Železničné stanice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 18. Jún 2012 18:44

Stačilo by použiť vratné súpravy, teda napríklad niečo na spôsob jednotiek radu 861, tým by sa čas úvrate minimalizoval. To tvoje riešenie nie je podľa mňa reálne, boli by tam príliš malé polomery oblúkov.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2012 20:59

No neviem. Podobny obluk mas pri Lenartovciach http://goo.gl/maps/ly8T . Mimochodom, ked sa na ten obluk pri Lenartovciach tak divam, tak ten je postaveny akoby mal naschval predlzit trat Kosice-Zvolen. Ak by ta trat sla z Rimavskej Sece cez Ciz a Chanavu do Strkovca, hned by sa usetrilo dobrych 5-10km.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 19. Jún 2012 01:37

Toto už trochu hraničí s paranojou. :) Aby bolo jasné, nič ako trať ZV - KE až do roku 1955 neexistovalo. Bola trať Miskolc - Fiľakovo, od ktorej sa v Bánréve odpájala trať Bánréve - Rožňava - Dobšiná. Keďže ale po vzniku ČSR voziť vlaky napr. zo ZV do RV úvraťou cez Maďarsko nebolo práve najpohodlnejšie, tak v roku 1920 postavili spojku Lenártovce - Abovce a pôvodnú trať Abovce - Bánréve zlikvidovali, jej pozostatky tam ale dodnes môžeš vidieť napr. aj v Google maps. Ten oblúk, ktorý podľa teba umelo predlžuje trať 160, ju práve tá spojka. :)

To je mimochodom aj dôvod zlého napojenia RV na trať ZV - KE. RV mala dobré napojenie na železnicu ZV - LC - RV - Dobšiná, problém nastal, keď v spomínanom 1955 spojili trať Košice - Turňa nad Bodvou - Sajóecseg s RV, pričom RV prakticky obišli. Urobili tak asi v rámci šetrenia, lebo severne od súčasnej trate už začína pahorkovitý terén. Čo ale mohli spraviť, bola spojka medzi zastávkami Jovice a Rožňava predmestie, ktorá by sa vtedy dala postaviť relatívne bez problémov, teraz tomu bráni MÚK ciest I/50 a I/67.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2012 15:39

Historia spojenia juhom je samozrejme trocha zlozitejsie, nez len "nič ako trať ZV - KE až do roku 1955 neexistovalo". Neexistovala cez Rožňavu, čo malo historické dôvody. Každopádne, divné je, že s takými vecami ako ten oblúk sa nič nerobí - zjavne už od roku 1920. A výsledok je, že spojenie BA-KE juhom je také isté dlhé ako naokolo bližšie cez Žilinu.

No a detto rožňavská stanica. Minimálne, ako som napísal, by ju mohli presunúť ku križovatke I/67+I/50. Bez všetkého by to bolo k mestu o 1.5km bližšie. A hneď budú rýchliky juhom pre rožňavčanov oveľa príťažlivejšie.

Ale ešte lepšie by bolo urobiť aj priamu prípojku od Rožňavy-predmestia smerom na Košice (keďže vďaka križovatke ciest tam na to miesto je - juhovýchodný kúsok toho, čo som nakreslil na http://goo.gl/maps/QGxR ). No a potom môžu zas skúsiť osobáky (Dobšiná-)Rožňava-Košice.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 19. Jún 2012 19:01

Presun stanice je nezmysel, či je 3,5 alebo 3 km od centra je jedno. Keby existovali vlaky RV mesto - KE cez stanicu Rožňava (úvraťou), tak by mohli zároveň tvoriť prípoje k rýchlikom smer ZV, k rýchlikom smer KE by to asi nemalo zmysel, pohodlnejšie by bolo ísť priamo tým Zr z RV do KE.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2012 20:42

az na to, ze presun stanice by usetril aspon 1 km. ist 3.6km peso na stanicu, za ten cas ta autobus z centra dovezie uz do kosic. ale jasne: hlavne, ze nutne potrebujeme tunel turecky vrch za par sto milionov, a filialku za 450mil EUR. ale posunut stanicu v RV, co by obnasalo v minimalnej verzii postavit jedno nastupiste, je nezmysel.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 19. Jún 2012 22:53

Ak by sa hypoteticky postavila nejaká zastávka Rožňava juh medzi stanicou Rožňava a zastávkou Jovice, tak by to obnášalo asi aspoň 2 nástupištia, keďže trať je tam dvojkoľajná :) a tiež by to chcelo novú prístupovú cestu. Stále by to cestu skrátilo len tak asi o 600 m, on by ten prístup totiž asi nebol vzdušnou čiarou. Čiže efekt žiaden. Tiež treba vychádzať z reálnej situácie, ZSSK od decembra ruší všetky Os prechádzajúce cez RV. Železničná doprava sa dá zatraktívniť jedine využitím zastávok mesto a predmestie, pretože tie sú v pešej dostupnosti z centra. Časovo by železnica autobusom nejakými Zr konkurovať vedela, jej výhodou tiež je, že pod Soroškou už dávno je železničný tunel.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2012 15:45

Ze ta bavi to tradicne zavadzanie.
1. Sucasna vzdialenost z centra: 3.6km http://goo.gl/maps/z6pi
2. Vzdialenost od centra po bod NA EXISTUJUCEJ CESTE, KTORY JE ROVNAKO DALEKO OD KOLAJE: 2.6km http://goo.gl/maps/4w7z
Cize usetreny cely kilometer a velmi minimalna potreba vystavby ciest. A naviac, uz v tejto polohe by stanica bola priamo obkolesena sidliskami (a hlavne, bolo by blizsie z Kosic do pivovaru Kaltenecker :-) ).

No a myslim, ze by ten presun by mali spravit prave teraz, ked nie su ziadne osobaky. Lebo skutocne, vlaky su hlavne uzitocne na dialkovu a rychlu dopravu, pre roznavcanov hlavne do BA a KE, pripadne ZV/BB.

PS: Samozrejme ale, ja som za aby sa trat pretrasovala cez RV-predmestie. To by ale bolo realne len cez eurofondy, a to je tak na 20 rokov. Cize jedine realne riesenie su tie dva perony na RV-juh. Je mi ale jasne, ze sa nespravi nic :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 20. Jún 2012 23:21

To chceš spraviť z vetiev MÚK korzo? Tam by bolo treba úplne novú prístupovú cestu minimálne pre peších. Ale je to vlastne jedno, keďže nič také sa robiť nebude. Kľudne sa dá využiť terajšia infraštruktúra, len by bolo treba, aby na ministerstve pohli rozumom. Problém je v nedostatku peňazí a tiež aj v nedostatku vratných súprav. Predpokladám, že bageta pri nebola 2x atraktívna.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Andrej » 07. Okt 2012 18:03

V projektovej dokumentacii na reko trate Leopoldov-NR sa pocita aj s rekonstrukciou alebo vystavbou novej stanice v NR
viewtopic.php?f=35&t=17446

Myslim, ze je to velmi pozitivny krok, pretoze eurofondy konecne nebudu tiect len na koridory za kartelove ceny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Čavo » 08. Okt 2012 11:21

Pokiaľ tam nezačnú následne chodiť aj vlaky v rozumnom čase a hustote, tak je to možno aj zbytočná investícia. Uvidíme.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: Železničné stanice

Odoslaťod aquila » 08. Okt 2012 11:49

jedine ze budu do nitry zachadzat vlaky, co idu do noveho mesta, resp do leopoldova...len tam by bol zase problem, ze ci tam nove supravy budu moct chodit (nie technicky, ale kvoli zmluve k eurofondom a nasadeniu). ale aspon 2 hodinovy interval je minimum ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Qwert » 12. Okt 2012 23:35

V tomto prípade treba najskôr zmodernizovať trať a potom sa dá uvažovať o podstatnom skvalitnení grafikonu. Atraktívne spojenie BA s NR sa nedá realizovať na súčasnej infraštruktúre. Len sa bojím, že to bude spravené polovičato, ako je to u nás zvykom. Napríklad úsek NR - Lužianky je už teraz preťažený a vznikajú tam zbytočné prestoje, otázne je, do akej miery to dokáže riešiť modernizácia zab-zar (napríklad v NR je vraj problém, že do tej stanice nemôžu vchádzať súčasne dva vlaky s rôznych smerov) a do akej miery by tam bolo treba napr. zdvojkoľajnenie, do ktorého pochybujem, že sa ŽSR pustia.

Podľa mňa by bolo ideálne (po elektrifikácií) nasadenie niečoho ako 671 na toto vozebné rameno (BA - NR), len to by sa nejaké museli dokúpiť, lebo tie terajšie sú viazané na severe a východe. Po koridore môžu jazdiť 160, kapacita je celkom dobrá, špičkové vlaky možno zdvojiť.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Železničné stanice

Odoslaťod melo » 11. Feb 2013 16:01

Robím bakalársku prácu s témou modernizácie železničnej stanice Čadca, presnejšie obnova železničného zhlavia v stanici na Makov a potreboval by som nejaké presnejšie informácie o súčasnom stave. Tak ak by to bolo možné bol by som veľmi vďačný keby ma stým niekto oboznámil poprípade odporučil nejaké materialy.
melo
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 11. Feb 2013 15:45

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron