Železničné priecestia

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Železničné priecestia

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2006 21:34

Táto téma sa bude venovať železničným priecestiam.

Na území SR je 2355 priecestí.

Obsahom tejto témy by mal byť popis tých železničných priecestí, ktoré majú zlé vlastnosti pri prejazde cez ne alebo naopak, cez ktoré auto prechádza veľmi dobre. Okrem toho by bolo dobré sa zameriavať aj na tie stránky, akými sú bezpečnosť železničných priecestí, teda také, ktoré sú doplnené o bezpečnostné závory a svetelnú signalizáciu, ale aj také, pred ktorými je len dopravná značka. Ďalej sú železničné priecestia, kde nie je dobrý výhľad na trať z dôvodov rozrastenej vegetácie, či faktu, že trať je v zákrute atď.

Podobne ako v ďalších nových témach (cesty smrti, ...) táto téma by mala pomôcť v rastu bezpečnosti cestnej dopravy, pretože faktom je, že 99,9% všetkých dopravných nehôd na železničných priecestiach sa stalo vinou vodiča auta a nie vinou obsluhy vlaku. A takmer vždy je hlavnou príčinou ignorovanie bezpečnostných zariadení na železničnom priecestí alebo nedodržanie napríklad značky STOP pred traťou.

Zrážka s vlakom znamená takmer vždy smrť pre posádku auta. Bolo by dobré poznať stav železničných priecestí v SR. :lol:
Naposledy upravil Dialniciar dňa 13. Jún 2006 21:52, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2006 11:09

Zásada číslo 1 u mňa: Keď ide vlak (hoci aj pomaly a je na neho dobre vidieť a je relatívne ďaleko) a na železničnom priecestí sú len dopravné značky s informáciou, že sa práve nachádzam na železničnom priecestí alebo o tom, že mám zastaviť pred železničným priecestím, tak nikdy neriskujem a neprejdem cez žel. priecestie skôr ako prejde okolo vlak. Bolo a je veľa prípadov, kedy auto zostane stáť (zdochne motor) práve na trati. A keď už sa náhodou auto zastaví, tak platí zásada číslo 2 a tou je, že treba okamžite z auta vystúpiť a opustiť trať :arrow: nesnažiť sa auto naštartovať. Radšej zničené auto ako ja. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 09. Máj 2006 21:43

Pred troma rokmi vymysleli v matadore také gumené podložia, ktoré sa dávajú do priecestí. Je to za pomerne rozumnú cenu a tak by väčšina priecestí križujúcich cesty I. a II. triedy mala byť vybavená práve týmito podložkami. Z vlastnej skúsenosti viem, že sa po tom jazdí autom výborne.

Priecestia s krížom na cestách zaradených do cestnej siete (nepatria sem poľné cesty a účelové komunikácie) sú povolené len do rýchlosti 60 km/h. Vlak teda v ich okolí musí ísť ln veľmi pomaly. Takisto sú doplnené (na trati) značkami nakazujúcimi rušňovodičovi použiť zvukové výstražné znamenie. Ak teda nemáte zapnuté na plné gule rádio, prichádzajúci vlak sa (ak na to majster nezabudne) ohlási aj zvukovo. Treba byť však vždy obozretný.

Ak jek dispozící nejaký ZabZar:
Ak je tam len blikač: Nech vás ani nenapadne vstupovať do priecestia ak to bliká. Ak vlak ide plnou traťovou rýchlosťou spínajú sa blikače len 20 sekúnd pred jeho prejazdom. Takisto, na cestách I, II a III triedy môžu byť len pri rýchlostiach do 80 km/h, na ostatných do 120 km/h (pričom predzváňacia doba musí zodpovedať tomu aby sa vlak idúci plnou traťovou rýchlosťou dostal k priecestiu nie skôr než za tých 20 sekúnd.

Ak je to prejazd cez viackoľajnú trať, nikdy nevchádzajte na priecestie kým to neprestane blikať. Aj keď vlak prešiel. Nikdy neviete, či nič nejde po ostatných koľajách.

Pri závorovom priecestí takisto. Ak sa blížite na priecstie a začne prejazd blikať, môžete ešte prejsť. Ale ak už uvidíte, že bliká, nevstupujte naň. Presne 20 sekúnd po začatí blikania sa začnú spúšťať závory a môžu vás tam "zamurovať".

Akokoľvek je konštrukcia PZZ AŽD jednou z najdômyslenejších na svete, a z viny železnice nedošlo za posledných 20 rokov k žiadnej nehode, párkrát k tomu už bolo blízko, lebo nič nie je neomylné, ani závory. Treba si dávať pozor. Najmä ak na závorách nesvieti "pozitívna indikácia" teda nebliká biele svetlo.

A ešte: Ak sú na priecest polovičné závory, božechráň ich obchádzať. Ako dopadol jeden polský borec na kamióne v Púchove, vie každý ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2006 22:36

JoHnZ napísal:A ešte: Ak sú na priecest polovičné závory, božechráň ich obchádzať. Ako dopadol jeden polský borec na kamióne v Púchove, vie každý ...


Neviem ako dopadol, asi nesledujem správy, ale asi nie dobre, keď o tom píšeš JoHnZ. :o

Ja mám k tomu ale pripomienku, videl som to a nie raz, že sa nájde vodič, ktorý predbehne kolónu pred sebou a prejde cez priecestie práve keď sú tam takéto polovičné závory, ... to je v obľube táto metóda u tých, ktorí si myslia, že vlastne predbehnú kamión, pomalé osobné autá, ktoré by aj tak predbehli, pretože práve takéto autá (tí, ktorí prechádzajú cez priecestie, keď sa nesmie) jazdia po cestách I.-III. triedy vždy o 30-50 km/h viac ako je povolené. A vôbec si neuvedomujú ako riskujú pri tom, keď prechádzajú cez priecestie, na ktorom už sú spustené závory - pre týchto vodičov je podstatné to, že "vlak nevidia a závory sa dajú obísť". :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 09. Máj 2006 23:03

Ony tie polovičné závory sú tam zasa pre tých borcov, čo tam vbehnú a ostanú tam zavretí ... keby sme tam dali plné závory tak zasa bude nárekov, že to ho zavrelo tam ... čo by mohlo byť na súde možno aj niečím, čo by mohlo porotu ukecať na to, že to vlastne zavinila dráha, ktorá chudáka šoféra zavrela na priecestí ...

Kamionista mŕtvy, na kamióne totálka, strhnuté TV (resp. stĺpy TV) v oboch traťových koľajách, na trati PU-Beluša zastavená premávka na 4 hod ... príslušnú Poľskú firmu vyvláčili ŽSR po súdoch (a tuším aj niečo vysúdili, čo som sa dopočul dosť na to aby firma krachla), veľa bordelu a podobne.

Ako hovoríš ty, tak dopadol autobus v Maďarsku, kedy predbiehal kolónu pred priecestím a vbehol na priecestie pol sekundy pred tým naž tam vošiel IC Budapest - Lókosháza ... zo 75 ľudí vo vozidle (dvojposchodový Neoplan) 62 mŕtvych ... sic dôchodcovia, ale aj tak ... majstrovi sa nič nestalo, schoval sa v strojovni ... vo vlaku nebol nikto ťažšie zranený ...

Rozbehnutý vlak je sviňa a nezáleží na jeho veľkosti ... z nehody malého dvojosového motoráčika radu 810 a vozidla T815 - domiešavač betónu:

http://zelpage.cz/news/pict0194.jpg
http://zelpage.cz/news/pict0191.jpg
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2006 23:42

Ony tie polovičné závory sú tam zasa pre tých borcov, čo tam vbehnú a ostanú tam zavretí ... keby sme tam dali plné závory tak zasa bude nárekov, že to ho zavrelo tam ... čo by mohlo byť na súde možno aj niečím, čo by mohlo porotu ukecať na to, že to vlastne zavinila dráha, ktorá chudáka šoféra zavrela na priecestí ...


Ale tohto sa niekedy bojím aj ja, pretože niekedy sa naozaj stane, že najprv sa spustia závory a až potom :shock: začnú blikať červené výstražné zvony a hučať zvon a to sa mne (aj ďalším ľuďom) stalo vždy tesne pred priecestím, takže nereálne to nie je. Ja za svoj život som tak mohol skončiť možno aj 10x. Ale keby sa mi to aj stalo, tak ja by som vystúpil z auta a utekal by som preč. :lol:

Ako hovoríš ty, tak dopadol autobus v Maďarsku, kedy predbiehal kolónu pred priecestím a vbehol na priecestie pol sekundy pred tým naž tam vošiel IC Budapest - Lókosháza ... zo 75 ľudí vo vozidle (dvojposchodový Neoplan) 62 mŕtvych ... sic dôchodcovia, ale aj tak ... majstrovi sa nič nestalo, schoval sa v strojovni ... vo vlaku nebol nikto ťažšie zranený ...


Neviem, čo máš proti dôchodcom, ... :evil:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 10. Máj 2006 00:04

Ten stav je reálny vtedy, keď sa výpravca ovláda priecestie a zabudne ho pred zapevnením vlakovej cesty zavrieť. Začne mu to tam blikať, a páč nechce aby mal prúser na seba, tvári sa, že mu nejde komunikácia a vlak pošle na PN. Akonáhle taký vlak zachytí elektronika PZZ vyhodnotí to ako neočakávané priblíženie vlaku. Alebo sa detiská hrajú s káblom či železnou tyčou.

Ono, tá železná tyč ... najmä na hlavných tratiach s autoblokom odporúčam (celý ťah Kúty - Štúrovo, Púchov - Košice, Žilina - Čadca, ešte sa hadam čosi nádje) ... keď dôjde nejakým spôsobom k zneprejazdneniu trate (ostanete na priecestí a podobne) ... ak máte čas ... nájdite niečo železné (proste vodivé) a dajte to krížom cez koľaje. Elektronika to vyhodnotí ako obsadený úsek (myslí si, že je to náprava nejakého vagóna), návestidlo, čo je pred vami zhodí na stoj, rušňovodičovi to tam začne húkať ... prípadný vlak ku vám tak pôjde nanajvýš 30 km/h a ak to nie je nejaká extra nepriehľadná trať, tak majster spravidla stihne zabrzdiť ...

Dôchodci ... No, že je to niečo iné ako keď v osemdesiatom piatom roku vbehol hlava nehlava na priecestie vodič autobusu pri Detve. Zahynulo 38 osôb, okrem dvoch všetko deti do 15 rokov ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 00:11

JoHnZ napísal:Ten stav je reálny vtedy, keď sa výpravca ovláda priecestie a zabudne ho pred zapevnením vlakovej cesty zavrieť. Začne mu to tam blikať, a páč nechce aby mal prúser na seba, tvári sa, že mu nejde komunikácia a vlak pošle na PN. Akonáhle taký vlak zachytí elektronika PZZ vyhodnotí to ako neočakávané priblíženie vlaku. Alebo sa detiská hrajú s káblom či železnou tyčou.

Ono, tá železná tyč ... najmä na hlavných tratiach s autoblokom odporúčam (celý ťah Kúty - Štúrovo, Púchov - Košice, Žilina - Čadca, ešte sa hadam čosi nádje) ... keď dôjde nejakým spôsobom k zneprejazdneniu trate (ostanete na priecestí a podobne) ... ak máte čas ... nájdite niečo železné (proste vodivé) a dajte to krížom cez koľaje. Elektronika to vyhodnotí ako obsadený úsek (myslí si, že je to náprava nejakého vagóna), návestidlo, čo je pred vami zhodí na stoj, rušňovodičovi to tam začne húkať ... prípadný vlak ku vám tak pôjde nanajvýš 30 km/h a ak to nie je nejaká extra nepriehľadná trať, tak majster spravidla stihne zabrzdiť ...

Dôchodci ... No, že je to niečo iné ako keď v osemdesiatom piatom roku vbehol hlava nehlava na priecestie vodič autobusu pri Detve. Zahynulo 38 osôb, okrem dvoch všetko deti do 15 rokov ...


K tomuto mám 2 poznámky:

1. Môžu Rómovia poškodiť železničné priecestia ? Tým myslím, či tam sú nejaké káble poznikované, medené atď. ? Stáva sa to ?

2. Samozrejme, že je rozdiel medzi tým, či zomrie dieťa a tým, či to je starší človek, to je jasné aj mne, ale to ešte neznamená, že dôchodca nemá cenu (ako si ty napísal "hoci dôchodcovia"). Len tak mimochodom, dieťa má vždy veľmi rado babku a dedka či starú mamku a starého otca a často sú v rebríčku obľúbenosti vyššie ako rodičia, prečo asi ? :D

A za návod k "tyči a priecestiu" ďakujem. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 10. Máj 2006 12:00

V podstate áno, ale tie káble nie sútakej dĺžky, ako by pre nich bolo zaujímavé ... a tie čo sú už dĺžkou zaujímavé tam je 6000V ... síce v Chebe sa podarilo čórknuť aj trolejové vedenie pod 25 kV ale jeden borec na tom už chcípnul a bandu dolapili ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 10. Máj 2006 12:03

(Sa mi to nechtiac poslalo)

Ja ani netvrdím, že dôchodca nemá cenu (raz nimi aj tak budeme všetci, skôr či neskôr ...)

S tou tyčou, stačí čokoľvek vodivé, napr. štartovacie káble do auta ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 23:36

Ideálne je mať mimoúrovňové križovanie cesty a železnice. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Máj 2006 16:45

Vodiči sa sťažujú na problémové priecestie (Humenné). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3867
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2006 17:22

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4125

Tu nie sú závory ? Celá trať Trnava-Kúty bola zmodernizovaná za približne 220 mil. SKK, čím sa na nej zvýšila prepravná rýchlosť a zároveň sa investovalo do zabezpečenia žel. priecestí.

Pozostalým úprimnú sústrasť a ostatným varovný prst zdvíham: "Pred vlakom nemáte žiadnu šancu zostať živý :!: Tých niekoľko minút za to nestojí." :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 13. Jún 2006 20:51

Závory sú tam neni, lebo na ne nevydalo. A okrem toho cesta je málo frekventovaná a po trati prejde za deň oboma smermi do 35 vlakov ... tam naozaj závory netreba ... a od modernizácie tej trate je to tam prvá nehoda tejto povahy ... takže na to naozaj nebol dôvod ... výstražník tam bol a tak závora nezávora, nemal tam minister čo loziť ... Octavia má dobré brzdy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2006 20:58

JoHnZ napísal:Závory sú tam neni, lebo na ne nevydalo. A okrem toho cesta je málo frekventovaná a po trati prejde za deň oboma smermi do 35 vlakov ... tam naozaj závory netreba ... a od modernizácie tej trate je to tam prvá nehoda tejto povahy ... takže na to naozaj nebol dôvod ... výstražník tam bol a tak závora nezávora, nemal tam minister čo loziť ... Octavia má dobré brzdy ...


Na druhú stranu buďme objektívny:

1. Ešte nie je jasné, ako sa to presne stalo, mohol mu "zdochnúť motor" a vtedy je dokázané, že 2/3 šoférov-mužov-majiteľov áut sa snaží naštartovať auto za každú cenu a je to zlomok sekundy, kedy si uvedomia, že už je neskoro.

2. Miestni obyvatelia jasne uvádzajú, že nie vždy je zabezpečovacia signalizácia funkčná.

3. Už je to 7. mŕtvy človek na tomto priecestí - je to málo pre železnice ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 13. Jún 2006 21:07

1. Keď sa vyšetrí budeme vedieť viac

2. Ohlásili to tím iestni obyvatelia? Pri takýchto sťažnostiach sa robia veľké vyšetrovania a ak sa to potvrdí, padajú hlavy, škrtajú sa prémie a zabezpečováci, ktorí to majú na starosti idú natvrdo do basy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 13. Jún 2006 21:11

3. To či to železniciam stačí posudzujú iní, toto nebol nejaký Juro z Bohdanoviec, takže to budú aj riešiť (alebo sa tak nejako aspoň tváriť)

P.S.: Hneď ti položím jednu otázku o radu pre "neschopné" železnice ...

Aké závory by si tam dal?

a) plné, nikto ich neobíde, ale na tej ceste jazdí veľa traktorov takže sa ,ôže stať, že sa tam ako v Považskej Teplej bude 8x do roka vrážať s vlakom do traktora, ktorý ostal zavretý na rampách

b) Polovičné, traktor sa odtiaľ dostane, ale šoféri to budú mohutne obchádzať ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2006 21:31

JoHnZ napísal:3. To či to železniciam stačí posudzujú iní, toto nebol nejaký Juro z Bohdanoviec, takže to budú aj riešiť (alebo sa tak nejako aspoň tváriť)

P.S.: Hneď ti položím jednu otázku o radu pre "neschopné" železnice ...

Aké závory by si tam dal?

a) plné, nikto ich neobíde, ale na tej ceste jazdí veľa traktorov takže sa ,ôže stať, že sa tam ako v Považskej Teplej bude 8x do roka vrážať s vlakom do traktora, ktorý ostal zavretý na rampách

b) Polovičné, traktor sa odtiaľ dostane, ale šoféri to budú mohutne obchádzať ...


Plné a doriešiť systém, ktorý je trápny - že traktor nemá ako "ujsť", ... prečo neexistuje aj tzv. pomalý systém spúšťania závor - zvukový signál vydávaný skôr, aby aj traktor mal dosť času opustiť priestor na koľajisku a zároveň, že už nebude vchádzať na žel. priecestie.

Lenže tu je úplne iný problém, ktorý JoHnZ úplne ignoruješ. A platí na celom území SR, aj ČR.

Železničná trať je postavená takto:

Stanica, ... potom hneď žel. prejazd, ... o chvíľu znovu obec, stanica, prejazd atď. - to je konkrétne táto trať Kúty-Trnava, ... problémom je, že keď vlak odchádza zo stanice, tak sa hneď spúšťa signalizácia a šoférov naozaj nebaví 5 minút stáť a vlak zatiaľ len prichádza na stanicu, ... niekoľko minút postojí a ide ďalej - kde je hneď prejazd a šofér či šoféri, ktorým práve prišla trpezlivosť čakať na vlak, ktorý nejde a pri stave vecí na Slovensku si šoféri aj môžu povedať, že signalizácia je pokazená a v tom vojdú na priecestie, kadiaľ ide vlak :shock: ... chápeme sa, o čo ide ?

Stavať blízko seba železničné stanice aj železničné priecestia - to je v mnohých mestách a obciach v SR, ale nie je to vo vyspelých krajinách. Prečo asi ?

Ale toto je trápne, smiešne, na plač zároveň:

...sa tam ako v Považskej Teplej bude 8x do roka vrážať s vlakom do traktora, ktorý ostal zavretý na rampách...


- starý socialistický systém, ktorý nie a nie zmodernizovať :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 13. Jún 2006 21:47

Zvukový signál: Kedy si šiel naposledy cez priecestie? Ono to totiž preesne tak funguje, ale traktoristi na to zvysoka kašlú ... konkrétne v Teplej je to 20 sekúnd ...

Stavby priecestí: Možno by stačilo vynadať tetuške dispečerke v Jablonici, aby na tom počítači stavala až keď sa vlak bude hotovať na odchod, lebo pri 80km/h by najbližší prejazd musel byť 700m od stanice. Ale to je tiež aj o mentalite.

Bol som na dovolenke v Taliansku. Bola tam 160km/h trať a na nej priecestie (s náležitými predzváňacími a zabezpečovacími časmi). K priecestiu a pomaly blížila akási kolóna áut. Tesne pred ňou spadli rampy. Keďže bola na štreke špička, rampy vybehli hore až za asi 40 (!) minút (pritrafila sa aj pasáž že 8 minút, nič nešlo). Nikto nebol nervózny, nenadával, všetci disciplinovane v aute čakali. A to sa o Talianoch hovorí všeličo ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2006 21:53

Na území SR je 2355 priecestí, od januára na nich zahynulo 47 ľudí. Mechanické závory bez signalizácie zabezpečujú 124 priecestí a so signalizáciou aj závorami 537. Z priecestí nezabezpečenými závorami je iba so svetelnou signalizáciou označených 445 priecestí a až 1249 je chránených iba výstražnými krížmi. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4132
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2006 21:59

JoHnZ napísal:Zvukový signál: Kedy si šiel naposledy cez priecestie? Ono to totiž preesne tak funguje, ale traktoristi na to zvysoka kašlú ... konkrétne v Teplej je to 20 sekúnd ...

Stavby priecestí: Možno by stačilo vynadať tetuške dispečerke v Jablonici, aby na tom počítači stavala až keď sa vlak bude hotovať na odchod, lebo pri 80km/h by najbližší prejazd musel byť 700m od stanice. Ale to je tiež aj o mentalite.

Bol som na dovolenke v Taliansku. Bola tam 160km/h trať a na nej priecestie (s náležitými predzváňacími a zabezpečovacími časmi). K priecestiu a pomaly blížila akási kolóna áut. Tesne pred ňou spadli rampy. Keďže bola na štreke špička, rampy vybehli hore až za asi 40 (!) minút (pritrafila sa aj pasáž že 8 minút, nič nešlo). Nikto nebol nervózny, nenadával, všetci disciplinovane v aute čakali. A to sa o Talianoch hovorí všeličo ...


K prvému odseku: Cez priecestie jazdím takmer každý deň, otázka je, kedy idem cez priecestie, keď práve prechádza vlak a ja som 1. na rade - priznám sa, že raz som ja takmer nestačil opustiť daný priestor a bolo to pred cca. 2 rokami - signál aj závory naraz spustené ... v praxi s traktormi, nech ich zopár rozbije, nech to je v správach - dnes už nie sú JRD, ak to traktorista spraví, dostane výpoveď a ďalšiu takúto prácu už nenájde, ak to vôbec prežije na tom priecestí.

Vyhovárať sa so zabezpečením na železničnom priecestí na traktoristov - to je skutočne na smiech. To by som tipol ešte tak na manažment železníc, ale nie na človeka, ktorý má mať prehľad na železniciach a ktorý zároveň aj ponúka riešenia, čo treba robiť a nie len stále ospravedlňovať stav, ktorý na železniciach existuje.

A k Taliansku - aj zastaralá dopravná infraštruktúra v tejto krajine pomáha chrániť podľa tvojho opisu ľudský život, prečo to tak v SR nie je ? Nakoniec - aj keby trúbili, čo by im to pomohlo ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod tr3mp » 14. Jún 2006 08:56

Záujemcom o problematiku zabezpečovacích zariadení na železnici odporúčam návštevu múzea v Hradci Králové na Kydlinovskej ulici. Treba si však vyhradiť viac času, nám sa pán venoval päť hodín, z toho tri hodiny po záverečnej. Výklad bol však výborný a zanietený, naozaj odporúčam.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 19:27

Odoslaťod KC » 14. Jún 2006 13:16

Dy napísal: treba okamžite z auta vystúpiť a opustiť trať :arrow: nesnažiť sa auto naštartovať. Radšej zničené auto ako ja. :lol:


Mna kedysi davno ked som si robil soferak , istruktor ucil, ze ak na priecesti zdochne motor a neda sa nastartovat, treba zaradit jednotku a odsunut sa s autom na starter, tych par metrov by mala baterka vydrzat.
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 11:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 20:13

KC napísal:
Dy napísal: treba okamžite z auta vystúpiť a opustiť trať :arrow: nesnažiť sa auto naštartovať. Radšej zničené auto ako ja. :lol:


Mna kedysi davno ked som si robil soferak , istruktor ucil, ze ak na priecesti zdochne motor a neda sa nastartovat, treba zaradit jednotku a odsunut sa s autom na starter, tych par metrov by mala baterka vydrzat.


Tak na toto by som sa v dnešnej dobe nespoliehal, ale pozor, ja kombinujem: zostať stáť na priecestí a zároveň vidieť, že sa blíži vlak, ... ľudia, majetok (auto) nie je viac ako život (Váš). :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 16. Jún 2006 00:13

Dy:
Diretissima, najmodernejší taliansky koridor pre konvenčnú dopravu s rýchlosťami 160-200km/h a najmodernejším zabezpečovacím zariadením, to naozaj nie je zastaralá infraštruktúra, tým priecestím očividne hýbal počítač ...

Tí traktoristi, naozaj, je to na smiech ale je to tak ... na priecestiach ročne zrazíme
40-50 kusov traktorov a inej poľnohospodárskej mechanizácie, ktorá napriek blikajúcim výstražníkom a zvukovému signálu vleze na priecestie a je na ňom následne uzavretá závorami a nemá kam újsť ... tam nejde o to, že sme zrazili traktor, tam nejde ani o to, či to traktorista (alebo exminister, to je jedno, nemal tam loziť) rozdýcha, tam ide o to, že musíme kvôli tomu traktoru na hodinu aj dve hodiny zavrieť štreku ...

A ver mi, na tom konkrétnom priecestrí by sme určite častejšie zrážali zaseknutý traktor ako niekoho, kto by tam vletel priamo pod vlak. Veď na tom priecestí je vidno snáď aj 500m na každú stranu.

A v tej štatistike je tuším napísané, že 40 percent nehôd sa stáva na priecestiach zabezpečených závorami ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.