Stránka 20 z 51

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 21:41
od jarino
Poprad - Lučivná:
Pre žiadosti záujemcov a dodatočné úpravy výmer predkladanie ponúk sa posúva zo 7.9.2017 na 28.9.2017.
Ozval sa jeden uchádzač z Talianska, že chce aspoň desať pracovných dní, keďže tam sa počas prázdnin pracuje v obmedzenom režime plus preklady atď.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 19:39
od jarino
Lučivná - Poprad: Predkladanie ponúk sa posúva na 12.10.2017

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 23:45
od bananarepublic
ako inak :))) slovak republic banana republic.. presne toto som cakal.. ze ma to uz ani neprekvapuje.. fuj necudujem sa mladym ze stadial prasia po skole kade lahsie.. pride termin oktober a presunu to na november uz teraz vam to garantujem.. :mrgreen: :lol:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 16:47
od snowman
aktualne vyjadrenie ZSR pre usek Poprad-Lucivna, body 9-13 http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5626

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 19:47
od jarino
Ponuky sa predkladajú 25.10.2017. Jeden z uchádzačov poslal žiadosť o nápravu, keďže ŽSR poslali uchádzačom opravený výkaz výmer s chybami a zamknuté bunky jednotkových cien, ktoré má uchádzač vyplniť. Ak by ich uchádzač nevyplnil, mohol by byť vylúčený.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 14:41
od snowman
Opäť ďalší preklad dátumu- aké typické pre Slovensko ,pekne.. očakávam ešte také 3-4 dátumy.. a myslím že to nezačnú ani v roku.2018 , proste ŽSR si robia z občanov a verejnosti prdel a dobrý deň.. dokončí sa modernizácia po uzol Žilina a finito, na viac proste reálne nie sú prachy..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2017 18:52
od snowman
Tu je všetko potvrdené http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5688 otázne je nakoľko je to realita a nakoľko len ďalšie žvásty od ŽSR akých už vypustili neúrekom..a to nevravím že sa opäť vyhli odpovedi na jasné položenú otázku od človeka keď sa ŽSR pýtal kedy začnú konečne prvé REÁLNE práce na úseku.. odpoveď ako vždy od nich pre nich typická zatĺkať a klásť vyhýbave odpovede..proste nemajú prachy na úsek a nepovedia a klamú vedome ľuďom do očí!

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2017 08:25
od daphne
Ponuky na úsek Svit- Lučivná Štrba sa mali predkladať 25.10. neviete niekto nové info? Či len zas ďalšie zavádzanie a klamstvá zo strany ŽSR?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2017 08:48
od jarino
Otvárali sa ponuky časť Ostatné.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 13:07
od Lorenc
Paci sa mi, ze basnite o 200-vke ked na ZA-KE je EK schvalena ako zakladna rychlost 140 :D Budeme radi, ked vobec nejaky usek okrem Paludza - LH a Lucivna - PP-SNV pojde aspon na 160.


No aké sú oblúky Paludza PP? Stačí pridať tunel Červený kút a žiadna 140km/h nehrozí. Oblúk na konvenčné súpravy na 200km/h je 1800m pre pendolina 1300m. V projekte na enviroportali niesu obluky napisane. Ale myslím, že tam budú 1800m...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2018 19:00
od daphne
vsetko pekne zhrnute, ide sa tendrovat a modernizovat usek PP-Lucivna https://www.youtube.com/watch?v=jfG-PqK6kDU

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2018 21:42
od mino
Zaujimave je ze kolajisko stanice Poprad Tatry uz zrejme natrvalo ostane v sucasnej podobe. Napriek tomu ze tam zastavuju vsetky vlaky osobnej dopravy je to dost netypicka koridorova stanica (chyba tam par priechodnych kolaji na rychlost 160km/h) a ak si dobre pamatam je cela stanica 'vyosena' - hlavne kolaje na jednom zhlavi su v inej osi ako na druhom zhlavi (podobne ako v Ziline)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2018 02:21
od daphne
lenze Zilina sa este bude menit a budu sa uplne nanovo prerabat nastupistia podobne ako sa planuje napr aj v Kosiciach ci inych staniciach (aj BA) kdezto Poprad je uz v konecnej podobe (zial)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2018 14:40
od jarino
Lučivná - Poprad: Boli podané námietky

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2018 00:02
od daphne
namietky na co? ohladom coho? mozes byt konkretnejsi? ved tam je takmer sama rovinka a takmer ziadne prekladky trate ..co tam zase komu vadi? uz Paludza -LH odlozili, dufam ze to necaka aj tento usek a prideme aj o posledne eurofondy urcene na zeleznice, to by bolo dost zle..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 01:35
od jarino
Prebieha verejné obstarávanie... Niekto z uchádzačov v tendri podal námietky a bude to riešiť UVO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 17:06
od daphne
Tak z tejto info sa veľa nedozvieme..čo už defacto je to zakonzervované až do odvolania a to je veľmi zlá správa..
Klasika už v tomto banánistane.. podľa mňa modernizácia od Žiliny na východ ani nebude toť realita.. proste nechcú priznať pravdu že niesu prachy a tak nasledujú a naťahujú stav námietkami a pod blbostami..
Žiaľ pokiaľ nenastane zmena vo vedení štátu a následne totálna obmena vedenia ŽSR podobne ako nastala u ZSSK , nedočkáme sa zmien.. tejto garnitúre už nové eurofondy len ťažko eú dá po tých "skvelých skúsenostiach" v hospodárení čo mali doteraz..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2018 17:28
od jarino
5.2.2018 ÚVO začalo konanie k VO Poprad-Tatry - Lučivná

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2018 21:40
od daphne
No zbohom..to zas bude neverending story.. reálne to vidím tak na 5-10 rokov ešte kým sa niečo na úseku Košice-zilina začne s modernizáciou..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 23:04
od Nick
Lučivná - Poprad: https://goo.gl/Qrrs8j

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2018 03:28
od daphne
taketo a +-podobne clanky uz vychadzaju dobrych 5-6 rokov ked ne viac dozadu a stale sa REALNE nic nedeje a podla mna sa ani tak skoro nezacne..budu natahovat cas namietkami a pod blbostami nieco na styl turany hubova pri D1 ,ale nikdy priamo a otvorene nepriznaju ze realne peniaze na vystavbu dalsich usekov od Ziliny po Kosice jednoducho uz nie su..nakoniec to skonci napadnutim obcanov ako pri useku LH-Paludza a bude vymalovano.. proste sa treba s tym zmierit eu zavrela sudruhovi fickovi dvere kedze sa vo veselo velkom rozkradali a tunelovali eurofondy, az jedneho krasneho dna eu povedala stop. proste sa bude nadalej jazdit po starych kolajach a lokalne sa budu vykonavat udrzby-+-tak ako to bolo doteraz, to je u nas za danej situacie momentalne asi najrealnejsi variant..

Lučivná - Poprad-Tatry

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 10:05
od jarino
Konanie na ÚVO bolo dňa 7.3.2018 prerušené kvôli odbornému stanovisku.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 10:12
od rexino
Akurát nedávno ma zaujal v novinách článok, kde sa spomínalo že eurofondy a CEF na železnice ešte nie sú minuté a je tam slušný obnos. Z toho mi vychádza iba jedno - neschopnosť ŽSR.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 12:00
od jarino
Asi myslíš tento: http://vovlaku.teraz.sk/mdv-robime-vset ... ove-trate/
Nesúhlasím. No na to je nutné sa pozerať komplexnejšie. V prípade nových členských krajín z Kohézneho fondu boli Nariadením EK presunuté financie do fondu CEF. Prvé tri roky resp. prvé tri výzvy (angl. calls) bol celý obnos financií k dispozícii iba danému členskému štátu, ktorému financie boli akože z KF vzaté, vznikli tzv. národné obálky (angl. national envelope) a spolufinancovanie bolo nastavené podobne ako v KF. My sme tam mali ak ma pamäť neklame 750 miliónov eur, netuším či všetky peniaze sme si alokovali (v dokumentoch to bude, organizácia INEA, ktorá má na starosti CEF to zverejňuje). Týchto 750 miliónov bolo prevažne určených na železnice. ŽSR, NDS, Vodohospodárska výstavba, SSC, ZSSK ale napr. v ČR aj RegioJet predkladali projekty, ktoré museli byť v súlade s podmienkami pre danú výzvu (napr. v prípade infraštruktúrnych projektov to musel byť prevažne projekt ktorý je súčasťou core TEN-T identifikovaný v jednom z Nariadení EK z roku 2013 v jednej z príloh) a v Bruseli sa vybrali tie najvhodnejšie (proces nejdem popisovať, kto všetko to musí schváliť).
ŽSR získali financie na DVN - Malacky a Kúty - hranica (273 miliónov), Lučivná - Poprad (100 miliónov), Žilina - Varín (cca 60 miliónov), GSM-R Varín - Košice - hranica SR/UA 30 miliónov. Okrem toho Gabčíkovo 144 miliónov, D3 čadca cca 80 miliónov, most Komárno plus menšie projekty ako implementácia TSI v prostredí železničných spoločností, vybavenie 9 rušňov ZSSK zabezpečovacím systémom ETCS atď.
Teraz prebiehajú ďalšie výzvy, napr. teraz ide o 1 miliardu eur pre všetky krajiny EÚ, z toho na infraštruktúru, kde prednosť majú železničné projekty ide 450 miliónov eur. Ale tu už Brusel preplatí iba 30 % nákladov (nie cca 80 %, ako v prípade Lučivná - Poprad). ŽSR hádam niečo prihlásia, napr. Čadca - hranica SR/ČR.

A čo sa týka OPII. Je tam síce 850 miliónov eur. Z toho 240 miliónov je pre ZSSK - 80 miliónov ŽOS Vrútky a jej 861 a 160 miliónov na RegioPantery Škoda a ŽOS Trnava so subododávkami napr. ŽOS Zvolen. Cca 350 miliónov ide na Púchov - Považská Teplá. Okrem toho uzol žilina bude stáť možno 250 - 300 miliónov eur a sú tam ešte aj projekty ako elektrifikácia DNV - hranica SK/A.

Nezastávam sa ŽSR, ale do 2020 netreba čakať zázraky. Z veľkých projektov sa tendrovať bude to, o čom už vieme a nič viac. Ak sa nepresunú financie prípadne štátny rozpočet.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 12:31
od rexino
Vďaka za vysvetlenie, myslel som že je to inak, ospravedlňujem sa za mylné info.
Šéf ZSSK sa vyjadril, že železnice sú v pomere železnice:cesty na európske pomery neskutočne podfinancované a niečo na tom pravdy bude... asi preto ŽSR plánuje na ZA-KE 120-160 namiesto 160-200, lebo vie, že za momentálnych podmienok je to zrejme nereálne.