Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mino » 15. Aug 2008 09:45

Andrej napísal:... aj ked tych 5 mld. Sk je dost na 19 km...


predpokladam ze dost penazi zhltne modernizacia Zilinskej stanice
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Andrej » 15. Aug 2008 10:22

aha, tu zilinu a cadcu som si tam nevsimol. No ak je to potom kompletna rekonstrukcia tychto stanic (aj ked obe maju vybudovane kompletne ostrovne nastupistia aj s podchodmi), je ta cena ok.
A co stanicna budova v ZA?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 15. Aug 2008 10:44

Najhorsie na to je, ze priebiehajuca modernizacia vobec nie je moderna :) :?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod jano.z » 15. Aug 2008 12:39

Tomas PO: Moderna je, o to sa neboj ... priecestia idu do kelu a to je hlavne ... ak sa ZSR podari zrealizovat este pred rokmi slubovane upravy v projekte ETCS a uz na useku BA-NM bude nasadena L2 (Siemens vraj povedal, ze to neni problem), bude ten koridor zodpovedat tomu co sa robi v zapadnej Europe (ani tam tych 200 nedavaju zdaleka vsade) ... skoda len tych stanic a TZZ, ale tam dost pomoze ETCS ... a keby cosi ZabZar sa da vzdy dorobit ... aj za plnej prevadzky ...

Mimochodom isiel si uz po Rakuskom koridore 50 (Semmeringbahn)? Ake su podmienky tak sa stava streka ... koridor nie je rychlodraha (aj ked to tak mnohi radsej pred verejnostou prezentuju) ...

Andrej:
Cadca sa urcite modernizovat nebude ... je tam vsetko co by tam malo byt, mozo nejake rychlejsie vyhybky tam daju, nic viac nic menej ... relativne nove podchody, ostrovne nastupistia, informacny system, elektronicke stavadlo (Bombardier EbiLock), to vsetko tam uz je ...

Stanicne budovy sa do koridoru spravidla nezahrnaju, len nastupistia, podchody, informacne a zabezpecovacie zariadenia
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Tomas PO » 15. Aug 2008 13:05

jano.z napísal:Tomas PO: Moderna je, o to sa neboj ... priecestia idu do kelu a to je hlavne ... ak sa ZSR podari zrealizovat este pred rokmi slubovane upravy v projekte ETCS a uz na useku BA-NM bude nasadena L2 (Siemens vraj povedal, ze to neni problem), bude ten koridor zodpovedat tomu co sa robi v zapadnej Europe (ani tam tych 200 nedavaju zdaleka vsade) ... skoda len tych stanic a TZZ, ale tam dost pomoze ETCS ... a keby cosi ZabZar sa da vzdy dorobit ... aj za plnej prevadzky ...

Mimochodom isiel si uz po Rakuskom koridore 50 (Semmeringbahn)? Ake su podmienky tak sa stava streka ... koridor nie je rychlodraha (aj ked to tak mnohi radsej pred verejnostou prezentuju) ...

Andrej:
Cadca sa urcite modernizovat nebude ... je tam vsetko co by tam malo byt, mozo nejake rychlejsie vyhybky tam daju, nic viac nic menej ... relativne nove podchody, ostrovne nastupistia, informacny system, elektronicke stavadlo (Bombardier EbiLock), to vsetko tam uz je ...

Stanicne budovy sa do koridoru spravidla nezahrnaju, len nastupistia, podchody, informacne a zabezpecovacie zariadenia

Ved o to ide, ze ZSR sa nejako nedari koridor ani na useku BA-NM dokoncit so vsetkym, cim sa planuje.
A co sa tyka modernity, nova presovske nastupistia nemaju dokonca ani bezbarierovy pristup rampou...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Andrej » 15. Aug 2008 13:09

jano.z napísal:Mimochodom isiel si uz po Rakuskom koridore 50 (Semmeringbahn)? Ake su podmienky tak sa stava streka ...

OT: Pod Semmeringom sa nahodou nerazil tunel? Teraz si nepamätam, preco ho zastavili, hoci bol v znacnom stadiu rozostavanosti.
jano.z napísal:Stanicne budovy sa do koridoru spravidla nezahrnaju, len nastupistia, podchody, informacne a zabezpecovacie zariadenia

A co kolajisko v Ziline? Samotne nastupistia sa budu rekonstruovat ako v BA? Btw, stanicnej budovy by tam sa konecne mohol zhostit nejaky investor.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 15. Aug 2008 13:32

Tomas PO:
V Presove su pokial viem vytahy ... v Poprade tiez, v Brne tiez nemame bezbarierovy pristup rampou a staci to ... v Breclavi tiez nebuduju bezbarierovy pristup rampou a urcite to bude stacit. Na Berlin Hbf. (Hoch) jak si dobre pamatam, tiez rampy nie su a Nemci by si snad nedostatocne riesenie takejto malickosti nedovolili ... tak naco ... predlzuje a predrazuje stavbu ...

Oneskorenie ETCS a kopec veci pri tom koridore je danou za to, ze sa islo do niecoho co sa u nas doteraz nerobilo. Takze sa museli a stale musia pripravovat normy, predpisy, zakony, vyhlasky, konzultovat milion veci a vo vysledku to bude napokon dobre ... Napr. tu u nas ideme na buduci rok veselo prve useky 1. koridoru (Praha Bechovice - Poricany) znova rozoberat a prerabat, elikoz je to na ...

A dalsim problemom su stavebne firmy. Na Slovensku sa neda vybrat stavebna firma ktora by nieco poriadne dokoncila, existuje snad len mensie a vacsie zlo ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Tomas PO » 15. Aug 2008 13:43

jano.z napísal:Tomas PO:
V Presove su pokial viem vytahy ... v Poprade tiez, v Brne tiez nemame bezbarierovy pristup rampou a staci to ... v Breclavi tiez nebuduju bezbarierovy pristup rampou a urcite to bude stacit. Na Berlin Hbf. (Hoch) jak si dobre pamatam, tiez rampy nie su a Nemci by si snad nedostatocne riesenie takejto malickosti nedovolili ... tak naco ... predlzuje a predrazuje stavbu ...

Oneskorenie ETCS a kopec veci pri tom koridore je danou za to, ze sa islo do niecoho co sa u nas doteraz nerobilo. Takze sa museli a stale musia pripravovat normy, predpisy, zakony, vyhlasky, konzultovat milion veci a vo vysledku to bude napokon dobre ... Napr. tu u nas ideme na buduci rok veselo prve useky 1. koridoru (Praha Bechovice - Poricany) znova rozoberat a prerabat, elikoz je to na ...

A dalsim problemom su stavebne firmy. Na Slovensku sa neda vybrat stavebna firma ktora by nieco poriadne dokoncila, existuje snad len mensie a vacsie zlo ...

Oneskorenie chapem. Je to ale aspon terminovo zvladnutelne do 2010?
Nesuhlasim ale s arumentmi ohladom bezbarierovosti. V PO su dve plosiny, ktore vozickara hore vyvezu. Avsak stale musis zavolat obsluhu (nehovoriac o ochote a celkovo prezencii oblsuhy na stanici) to je podobne ako ked vozickar niekoho poprosi, aby ho vyniesol. Proste uz nie je samostatny, ale odkazany na pomoc inych. A starsi ludia, ktori maju problem so stupnaim po schodoch plosinu taktiez nevyuziju, kedze si urcite tych 20 schodov vylezu akoby mali abslovovat "proceduru plosiny". A netreba zabudat na male deti (asi by ta obsluha vysmiala, keby si chcel zapnut plosinu, lebo tvoje dieta este nevie chodit po schodoch), alebo na najrozsirenejsiu vsrtvu - cestujuci s batozinou. Vacsina velkych kufrov je na kolieskach a rampa je presne to riesenie, ktore ti ulahci manipulacius s batozinou. Ze ani v Nemecku rampy nemaju, je mi jedno. V Holandsku ich maju. Vsade. A predrazenie je snad zanedbatelne pri tejto koridorizacii, takisto aj casove zdrzanie...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod jano.z » 15. Aug 2008 15:14

Ak by tie rampy mali dopadnut ako podjazdy trati, ktore sa snad este stale priebezne sleduju ci sa tam tie bocne steny nahodou nejdu zvalit (a ktore zapricinili uz nejednu pomalu jazdu na sotva dokoncenom koridore), nech tam radsej nie su ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 15. Aug 2008 15:24

mna by zaujimalo ako to bude s prejazdom cez Zilinu. momentalne od zapadu trat klukato obchadza zriadovaciu stanicu a aj rychliky tu idu dost pomaly. Bude to po modernizacii nejako vyrovnane, resp. ostane tato zriadovacia stanica aj po dobudovani Teplicky?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod jano.z » 15. Aug 2008 15:39

mino: Prvoplan bol (neviem ci este aj je, je to par rokov) taky, ze po dobudovani Teplicky pojde zr.st. taka ako je dolu a miesto nej bude zaustenie trate 120 prerobene tak, ze zaciatok bude vychadzat z rychlosti ktorou bude vystavany usek Hricov - Zilina Strazov (predpoklad bol 140-160 km/h) a nasledne odstupnovany 120 - 100 - 80 (- 60 - 40) tak aby bolo mozne plynule spomalenie s konstantnym odrychlenim do stanice, resp. prejazd pre nakladne vlaky. To sa este malo upresnit podla toho ako sa borcom z REMINGu podari navrhnut kolajisko osobnej stanice. Pri tomto projekte sa na osobnej stanici nepocita s nakladnou dopravou, okrem prejazdu (na sucasnej "osobnej stanici" prebieha dokonca vlakotvorba). REMINGaci sa vtedy vyjadrovali aj v zmysle, ze za urcitych podmienok (asanacia par budov, prekladka cesty, upravy na estakade obchvatu a s tym spojene naklady) by si vedeli predstavit prejazd osobnou stanicou aj rychlostou 100-120 km/h. Kazdopadne, ked som v ZA zdvihol kotvy, este sa to len zacinalo projektovat.

K tomuto zausteniu by ako "nova zr.st." mala byt vybudovana mensia tranzitna skupina (do 10 kolaji), pricom by ostala ponechana budatinska spojka a depo (ZSSK Cargo sa vyjadrilo, ze nema a nebude mat na nove depo peniaze /depo ako take z principu nemoze byt financovane z EU/ a pre ZSSK by bolo depo v Teplicke proti sucasnemu krajne nevyhodne). V pripade problemov s financiami by bolo ponechane aj kontajnerove prekladisko (so zmenenou dispoziciou) a sidlo tratovej distancie.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod patriot » 25. Aug 2008 18:19

jano.z napísal:Na Slovensku sa neda vybrat stavebna firma ktora by nieco poriadne dokoncila, existuje snad len mensie a vacsie zlo ...


Keby železnice neposrali svoje rekonštrukčné tímy a keby mali schopný manažment, ktorý by platil načas, bolo by všetko v poriadku. :idea:
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Thomas » 25. Aug 2008 18:32

v klidu pánové, ono je to složitější, že?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod patriot » 25. Aug 2008 18:34

však ja som v kľude, že ? 8)
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod jano.z » 27. Aug 2008 15:52

patriot: TSSkári ani kedysi slávne železničné vojsko by toho dnes už veľa nenamútili. Ich vybavenie sotva stačilo na zrekonštruovanie trate s rýchlosťou do 120km/h a aj keď boli za ČSD nakúpené niektoré pokročilé technológie zo západu, rozhodne neboli v dostatočnom počte aby stačili čo i len na jednu republiku.

O menežmente sa nevyjadrujem, ale podľa toho čo vidím aj v ČR aj všade, s tou kvalitou stavebných prác to neni moc slávne veru nikde ..
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod patriot » 27. Aug 2008 15:58

keď to nie je nikde slávne, tak potom nechápem, čo by si chcel ?!
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod jano.z » 27. Aug 2008 17:04

patriot: Nic, len stavbu, ktora je dokoncena v moment odovzdania, nie aby bolo rozvrtane dva roky potom, z ktorej netrcia kable a chybne spoje a ktora sa nezacne pol roka po odovzdani sama od seba rozpadavat ... chcem naozaj az tak vela?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod patriot » 03. Sep 2008 15:47

jano.z napísal:patriot: Nic, len stavbu, ktora je dokoncena v moment odovzdania, nie aby bolo rozvrtane dva roky potom, z ktorej netrcia kable a chybne spoje a ktora sa nezacne pol roka po odovzdani sama od seba rozpadavat ... chcem naozaj az tak vela?


ale to by najprv manažment ŽSR musel aj konať a nie len rozprávať, ako už udú peniaze a pritom ešte ani poslané neboli ... potom argument, už dostali peniaze z MDPT, tak nech ešte sa počká a keď už sa práce jednoducho zastavia (systém pohybu 10 robotníkov a 2 stroje), tak potom zrazu nabehne 200-250 mil. Sk na účet, kde treba ... a takto dookola, tak sa nečuduj ... aj keď rozumiem, že túto ekonomickú realitu nepoznáš :idea: .. a ČR detto to isté
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod jano.z » 04. Sep 2008 12:28

patriot: Okej, terminy v takomto pripade beriem, ale to predsa nie je zamienka pre NEKVALITNU pracu. Tzn. tie trciace kable a rozpadajuce sa betonove konstrukcie. To uz je vizitka len Vasa a nie manazmentu ZSR ... ked nemam zaplatene, nerobim a basta fidli, ked zaplatene mam, robim najlepsie ako sa da, nic medzi tym by nemalo prichadzat do uvahy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 05. Sep 2008 07:03

Jano.z Bohuzial, ono su to totiz dohody medzi papalasmi zo ZSR a papalasmi stavebnych firiem, ze vsetko co stavbari dokazu usetrit sa rozdeli medzi obe strany. Klasicka dohoda, o ktorej sa verejne vie ale kedze sa to deje s pozehnamin politickych spiciek, tak je to jednoducho nenapadnutelne. Potom tie stavby vyzeraju tak ako vyzeraju. Nehovoriac o tom, ze na ZSR nie je ziadny solidny a skuseny investor - nevedia to, nemaju tam odbornikov na stavby, iba tapaju. Smutna realita ZSR.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 05. Sep 2008 12:41

V tom pripade ale zacne byt cestovanie vlakom za par rokov dost nebezpecne az adrenalinove ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod patriot » 06. Sep 2008 15:57

jano.z napísal:ked nemam zaplatene, nerobim a basta fidli


sprav to raz a nedostaneš ani 1 zakázku od štátu :roll:

je bežná prax, že menšie firmy majú v obehu stále financie od štátu za veci, ktoré sa robili 5-7 mesiacov pred tým a je to tak stále, od r. 1993, nezmenila to žiadna vláda
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2009 11:04

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 25. Máj 2009 15:03

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11956

prekvapuje ma, ze to bude na 160kmh .. co je ale len dobre
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tomas PO » 25. Máj 2009 15:06

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11956

prekvapuje ma, ze to bude na 160kmh .. co je ale len dobre

Hm, a nie je potrebnejsie radsej koridorizaciu tahat dalej na vychod?
A pre koho bude ta 160-ka? Pre nakladne vlaky?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.

cron