Vnímanie železnice na Slovensku

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Vnímanie železnice na Slovensku

Odoslaťod Dialniciar » 19. Máj 2006 14:19

JoHnZ napísal:Dy: železničné projekty ... otázka znie, či to Bratislava potrebuje ... neviem, či si išiel niekedy do Prahy na hlavnú stanicu cez Vítkov poprípade cez Hrabovku ... spojenie Bratislava Rača - BHS- Bratislava Lamač či prístup z Nového Mesta a Petržalky na BHS je proti tomu hotová rýchlodráha ... súčasnú situáciu v Prahy by som prirovnal niekde k Žiline a "akčným piatim minútam" ...


JoHnZ,

bol si na hlavnej stanici v BA ???

pozn. admin: OT prispevky z diskusie o zelezniciach v CR
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Máj 2006 17:59

Dy: Asi 250x ... a viem o čom hovorím ... bol si ty niekedy v Prahe na hlaváku?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Máj 2006 18:08

JoHnZ napísal:Dy: Asi 250x ... a viem o čom hovorím ... bol si ty niekedy v Prahe na hlaváku?


No, tak potom mi vysvetli, čím Hlavná stanice v BA reprezentuje SR ???
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 20. Máj 2006 11:55

Zhruba tým istým, čím Pražský hlavák Českú republiku ...
... asi sa nechápeme ... ja považujem BHS za LEPŠIU stanicu ako je Pražský hlavák ..
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Máj 2006 15:26

JoHnZ napísal:Zhruba tým istým, čím Pražský hlavák Českú republiku ...
... asi sa nechápeme ... ja považujem BHS za LEPŠIU stanicu ako je Pražský hlavák ..


JoHnZ,

ibaže služby v ČR na danej stanici sú o 1000% lepšie. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 20. Máj 2006 16:46

V čom? Fronty pri pokladniach rovnaké, na informáciách a v medzinárodnej pokladni rovnakí mantáci, bezďákov a kadejakej lúzy ešte viac, pajzle rovnaké (no dobre, klobásu tam robia lepšiu), špina všade rovnaká, podchod ešte hnusnejší, potraviny ešte viac predražené ... umiestnenie vlakov na nástupištia ešte chaotickejšie, nezmysly v rozhlasoch 1000x častejšie (za tých pár krát som ich tam vypočul hneď zo 20), kým na BHS sa mi pošťastilo počť až jeden ... úroveň WC podstatne nižšia ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 00:02

JoHnZ napísal:V čom? Fronty pri pokladniach rovnaké, na informáciách a v medzinárodnej pokladni rovnakí mantáci, bezďákov a kadejakej lúzy ešte viac, pajzle rovnaké (no dobre, klobásu tam robia lepšiu), špina všade rovnaká, podchod ešte hnusnejší, potraviny ešte viac predražené ... umiestnenie vlakov na nástupištia ešte chaotickejšie, nezmysly v rozhlasoch 1000x častejšie (za tých pár krát som ich tam vypočul hneď zo 20), kým na BHS sa mi pošťastilo počť až jeden ... úroveň WC podstatne nižšia ...


Tak hlavne v ochote každého jedného železničiara, ... ešte aj pozdravia zo slušnosti staršieho atď. a každý jeden ... toto sa v BA na hlavnej stanici tohto nedožijem, ale to ty nepriznáš, pretože to proste nevidíš.

A to sú tie služby. Potom odpustíš aj dlhé rady, ... mimochodom mňa veľmi často ľudia púšťajú ... zo zdvorilosti. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 21. Máj 2006 11:44

Dy: To je už o národe ... to isté by si mohol (a môžeš) s kľudom povedať o predavačoch, o policajtoch, o šoféroch v autobuse a vôbec o každom ...
v Čechách ťa koľko krát niekto neznámy pozdraví na ulici, možno si aj trocha pokecáte, každý sa tam ku každému chová slušne a úctivo

... to nie je o ochotných a neochotných železničiaroch, to je o Čechoch a Slovákoch ...

a do takýchto vecí sa ľudia ani nedajú nútiť ... už sa to skúšalo, jediné čoho bol výsledok bola riadna rotácia kádrov bez akéhokoľvek poznateľného zvýšenia ich "ochoty", radi by sme boli, keby to aj u nás bolo tak, ale holt si tých ľudí vybrať nemôžme, nie je na to priestor

viem, že je to zle, ale chceš po železniciach nemožné ... pretože ľudí nezmeníš, a keď sme raz národ hulvátov, tak ním aj zostaneme ... už len rozdiel medzi slovenskou a českou pohraničnou kontrolou je riadne veľký ... stačí si vyskúšať ... vo vlaku aj na ceste ...

všade sa nájdu výnimky, a jediné čo mi zostáva je ti popriať aby si stretal čo najviac tých dobrých výnimiek ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Jarda » 21. Máj 2006 15:31

JoHnZ napísal:Dy: To je už o národe ... to isté by si mohol (a môžeš) s kľudom povedať o predavačoch, o policajtoch, o šoféroch v autobuse a vôbec o každom ...
v Čechách ťa koľko krát niekto neznámy pozdraví na ulici, možno si aj trocha pokecáte, každý sa tam ku každému chová slušne a úctivo

... to nie je o ochotných a neochotných železničiaroch, to je o Čechoch a Slovákoch ...

a do takýchto vecí sa ľudia ani nedajú nútiť ... už sa to skúšalo, jediné čoho bol výsledok bola riadna rotácia kádrov bez akéhokoľvek poznateľného zvýšenia ich "ochoty", radi by sme boli, keby to aj u nás bolo tak, ale holt si tých ľudí vybrať nemôžme, nie je na to priestor

viem, že je to zle, ale chceš po železniciach nemožné ... pretože ľudí nezmeníš, a keď sme raz národ hulvátov, tak ním aj zostaneme ... už len rozdiel medzi slovenskou a českou pohraničnou kontrolou je riadne veľký ... stačí si vyskúšať ... vo vlaku aj na ceste ...

všade sa nájdu výnimky, a jediné čo mi zostáva je ti popriať aby si stretal čo najviac tých dobrých výnimiek ...


Nepřipadá mi, že by to se zdvořilostí ochotou lidí bylo v ČR zas až tak dobré a o tolik lepší než na Slovensku, jak uvádí JoHnZ. Do úrovně profesionální zdvořilosti, která je standardem v Rakousku, Německu, V. Británii ap., máme ještě hodně daleko, byť v posledních létech lze pozorovat určité zlepšování.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 15:41

JoHnZ,

nemyslím si, že by Slováci boli hulváti, ale slovenskí železničiari sú. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 21. Máj 2006 15:52

Dy: Dobre, berem ako urážku všetkej snahy, ktorú železničiari pre cestujúcich vykazujú ...

V robote sa idú všetci roztrhať aby sa zabezpečila dostatočná kultúra cestovania pre ľudí, a ešte sme aj hulváti ... toto poukazujem ... potom ešte uvidíte, čo je to, keď sa jazdí na predpisy a nie pre ľudí ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 16:42

JoHnZ napísal:Dy: Dobre, berem ako urážku všetkej snahy, ktorú železničiari pre cestujúcich vykazujú ...

V robote sa idú všetci roztrhať aby sa zabezpečila dostatočná kultúra cestovania pre ľudí, a ešte sme aj hulváti ... toto poukazujem ... potom ešte uvidíte, čo je to, keď sa jazdí na predpisy a nie pre ľudí ...


JoHnZ,

správanie sa železničiarov to nie je o tom, koľko peňazí ide na železnice zo štátneho rozpočtu, koľko z EÚ, či sa modernizuje severný koridor, či sa plánuje nejaký projekt Filiálka, či by mohlo spadať metro pod koľajovú dopravu, či sa modernizuje nejaká stanica alebo železničné priecestie, ... toto je o peniazoch a s tým správanie sa ľudí nemá vôbec nič spoločné. To na úvod a k tomu, že o tomto je toto fórum.

Ja poznám veľa ľudí, veľa inštitúcií a je to o tom, čo nielen niekoho práca baví, ale ide aj o to, či je motivovaný atď. Že sú dlhé rady pri pokladniciach, to mne nevadí. Sú aj v Kanade na veľkých staniciach. Ale za okienkom "sedí človek", ... v SR pozdravíš Dobrý deň, odozva žiadna (skúsenosť moja, mojich známych v BA, ZA, TN, NR, Kúty atď.) a najlepšie je keď sa opýtaš na to, aký ide kedy vlak, čo by mi odporučila pracovníčka z hľadiska časového-finančného = odpoveď je "nezdržujte, pozrite sa za Vás, čo tu je ľudí" ... takže áno, "stíchnem" a vypýtam si lístko, ... platím = "preboha, to nemáte menšie peniaze, pred vami boli desiati a ja nemám z čoho vydať" - úroveň veľkých staníc podotýkam, kde je snáď očákvateľné, že príde aj 1000 ľudí a môže platiť aj 5000 Sk, ... tak to sa nezdržím a trvám na svojom ... je to hra nervov, ... ja vyhrám, potom nasleduje lístok, vydanie a tón danej pracovníčky, že nabudúce nech si idem autom - v tej chvíli by som najradšej išiel niekam sa sťažovať, čo za jednanie je toto v krajine, ktorá je členom EÚ s klientom ??? ale poviem si, že na tých informáciách bude zase takýto ignorant a ja nemám čas, potrebujem cestovať, ... ale nabudúce si naozej vezmem radšej auto. A toto je JoHnZ všade, prakticky non-stop nielen v BA, ale na celom Slovensku, česť výnimkám, ... a potom stačí pozorovať situácie ako napríklad: Ja čakám na vlak, sedím na lavičke, čítam noviny, na ktoré aj tak už dobre nevidím, ... potom čakám, pozerám na vlaky atď. a vidím skupinku študentov, ktorá rozmýšľa, prečo na super informačných tabuliach, kde je všetko nie je práve ten ich vlak, ktorý by mal ísť za 20 minút, ... idú za "ujom výpravcom" a pýtajú sa ho a on im hovorí: "Neviete čítať, máte to na tej tabuli napísané" a keď naozaj vidí, že to tam nie je, tak s drzým tónom typu "prečo ma otravujete" povie "koľaj xyz vľavo", ... a v tomto prípade som sa ja nezdržal a som išiel za ním, že čo to má za správanie sa atď. a on mi na to povedal: "Toto tu mám 100x za deň", ... KEDY ŽELEZNICE V SR POCHOPIA, ŽE UŽ TU NIE JE KOMUNIZMUS A ŽE SLUŽBY A ELEMENTÁRNE ZÁKLADY SLUŠNOSTI SÚ NEVYHNUTNOSŤOU NA TO, ABY CESTUJÚCI (HLAVNÝ ZDROJ PRÍJMOV) BOLI SPOKOJNÍ ??????????? :?: :!: :arrow: aj predavači 100x za deň majú situáciu, "prosím vás, kde nájdem horčicu ? (to robím ja v každom hypermarkete)", ale vždy so slušnosťou mi to povie buď daný pracovník alebo mi slušne povie, že nevie a hneď to ide zistiť a o platoch týchto pracovníkov by som radšej pomlčal ... a to isté platí v každej súkromnej firme, ...

Nemusí byť luxus na železniciach v podobe nových vagónov, rušňov, rýchlych a moderných tratí, ... ale slušnosť je základom.

Ďalšia konkrétna situácia: Sedím vo vlaku, ... prichádza revízor a pýta si lístok, dávam mu ho, ... cvakne ho ... prestupujem, ... v ďalšom vlaku prichádza revízor a pozerá: "Vy už máte cvaknuté ??!!", ... veď vidí, že mám, a on že "ako je to možné ?? - akože vôbec ma nezaujíma Váš systém na železnici, ale keď ja idem vo vlaku s platným cestovným lístkom, tak čoho to má čo zaujímať, ... nakoniec odišiel, ale tváril sa tak dôležito, že to nebolo normálne, ... ale bol som ticho, nemám sa rozčuľovať, rada lekára.

A mohol by som pokračovať, ... je mi úplne jasné, že železničiar to vidí inak, je mi jasné, že železničari majú výhody a že nebudú na seba zlí a že sú aj zlí cestujúci atď., ale žiaľ, kvalita na železniciach v SR je zlá tak po stránke starého vozového parku aj správania sa železničiarov a je na takej úrovni ako je na tom manažment železníc: zmeny sú ale len na papieri, ...

Ber to ako urážku, pretože sa nezmenilo vôbec nič, socializmus pretrváva naďalej v mysliach ľudí, ... a to nemá s hulvátstvom nič spoločné, ... a že zhadzuješ Slovákov pred kýmkoľvek iným (pred Čechmi ako si napísal) je úplne nepochopiteľné: To si Slovák ? Ja poznám tak dobrých železničiarov v ČR ako aj zlých, ale žiaľ, kým ten zlý v ČR je výnimkou, tak ten dobrý je na Slovensku výnimkou a to je názor môj a veľa ďalších ľudí.

A vidím, ako sa idú všetci roztrhať, ... kultúra cestovania - vlaky nie sú dostatočne čísté, voda netečie na WC a ísť tam je už dosť nekultúrne a to sa týka regionálnych vlakov a tie sú zakladom pre cestovanie v SR.

Jazdite podľa predpisov, ale sem aj spadá, ako sa má pracovník správať, ... a čo mi uvidíme ??? Typický tón, keď si niekto dovolí niečo kritizovať na adresu železničiarov ... a je to aj vidieť v kontexte toho, ako ty so mnou diskutuješ tak v tejto sekcii ako aj v sekcii Cestná sieť. Ja nepotrebujem vidieť, čo všetko sa robí a má robiť = pretože ja to 3x v týždni vidím. A tiež poznám aj dobrého železničiara, ktorý už odo mňa ani lístok nechce vidieť, lebo už ma pozná. Ale je to výnimka a vôbec ´by mi nevadilo, keby dodržal predpis a ten lístok si vypýtal. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 21. Máj 2006 17:19

Lenže v celom systéme je predpis postavený tak, že sa musí jazdiť proti cestujúcemu ... kto jazdí tak aby to vyhovovalo cestujúcemu, koleduje o pokuty ...

... ako by asi pracoval dispečér, keď mu zoberú 5000,- z výplaty lebo nahučal na výpravcu aby zdržal IC o 3 minúty navrch lebo mu sprievodca z osobáku volal, že tam má zájazd (skupinu cca. 150 ľudí), čo naň majú lístky ...

... a ako sa má chovať pokladníčka, keď niekomu povie kedy ide vlak a vzápätí na to sa do nej niekto obuje za to, že je pomalá? A jak je tam nejaký snaživec, pošle niečo na O16 a pokladníčka má za svoju ochotu akurát po prémiách ...

... a ako môže vydať ráno po nástupe na smenu 10 ľuďom z tisíckoruny keď v predpise je zmenné 1700 Sk ... keby bolo viac, dostane ZSSK od finančného úradu pokutu za zadržiavanie meny ... už sa párkrát čosi nepodarilo a pokuta sa dostala ...

... a ako má byť čistý vlak, keď musia za hodinu 3 upratovačky upratať napr. 30 vozňov (v ZA bežná prax) ... prečo ich nie je viac? Lebo to nikto nezaplatí ... ako má jedna upratovačka dať do laty za 6 minút jeden vagón to už nikoho netrápi ... a tá čistota vo vlaku je najmä o cestujúcich ... podľa toho čo vo vlaku vídavam tak by bolo napr. Os ZA - TN upratať v ZA pred odchodom, potom za Bytčou, potom v Púchove a ešte aj v Ilave, aby bola kultúra zachovaná ...

... a tomu výpravcovi má podľa súčasného systému nejaký cestujúci ukradnutý, lebo on má predpismi ŽSR poskytovanie informácii cestujúcim ZAKÁZANÉ (čítaš správne) a má ich odkazovať na pracovníkov ZSSK ...

... kto chce mať na výplatnej páske aspoň čosi musí sa chovať proti cestujúcemu. Taký je predpis. A predpis nepustí.

Pamätaj si, že v súčasnej podobe, tak ako to je nie je železničná osobná doprava ani podnikanie, ani služba verejnosti ale charitatívna činnosť, kedy nejaké služby vznikajú takmer iba na základe dobročinnosti železničiarov ... už len preto, aby ti od zmeškaného osobáku neušiel rýchlik riskuje 10 ľudí krk.

... v predpiscoch to ako sa má pracovník správať nie je, lebo keby tam bolo ešte aj to, tak by im tam za takýchto podmienok asi nikto nerobil ...

... železničiari sú spravidla na svoju robotu akurát nasraní a veľká časť z nich akonáhle zavetrí aspoň trochu slušnejšiu robotu odchádza ...

... prvý na koho sa pri nejakom zlepšovaní komfortu pamätá je cestujúci, neprajem nikomu viezť sa niekam na stanovišti rušňovodiča ...

... choď si nabudúce len tým autom, a potom zistíš, či sú hulváti len železničiari ...

Vôbec, prečo by železničiari mali dbať na nejakých cestujúcich ... keď ich prepustia z nadbytočnosti, dostanú aspoň odstupné ...

Mne sa jedná o to, že či prídem do Poľska, do Maďarska, do Čiech či kamkoľvek inam, tak sa každý kdekoľvek chová úplne inak. Tak prečo by potom na dráhe mala byť výnimka ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 17:27

Tak si sa vyfarbil JoHnZ,

ďakujem Ti za Tvoju reakciu, toto už ani nepotrebuje komentár !!!!!!!!! :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod tob.tob » 21. Máj 2006 21:24

Dy napísal:Tak si sa vyfarbil JoHnZ,

ďakujem Ti za Tvoju reakciu, toto už ani nepotrebuje komentár !!!!!!!!! :idea:


Prečo sa vyfarbil ?? Len napísal aká je pravda na železnici. Akékoľvek porušenie predpisu je pokutované alebo rovno vyhadzov. Takže železničiari vychádzajú ústrety zákazníkom do výšky svojho platu. :-)

Treba zmeniť predpis a dalo by sa zmeniť toho veľa.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 21:37

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 22:10

tob.tob napísal:
Dy napísal:Tak si sa vyfarbil JoHnZ,

ďakujem Ti za Tvoju reakciu, toto už ani nepotrebuje komentár !!!!!!!!! :idea:


Prečo sa vyfarbil ?? Len napísal aká je pravda na železnici. Akékoľvek porušenie predpisu je pokutované alebo rovno vyhadzov. Takže železničiari vychádzajú ústrety zákazníkom do výšky svojho platu. :-)

Treba zmeniť predpis a dalo by sa zmeniť toho veľa.


Ano ?

Tak napríklad zadržiavanie hotovosti ??? Tak to snáď nie. Môžem vymenovať teraz 20 (aj) štátnych inštitúcií, kde problém s vydávaním nie je a ďalej platí dokonca aj zákon, ktorý hovorí, že obchodník/pokladník atď. je povinný vydať hoci aj z 5000 Sk, aj keby si človek v obchode kúpil iba sirky.

Takže by som si neupravoval ten stav tak ako mi vyhovuje. Takýto stav na železnici byť nemusí, ale je.

Vrana k vrane sadá. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Máj 2006 22:48

JoHnZ, moja argumentačná báza, oponentúta:

Lenže v celom systéme je predpis postavený tak, že sa musí jazdiť proti cestujúcemu ... kto jazdí tak aby to vyhovovalo cestujúcemu, koleduje o pokuty ...


To tvrdíš ty. Čo má cestujúcemu vyhovovať ? Ja píšem o arogantnom a často neslušnom spôsobe jednania s cestujúcim, s klientom.

... ako by asi pracoval dispečér, keď mu zoberú 5000,- z výplaty lebo nahučal na výpravcu aby zdržal IC o 3 minúty navrch lebo mu sprievodca z osobáku volal, že tam má zájazd (skupinu cca. 150 ľudí), čo naň majú lístky ...


Toto mi neprekáža, že "ujde vlak", ... IC a EC atď sú vlaky, ktoré by meškať nemali, ale žiaľ, aj toto je bežné, čo sledujem, tak mnohé rýchliky, čo idú do BA z východu a severu SR tak meškajú niekedy aj niekoľko hodín a to ešte pred tým, než majú ísť cez modernizované úseky ... toto je o systéme na železnici a je to vždy na železniciach, ako sa rozhodnú. Toto pochopím.

... a ako sa má chovať pokladníčka, keď niekomu povie kedy ide vlak a vzápätí na to sa do nej niekto obuje za to, že je pomalá? A jak je tam nejaký snaživec, pošle niečo na O16 a pokladníčka má za svoju ochotu akurát po prémiách ...


Nemyslím si, že by sa to stalo. Pretože v takom prípade, už dnes sú pomalé všetky vzhľadom na tie dlhé rady. To, čo si napísal, nemá logiku.

... a ako môže vydať ráno po nástupe na smenu 10 ľuďom z tisíckoruny keď v predpise je zmenné 1700 Sk ... keby bolo viac, dostane ZSSK od finančného úradu pokutu za zadržiavanie meny ... už sa párkrát čosi nepodarilo a pokuta sa dostala ...


V takom prípade tento predpis odporuje zákonu, ktorý hovorí, že každý obchodník/predávajúci/poskytujúci služby atď. (neviem presné znenie názvov) je povinný vydať z akejkoľvek hodnoty, ... čo znamená, že aj keby si niekto kúpil v krčme malú kofolu a dá tam 5000 Sk, tak mu musí čašníčka vydať, to isté v stánku s novinami, to isté v obchode, na pošte, kdekoľvek a tak isto aj na železnici a porušením zákona je už stav kedy obchodník povie, že jednoducho vydať nemá ako :!:

A hlavne ešte niečo - vždy nakoniec pracovník za prepážkou peniaze vydá, takže zase je to o niečom inom.

... a ako má byť čistý vlak, keď musia za hodinu 3 upratovačky upratať napr. 30 vozňov (v ZA bežná prax) ... prečo ich nie je viac? Lebo to nikto nezaplatí ... ako má jedna upratovačka dať do laty za 6 minút jeden vagón to už nikoho netrápi ... a tá čistota vo vlaku je najmä o cestujúcich ... podľa toho čo vo vlaku vídavam tak by bolo napr. Os ZA - TN upratať v ZA pred odchodom, potom za Bytčou, potom v Púchove a ešte aj v Ilave, aby bola kultúra zachovaná ...


Toto je znovu len a len problém železníc, nie cestujúceho. Ale žiaľ, za 6 minút sa dá aspoň utrieť s vlhkou handrou každé miesto na sedenie ... ani toto nie je, ... stopy prachu celý mesiac sú toho dôkazom a znovu po celej SR. A ku kultúre - nuž, nie v každom vlaku sú koše a keď, tak sú častokrát plné a to je problém železníc, znovu len železníc, nie cestujúceho.

... a tomu výpravcovi má podľa súčasného systému nejaký cestujúci ukradnutý, lebo on má predpismi ŽSR poskytovanie informácii cestujúcim ZAKÁZANÉ (čítaš správne) a má ich odkazovať na pracovníkov ZSSK ...


Dobre, tak nech teda odkáže na konkrétneho pracovníka, ale tu ide o spôsob jednania, aký som ja napísal, ... čo to tu prosím ťa píšeš ?

Pamätaj si, že v súčasnej podobe, tak ako to je nie je železničná osobná doprava ani podnikanie, ani služba verejnosti ale charitatívna činnosť, kedy nejaké služby vznikajú takmer iba na základe dobročinnosti železničiarov ... už len preto, aby ti od zmeškaného osobáku neušiel rýchlik riskuje 10 ľudí krk.


Ja si nebudem nič pamätať, železnice sa musia zmeniť a to hlavne od základov a tie tvoria ľudia a ich jednanie s cestujúcimi. A na tvoju poslednú vetu asi takto: mne na 80% vždy rýchlik ujde rozdielom 5-10 minút a čakanie je 1-2 hodiny na ďalší vlak, ... ale to je problém železníc a štátu, ja ako cestujúci si zanadávam, no nehnevám sa za to ani na pokladníčku, ani na výpravcu, ... chápeš ? A naviac, železničná osobná doprava dostáva od štátu viac peňazí ako autobusová doprava.

... v predpiscoch to ako sa má pracovník správať nie je, lebo keby tam bolo ešte aj to, tak by im tam za takýchto podmienok asi nikto nerobil ...

... železničiari sú spravidla na svoju robotu akurát nasraní a veľká časť z nich akonáhle zavetrí aspoň trochu slušnejšiu robotu odchádza ...


Nech sa páči, nech idú, nakoniec sa ročne 1000-2000 železničiarov prepúšťa alebo odchádza a železnice existujú a dokonca sa aj vlaky pridali.

A to, čo ty opisuješ, je dnes v školstve, kde sa zarába s VŠ do 15 000 Sk (mladý učiteľ má cca. 12 000), v zdravotníctve, kde sestra v nemocnici robí 12 hodín a mesačne má cca. 10 000 Sk, ... ani cestár nedostane viac ako 13 000 Sk mesačne, ... ale nevšimol som si, že by odchádzali tí, čo sa nevedia správať.

... choď si nabudúce len tým autom, a potom zistíš, či sú hulváti len železničiari ...


Na cestách III. triedy hulváta každý deň nestretneš, pretože ich stav je taký, že si to nikto ani s luxusným autom nedovolí (zákruty, úzke cesty, výtlky ...) a to je dnes cca. 60% z cestnej siete. A takisto je minimum hulvátov na cestách (okrem BA), ... to ostatné sú len následky z toho, že cestná sieť dnes nevyvohuje, že je dnes veľa áut atď., nehodnoť cestnú sieť, pretože na to potrebuješ poznať stav, ktorý na nej je. Ja ale cestujem často vlakmi, mám prehľad v dopravnej a špeciálne cestnej infraštruktúre aj keď som začlenený skôr v Kanadských organizáciách a teraz aj niečo cez EÚ, na fóre som ako odborník na cestnú sieť v SR, aj keď v SR som dlho nebol z politických dôvodov a zrejme znovu odídem, ale je tu jeden rozdiel:

Kým na železnici si každý názor povie, teda často ľudia nadávajú pokladníčkam, výpravcom atď., tak na cestách, aj keď je kalamita a každý nadáva na pluhy atď., tak každý je nakoniec rád, keď sa nejaký sypač na ceste objaví, každá je rád, keď príde sypať a pomôže kamíonu prejsť náročný úsek, ... dokonca poznám prípady, keď ľudia donesú cestárovi do jeho pluhu čaj v termoske, ... a je to o ľuďoch, ... viem, že cestári nemajú priamy kontakt s verejnosťou, ale dnes už aj áno cez NDS, a.s. a tu by som povedal, že je na úrovni hovorca, ale to už sme inde.

Vôbec, prečo by železničiari mali dbať na nejakých cestujúcich ... keď ich prepustia z nadbytočnosti, dostanú aspoň odstupné ...


Prepúšťa sa aj inde alebo sa platí menej ako 15 000 Sk, ale slušnosť existuje. Prečo ? To sa pýtaš ty mňa ? Keď nepoznáš odpoveď, tak je zbytočné s tebou komunikovať.

Mne sa jedná o to, že či prídem do Poľska, do Maďarska, do Čiech či kamkoľvek inam, tak sa každý kdekoľvek chová úplne inak. Tak prečo by potom na dráhe mala byť výnimka ...


Dôjdi do Kanady a uvidíš rozdiel, ktorý je medzi Kanadou a všetkými štátmi V4 (ČR, SR, PL, H). :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 21. Máj 2006 23:46

OT prispevky z temy o zelezniciach v CR presunute sem. btw. Dy nepodpichuj. s tymi hulvatmi si kusok prestrelil. hulvati sa najdu v kazdej skupine obyvatelstva ;)

zhodou okolnosti v konkretne prahe je to so zeleznicami docela zle. aj ked je fakt, ze sa rozbieha projekt velkej rekonstrukcie nadrazia tusim za 2-3 miliardy, konecne budu lepsie primestke jednotky (ktore sa rozpadaju za behu).

ale suma sumarum BHS je na tom lepsie ako praha.

uvidime co urobi s BHS prestavba predstanicneho namestia ;)

ad vyfarbovanie, johnz len konstatoval realitu ako to je na zelezniciach. ja osobne cestujem vzdy radsej zeleznicou ako SAD ;) a to hlavne na slovensku ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 22. Máj 2006 01:43

Dy: Dobre, že hovoríš v jednotnom čísle ... lebo to sa zdá tebe ... drvivá väčšina ostatných je totiž iných názorov ...

99,9% ľudí ak im ujde vlak nadáva personálu, kedykoľvek sa im nepáči cena lístka (akokoľvek oprávnená) nadávajú pokladníčke, keď sa im nepáči jednanie sprievodcu, nadávajú výpravcovi, často sa dokonca aj rušňovodičovi ujde za to že sa vlečie, aj keď predviedol 3 hodinový heroický zápas s z 80% nefunkčnou mašinou a došiel "len s 20 minútami" ... a to ešte pokladníčky nepredvádzajú všetky predpisové úkony

(ak na nejakú natrafíš, nečuduj, že sa ponáhľaš, prídeš ešte 5 minút pred odchodom vlaku a aj tak pôjdeš tak do riti, lebo baba v pokladni ti nevydá lístok. Napíšeš na O16 a odpíšu ti, aby si sa šiel strčiť, že baba si len plnila predpisy ... predpis totiž káže, že 5 minút pred odchodom vlaku sa lístky vydávať NESMÚ) ... moja pamäť mi hovorí, že čosi podobné je v smerniciach UIC a tak by to malo byť v predpisoch všetkých európskych železníc ...

Tak ako každý rok, aj tento rok by sa v auguste mali brať noví sprievodcovia (lebo tí starí sa na to rovno vy****i) ... ak budeš mať problémy so zamestnaním, príď si to vyskúšať medzi železničiarov, zamestnancov prvého kontaktu ... ja ti garantujem, že po pol roku budeš takým istým neduživým, nezdvorilým, ofučaným sprievodcom, čo na nikoho nemá pekné slovo ... pochopíš, o čom hovorím ...

Takisto taký výpravca, rozmýšľa nad tým, či nezabudol niečo vypísať, či nezabudol na nejaký blbý detail, za ktorý mu zoberú prémie, nefunguje mu zabezpečovacie zariadenie (lebo ak je blbosť na informačnom systéme, niečo nefunguje aj na samotnom SZZ, pragotrony sú naň väčšinou priamo prepojené, výnimkou je snáď len Petržalka, tá sa veľmi veselo obsluhuje) a do toho ho dôjde nejaký "debil" otravovať s nejakou "wolowinou" (ktorá je síce preňho životne dôležitá, ale pre výpravcu je to len "zbytočnosť")

To, že sme pod úrovňou Kanady, to sa ešte dá, ale to že sme pod úrovňou okolitých štátov, to ma štve ...

Ukáž mi nejaký vlak, ktorý z iného dôvodu ako živelná pohroma meškal "niekoľko hodiín" (povedzme, že 180 minút a viac), ja si také niečo nepamätám ...

S tými peniazmi ... práve som dopísal 15 udanie na porušenie zákona :D , lebo presne toľkokrát sa mi za posledný mesiac stalo, že mi nemali vydať (raz dokonca nemali ani z 50 korún) :D

Keď tam nie sú hulváti, ako mi vysvetlíš to kvantum nehôd na priecestiach spôsobených ignoranciou značenia. A ako mi vysvetlíš, že na môj zvyk zastaviť akonáhle začne priecestie blikať (bo nikto nevie, či to nie je núdzové priblíženie a závory nezletia hneď, či dokonca sa vlak na priecestie neprirúti ešte predtým než stihnú zletieť dole, stáva sa to veeeeľmi zriedkavo, ale šanca, že sa PZZ zobudí neskoro je tu vždy) väčšina vodičov reaguje trúbením nadávkami vztýčenými prostredníkmi a podobne. Sorry, ale to si so slušným správaním nespájam. A ako môže slušný človek obchádzať závory.

A ešte prepúšťanie ... v závere som napísal, že tak dostanú aspoň to odstupné ...

A slušnosť je aj na železnici aj pod 15000 na výplate ... a je jej viac než dosť ... len niektorí ľudia vidia vždy len tých zlých ... a akonáhle sa zvýrazňujú len tí zlí, tak sa na to tí dobrí vykašlú a sme tam kde sme ... možno im na tú slušnosť ostáva aj viac času, lebo ich nenaháňajú ako zverinu. Každý zamestnanec na železnici má okrem svojej hlavnej činnosti ešte toľko úkonov, že by to vystačilo ešte pre dvoch ... napríklad v súvislosti s novou vyhláškou o financovaní, musíme odhadovať náklady pracovísk na rok dopredu ... peniaze dostaneme na začiatku roka a jak s nimi nevyjdeme, naša smola (veci ako ceny palív, zmeny odvodov počas roka, iné zákonné zmeny financovania, či iné povinnosti sa samozrejme nezohľadňujú) ... už sa teším, ako si budem robiť vlastný "chozrasčot" a vysvetlovať, prečo by som chcel namiesto toho 25 ročného polorozpadnutého písacieho stola niečo novšie ... :D

Ktovie, možno by toto stálo za extra tému ... odporúčam link
http://www.tvojepeniaze.sk/stat-sprisnu ... pludia_p01
Za chvíľu sa z nás asi budú musieť stať aj veštci a hospodárski analytici ... alebo nám konečne bude na niečo tabuľka priorít, nechcite sa dožiť toho, keď sa ten lajster bude musieť začať používať ...

tob.tob: A 10 rokov natvrdo za všeobecné ohrozenie si kde nechal?

aquila: čechom sa toho rozpadáva viacej vecí ... tak pred pol rokom som bol svedkom absolútneho rozpadu podvozka na 151.004 na IC Odra, nedokážem si ani predstaviť, čo by z toho bolo, keby sa to stalo v 140-160km/h niekde na koridore ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 22. Máj 2006 11:38

pridal som kratky clanok do MT k tejto teme


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3921
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod tob.tob » 22. Máj 2006 21:40

JoHnZ, šak to je už normálka. To sa neoplatí spomínať :lol:
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 21:37

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 23:15

aquila napísal:OT prispevky z temy o zelezniciach v CR presunute sem. btw. Dy nepodpichuj. s tymi hulvatmi si kusok prestrelil. hulvati sa najdu v kazdej skupine obyvatelstva ;)


aquila,

skôr ako by budeš brániť vyjadriť môj názor, tak si prečítaj čo sa napísalo:

1. O hulvátoch písal ako prvý JoHnZ a to v súvislosti s celým slovenským národom. :arrow:

JoHnZ napísal:...viem, že je to zle, ale chceš po železniciach nemožné ... pretože ľudí nezmeníš, a keď sme raz národ hulvátov, tak ním aj zostaneme...


2. Nepodpichujem, ja tak vidím slovenské železnice a teda je to môj názor a ako je vidieť, tak ja patrím (podľa JoHnZ-a) medzi 0,1% tých ľudí, ktorí sa snažia ešte železnice pochopiť v mnohých prípadoch (zlé prekrytie spojov, cena lístkov atď.).

Takže tak. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 22. Máj 2006 23:49

Dy, ja som ti nebranil vo vyjadrovni tvojho nazoru ;) som ti len napisal, ze nepodpichuj :)

ja tiez netvrdim, ze na slovenskej zeleznici je vsjo idealne, ale je to docela OK ;) aspon z mojho pohladu ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 13:41

Železnice zaostávajú za štandardom. Cestovanie po železnici patrí medzi najobľúbenejšie spôsoby prepravy a mnohí ľudia precestujú týždenne vo vlaku dlhé hodiny. Železnice sa im to však nesnažia spríjemniť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4334

Jednou zo slabých stránok železníc sú stanice. Chýba klimatizácia. Trendom je nezaraďovanie vozňov pre fajčiarov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 03. Aug 2006 23:19

V osobnej doprave konkurencia tak skoro nehrozí. V slovenských reáliách je rentabilné vlakové spojenie SCI-FI. To čo sa robí je viacmenej charitatívna činnosť platená z veľkej časti štátom. Musíte si uvedomiť, že to čo náš človek považuje za vysoké cestovné, je na západe smiešna suma (o opodstatnenosti sa nebudem baviť, vzhľadom ku kúpnej sile obyvateľstva je to viacmenej jasné). Pritom nový či rekonštruovaný vozeň stojí nás aj Nemcov rovnako, elektrika takisto rovnako, nafta rovnako, platy sú síce menšie, ale tiež sa nedá veľmi šetriť, lebo tu nikto robiť nebude, resp. bude problém zohnať do profesii schopných ľudí a cestujúci budú zasa nadávať (aj sa píšu hlásenia na sprievodcv, len sa voči nim nerobia veľké postihy, lebo za tie peniaze to nechce nikto robiť a nebolo by ich ako nahradiť).

Klimatizácie na stnaiciach sú vzhľadom k ich stavbe a veku taktiež SCI-FI, lebo väčšina staníc by sa pre to prv musela rovno zbúrať (a klimatizácia staníc rozhodne nie je pravidlom ani na západ od našich hraníc, vyjma novobudovaných, či za drahé peniaze opravovaných staníc vo veľkých mestách).

K stavu BHS sa nevyjadrujem, stojí zaprd a v poslednej dobe sa k tomu bordelu, čo tam panuje pridal aj informačný systém ZPA Pragotron, ktorý po vyše 20 rokoch viacmenej spoľahlivej funkcie doslúžil a ukazuje všetko, len nie to, čo má.

A to, prečo sa nepokračuje v dodávkach rekonštruovaných reštauračných vozňov, ktoré sa vysoko osvedčili a cestujúci si ich pochvaľujú, som sa raz pýtal zodpovedných ľudí zo SŽKV a neboli mi na to schopní odpovedať. Snáď sa spamätajú po zahájení prevádzky rýchlosťou 160kmh-1. Staré reštauračné vozne smú totiž ísť len do 140 kmh-1. ... toš takto ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.