Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2006 18:44

JoHnZ napísal:Ony sa potom vrazia, ale nie do koridorov ale do menej dolezitych trati regionalneho a nadregionalneho vyznamu (Zvolen - Lucenec - Kosice, Lepopldov - Prievidza, Nitra - Nove Zamky)


Ja by som to "vrazil" do vozového parku železníc. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 06. Máj 2006 18:49

Dy: Prachy ŽSR do parku ZSSK nevrazíš ... reforma železníc v SR rulezz ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2006 19:05

JoHnZ napísal:Dy: Prachy ŽSR do parku ZSSK nevrazíš ... reforma železníc v SR rulezz ...


Aha, no, to je tiež pravda. Tak potom tie trate. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 25. Máj 2006 12:54

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22931#22931

Za toto by som ruky odtínal namieste ...
Už sa teším, ak vďaka chýbajúcim spojkám len tak preletí vlak cez otvorené priecestie, alebo na to, že bude v Krompachoch pri nejakej pršanici "letecký deň", keď nič netušiaci cestujúci stúpi na hlavu koľajnice (železničiarovi to zakazuje asi 7 predpisov) a v zápätí bude (za vhodných okolností) odhodený elektrickou šajbou 3000V od riadne neuzemnenej koľajnice ... alebo až najbližšie jednoho z tých kradošov zrazia a dopadne to ako keď som oneha išiel zo SNV, mal dôjsť rýchlik a v SNV hlásili "Upozorňujeme cestujúcich, že pohľad na prichádzajúci vlak je len pre silné povahy" ... som kukal, že čo sa deje, ale keď sa na nástupište postavili OSOŽáci a úderníci s VAPkou tak mi došlo ... rýchlik sa dovalil s polkou chlapa nabodnutou na háku a úderníci ho tam 5 minút stierali dole ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2006 23:19

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3954

Šok pre ďalšiu vládu príde v podobe vysokých výdavkov na železnice. Spolu všetky železničné spoločnosti žiadajú 25 mld. SKK, čo je oveľa viac ako doteraz a je to oveľa viac ako na výstavbu diaľnic.

Najväčšia položka je splatenie dlhu vo výške 7 mld. SKK z r. 1999, ale sú tu aj ďalšie dlhy, takže len na dlhy bude potrebné vynaložiť 10 mld. SKK, kým doteraz to bolo 1-2 mld. SKK ročne. Okrem toho je SR v EÚ a treba spolufinancovať viac projektov atď.

Myslím si, že je jasné, že dopravná infraštruktúra v SR je na tom veľmi zle, pretože rozvoj je potrebný všade - cesty, diaľnice, železnice, letiská, vodné cesty. A peňazí je neuveriteľne málo. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 25. Máj 2006 23:35

Dlhy vzniklé za Mečiara sa splatili, teraz bude treba splácať dlhy vzniknuté za Dzurindových transportministrov ... akurát ma ani zapána nevie napadnúť, na čo mohli ŽSR v deväťdesiatom deviatom otočiť tých 7 miliárd ... šak toho roku sa snaď ani nič poriadne nerobilo ... iba sa nadávalo, že to za Mečiara všetko rozj**ali ...

Nehovoriac o tom, že nám jaksi klepú sanácie tunelov ... v tomto roku sme mali už 2x zavalený, z toho raz dokonca na trati 180 (KE-ZA) ... a faktu, že budúci rok bude opäť viac prostriedkov na koridory z EÚ a bude to treba doplácať (má sa rozbehnúť Turecký Vrch, má sa dorobiť "minikoridor", *konečne* by sa mala dorobiť Čadca a sú naplánované rozsiahle investície do zabezpečovacích zariadení, ktoré nám pomôzžu vyšvihnúť bezpečnosť dopravy opäť podstatne vyššie (Kysak - Poprad Tatry, Lučenec - Košice, Prievidza - Leopoldov, BA-DS-KN).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2006 00:00

johnz: s tym splatenim dlhov zeleznic po meciarovi by som si nebol taky isty, vsak tam bola sekere tusim za 40 miliard...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2006 00:05

aquila napísal:johnz: s tym splatenim dlhov zeleznic po meciarovi by som si nebol taky isty, vsak tam bola sekere tusim za 40 miliard...


No to som nesledoval, ale aquila, dnes je to viac ako tých 40 mld. SKK a teda viac ako 1 mld. EUR a to sú len dlhy. Takže kde je tá zmena ? Od pravicovej vlády by som čakal iné postupy pri dlhovej službe. To ani tá privatizácia Carga by nebola riešila tieto dlhy a stále by sa produkovali nové a ešte by bola aj osobná doprava stratová ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 26. Máj 2006 12:05

TU ide najmä o to, že od 1996 sa vyrobila taká zaujímavá prax (ktorá trvá napriek myslím 4 výmenám ministrov a jednej výmene celej vládnej garnitúry), že sa nedoplácalo na eurofondy, tak sa museli brať úvery ... a takto to potom všetko končí ... :lol:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Christian Sch. » 30. Máj 2006 20:21

Ja si myslim ze Slovensko jde spravnym smerem v restrukrualizaci drah, jenom ten spusob je desnej a dost urvalej.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod jano.z » 30. Máj 2006 20:35

Christian Sch.: Pevne verme. Nič iné nám nezostáva ... btw. v Bratislave je šuškanda, že ZSSK Slovensko sa má spájať so ŽSR (ďalej budú oddelení len účtovne) ... osobne si myslím, že u nás je to to najlepšie riešenie. Predsalen osobná doprava na Slovensku je stále len charitatívna činnosť a takto pôjde menej peňazí na aparát a viac peňazí na tie dobročinné účely ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Christian Sch. » 30. Máj 2006 21:17

Johne, to je spravni rozbit ten moloch. Jenom s tim jede ruka v ruce financovani. Tak to ma byt. Ale draha by mnela byt zrovnopravnena se silnici. Teda primerene penez do silnic i do drahy.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 21:20

Christian Sch. napísal:Johne, to je spravni rozbit ten moloch. Jenom s tim jede ruka v ruce financovani. Tak to ma byt. Ale draha by mnela byt zrovnopravnena se silnici. Teda primerene penez do silnic i do drahy.


Toto nie je ani priemerom EU, tak neviem, prečo práve v SR by to tak byť malo. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Christian Sch. » 30. Máj 2006 21:29

Ale Unie neni svatej gral, proc to ve Svycarech jde ? :-) A ono to kupodivu generuje penize, protoze to tak chteji. A tak to vymysleli.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 21:34

Christian Sch. napísal:Ale Unie neni svatej gral, proc to ve Svycarech jde ? :-) A ono to kupodivu generuje penize, protoze to tak chteji. A tak to vymysleli.


SR už mala byť druhé Švajčiarsko a zatiaľ to tak vyzerá len u Neho. :lol:

A keby aj SR investovala tak ČR a Poľsko budú pozadu, s Rakúskom je biedne spojenie, ani Maďarsko nič moc a UA by bola odpísaná tiež.

Podľa mňa je správne rozdelenie peňazí v SR v pomere pre cesty 2:1 železnice. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 30. Máj 2006 21:36

Doteraz nedokážem pochopiť, čo prinieslo rozdelenie ŽSR. Mne len to, že na stole je o telefón naviac a ak na osobnom vlaku chcípne mašina musí sa namiesto 4x (strojmajster, vozňový, vlakvedúci výpravca) zdvíhať nejaký telefón 11x (kontrolný ŽSR, úsekový ŽSR, kontrolný ZSSK, vozidlový CARGO, strojmajster ZSSK, strojmajster CARGO, kontrolný ZSSK, strojmajster ZSSK, úsekový ŽSR, výpravca ŽSR a vlakvedúci ZSSK)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 21:39

JoHnZ napísal:Doteraz nedokážem pochopiť, čo prinieslo rozdelenie ŽSR. Mne len to, že na stole je o telefón naviac a ak na osobnom vlaku chcípne mašina musí sa namiesto 4x (strojmajster, vozňový, vlakvedúci výpravca) zdvíhať nejaký telefón 11x (kontrolný ŽSR, úsekový ŽSR, kontrolný ZSSK, vozidlový CARGO, strojmajster ZSSK, strojmajster CARGO, kontrolný ZSSK, strojmajster ZSSK, úsekový ŽSR, výpravca ŽSR a vlakvedúci ZSSK)


Požiadavka EÚ splnená, SR však nevie spraviť reorganizáciu v praxi. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 30. Máj 2006 21:45

Požiadavku EÚ spĺňajú aj OBB, ktoré fungujú prevádzkovo tak ako ŽSR a účtovne ako celá akčná trojkombinácia (je to celé zgrupené ako holding) ...

Pri troch rozdielnych spoločnostiach a aparátoch to už jednoduchšie urobiť nejde. Krátko po rozdelení bolo treba tých telefonátov aj vyše 20, len potom sa to zoptimalizovalo. Každý ten telefonát má svoj význam a žiadny sa nedá vynechať. Zmenšiť ten počet už znamená prepojiť aparáty.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Christian Sch. » 30. Máj 2006 21:46

No blby koordinace a organizace, tomu prospeje zmena vedeni.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod jano.z » 30. Máj 2006 21:59

Koordinacia je najlepsia aka moze byt. Ale v prostredi troch uplne nezavislych firiem to inak nejde.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 02. Jún 2006 15:50

tunak je zhruba popisane co vsetko sa planuje modernizovat/stavat ..

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

je tam spomenuta aj filialka.

a dokonc aj trat kosice - kysak - poprad, ktora by sa mala zrekonsturovat az na 160kmh.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 11:17

Aj železnička oslavovala. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4018

Historická lesná úvraťová železnica (HLÚŽ) dovŕšila 80.výročie prepojenia Kysúc s Oravou. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jún 2006 18:37

Otázka pre podpredsedu TTSK pre dopravnú politiku Zdenka Čambala

Začiatkom mája navštívil Trnavský samosprávny kraj (TTSK) minister dopravy, pôšt a telekomunikácii Pavol Prokopovič, ktorý poznamenal, že v budúcich rokoch by mali na samosprávne kraje prejsť regionálne železnice. Je na to samosprávny kraj pripravený?

Na území TTSK je niekoľko regionálnych tratí. Dnes sú zrušené, pretože došlo k poklesu výroby v priemyselných podnikoch a v niektorých prípadoch aj k úplnému zastaveniu výroby v lokalitách, kde sa regionálne trate nachádzajú, čo malo vplyv na ich prevádzkovanie. Na území Trnavského samosprávneho kraja to boli trate Šamorín – Kvetoslavov, Piešťany – Vrbové, Jablonica – Brezová pod Bradlom. V poslednom období však dochádza k veľkému rastu investícií, domácich ako aj zahraničných. Budujú sa nové výrobné podniky, priemyselné parky, logistické centrá. Aj v regiónoch, kde sa nachádzajú tieto regionálne trate. Sprevádzkovanie týchto regionálnych tratí by určite pritiahlo ďalších investorov, ktorí by mali možnosť využívať pre svoje potreby tieto železnice ako alternatívu prepravy svojich výrobkov a tovarov. Tieto trate by sa mohli opäť využívať okrem nákladnej dopravy aj na prepravu osôb, čo by podporilo rozvoj turizmu v týchto regiónoch. Okolnosti prevzatia týchto tratí sú však zatiaľ nejasné, musíme počkať na presné pravidlá, zároveň sa však na túto úlohu aj pripravovať. - ik -

[6. 6. 2006 9:29:44]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/275025 ... mbala.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 20:42

Počty cestujúcich i tržby klesajú, náklady rastú

Trenčianske Teplice – Medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami premáva po úzkorozchodnej jednokoľajovej trati električka už bezmála sto rokov. Niekoľkokrát jej už hrozilo zrušenie, ale po dôkladnej rekonštrukcii trate pred šiestimi rokmi premáva naďalej. Kedysi chodila aj v 20-minútových intervaloch, postupne spojov ubúdalo. Posledná úprava grafikónu z 28. mája ubrala dva ranné spoje.

Ako uvádza Miloš Čikovský riaditeľ odboru komunikácie prevádzkovateľa električky, Železničnej spoločnosti SR, „vyťaženosť prvého ranného vlaku s odchodom z Trenčianskej Teplej o 4:37 h, bola veľmi nízka až nulová. Ďalší zrušený vlak odchádzal z Trenčianskych Teplíc o 4:57 a cestovalo ním maximálne do 10 cestujúcich, z toho bola väčšina železničiarov do práce. Prevádzka oboch zrušených vlakov bola vysoko neekonomická.“ Podľa rušňovodiča Róberta Ševčíka električkou cestujú najmä domáci, zriedkavo ju využívajú kúpeľní hostia. A práve existencia kúpeľov a ich úsilie o zabezpečenie dopravného spojenia od Považskej železnice do kúpeľov boli dôvody vybudovania úzkorozchodnej trate z Trenčianskej Teplej do Teplíc. Električky sa veľmi rýchlo stala, začiatkom minulého storočia, atrakciou pre kúpele. „Dovtedy sa kúpeľní hostia dopravovali kočmi, ťahanými koňmi. Po vybudovaní trate sa električka stala nevyhnutnou pre lepšiu klientelu. Nepatrilo sa, aby noblesné dámy chodili v kočoch,“ hovorí bývalý riaditeľ Slovenských kúpeľov Juraj Čelko. Aj keď sú odchody zo stanice v Trenčianskej Teplej prepojené s príchodmi rýchlikov, električku v súčasnosti využívajú kúpelní hostia stále v menšom počte. „Pre klientov chodíme k vlakom a s našimi autami,“ vysvetľuje Čelko. „Mnohí prichádzajú cez cestovné agentúry a z letiska ich priamo pred hotel dovezie autobus. Domáci klienti taktiež prichádzajú vlastnými autami. Stáva sa to už takmer pravidlom,“ hovorí Čelko. „Tento trend nastal cca pred 15 rokmi. Zistili sme, že nám zrazu nestačili parkovacie plochy.“ Pri malom počte prepravených osôb sú tržby nízke. Električke tak hrozí, že sa nedočká svojej storočnice. Ako uvádza Miloš Čikovský ročné náklady na prevádzkovanie Trenčianskej elektrickej železnice sú 10 miliónov korún. „Železničná spoločnosť vyhodnocuje vyťaženie jednotlivých vlakov. U slabo obsadených vlakov prijíma rôzne opatrenia, ako zníženie počtu vozňov vo vlaku, presun vlaku do vhodnejšej časovej polohy, obmedzenie jeho jazdy, prípadne jeho úplné zrušenie.“ Ako dodáva, v prípade Trenčianskej elektrickej železnice spoločnosť uvažuje o viacerých riešeniach, napríklad o prevádzkovaní električky iba počas letnej sezóny. Jedným z variantov je však aj jej úplné zrušenie električiek na tejto trati.

Trať úzkokoľajnej trate v roku 2000 zrekonštruovali za takmer 20 miliónov korún. Podľa Železničnej spoločnosti sú nutné už ďalšie financie na opravy remízy, budov, trate i koľajových vozidiel v objeme štyroch miliónov korún. Ako pripomína Čikovský, budúcnosť električky bude závisieť aj od postoja krajskej samosprávy, i miest Trenčianske Teplice a Trenčianska Teplá. Ako sa k problematike vyjadril primátor Trenčianskych Teplíc Štefan Bartek, mesto má naďalej záujem, aby električka do Teplíc jazdila. „Jednak je to technická pamiatka a čo je praktickejšie, zabezpečuje nám dopravu v rámci mikroregiónu Teplička. Podľa primátora má mesto aj záujem prispieť na sanáciu straty Železničnej spoločnosti. „Mohli by sme nejakú čiastku uvoľniť z prostriedkov získaných z kúpeľného a ubytovacieho poplatku, alebo by sme klientom kúpeľov poskytli akúsi permanentku na jazdu električkou.“ Ako však upozornil Bartek, všetko je v štádiu návrhu a bude záležať od rozhodnutia mestského zastupiteľstva.

Ľuboslava Sedláková, [14. 6. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/276376 ... rastu.html

Môj názor: Typické plytvanie, najprv 20 mil. Sk a potom zrušiť trať. :o
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 21:15

Železnice plánujú vybudovať mobilný komunikačný systém. Hodnota zákazky by sa podľa predpokladov železníc mala pohybovať medzi 400 mil. Sk až 467 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4164
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.