Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:17
od jano.z
Hmm ... ale chyba mi nejaky popis ... ci je to nejaka statistika, ci je to brane z nejakych dokumentov, ci sa to nejak zistovalo, za ake je to obdobie (porovnavat napr. prepravy v lete a v zime, ked sa vozi uhlie, je sakra rozdiel) ... ci to je nejak vzdialenostne vymedzene (napr. ci sa zaratuva doprava po priemyselnych parkoch, resp. subdodavky z fabrik 2km od seba) aka bola nejaka ta metodika, ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:20
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Hmm ... ale chyba mi nejaky popis ... ci je to nejaka statistika, ci je to brane z nejakych dokumentov, ci sa to nejak zistovalo, za ake je to obdobie (porovnavat napr. prepravy v lete a v zime, ked sa vozi uhlie, je sakra rozdiel) ... ci to je nejak vzdialenostne vymedzene (napr. ci sa zaratuva doprava po priemyselnych parkoch, resp. subdodavky z fabrik 2km od seba) aka bola nejaka ta metodika, ...


Za celý rok 2005, komplet celý prepravený tovar. 8)

Ale máš pravdu, linku k tomu hľadať na fóre nebudem a kým to nájdem na etrende, tak ... mi veriť nemusíš.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:29
od jano.z
Ja ti verím, ale poznáš ten o rozdiele medzi podprsenkou a štatistikou? ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:30
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Ja ti verím, ale poznáš ten o rozdiele medzi podprsenkou a štatistikou? ...


Bolo tam aj porovnanie a v Nemecku je to 85% pre cesty. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:33
od Dialniciar
Podľa mňa je lepšie rozvíjať jednu vec poriadne, takže nasmerovať čo najviac peňazí na diaľnice, ročne 25 mld. SKK. Po 10 rokoch presmerovať časť na cesty I. triedy, potom po 5-6 rokoch niečo na železnice.

Napríklad na trase R3 vybudovať železnicu súvisle a prinútiť kamióny ísť len vlakom.

Nakoniec, cesty nižšej kategórie v SR už mali príležitosť na rozvoj, podobne aj železničné trate, ale diaľnice priestor nemali a pritom dominujú vo väčšine krajín spolu s cestami I. triedy či rýchlocestami.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 17:12
od jano.z
Ak si myslíš, že by sa to efektívne využilo, prečo nie, nechať ŽSR "pár korún" na zgenerálkovanie posledných úsekov ZA - KE (bez modernizácie), že by to tých 16 rokov aspoň vydržali a môžeme vyskúšať ...

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 10:13
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Ak si myslíš, že by sa to efektívne využilo, prečo nie, nechať ŽSR "pár korún" na zgenerálkovanie posledných úsekov ZA - KE (bez modernizácie), že by to tých 16 rokov aspoň vydržali a môžeme vyskúšať ...


ŽSR. Kategória sama o sebe. Ak som správne čítal, tak máme 2. najdrahšie koľaje v EÚ. Ale aspoň sú ŽSR v zisku, takže ano, skúšať môžeme.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 21:49
od jano.z
Dialniciar napísal:ŽSR. Kategória sama o sebe. Ak som správne čítal, tak máme 2. najdrahšie koľaje v EÚ. Ale aspoň sú ŽSR v zisku, takže ano, skúšať môžeme.


No to bol ideál p. min. Prokopoviča a tak to aj vyzerá.

P.S.: Rušenie vlakov v dokumentárnej podobe ako také bolo agendou ešte ministra Prokopoviča a generálneho Mateja. Pána Chúpeka akurát namočili bez jeho pričinenia do poriadneho h***a ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 09:49
od Dialniciar
JoHnZ napísal:
Dialniciar napísal:ŽSR. Kategória sama o sebe. Ak som správne čítal, tak máme 2. najdrahšie koľaje v EÚ. Ale aspoň sú ŽSR v zisku, takže ano, skúšať môžeme.


No to bol ideál p. min. Prokopoviča a tak to aj vyzerá.

P.S.: Rušenie vlakov v dokumentárnej podobe ako také bolo agendou ešte ministra Prokopoviča a generálneho Mateja. Pána Chúpeka akurát namočili bez jeho pričinenia do poriadneho h***a ...


Veď to sa vie, že vlaky rušila minulá vláda a regióny si museli nájsť financie. A niektoré nenašli.

Prokopovič sa mi najviac páčil, že za jeho vlády budú koľaje v Stropkove. A tak ako tam nie sú, nemalo šancu ani D1 BA-KE do r. 2010, on bol najväčším populistom vlády Dzurindu a škoda, že sa ho tak zastávali. Aj keď zase na druhú stranu, nemal dosť peňazí okrem roka 2005, kedy sa financie presunuli aj na rok 2006.

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2009 14:04
od Lionheart
Mozno na tomto mieste polozim velmi laicku otazku pre ludi co su tu na tejto casti fora doma uz dost dlaho. ale predsa: azujimalo by ma preco sa oba hlavne koridory dopravy v SR smer V-Z smeruju severom. Chapem ze dialnice idu na ZA a potom na KE - kvoli hustote zaludnenia, priemyslu, potencialu do buducna, scasti smerovaniu na Polsko atd. V kazdom pripade ked sme investovali tolko penazi do "drahej" cesty V-Z cez ZA, mohli sme pri vlakovych koridoroch najskor modernizovat juznu trasu cez ZV na KE.
Pozna niekto historiu tychto rozhodnuti? Dakujem vopred za odpoved.

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2009 17:15
od wizard112
Lionheart napísal:Mozno na tomto mieste polozim velmi laicku otazku pre ludi co su tu na tejto casti fora doma uz dost dlaho. ale predsa: azujimalo by ma preco sa oba hlavne koridory dopravy v SR smer V-Z smeruju severom. Chapem ze dialnice idu na ZA a potom na KE - kvoli hustote zaludnenia, priemyslu, potencialu do buducna, scasti smerovaniu na Polsko atd. V kazdom pripade ked sme investovali tolko penazi do "drahej" cesty V-Z cez ZA, mohli sme pri vlakovych koridoroch najskor modernizovat juznu trasu cez ZV na KE.
Pozna niekto historiu tychto rozhodnuti? Dakujem vopred za odpoved.


Lebo niekto múdry dávno rozhodol, že všetko pôjde severom. Potom sa to medzinárodne uznalo (EÚ) a EÚ podporuje najmä tieto projekty.

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2009 18:37
od Dialniciar
Zrejme mal dôvod na to, že to neišlo juhom. :-)

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2009 11:12
od mino
Trasovanie europskych koridorov bolo definovane na konferenciach v Helsinkach a na Krete v prvej polovici 90tych rokov ak sa nemylim. Konkretne cez Slovensko v smere vychod-zapad prechadza V.koridor, resp. len jeho severna vetva BA-ZA-KE-Lvov (jeho hlavny tah ide cez Madarsko tusim).
Tu ma hned napada, naco trasovat 2 paralelne koridory tesne vedla seba? Juzny tah je na vacsej casti v trase Zvolen - Kosice jednokolajny (obmedzenie rychlej a efektivnej obojsmernej dopravy) a v celej tejto trase aj neelektifikovany, to by znamenalo vyssie investicie pri modernizacii.
No a podobne ako pri dialniciach, trasovanie severom ma urcite vacsie vyuzitie (priemysel, koncentracia obyvatelstva), velka cast nakladnej dopravy na severnom tahu sa realizuje uholnymi vlakmi z Ciech (Nemecka) pre US Steel (po logickej severnej trase), pri osobnej doprave ked si uvedomis 2hodinovy takt rychlikov Bratislava - Zilina - Kosice a porovnas s juznym tahom a koncentraciou vacsich miest pozdlz trate na juhu a severe, tak to ma asi tiez vyznam...
Druha vec su terenne pomery na severe a investicie tomu prisluchajuce...
Takze ak by som mal odpovedat, podla mna by tak vysoka investicia juznym tahom nemala tomu umerne vysledky v rozvoji

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2009 16:40
od i15
... okrem ineho preto, lebo Kosicania sa vlakom vozia do Bratislavy odjakziva cez Zilinu :)

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2009 08:57
od Lionheart
mino napísal:Trasovanie europskych koridorov bolo definovane na konferenciach v Helsinkach a na Krete v prvej polovici 90tych rokov ak sa nemylim. Konkretne cez Slovensko v smere vychod-zapad prechadza V.koridor, resp. len jeho severna vetva BA-ZA-KE-Lvov (jeho hlavny tah ide cez Madarsko tusim).
Tu ma hned napada, naco trasovat 2 paralelne koridory tesne vedla seba? Juzny tah je na vacsej casti v trase Zvolen - Kosice jednokolajny (obmedzenie rychlej a efektivnej obojsmernej dopravy) a v celej tejto trase aj neelektifikovany, to by znamenalo vyssie investicie pri modernizacii.
No a podobne ako pri dialniciach, trasovanie severom ma urcite vacsie vyuzitie (priemysel, koncentracia obyvatelstva), velka cast nakladnej dopravy na severnom tahu sa realizuje uholnymi vlakmi z Ciech (Nemecka) pre US Steel (po logickej severnej trase), pri osobnej doprave ked si uvedomis 2hodinovy takt rychlikov Bratislava - Zilina - Kosice a porovnas s juznym tahom a koncentraciou vacsich miest pozdlz trate na juhu a severe, tak to ma asi tiez vyznam...
Druha vec su terenne pomery na severe a investicie tomu prisluchajuce...
Takze ak by som mal odpovedat, podla mna by tak vysoka investicia juznym tahom nemala tomu umerne vysledky v rozvoji


V poriadku. Vsetkemu rozumiem. Ale investujeme tazke mierldy do severnej trasy, tak preco aspon zeleznica nesla juhom!? Tovary sa aj tak prepravuju hlavne po cestach/dialniciach niekto tu uvadza pomer 75/25 v prospech cestnej dopravy. A na prepravu uhlia pre US Steel nepotrebujes mat modernizovanu trat na 160 km/h. Toto mi uz fakt pripada ako systematicke uprednostnovanie severu oproti juhu.

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2009 08:59
od Lionheart
i15 napísal:... okrem ineho preto, lebo Kosicania sa vlakom vozia do Bratislavy odjakziva cez Zilinu :)


Ano, vozia sa cez ZA preto lebo je to uz teraz rychlejsia a lepsia trasa. Cez ZA ides cca 5hod (opravte ma ak sa mylim) a cez ZV ides 6 hodin!

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 15:46
od wizard112
Lionheart napísal:V poriadku. Vsetkemu rozumiem. Ale investujeme tazke mierldy do severnej trasy, tak preco aspon zeleznica nesla juhom!? Tovary sa aj tak prepravuju hlavne po cestach/dialniciach niekto tu uvadza pomer 75/25 v prospech cestnej dopravy. A na prepravu uhlia pre US Steel nepotrebujes mat modernizovanu trat na 160 km/h. Toto mi uz fakt pripada ako systematicke uprednostnovanie severu oproti juhu.


Najhoršie je, že nech vládne ktokoľvek, na juh sa zabúda. Dzurinda vždy spomína len východné Slovensko, Fico sa o juh tiež príliš nezaujíma, jeho koaliční kolegovia majú tiež iné regionálne priority, asi fakt jediní politici sú z SMK. Je to smutné, ale pripadá mi to tak.

Ja som už viackrát písal, prečo sa napr. severom neťahala trať a juhom RC, prípadne naopak. A odpoveď? Vždy len to, že na severe sú ľudia, Tatry... A je zaujímavé, že veľký investori sú len tam, kde je kvalitná infraštruktúra, resp. im bola sľubovaná vo veľmi krátkej dobe. Kvalitná infraštruktúra má nie len dopravný, ale aj silný ekonomický význam a tam, kde to treba ako soľ, je to roky ignorované.

R2 ešte dlho ostane na papieri, železnica nie je v podstate ani na papieri... Tak nech tam skúsi niekto dotiahnúť veľkú investíciu. To sa povie niekomu takému, ktorý má kvalitnú dvojkoľajnú elektrifikovanú trať, ktorá sa modernizuje na 160 km/h, zároveň D1 vo výstavbe alebo postavenú. A reči o tom, že diaľnica pre juh SR ide cez Maďarsko, sú smiešne. Títo ľudia tiež platia dane, rovnako ako iní, a ich dopravné a ekonomické problémy má riešiť iný štát?

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 15:55
od Dialniciar
Lebo na tom "juhu" nič nie je. Okresy ako DS a GA sa hospodársky ale posilnili dosť. No okresy ako KN, VK, DT, LC, RS, RV ... čo sa tam má vlastne rozvíjať ? Veď tam chýba D/R, cesty I. triedy nič moc, poriadnej železnice tam niet, najbližšie letiská sú v Sliači a Košiciach, vodná doprava tam tiež nie je. A to čo tam je, to pomaly upadá - armádne priestory, baníctvo. A množstvo Rómov k tomu. Hold, bieda.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 15:56
od Dialniciar
Ale keď bolo treba šičky do závodu kdesi v Tornali, tak nemal kto robiť ...

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 16:20
od wizard112
Dialniciar napísal:Lebo na tom "juhu" nič nie je. Okresy ako DS a GA sa hospodársky ale posilnili dosť. No okresy ako KN, VK, DT, LC, RS, RV ... čo sa tam má vlastne rozvíjať ? Veď tam chýba D/R, cesty I. triedy nič moc, poriadnej železnice tam niet, najbližšie letiská sú v Sliači a Košiciach, vodná doprava tam tiež nie je. A to čo tam je, to pomaly upadá - armádne priestory, baníctvo. A množstvo Rómov k tomu. Hold, bieda.


Veď si presne napísal to, o čom hovorím - kde je kvalitná infraštruktúra, je rozvoj, kde nie je, je úpadok. Jednoduchá rovnica.

Nuž čo sa má rozvíjať? Bol tu zastúpený strojársky či potravinársky priemysel. Áno, je tam dosť Rómov. Ale to hádam nie je kritérium výstavby D+RC. Sú tu ale aj Slováci, takí, ako v BA, PD, NR, ZA, BB či PP. Juh bol vždy skôr poľnohospodársky, ako priemyselný, ale naozaj by sa nemal tento región ignorovať.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 16:26
od Dialniciar
wizard112: sám si si odpovedal. Tam nie je dôvod modernizovať koridor, lebo tam žiadny nie je a stavať tam nový koridor je toršku "šibnuté" ... a myslím si, že región sa neignoruje. Cesty sa opravujú rovnako ako na Záhorí a tu tiež nie sú obchvaty mimo jedného (Skalica).

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 12:49
od Lionheart
Dialniciar napísal:wizard112: sám si si odpovedal. Tam nie je dôvod modernizovať koridor, lebo tam žiadny nie je a stavať tam nový koridor je toršku "šibnuté" ... a myslím si, že región sa neignoruje. Cesty sa opravujú rovnako ako na Záhorí a tu tiež nie sú obchvaty mimo jedného (Skalica).


Akurat ze Zahorie ma svoju hlavnu rozvojovu os popri dialnici D2, vsakze :-)

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 15:40
od Dialniciar
Záhorie nie sú iba Malacky, všakže :-)

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2009 09:38
od Lionheart
Dialniciar napísal:Záhorie nie sú iba Malacky, všakže :-)


To samozrjme vieme všetci, čo sa aspoň raz pozrieme do mapy :-) Ale D2 maju to zakladnu os. aj viem ze nie vsetky mesta kde je sutredeny najm autopriemysel lezie v blizkosti D2, ale aj tak ...

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2009 22:29
od jano.z
Už som to tu párkrát spomínal. To nie je o tom, kde sú aké priority. Priamo relácia BA-KE nie je pre nákladnú železničnú dopravu to najzaujímavejšie. A v podstate seba sama ani pre osobnú. Významné tovarové toky prepravované železnicami v SR sú z PPS Štúrovo a Komárno cez Galantu, Leopoldov a Žilinu do PPS Čadca a PPS Skalité a ďalej z PPS Maťovce a PPS Čierna nad Tisou cez Košice a Žilinu do PPS Čadca a PPS Horní Lideč. Najväčšie frekvencie cestujúcich sú zo staníc medzi RK až TN do BA a TT, ďalej z oblasti LM až RK do ZA, a ďalej z oblasti LM až PP do KE. To, že opravenim tratí pre tieto významné relácie vznikne opravená trať BA-ZA-KE je síce veľmi príjemný, každopádne vedľajší dôsledok.

(PPS = pohraničná prechodová stanica).