ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 13:19

30 minut je dnes obrovska hodnota, ktora sa este bude zvysovat, lebo taka je doba. Cas je drahy a bude este drahsi. Uz zanedlho bude aj rychlost 160km/h zacinat zastaravat v europskom priestore prakticky vsade naokolo nas okrem Ukrajiny.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 435
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 01. Jún 2017 15:41

A ak na najpomalsom useku 120km/h pojde vlak ako napr. Pendolino s naklapacimi skrinami, tak kolko moze ist max. km/h?
RudoLM
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 09. Máj 2016 08:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pantograf » 01. Jún 2017 16:51

ak maju prerabat na 120 to nech radsej nerobia nic.. nech to prerobia vsetko na 160km/h to by som dal podmienku ze nikde na celom useku by nesmela byt nizsia rychlost ako 160.. treba ist tvrdo na zeleznice v tomto by mal ersek jednoznacne zasiahnut a radsej taky nedorobkovy projekt bez vizie do buducna stopnut ako ho povolit.. podmienka na useku ZA-KE minimalne 160 a basta. samozrejme s moznostou blizkej buducnosti upravy na 200km/h (aspon pre IC a rychlovlaky pendolino)
pantograf
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 31. Máj 2017 03:55

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 16:55

Cudujem sa ze nieco take ako minimalna tratova rychlost 160km/h nie je poziadavkou unie pre rekonstrukciu trate a fondy eu. Ta by mala na to tlacit, je to vlastne celounijna infrastruktura a peniaze by mali byt efektivne vynalozene uz pri projekte.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 435
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pantograf » 01. Jún 2017 17:46

presne tak dragon, max. suhlas to by mala byt zakladna a nevyhnutna podmienka na pridelenie eurofondov pre zeleznice
pantograf
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 31. Máj 2017 03:55

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 01. Jún 2017 19:37

Ale veď 160-tka bola požiadavkou. Už od toho upustili...
Zvýšenie rýchlosti nie je jediná vec, kvôli ktorej sa robí modernizácia tratí ale ľudia ju najlepšie vnímajú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 22:38

A kvoli ktorej veci sa este roi modernizacia trati. Nepovedz ze bezpecnost, lebo na to napr. aj u takych ceskych susedov uplne seru. Urovnove krizenia zmodernizovanych usekov a ciest su tam bezne, rovnako i zmodernizovany tratovy system zabezpecenia je katastrofalny a sposobil uz mnoho nehod.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 435
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pantograf » 01. Jún 2017 23:13

rozhodne by som dal podmienky obe, aj 160ka rychlost aj mimourovnove krizovania ciest do podmienok, bez debat.. toto mali byt 2 zakladne a nutne podmienky pre ziskanie eurofndov pre modernizaciu trati ak to tam v podmienkach nie je, tak to dava automaticky zelenu a zivnu podu pre takych spekulantov ako su u nas ci vedla u susedov aby projekty zredukovali ako je mozne aby si ich prisposobili podla vlastnych predstav a mohli co najviac nahrabat sebe do vrecak ,spiny skorumpovane.. tieto 2 podmienky mali byt jednoznacne EU striktne stanovene
pantograf
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 31. Máj 2017 03:55

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 02. Jún 2017 00:32

Podľa mňa tie najhlavnejšie, čo ma napadli:
- interoperabilita,
- zaťaženie 22,5 t/os; neviem v akej triede je teraz trať ZA - KE, ale 22,5 t/os veľa nie je, USA aj Rusi vraj majú oveľa vyššie čísla = odvezú viac
Pokým všetky koľajové vozidlá nebudú vybavené ETCS, tak to s tou bezpečnosťou asi nebude ideálne.
160-tka všetkých prešla, keď vidia, koľko financií si to vypýta a čo z toho.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 02. Jún 2017 07:10

Áno, hlavným cieľom modernizácie bola interoperabilita - tj. zabezpečenie a nápravové tlaky pre nákladné vlaky s rýchlosťou 120 km/h, plus nový prechodový prierez. Bolo rozumné zároveň zvyšovať traťovú rýchlosť pre osobné vlaky, žiaľ sa od toho upustilo. Následkom toho bude ďalší pomalý úpadok železnice, rýchlosť je totiž v dnešnej dobe na prvom mieste. A v tomto železnica nemá šancu konkurovať IAD. Pokiaľ sa nevyriešia veľkoryso najspomaľujúcejšie úseky, tak sa celková priemerná rýchlosť jazdy vlakov zásadne nezvýši. Máme predsa jasný príklad z diaľnic - vyplieskali sa peniaze na jednoduché úseky, a tie zložitejšie ktoré najviac komplikujú situáciu na diaľkovej trase, tie nie sú dodnes vyriešené. No a ani nie je podpora, aby sa tak dialo, pretože naše ministerstvo ma len jednu mantru - diaľnice do každej doliny. A to že sú vo vedení železnice pohodlní alibistickí spáči, to vie dnes predsa každý, takže oni si nebudú svoje pozície rušiť a robiť ministerstvu prieky :-)
Ďalšia vec je, že železnica nevie ani lokálne trate rozbehnúť ako je to normálne na západ od našej krajiny. Takže sieťový model úplne nanič, nemajú ako prilákať klientelu, okrem zadarmistov.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 01. Júl 2017 01:41

Lučivná - Poprad-Tatry
Stavba je rozdelená na ucelené časti stavby (ďalej len „UČS“):
UČS 401 Traťový úsek Poprad - Svit
UČS 402 ŽST Svit
UČS 403 Traťový úsek Svit - Štrba
Projektovú dokumentáciu pre realizáciu zabezpečovacej a oznamovacej techniky a ostatných technologických zariadení spracuje úspešný Zhotoviteľ.

Všeobecné zmluvné podmienky Zmluvy budú „Zmluvné podmienky na výstavbu“ pre stavebné a inžinierske diela projektované objednávateľom („Červená kniha“).
Ukončenie stavby a uvedenie do prevádzky: do 25 mesiacov od odovzdania staveniska

Predpokladaná hodnota zákazky je: 95 502 992,71 EUR.
Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na základe Štúdie realizovateľnosti s názvom „Štúdia realizovateľnosti – aktualizácia, úsek Žilina – Košice – Čierna nad Tisou št. hr.“ vypracovanej Star EU – CDV združenie, splnomocnený účastník Star EU a.s., Vlčkova 51, 811 04 Bratislava a podľa Dohody o grante č. INEA/CEF/TRAN/M2015/1138561 zo dňa 17.11.2016 uzavretej medzi ŽSR a Innovation and Networks Executive Agency (INEA) na základe právomocí udelených Európskou komisiou.

Obhliadka miesta sa uskutoční dňa 18.08.2017.

Verejný obstarávateľ vyžaduje viazanosť ponuky zabezpečiť zábezpekou vo výške 500 000 (päťstotisíc) EUR.

Lehota na predkladanie ponúk uplynie dňa 07.09.2017 (štvrtok) o 08:30 hodine.

V prvej etape komisia otvorí ponuky a časti ponúk, označené ako „Ostatné“. Otváranie sa uskutoční bez účasti uchádzačov na adrese Železnice Slovenskej republiky, Bratislava, Generálne riaditeľstvo, Klemensova 8, 813 61 Bratislava, v zasadačke č. 3, dňa 07.09.2017 (štvrtok) o 10:00 hodine.
Po otvorení častí ponúk, označených ako „Ostatné“ komisia vykoná všetky úkony podľa ZVO, spočívajúce vo vyhodnotení týchto častí ponúk, podaní vysvetlenia, doplnení týchto častí ponúk, vo vyhodnotení splnenia podmienok účasti a vylúčení uchádzačov alebo vylúčení ponúk uchádzačov.
V druhej etape komisia otvorí časti ponúk, označené ako „Kritériá“. Otváranie častí ponúk, označených ako „Kritériá“ vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené. Na otváraní častí ponúk, označených ako „Kritériá“ sa môžu zúčastniť iba uchádzači, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a ktorých ponuka nebola vylúčená.

Lehota viazanosti ponúk uplynie dňom 31.05.2018

Projekt rieši zariadenia, práce a ostatné záležitosti stavby od sžkm 200,289 po sžkm 213,168. Začiatok stavby nadväzuje na realizovanú stavbu Žst. Poprad, výstavba podchodu a nástupísk.

Elektrická trakcia: dočasne jednosmerná sústava 3kV s napäťovou hladinou 25 kV pre jednoduché prepnutie na konečný stav striedavej trakčnej sústavy 25kV/50Hz
Traťová rýchlosť v traťových úsekoch a hlavných staničných koľajach bude 160 km/h a pre vozne s výkyvnými skriňami do 200 km/h.
Koľajové lôžko so zhutnením z kameniva hrubého drveného: 67 014 m3
odstránenie koľaj. lôžka po demontáži koľaje, alebo výhybiek: 55 009 m3
výkop pre železnicu: 88 070 m3
výkop pre cesty: 15 925 m3
Na stanici Svit budú jedno nástupište jednostranné krajné a jedno nástupište ostrovné jednostranné s dĺžkou 250m. Na zastávke Lučivná budú dve jednostranné krajné nástupištia s dĺžkou 250 metrov. Na dočasnej výhybni budú dve jednostranné krajné nástupišťa s dĺžkou 25m.

nové železničné mosty (vrátane rekonštruovaných): 7ks
zrušené železničné mosty: 1ks
podchody (pre cestujúcich, verejné): 2ks
Protihlukové steny: 17 472 m2
Protihlukové valy - spotreba prebytočného výkopu: 29 224 m3

Počas celej doby výstavby bude železničná trať v prevádzke pre nákladnú aj osobnú dopravu
V medzistaničných úsekoch môže byť vylúčená vždy len jedna traťová koľaj a prevádzkovaná traťová koľaj musí mať traťové zabezpečovacie zariadenie vždy v riadnej činnosti.
V ŽST Svit a výlukou dotknutých susedných ŽST musia byť minimálne dve dopravné koľaje a dve nástupištné hrany k dispozícií pre železničnú prevádzku okrem krátkodobých výluk do 4 hodín.

Uchádzač by mal v časovom harmonograme zohľadniť aj zimné prestávky. Tieto prestávky predstavujú zastavenie zemných prác, betonáže, ukladania káblov atď. Uchádzač môže realizovať práce aj v zimných mesiacoch, ale musí všetky opatrenia naceniť.

Na predmetnej stavbe bude vykonávaný externý stavebný dozor, s ktorým bude uzatvorená zmluva, ako výsledok obstarávania v zmysle ZVO.

Minimálne požiadavky (minimálna úroveň):
-Úverový prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky, že poskytne uchádzačovi úver vo výške minimálne 20 000 000 EUR alebo ekvivalent v inej mene podľa kurzu Európskej centrálnej banky,
-Vyjadrenie banky (bánk), alebo pobočky zahraničnej banky, ktoré musí jasne vypovedať o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky a musí obsahovať informáciu:
či uchádzač nebol za predchádzajúce dva roky od dátumu vyhlásenia verejného obstarávania v nepovolenom debete, ak uchádzač bol v takomto debete, predloží zdôvodnenie, prečo sa tak stalo,
že v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
že jeho bežný účet nebol a ani nie je predmetom exekúcie.
Ak má uchádzač účty a/alebo záväzky vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje takéto vyjadrenie od každej z týchto bánk.
Vyžaduje sa:
aspoň jedna zmluva, na základe ktorej boli uskutočnené stavebné práce v minimálnej hodnote 30 000 000 EUR,
aspoň jedna zmluva, na základe ktorej boli uskutočnené práce na trakčnom vedení pre rýchlosť minimálne 120 km/h za viac ako 5 000 000 EUR
aspoň jedna zmluva, na základe ktorej boli uskutočnené práce na zabezpečovacích zariadeniach pre rýchlosť minimálne 120 km/h za viac ako 3 000 000 EUR,
aspoň jednu zmluvu týkajúcu sa výstavby mosta s minimálnou dĺžkou 50 metrov,
aspoň jedna zmluva, ktorá bola realizovaná podľa zmluvných podmienok, ktoré sú založené na medzinárodne uznávaných podmienkach

Popis stavby:

UČS 401 Traťový úsek Poprad Tatry (mimo) – Svit

Nová trasa začína v nžkm 200,300 (sžkm 200,289) a končí v nžkm 205,300 (sžkm 205,311). Smerové vedenie modernizovanej trate sa v UČS 401 maximálne prispôsobuje jestvujúcemu smerovému vedeniu trate. Na celom úseku je v koľaji č.1 jediný oblúk s polomerom r=2 680 m s posunom osi koľaje o cca 0,2 m.

Celý úsek trate riešený v tejto stavbe bude v budúcnosti dispečersky riadený z centra riadenia dopravy v ŽST Spišská Nová Ves. Dĺžka medzistaničného úseku Poprad - Svit bude po ukončení modernizácie 5 062 m. Obe traťové koľaje budú prevádzkované obojsmerne. Nová traťová rýchlosť bude 160 km/h (pre vozne s výkyvnými skriňami 200 km/h), zábrzdná vzdialenosť pre vlaky do 120 km/h bude 1 000 m. Vlaky idúce rýchlosťou vyššou ako 120 km/h budú riadené systémom ETCS L2. Toto bude však možné až po vybudovaní systému ETCS, ktorý bude postupne aplikovaný na železničných koridoroch ŽSR. Vlaky bez mobilného výstroja ETCS budú môcť jazdiť po trati max. rýchlosťou 120 km/h, pre ktorú vyhovuje zábrzdná vzdialenosť 1 000 m.

V sžkm 200,999 sa zruší existujúce priecestie. Vybuduje sa podchod pre peších (SO 401-33-01) s prístupovými rampami pre bezbariérový prístup (SO 401-38-02). Nosná konštrukcia podchodu je tvorená železobetónovými rámovými prefabrikátmi dĺžky 1,48m (6ks) na ktorých spočíva priebežné koľajové lôžko. Jedná sa o zastavanú časť, preto je v tomto úseku navrhnutá protihluková stena s únikmi (SO 401-34-01.1). PHS je napojená na konštrukciu podchodu.
Po zrušení priecestia bude cestná doprava presmerovaná novonavrhnutou cestnou komunikáciou SO 401-38-01 z Teplickej ulice na cestu III/3082 (staré označenie cesty III/534005) cez kruhovú križovatku riešenú v SO 401-38-03.

V km 201,300 sa nachádza cestný nadjazd SO 401-33-02. V rámci tohto objektu je riešená protidotyková ochrana a zárubný múr, ktorý bude budovaný ako horninový svah opatrený zemnými klincami dĺžky 3,0 m, resp. 4,0 m. Zárubný múr sa rieši z toho dôvodu, že popod most je navrhnutá cesta SO 401-38-01.
V úseku nžkm 204,000 – 205,300 je železničná trať v tesnom súbehu s diaľnicou D1. Na základe požiadavky NDS a MDVRR SR sa v úseku diaľnice km 320,226 do km 322,160 vybudujú clony proti oslneniu. Clony sú riešené v SO 401-34-01.2.
V sžkm 202,433 a v sžkm 204,954 sa zrušia existujúce priecestia. Priecestné konštrukcie sa rušia v rámci demontáže železničného zvršku (SO 401-32-03).

UČS 402 ŽST Svit
UČS 402 tvorí úsek trate od nžkm 205,300 po nžkm 209,800. Celková dĺžka riešeného úseku je 4 500 m. Dĺžka úseku stanice ŽST Svit je 2 138 m. Ostávajúcich 2 362 m rieši úseky trate priľahlé k ŽST Svit. Hranice UČS sú zvolené tak, aby bola z hľadiska smerových a sklonových pomerov železničnej trate zabezpečená možnosť realizovať každú UČS samostatne.
V stanici je navrhnutá úplná rekonštrukcia zhlaví a výmena zvršku v hlavných koľajach, koľajach na obchádzanie a zmena zapojenia vlečky Chemosvit. Ostatné koľaje budú rekonštruované v rozsahu potrebnom na napojenie týchto koľají do zhlavia.

Na začiatku UČS 402 je navrhovaný smerový oblúk veľkého polomeru s hodnotou r=200 000 m ktorý slúži na vyrovnanie smeru trate. Na oboch zhlaviach sú v koľaji č.2 navrhované krátke protismerné oblúky o polomeroch 20 000 m bez prechodníc a prevýšenia pre zmenu osovej vzdialenosti koľají z hodnoty 4,10 m na 5,00 m. Na konci UČS je umiestnený smerový oblúk o polomere r=1 900 m.
Do koľajiska stanice bude vložených 18 nových výhybiek, z toho 14 tvaru 60 E2 a 4 tvaru 49 E1.

Existujúce priecestie na ceste III.triedy v nžkm 207,146 (sžkm 207,159) šírky 10 m bude v rámci modernizácie zrušené. Priecestie bude demontované v rámci objektu SO 402-32-03. V rámci objektu nástupíšť SO 402-32-04 ŽST Svit, nástupištia je v nžkm 206,678420 navrhovaný priechod pre služobné účely z celogumovej konštrukcie šírky 2,70 m.

V mieste potrebného rozšírenia železničného telesa na začiatku UČS 402 sa vybudujú svahové stupne, na previazanie násypu s pôvodným telesom, vystužené tuhou výstužnou geomrežou jednoosou.

Na začiatku UČS 402 sa nachádza v nžkm 205,363 železničný most ponad Hágansky potok. Most je navrhovaný na rekonštrukciu, lebo v súčasnosti nevyhovuje šírkovému usporiadaniu modernizovanej trate. Spodnú stavbu mosta tvoria gravitačné opory ktoré sa ponechajú. Na oporách sa odstráni len úložný prah, ktorý nevyhovuje novému šírkovému usporiadaniu konštrukcie. Úložný prah sa rozšíri na obidve strany o 0,5 m. Súčasťou úložného prahu sú aj zavesené krídla, ktoré budú spĺňať nové požadované šírkové usporiadanie trate. Hlavná nosná konštrukcia je navrhnutá ako 2 x žb doska s 9ks zabetónovanými oceľovými zváranými nosníkmi v.300mm. Dĺžka nosníkov je 6,5 m.

Protihlukové steny (SO 402-34-05.1) začínajú na začiatku úseku vľavo od koľaje č.1 a pokračujú až do ŽST Svit po km 206,200, kde ich funkciu preberajú zemné protihlukové valy (SO 402-34-05.2). Od km 206,600 protihlukové steny prerušovane pokračujú až na koniec zastavaného úseku, t.j. po km 208,800. Protihlukové valy sú tvorené gabiónovými múrmi, za ktorými je násyp vybudovaný z prebytočnej výkopovej zeminy získanej na stavbe. Valy budú osadené drevinami (SO 402-32-06).

V ŽST Svit sa vybudujú nové ostrovné nástupištia SO 402-32-04. V rámci modernizácie budú vybudované nové nástupištia dĺžky 250 m. Nástupištia sú na dĺžke mimo rámp podchodu navrhnuté s minimálnou užitočnou šírkou 3,5 m. Povrch nástupíšť bude tvorený konzolovou doskou a zámkovou dlažbou hrúbky 60 mm.
V nžkm 206,015-206,113 sa vybuduje oporný múr (SO 402-33-31), ktorý bude slúžiť ako zabezpečenie stability svahu pre potreby vybudovania rozšírenia tratí železničnej stanice Svit (koľaj č. 5a) a osadenia protihlukových stien objektu SO 402-34-05.1.

Existujúca staničná budova sa zmodernizuje.

Do predmetnej stavby bola dodatočne pričlenená časť „Podjazd Svit“, v ktorej sa rieši vybudovanie nového železničného mosta v nžkm 206,358 (SO 402-33-02), preložka cesty III/3064 (SO 402-38- 03). Tieto objekty sú nutné vybudovať ako náhrada železničného priecestia v km 207,146, ktoré sa stavbou ruší.

Ďalej za ŽST Svit v UČS 402 sú riešené ďalšie mostné objekty. Železničný most v km 207,207 sa zruší (SO 402-33-04). Železničný most ponad rieku Poprad sa prestavia (SO 402-33-05). V súčasnosti je oceľový plnostenný s dolnou mostovkou samostatne pre každú koľaj. Navrhuje sa pod každú koľaj samostatná nosná oceľová plnostenná trámová konštrukcia s hornou ortotropnou mostovkou s priebežným koľajovým lôžkom.
Ďalší železničný most v nžkm 207,716 je navrhnutý na prestavbu z dôvodu nevyhovujúcich rozmerov (SO 402-33-06). Most v nžkm 208,246 sa zrekonštruuje (SO 402-33-07).
Na konci UČS 402 sa nachádza cestný nadjazd cesty I/18. Na tomto moste sa rieši protidotyková ochrana (SO 402-33-08).

Nová dĺžka stanice bude 2 138m. Rýchlosť na priebežných koľajach č.1,2 bude 160km/h. Na obchádzacích koľajách č.3,4 bude rýchlosť 80km/h. Zábrzdná vzdialenosť bude pre vlaky do 120km/h 1 000m. Pre vlaky do 160km/h bude zábrzdná vzdialenosť 1 500m, toto bude však možné až po vybudovaní systému ETCS, ktorý bude postupne aplikovaný na železničných koridoroch ŽSR.
Prechod z jednosmernej trakcie na striedavú sa predpokladá až po modernizácii ucelených úsekov medzi dvomi TNS (napr. úsek Spišská Nová Ves – Liptovský Mikuláš).

UČS 403 Traťový úsek Svit – Štrba
UČS 403 tvorí traťový úsek od nžkm 209,800 (súčasný žkm 209,814 trate Žilina - Košice) do nžkm 213,000 (súčasný žkm 213,168). Novo navrhnuté polomery oblúkov v koľaji č.1 majú hodnotu 3 495,9 m a 3 504,1 m. Osová vzdialenosť koľají je navrhnutá na 4,10 m. Výškový návrh trasy sa snaží kopírovať pôvodnú niveletu a je závislé od bodu napojenia v ŽST Štrba. Niveleta je navrhnutá tak, aby obidve koľaje boli v rovnakej úrovni.

V koľajach sa použije nový železničný zvršok sústavy 60 E2, s bezpodkladnicovým pružným upevnením skrutkovitého typu, na železobetónových podvaloch typu BP3 so sklonom úložnej plochy 1:40 s rozdelením podvalov UIC (600 mm). V celom úseku bude nová koľaj zriadená ako bezstyková.

Z dôvodov požiadaviek dopravnej technológie vznikne v medzistaničnom úseku Svit – Štrba dočasná výhybňa Lučivná, ktorá je potrebná na zabezpečenie stavebných postupov v úseku Svit – Štrba pre 1. etapu a 2. etapu (v 2. etape sa uvažuje s vybudovaním novej ŽST Štrba v novej kilometrickej polohe a skrátením úseku Svit – Štrba na 6 800 m).

Dve existujúce priecestia v sžkm 210,733 a v sžkm 212,434 sa v rámci modernizácie trate zrušia.

V mieste odklonu novonavrhovaného telesa železničnej trate od pôvodnej trasy sa vybudujú svahové stupne, na previazanie násypu s pôvodným telesom, vystužené tuhou výstužnou geomrežou jednoosou. Násypy budú vybudované na konsolidačnej vrstve. Samotný násyp v nžkm 210,280 až 211,150 bude budovaný ako vrstevnatý násyp sendvičového typu. Striedať sa budú vrstvy z vhodného materiálu G1/GW (skupina Z4), max. hr. 0,500 m a málo vhodného materiálu F2/CG (skupina Z2), max. hr. 0,500 m, ktoré budú vystužené výstužno drenážnym geokompozitom.

V traťovom úseku Svit - Štrba v rámci 1. etapy stavby vznikne Výhybňa Lučivná a obojsmerné automatické hradlo Svit - Lučivná (traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630) s kontrolou voľnosti traťových úsekov počítačmi osí a obojsmerné automatické hradlo Lučivná - Štrba (traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630) s kontrolou voľnosti traťových úsekov počítačmi osí. Tento stav bude trvať do skončenia 2. etapy, kedy dôjde k vybudovaniu novej ŽST Štrba v novej trase.
Po skrátení dĺžky medzistaničného úseku Svit – Štrba na 6 800 m v rámci 2. etapy sa v traťovom úseku Svit - Štrba vybuduje elektronické obojsmerné automatické hradlo Lučivná s oddielovými návestidlami (traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630) s kontrolou voľnosti traťových úsekov počítačmi osí. Automatické hradlo Lučivná bude integrované do elektronického zabezpečovacieho zariadenia (EZZ) ŽST Štrba. Automatické hradlo bude aktivované až po vybudovaní staničného zabezpečovacieho zariadenia 3. kategórie podľa TNŽ 34 2620 typu elektronické stavadlo v ŽST Štrba (v 2. etape výstavby). Celý úsek Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry (mimo) bude v budúcnosti dispečersky riadený z CRD v ŽST Spišská Nová Ves.

Nová traťová rýchlosť bude 160km/h. Zábrzdná vzdialenosť pre vlaky do 120km/h bude 1 000m.

V traťovom úseku Svit - Štrba vznikne jedna zastávka a to zastávka Lučivná.
V nžkm 210,500 na novovybudovanom vysokom násype pred železničným mostom (SO 403-33-02) bude umiestnená nová zastávka Lučivná s dĺžkou nástupíšť 250 m (SO 403-32-04). Výška nástupnej hrany nad STKP bude 550 mm. Povrch nástupíšť bude tvorený konzolovou doskou a zámkovou dlažbou hrúbky 80 mm.
Na nástupištiach budú osadené prístrešky pre cestujúcich (SO 403-34-01).

V nžkm 210,700 je navrhnutý nový železničný most SO 403-33-02. Most bude 6-poľový s hornou mostovkou s priebežným koľajovým lôžkom. Pod každou koľajou bude samostatná nosná oceľovo-betónová konštrukcia. Rozpätie nosnej konštrukcie 6x32 m, celková dĺžka mosta 205,85m. Most križuje cestu III/3063 a potok.

Na násype za mostom v nžkm 210,850 začína protihluková stena SO 403-34-03, ktorá je zriadená na ochranu liečebne Lučivná pred hlukom zo železničnej prevádzky.

SO 403-34-05 rieši navádzacie oplotenie. Železničná trať, ktorá je predmetom modernizácie, sa nachádza na rozhraní dvoch národných parkov – Národného parku Nízke Tatry a Tatranského národného parku. Modernizovaná železničná trať križuje biokoridor, ktorým sú tieto národné parky spojené, a ktorým zver intenzívne migruje. Navádzacie oplotenie bude tvoriť bariéru migrujúcej zveri a bude ju navádzať k umelo vytvoreným priechodom cez trať.

Železničná trať v novej polohe križuje poľnú cestu v katastri obce Lučivná. Stavebný objekt SO 403-38-01.1 rieši komunikáciu cestného podjazdu na tejto poľnej ceste popod železničný most (SO 403-33-03) a napojenie poľnej cesty k výhybni Lučivná (SO 403-38-01.2).

V nžkm 212,300 je navrhnutá nová kontajnerová trakčná meniareň (z betónových prefabrikátov) z dôvodu, že existujúca je značne opotrebovaná.

Na konci kilometrickej polohy UČS 403 je navrhnutá výhybňa Lučivná s dočasnými nástupišťami dl. 25 m, prístupom na nástupište. Výhybňa Lučivná s dvomi nástupišťami s jednou hranou pri každej traťovej koľaji dĺžky 25 m sa vybuduje na začiatku stavebných prác.

Harmonogram:
Zahájenie 1.12.2017
Ukončenie 22.12.2019

Realizácia stavby:
UCS 401 Tratový úsek Poprad - Svit s dobou trvania 252 dní so začiatkom prác 1.12.2017 a ukončením 24.11.2018.
V decembri prebehne výrub stromov. Od 4.12.2017 do 26.2.2018 bude zimná prestávka. 26.2.2018 by začali práce na viacerých objektoch aj na demontáži zvršku.
UCS 402 ŽST Svit s dobou výstavby 584 dní so začiatkom prác 1.12.2017 a ukončením 22.12.2017. Práce začnú v marci 2018.
UCS 403 Tratový úsek Svit - Štrba s dobou výstavby 408 dní so začiatkom prác 1.12.2017 a ukončením 29.6.2019.
Koncom februára začnú práce na preložkách. Demontáž železničného zvršku začne 20.8.2018. Výstavba žel. spodku začne 3.3.2018 a na zvršku začnú 2.7 a skončia 1.12.2018. Práce na moste 403-33-02 začnú 3.3.2018 a skončia 11.10.2018.

Situácia: gallery/image.php?mode=medium&album_id=46&image_id=37473
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod skyo » 02. Júl 2017 20:44

dragon napísal:A kvoli ktorej veci sa este roi modernizacia trati. Nepovedz ze bezpecnost, lebo na to napr. aj u takych ceskych susedov uplne seru. Urovnove krizenia zmodernizovanych usekov a ciest su tam bezne, rovnako i zmodernizovany tratovy system zabezpecenia je katastrofalny a sposobil uz mnoho nehod.

Prepáčte, ale porovnávať CZ a SK z hľadiska zabezpečenia? Hlavné koridory v CZ sú pokryté GSM-R a stále sa rozširuje, na SK existujú trate bez akéhokoľvek rádiového spojenia... V čom je traťový zabezpečovací systém v CZ "katastrofálny"? Všimol ste si, že ETCS L2 sa buduje na trati Kolín-Břeclav, Petrovice u Karviné-Břeclav, a ďalšie úseky sú v príprave? A čo také automatické vedenie vlaku v CZ, ktoré je na niektorých koridorových tratiach? Áno, v CZ sa modernizovali úseky so zachovaním úrovňových priecestí, čo bolo zlé rozhodnutie, ale nezabudnite, že v CZ sa s modernizáciou začalo skoro hneď po revolúcii. Napr. na 4. koridore, ktorý sa stavia z Prahy do Českých Budějovíc, sa už priecestia nestavajú.
skyo
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 05. Nov 2006 19:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 03. Júl 2017 07:05

Kolko stretov, zrazok a mrtvych tam bolo prave kvoli nekvalitnemu zabezpecovaciemu systemu, ktory ma tak elementarnu chybu, ze staci aby rusnovodic pustil pieskovanie a hrozi riziko, ze sa vlak koli narusenemu prenosu signalu "strati z trate"???? Mmochodom, to prave ceski rusnovodici sa vo velkom stazovali, to nie su moje vymysly...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 435
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod skyo » 03. Júl 2017 10:47

dragon napísal:Kolko stretov, zrazok a mrtvych tam bolo prave kvoli nekvalitnemu zabezpecovaciemu systemu, ktory ma tak elementarnu chybu, ze staci aby rusnovodic pustil pieskovanie a hrozi riziko, ze sa vlak koli narusenemu prenosu signalu "strati z trate"???? Mmochodom, to prave ceski rusnovodici sa vo velkom stazovali, to nie su moje vymysly...

No vidím, že ste odborník. Tento problém sa v češtine označuje ako "ztráta šuntu" a jednalo sa o nehodu v žel. stanici Moravany v roku 2008. Od tej doby AŽD do svojich systémov nasadila novú funkcionalitu, ktorá toto riziko eliminuje. A obávam sa, že v SK zabezpečovače túto problematiku vôbec neriešia. Alebo ma vyvediete z omylu?
skyo
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 05. Nov 2006 19:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 03. Júl 2017 13:09

realita ZSR dneska:
cesta z PO-mesto do PP 2:03min. po dialnici to je 35minut predpisovo. tie 2h nebola ziadna mimoriadnost, len par minut sa stalo kvoli vezkarom.
ak odpocitam presov-mesto - kysak, tak z kysaku do PP to bolo ICckom 1:10min. takto fakt nema zmysel chodit vlakom...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 07. Júl 2017 10:55

Tak vraj súčasťou projektu Lučivná - Poprad nie je zriadenie ETCS. V DSP sa uvádza, že ETCS sa bude realizovať s druhou etapou, t.j. Žst. Štrba, ktorá je ešte vo hviezdach, lebo Brusel nechcel zriadiť ETCS na tak krátky úsek. To znamená, že maximálna rýchlosť po modernizácii bude 120 km/h ako sa píše v podkladoch.
A ešte jedna sranda. INEA, ktorá vyberá projekty financované cez CEF, pri tomto projekte ako hlavné dôvody uviedla okrem iného rýchlosť 160 km/h a ETCS L2. Zároveň tam píšu aj o zmene trakcie, tá však bude až po modernizácii úseku Liptovský Mikuláš - Spišská Nová Ves.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod eucitizen » 08. Júl 2017 11:05

Po tomto useku, ktory dlasi by mohol ist do tendra? Alebo uz nie su na to peniaze? A este jeden dotaz, kam az by sa dalo tuto trat bez problemov zmodernizovat? Kde zacinaju velmi narocne useky? Az po SNV?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 01:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 08. Júl 2017 22:19

To znamená, že maximálna rýchlosť po modernizácii bude 120 km/h ako sa píše v podkladoch.


To je teda terno. A L.Teplá-LM má v podstate tiež mimo úrovňové priecestia a nástupišťa vo Vlachoch a 120km/h (bez Bešeňovej)

A keďže nový úsek Paludza- L.Hrádok je tiež medzi nemodernizovanými úsekmi Rk-Paludza L.Hrádok-Štrba tak môže sa stať, že aj po dokončení by bol tiež 120km/h.

Keď tie úseky porovnáme tak ten improvement nieje až taký markantný. :-D
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 765
Obrázky: 19
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2017 15:42

eucitizen napísal:Po tomto useku, ktory dlasi by mohol ist do tendra? Alebo uz nie su na to peniaze? A este jeden dotaz, kam az by sa dalo tuto trat bez problemov zmodernizovat? Kde zacinaju velmi narocne useky? Az po SNV?

1) Najbližšie by sa mal realizovať uzol Žilina, konkrétne: ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, I. etapa a Modernizácia Varín - Žilina,mimo. Uvidíme, či sa to bude tendrovať spolu. ŽSR ešte žiadne konkrétne termíny dávať nebudú, kedže to schválenie nie je oficiálne, to by malo byť až tento mesiac. Následne sa schvália granty atď., takže podľa predošlých skúseností by som to videl na začiatok budúceho roka. Projekty financované cez CEF musia byť ukončené do konca roka 2020, OPII do 2023.
2)Tu je aktuálny zoznam projektov ŽSR: http://www.zsr.sk/slovensky/projekty-eu ... age_id=164
Ako rátam, s uzlom Žilina sme už nad vyčlenenými financiami v OPII (853 miliónov eur).
3)Zo západu náročný úsek začína hneď nasledujúcim tunelom Kolombiarok, ktorý je súčasťou etapy Žst. Štrba, viď mapa z podkladov: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=37473
Z východu náročné úseky začínajú až za SNV. Úsek Poprad - SNV bol v štúdii realizovateľnosti vyhodnotený ako efektívny. Odhadované náklady boli 470 miliónov eur. Dĺžka cca 30 km, čiže to vychádza na 15,7 mil. eur/km. Pre porovnanie, Púchov - Považská Teplá vychádza na cca 22,8 mil. eur/km.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mostovka » 12. Júl 2017 21:50

takze subezne s uzlom Zilina(sucastou ktorej by mala byt aj nova stanicna budova ZA a plus nove nastupistia) +usekom Zilina-Varin by sa mohli realizovat aj SNV-PP a samozrejme od decembra asi prvy usek smerom od ZA na vychod by mal ist KONECNE (dufam uz) do realizacie usek Poprad-Lucivna-Strba ..velka skoda zruseneho useku Paludza-L.Hradok na ten uz asi z eurofondov neostane.. ak samozrejme medzitym vlada nieco nove v EU nevylobuje (ale po tolkych aferach s eurofondami silne pochybujem ze este nieco daju, navyse neplnime kvoty ohladom utecencov tym padom sme na ich ciernej listine statov, ktorym budu redukovat financie)
mostovka
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 12. Júl 2017 18:07

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 14. Júl 2017 14:10

Nová budova železničnej stanice Žilina nie je súčasťou projektu ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina. Stanica sa bude modernizovať až po skončení modernizácie.
SNV-PP je na tom asi tak ako Palúdza - Liptovský Hrádok, t.j. nie sú peniaze.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 14. Júl 2017 14:32

Tak vraj súčasťou projektu Lučivná - Poprad nie je zriadenie ETCS. V DSP sa uvádza, že ETCS sa bude realizovať s druhou etapou, t.j. Žst. Štrba, ktorá je ešte vo hviezdach, lebo Brusel nechcel zriadiť ETCS na tak krátky úsek.


Ale podľa toho to vyzerá na preferovanie SNV-PP aby bol súvislý úsek na 160km/h od Lučivnej až po SNV. Paludza- LH sa bude musieť stavať teda ako posledný aby tam nevznikol osamotený úsek ako v prípade Lu-PP.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 765
Obrázky: 19
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mostovka » 14. Júl 2017 18:26

hej ,aj ja to takto vidim, zrejme Paludza-LH sa bude stavat spolu s asi najtazsim usekom LH-Strba-Lucivna, tam bude tunelov ako maku, hned za Lucivnou tunel Kolombiarok(1,2km), potom pomerne dlhy tunel Strba(cez 2,8km), a nakoniec Hencnava(cca 1km), potom pri Vazci 2 kratsie tunely Zamcisko(len 155m) a Dubrava(cez 1,3km) a nakoniec pri Kralovej Lehote asi najdlhsi tunel na tejto trase Cerveny kut (mal by mat az cez 4,8km)
mostovka
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 12. Júl 2017 18:07

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 21. Júl 2017 10:16

mostovka napísal:hej ,aj ja to takto vidim, zrejme Paludza-LH sa bude stavat spolu s asi najtazsim usekom LH-Strba-Lucivna, tam bude tunelov ako maku, hned za Lucivnou tunel Kolombiarok(1,2km), potom pomerne dlhy tunel Strba(cez 2,8km), a nakoniec Hencnava(cca 1km), potom pri Vazci 2 kratsie tunely Zamcisko(len 155m) a Dubrava(cez 1,3km) a nakoniec pri Kralovej Lehote asi najdlhsi tunel na tejto trase Cerveny kut (mal by mat az cez 4,8km)


Ako tu uz bolo povedane, ziadne resp. Vela z tych tunelov mozno ani nebude. Z predchádzajúcej strany:

Železničná trať v okolí Štrby a smerom na východ od Popradu by mala byť vedená prevažne v pôvodnom železničnom telese s lokálnymi preložkami železničnej trate.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mostovka » 21. Júl 2017 12:58

mozno ano mozno nie.. vsetko zavisi od toho ci sa ziskaju nove eurofondy pre zeleznice ,ja som pocul ze sa opat zacina uvazovat o povodnej tunelovej variante a zmene zastavky Strba a aj stanice zubacky a teda viacmenej ku povodnemu navrhu co som tu napisal no len mierne upravenemu/zredukovanemu ..variant v povodnom telese a trase by nedaval akykolvek vyznam a zmysel nakolko by sa absolutne nic nezmenilo ,koli tym ostrym zakrutam sa tam viac ako stovkou jazdit nemoze(k tomu by pristupili zeleznice ak by sa nenasli financne prostriedky z eu-preto sa zacalo uvazovat tyto smerom, ale stale verim ze sa to nejako podari vybavit)
mostovka
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 12. Júl 2017 18:07

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: maher a 1 hosť.