Stránka 31 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 17:00
od jarino
Tak do tretej výzvy nakoniec projekt Čadca - hranica SR/ČR nebol predložený.

Zoznam pripravovaných projektov pre CEF (Projekty zaradené do 3. výzvy CEF):
Implementácia ERTMS na úseku Devínska Nová Ves – Malacky - Kúty
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica SR/ČR; úsek Malacky (mimo) – Kúty, PD
Modernizácia železničenej trate Žilina - Varín
Vybudovanie GSMR železničnej trate Žilina – Košice – Čierna nad Tisou

Vzhľadom na nedostatočnú alokáciu v OPII sú nasledovné projekty zaradené do zoznamu náhradných projektov:
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, 1.etapa (Poprad – Spišská Nová ves)
Modernizácia železničnej trate Liptovský Mikuláš, 5.etapa, úsek trate Paludza - L. Hrádok
Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Nové Košariská, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Devínska Nová Ves, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Trnávka, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Lamačská brána, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Patrónka , realizácia
ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3. etapa
ŽSR, Diagnostické vozidlá
Centralizácia riadenia systémov bezpečnosti objektov ŽSR a zabezpečenie štandardov železničných staníc
Informačný systém integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, realizácia
Zavedenie ERTMS na koridore č. IV BA – Nové Zámky - Štúrovo/Komárno (ETCS L2 + GSM R), projektová dokumentácia

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 17:08
od stanley
a co Poprad tatry-Lucivna? nezabudlo sa? vraj sa ma zacat v lete s realizaciou.. alebo ho nahradili usekom Zilina-Varin/realizacia? skoda usekov Paludza -LH a SNV-PP +toho na kysuciach ze ich odlozili ,takto sa to nikdy nedokonci.. nekonecny pribeh pokracuje ,strasne sa s tym seru.. prachy pritom stale z OP II. su, pytam sa potom na co ich planuju pouzit ked tieto vyssie spomenute useky vynechali?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 19:50
od dusans
Podľa toho, čo tu čítam, tak úsek Poprad - Lučivná je projekt už isto financovaný z CEF pravdepodobne v predošlých výzvach. Takže financovanie mať bude.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 19:35
od dusans
viewtopic.php?f=35&t=22451

Vízie sú to pekné, akurát si myslím, že realita bude niekde inde.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 19:42
od Bager3
mocne nerozumiem koho to vlastne je vizia ZSSK alebo ZSR ? Su to dva nezavysle subjekty nie? Jeden kupuje vlaky a prevadzkuje ich a druhy spravuje infrastrukturu.

Aku maju paku v ZSSK na modernizaciu trati ? alebo mi nieco uslov tej prezentacii?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 20:21
od DrX
Bola by bomba, ak by makli na juznej trati 160 KE-ZV. Urcite sa tam po rovine da spravit Kosice-Filakovo na 160kmh uplne bez problemov; a aj po Zvolen by to nebolo az tak narocne. Ak sa spravi BA-Sturovo na 200kmh, tak chyba uz len ZV-NZ (resp., ak by sa nahodou odvazili spravit NZ/Sturovo-Filakovo priamo, tak este lepsie).

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 21:49
od DrX
Ze chcu mat Kosice-Zvolen na 160kmh je explicitne spomenute aj tu https://www.youtube.com/watch?v=VEGG-Ocf2CQ v case po 6:00 minute.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 04:26
od Čavo
Ak som dobre zaregisroval, tak tam spomínajú „priemernú traťovú rýchlosť 160km/h“. To by znamenalo, že časť by musel byť aj na vyššiu (teda asi 200km/h) ;-)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 10:13
od stanley
Áno, ale keď priemerná 160, zároveň to znamená že bude aj časť kde sa pôjde Max len 140,prip menej

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 13:14
od aquila
mne to pride len take predvolebne video.. vsetky investicie su spominane na urovni krajov, pricom kraje v podstate so zeleznicami nemaju nic.. naopak ich podkopavaju systémom ako zazmluvnuju SADky .. cize toto je len video pre volby do VUC .. nic viac nic menej ..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 13:55
od Lorenc
Vyzerá to ako kampaň. Hlavne Zv-KE 160km/h nemá žiadnu štúdiu realizovateľnosti. Vôbec nieje spomenuté v akých parametroch sa to má modernizovať okrem rýchlosti. Stačilo by tu optimalizovať 120- 140km/h s úrovňovými priecestiami.
Strategickejšie by bolo riešiť BA-TT-Sereď-NR-Vráble-Levice-ZC-ZH-ZV-BB na 200km.

Dobré sú zverejnené dáta. 65 miliónov ročne 127 000 denne prepravených do 2030 chcú prepravovať 90 miliónov ročne. (Toľko sme prepravovali v 1998 :-/)
napr. Všimnite si rast vo Švajci v dobe individuálnej dopravy https://de.wikipedia.org/wiki/Schweizer ... ndesbahnen

Podľa trendu vo Švajci vidieť, že škrty lokálok bola totálna sprostosť moderných politikov. A rozbili tým celý dopravný systém.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 18:46
od Yoggy52
Nejake nove info ohladom trate Strazske - Svidnik? :lol: Asi pred dvoma rokmi bolo rokovanie so starostami a ze vraj do roku 2030 sa to ma zacat stavat, ale vtej vizii to nejak nevidim :?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 19:08
od eric987
Vyzera to skor ako PR s tym, ze tam zmienene trate maju nadej, ze sa doziju nejakych malych investicii.

Hlavne Zv-KE 160km/h nemá žiadnu štúdiu realizovateľnosti. Vôbec nieje spomenuté v akých parametroch sa to má modernizovať okrem rýchlosti. Stačilo by tu optimalizovať 120- 140km/h s úrovňovými priecestiami.


Co sa tyka ZV-KE, v prvom rade by sa mala vybudovat rozumna prelozka tejto trate na RS (od stola trebars odklon od sucasnej trate za Prsou na sever, okolo Ozdan s napojenim do severneho zahlavia stanice RS) + "obchvat" Jesenskeho aby sa zabezpecil priamy smer ZV - LC - RS - KE - sice by to nebola lacna zalezitost, ale obisiel by sa pomaly usek Filakovo - Jesenske a obsluha pre dialkovu dopravu by bola zrazu kdesi inde. Jesenske - Tornala sa kludne moze riesit na 200 km/h, ved to ide po rovine a pre taku rychlost je pouzitelnych mozno 70% sucasnej trasy tak preco nie. Kde sa asi vela nevymysli, tak to je DT - LC a RV - Turna.

Strategickejšie by bolo riešiť BA-TT-Sereď-NR-Vráble-Levice-ZC-ZH-ZV-BB na 200km.

Preco ? Ved toto je dost dokrutene. NR nech sa riesi novou tratou Trnovec - Ivanka a nasledne moze byt k dispo rameno BA - SA - NR - TO - PD. ak sa ma nieco riesit na ZV/BB, potom radsej nova trat aspon na 140 medzi NZ a Levicami tak aby vzniklo rameno s obstojnou obsluznostou BA - NZ - LE - ZV - BB / LC - RS - KE - PO. Netreba zabudat, ze ak by bola juzna trat konkurencieschopnou, stale je moznost bezproblemoveho vedenia vlakov vyssej kategorie BA - ZV - KE - PO, co sever neumoznuje.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 22:34
od jarino
Rozdelením na kraje je to prehľadnejšie.
Spomína sa model financovania, keď by projekty boli financované z viacerých zdrojov, t.j. štát, správca infraštruktúry, kraje atď. Lebo z tých všetkých spomínaných projektov, len pár je pri súčasných financiách reálnych. A to 160-tka Zvolen - Košice nie je, aj keď vízia to nie je zlá.
Zachytil som info, že ešte stále sa ráta medzi ZA a KE aspoň so 160-tkou. Majú sa nájsť riešenia, aby sme Brusel presvedčili.
https://dennikn.sk/740380/vlakom-do-kos ... efektivna/

V ZSSK zistili, že spojiť BA a NR by nebolo zlé. Vraj by mohol byť tok cestujúcich na úrovni 1,2 až 1,8 milióna ročne.
Tak isto by bolo dobré zdvojkoľajniť Prešov a Košice.
Úvahy o tretej koľaji BA - ZA považujem trochu mimo.
Spomína sa aj spojenie Zvolen - Šahy - Budapešť.
http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... kosic.html

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2017 19:51
od DrX
Tak konecne sa zas vracia do normalnych kolaji aj juzne spojenie Kosice-Zvolen-Bratislava. Co to bola za blbost, odrezat kvoli Bystrici cely juh BB kraja od priameho spojenia s BA???? Teraz to bude uplne korektne: 4 rychliky z BA cez ZV do KE, 4 rychliky z BA cez ZV do BB, a BA-BB ma naviac este nejake expresy (myslim). Bohuzial, v SME dali clanku riadne tendencny nazov. Ale neprekvapuje to: vsetci vieme, ze BB ako centrum kraja na svoj juh z vysoka k..a.... https://ekonomika.sme.sk/c/20514500/ers ... ml?ref=trz

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 09:20
od richie
sice to nie je hyperloop (ked uz snivame), ale bolo by to super (uz to malo byt vcera) .. po prepojeni a dokonceni paneuropskeho koridoru by to mohlo byt KE - PHA aj okolo 5hod .. krasne snivanie
.. a potom to mozu potiahnut ten kusok aj k Presovu ..
hmm .. a ked uz tak fantazirujem .. tak to spravit dostatocne kapacitne tak aby sa to dalo natiahnut az k prekladisku v Ciernej (v zmysle prepoj v ramci Ten-T do Ukrainy) a ozivit to prekladisko, skor ako zacnu Madri riesit Zahony, zaroven by to mohlo uvolnit grafikon aj na servernej trase .. same + :) .. len to spravit rozumne a nie po nasom ...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 17:36
od DrX
Fantaziruje sa pekne. Inak tu je info priamo z tej povodnej tlacovky: http://vlaky.net/zeleznice/spravy/6463- ... ionov-eur/ . Jedno je jasne: za Erseka sa nebude investovat len do BA-ZA, ako to bolo doteraz :-)

A este jeden pozdrav:
https://www.facebook.com/ministerstvo.d ... 915511934/

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 21:30
od richie
hmm .. ja by som nebol taky optimista.. naslubovat mozu cokolvek a nakoniec sa aj tak nic nerealizuje, alebo v horsom pripade len nejaky vytrhnuty predrazeny usek a nakupia "na sklad" nejake rachotiny a este sa budu vyhovarat, ze nemohli pre dlhovu brzdu a zaroven este budu umelo akoze zvysovat HDP ..

teda ja to stale beriem v rovine snivajte s nami

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 11:02
od Lorenc
DrX napísal:Tak konecne sa zas vracia do normalnych kolaji aj juzne spojenie Kosice-Zvolen-Bratislava. Co to bola za blbost, odrezat kvoli Bystrici cely juh BB kraja od priameho spojenia s BA???? Teraz to bude uplne korektne: 4 rychliky z BA cez ZV do KE, 4 rychliky z BA cez ZV do BB, a BA-BB ma naviac este nejake expresy (myslim). Bohuzial, v SME dali clanku riadne tendencny nazov. Ale neprekvapuje to: vsetci vieme, ze BB ako centrum kraja na svoj juh z vysoka k..a.... https://ekonomika.sme.sk/c/20514500/ers ... ml?ref=trz


Ale trasy niesú úplne rovnocenné. Za-KE vs Zv-Ke Všimni si aj intenzity cestujúcich z generelu.
BA-TT-SEREĎ-NR-VR-LV-ZC-ZH-ZV-BB, má vysoké intenzity aj na R1 to je potenciál tých, čo by jazdili na vlakoch. Na východ stačí Va. 160-200km/h Košice by som napojil cez BP ako VRT myslím, že taký projekt je.

V smere juhozápad-severovýchod by sa dala využiť aj trasa cez BB-MT keby boli dve hlavné trasy 160-200kmh.
Starý projekt z čias Slovenského štatu Dk-Rk-BB železnica by vyriešila rovno tri vzťahy, ktoré teraz kvázi supluje práve Šturec, trať BB- Margecany a autobusy cez Donovaly. Ale na takú úvahu si tu netrúfne zatiaľ nik, ale prvá úvaha je aj ZV-Šahy.

V ZSSK zistili, že spojiť BA a NR by nebolo zlé. Vraj by mohol byť tok cestujúcich na úrovni 1,2 až 1,8 milióna ročne.
Tak isto by bolo dobré zdvojkoľajniť Prešov a Košice.
Úvahy o tretej koľaji BA - ZA považujem trochu mimo.
Spomína sa aj spojenie Zvolen - Šahy - Budapešť.


S tým napojením NR to je riadna blbosť, týchto dediniek typu (Kraľovany, Margecany, Kysak, Zbehy, Jesenské, Úľany atď.) kde sa vlaky len napájajú máme dosť. Železnica by mala viesť z mesta do mesta pretože má konkurovať cestnej doprave. A čo najrýchlejšie. Preto si myslím, že železnica BA-TT-Sereď-NR-LV na 200 km/h aj za cenu tretej koľaje BA-TT je väčšia výzva ako tieto paodbočky.

Žijeme v 21 storočí, keď v 19. storočí druhou rýchlejšou možnosťou ako vlak bol kôň tak sa mohli voziť kadetade stále to bolo rýchlejšie.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 13:00
od Milos
Môj názor je, že trať na Nitru (a príp. ďalej ako preložka na smer Zvolen(/BB) - Košice) by bolo optimálne napojiť nie v Trnave, ale v Trnovci nad Váhom (Trnava je s touto traťou spojená cez Sereď na Galantu). Nie však tak, ako je to navrhnuté - na spôsob napojenia nejakej pomalej lokálky, ale rozdvojenie trate bez výrazného oblúka (a tým bez nutnosti brzdenia) hneď za mostom cez Váh, ešte pred súčasným záp. zhlavím stanice Trnovec nad Váhom

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 13:06
od Milos
S tým, že zo Šale, ani z Trnovca nad Váhom by sa nestal druhý Kysak alebo Leopoldov, rýchliky by od Nitry mali ísť až do Bratislavy buď úplne bez zastávky, alebo max. s jedinou zastávkou v Galante

Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 13:33
od KN.SK
Nebude tam problém s vlečkou do Dusla? Jedine ak by sa hneď za mostom trať stočila a šla poza Veču a povedľa areálu Dusla.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2017 14:00
od aquila
vlecka sa da vzdy bez problemov prelozit. ked moze mat KIA vlecku priamo z koridorovej trati, tu to bude najmensi problem

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2017 10:58
od Lorenc
Môj názor je, že trať na Nitru (a príp. ďalej ako preložka na smer Zvolen(/BB) - Košice) by bolo optimálne napojiť nie v Trnave, ale v Trnovci nad Váhom (Trnava je s touto traťou spojená cez Sereď na Galantu). Nie však tak, ako je to navrhnuté - na spôsob napojenia nejakej pomalej lokálky, ale rozdvojenie trate bez výrazného oblúka (a tým bez nutnosti brzdenia) hneď za mostom cez Váh, ešte pred súčasným záp. zhlavím stanice Trnovec nad Váhom


Aj tak mi to príde len odbočka a nejde mi vehementne o trať cez Sereď len aby Nitra bola v rámci koridoru, ktorý treba definovať. Potenciál nemá len NR-BA ale aj NR-TT-BA. Spojenie Trnava-Nitra by tým pádom potrebovalo ďalšiu investíciu na modernizáciu.

K tým naším rýchlostiam som našiel skúsenosť z Čiech.

Konkurenceschopnost a rychlost
Dosažení rychlostí kolem 140 a 160 kilometrů v hodině není ale podle místopředsedy českého sněmovního hospodářského výboru Karla Šídla dostatečná na zachování konkurenceschopnosti osobní železniční dopravy vůči individuální automobilové dopravě. Zachování páteřních železnic v historických trasách navíc naráží na mnoho úseků, kde technicky není možné dosahovat ani rychlostí přes 100 kilometrů v hodině. Lidé proto raději volí cestu po dálnicích.


http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ta-1271580

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2017 14:47
od devil
Môj názor je, že trať na Nitru (a príp. ďalej ako preložka na smer Zvolen(/BB) - Košice) by bolo optimálne napojiť nie v Trnave, ale v Trnovci nad Váhom (Trnava je s touto traťou spojená cez Sereď na Galantu). Nie však tak, ako je to navrhnuté - na spôsob napojenia nejakej pomalej lokálky, ale rozdvojenie trate bez výrazného oblúka (a tým bez nutnosti brzdenia) hneď za mostom cez Váh, ešte pred súčasným záp. zhlavím stanice Trnovec nad Váhom


cez NR nikdy nebude viest ziadny vyznamny medzinarodny koridor, aj nova trat na ZV je vo hviezdach cize tato trat by mala riesit aj spojenie NR-TT.