odborný príspevok. Škoda, že sa to o ostatných nedá povedať.

To ako rátali náklady na km? Veď úsek od hranice po Žilinu má 33km čo pri nákladoch asi 850 mil € (tunel) robí nejakých 25 mil. €/km. To sa dobre vyhovára keď porovnávam tunelový úsek s úsekom dlźky 20+ km. Teda očividne hľadá ŽSR výhovorky prečo nie. Ale už sme si zvykli.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 14:33
od daphne
presne aj mne sa to akosi nezda cudne nacenovanie pouziva ZSR ..nejaky dvojaky meter- najprv usek Puchov Zilina podla mna komplikovanejsi a narocnejsi ako ten na kysuciach a tam je cena 23mil na km ,cez 16 mil na km 5km usek na kysuciach.. lol

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 14:59
od aquila
tak ono je to jednoduche, pri tom konkretnom useku je pocitany nielen novy tunelovy usek, ale de facto aj kompletne ponechanie povodnej trate, ktoru ale treba tiez zrekonstruovat (preto hovorim podakovat oscadnici)

takze vlastne su to dve trate vedla seba... proste hodili to "na kysuckych sposob" ..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 15:05
od eric987
Expertíza MDV SR odhaduje náklady na 81 miliónov eur bez DPH za 4,9 km trate.

tych 81 mil. ma stat ten paskvil ala koridor na 60 - 80 km/h ? Ak ano, tak toto bude suverenne najhorsia investicia do siete ZSR. Nerobi sa, prosim, voci tomu nejaka peticia ? :D

Este tak na okraj. Ked navrhovali len vypustit nezmyselne zachovanie regionalnej trate, a napokon vypustili tunel... kto bude mat prospech zo zachovania trate ? Nechce sa mi verit, ze tymto nieco nie je, resp. ze to vsetko je len kvoli starej poziadavke bezvyznamnej dediny.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 16:22
od daphne
ak bude nejaka peticia proti tomu variantu v povodnej trase Krasno-Cadca budem medzi prvymi ktory ju podpisem.. a plne podporim aj vsetky protestne akcie ak by boli.. len ci a nakolko to pomoze.. kazdopadne treba aspon dat vediet zsr a dat im najavo ze nam obcanom(okrem oscadnice) to nie je jedno a ze su to jednoznacne vyhodene peniaze von oknom.. ci uz nase alebo eurofondy ,proste na tento grc velka skoda kazdeho centu..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 19:30
od jarino
Za úsek Krásno nad Kysucou - Čadca sú podľa expertízy náklady 47,136 miliónov eur/kilometer. Od Krásna po ŽSt čadca môže byť odhadom 7,5 kilometra.
Si všimnite v tej expertíze, že vyvolané investície sú 88 miliónov eur
Pri úseku čadca - hranica SR/ČR = Krásno nad Kysucou - čadca - hranica SR/ČR, 3. etapa je navrhovaná rýchlosť 120 km/h, aj keď možno s obmedzeniami.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 20:14
od milan_KM
Srandisti, tak prečo to neporovnávajú s úsekom Púchov-Považská teplá, to by bolo adekvátnejšie. Ako som spomínal, hľadanie výhovoriek.
Nie je niekde rozpísané, čo by mali byť tie vyvolané investície? Predpokladám, že v väčšej časti by to bola zmena trakcie a reko zastávky na ponechanej trati cez Oščadnicu. V tomto projekte sa spomína už aj odstraňovanie úrovňových krížení a to v takom stiesnenom priestore bude rozhodne drahšie.

Tuna naozaj treba aby sa vyvinul regionálny tlak, ktorý má dobrú platformu vďaka združeniu na podporu D3. Skúsim sa obrátiť na nich, keďže modernizácia železnice, zvýši jej príťažlivosť, zníž jazdné časy a tým pádom významne pomôže odľahčiť I/11.

Inak kraj začal so zvážaním ľudí z Bystrickej doliny ku vlakom do Krásna, práve ako pomoc pri vyhnutí sa ranným a poobedným kolónam.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 20:16
od IceFox
Najlepšie by bolo, keby urobili tunel a keď teda chce Oščadnica pôvodnú trasu tak by som ju nechal. Ale nech nečakajú ,že sa s ňou bude čokoľvek robiť (maximálne nevyhnutné opravy, inak by som ju nechal napospas). Os vlaky by možno rok ešte chodili cez Oščadnicu ale aj tie by prešli na tunel.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 17:43
od Peter_CA
milan_KM napísal:Inak kraj začal so zvážaním ľudí z Bystrickej doliny ku vlakom do Krásna, práve ako pomoc pri vyhnutí sa ranným a poobedným kolónam.

To nie je možné, obyvatelia bystrickej doliny predsa používajú zastávku v Oščadnici :lol:
https://mykysuce.sme.sk/c/5896439/cerve ... tesil.html

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 18:16
od Rasťo
Podla vestniku zverejnenom vcera, tender na 25 poschodovych jednotiek vyhrala škoda transportation. Som zvedavy ako tento kvantum vlakov rozdelia po slovensku.
Dufam sebecky ze sa nieco dostane aj do okolia ba. Este rexy su minimalne na seneckej kolaji ozaj na vyradenie. https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/912117

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 04:34
od mireceq
Pokial som dobre pochopil zadanie zakazky, tak z tych 25 je 15 opcia - takze zo sutaze bude zatial len 10 jednotiek.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 08:06
od Rasťo
Áno ale opcia do celkovej sumy 160 mil. Pokial si vsak sutaz nasmerovali na 10ks za 160 mil, tak opcia by asi nebola. Som zvedavy na zverejnenu zod, nakolko sa vlastne dohodli za tych 160mil. Kludne to vsak moze byt aj posledny eurofondovy nakup celkovo, tak dufam ze to nebude len tych 10ks.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 09:10
od aquila
tu je celkovo problem, ze sa aj tak malo objednava.

preco nemozu dat tender na 25 s opciou na 100 ? hned by boli aj ceny ine

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 12:07
od jarino
Celkom by ma zaujímalo, či už bola aukcia. Lebo pôvodne sa mali otvárať obálky Ostatné. Potom Kritériá, kde sa mali obodovať technické parametre a cena. A potom mala prísť ešte aukcia, kde mali uchádzači súťažiť s cenami.
Ak sa zúčastnili súťaže iba títo dvaja, tak je to málo.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 17:08
od Rasťo
No mala/ma byt aukcia, ale vidim ze siemens ani ini svetovi
vyrobcovia nepresli do druheho kola, takze aukcia bude asi formalita. Pamatate si ,siemens sa zasadil za zrusenie tendra pred rokom a technicke kriteria v tohtorocnom tendri sa upravovali kvoli ich staznostiam. Dufam ze to nevyusti zas do problemov s eur.komisiou...ale snad to maju odkomunikovane, lebo dalsi posun moze byt problem. Vyrobit tolko vlakov na jednu ZOD si ani nepamatam, myslim v pripade opcie.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 10:07
od RudoLM
Vo vcerajsich spravach na RTVS bola reportaz, ze len 1/4 rychlikov moze jazdit na modernizovanych usekoch 160km/h. Ukazuju tam rusne novy Siemens Vectron a Gorilu a vyznieva to tak, ze Gorila dosiahne max len 120km/h.
https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/11580/143930#1270

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 11:15
od Maxx787
a to ten siemens vyzera tak aerodynamicky ze musi mat odporovy koeficient okolo 1tky :-D :-D to parna lokomotiva Mallard bola aerodynamickejsia...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 12:09
od RudoLM
Ja som sa skor chcel opytat preco IC rychlik s rusnom 350 Gorila nejde 160km/h na zmodernizovanych usekoch?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 14:03
od Maxx787
lebo to ten rusen neda...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 14:35
od RudoLM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 15:40
od daphne
zaujimave-je to tu cierne na bielom vo wikipedii ale podla ZSSK to nejde, neda sa, nemozne, neexistuje.. bananistan podzubany... cela zssk aj zsr skorumpovane od korena,zalozene na klamstve a podvodoch a ked treba vytiahnutych vyhovorkach.. a verejne este aj klamu a zavadzaju verejnost az sa im prasi za chvostom.. a samozrejme ked uz nijak inak tak to hned hodit na ludi ze vela nastupovalo na staniciach- skoro som pustil do gati ked to ten hovorca vypotil.. lol :lol: pritom vsetkym je nad slnko jasnejsie (tym inteligentnym) ze na vine bolo ich nedodrzanie rychlosti(sli ako predtym max 120)a ziadne poruchy nehody a pod neboli na trati ako zvanil ten (vy)hovorca.. proste novy grafikon mali totalne v pazi a nech netvrdia blbosti ze gorily nedokazu vytiahnut 160, su to obycajne klamstva a spinave zavadzanie zo strany zssk/zsr.. a za dalsie ked nedokazali zvladnut a nemaju pokryte rusnami na 160km/h tak to nemali davat do noveho grafikonu, mali to dat az od marca prip od druhej zmendy GVD od juna, ked uz (snad) budu vsetky nove vectrony k dispozicii ...to teraz bude defacto takmer kazdy R cca pol roka meskat 15-20 min? pnaci :lol: