Širokorozchodná železnica

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Širokorozchodná železnica

Odoslaťod Jurislav » 23. Jún 2007 15:43

Rusi lobujú za širokorozchodnú :arrow:
www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7322

Reálnosť širokorozchodnej železnice posúdi štúdia :arrow:
www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7321

Širokorozchodná železnica by mohla stáť 100 mld. Sk :arrow:
www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7317


Aký máte názor vy na ŠRT? Je reálna? Aké plusy a mínusy by znamenala pre SR?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 15:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jarda » 24. Jún 2007 12:37

Počítá se s dvoukolejnou tratí nebo jen s jednokolejnou?
Má tam být jen ruský rozchod nebo oba rozchody na jednom tělese?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 24. Jún 2007 13:03

myslim, ze len jednokolajka ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 02. Júl 2007 23:10

Posledná idea o ktorej som počul by mala byť ŠRT v telese druhej TK dolného ťahu, resp. v štýle súčasnej ŠRT. Prijde mi to aj ako najrealizovateľnejšia varianta.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

mdpt sr a šrt

Odoslaťod Nick » 06. Dec 2008 11:30

Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 311
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Andrej » 06. Dec 2008 12:48

Hm, neviem, ako vy, ale ja som uplne proti stavbe sirokorozchodnej zeleznice. Aky to prinesie uzitok pre SR? To, ze sa presunie prekladisko z C.n.Tisou do W? Neverim, ze ta stavba ma nejaku navratnost a pri dnesnom stave zeleznic ju povazujem za totalne vyhadzovanie penazi. :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod i15 » 06. Dec 2008 13:24

Andrej napísal:Hm, neviem, ako vy, ale ja som uplne proti stavbe sirokorozchodnej zeleznice. Aky to prinesie uzitok pre SR? To, ze sa presunie prekladisko z C.n.Tisou do W?


otazky, otazky... ale odpoved pana premiera pozname - Chceme to, alebo nechceme to? :lol: :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod jano.z » 06. Dec 2008 15:21

Andrej:
Osobne by som taxativne nebol proti SRT. Ona SRT prinesie nieco, co tu este neni, to jest specialnu tranzitnu zeleznicu, ktora sice mozno odoberie nejaku tu zataz prekladisku, ale osobne si myslim, ze jej az tak vela nebude, skor prinesie zataze nove (kontajnery, prednostne zasielky), ktore v sucasnosti idu bud cez Madarsko (a Slovinsko do Talianska) alebo Polsko (po SRT do Katowic). Z Dobrej sa aj v sucasnosti vypravuje myslim sotva jeden kontajnerovy vlak denne). Tiez to ulahci voznovemu hospodarstvu a znizi naklady na rusne.

Nehovoriac o tom, ze slovensky koridor, tak ako je navrhnuty a postaveny, je urceny skor osobnej doprave (dlzky stanicnych kolaji, dopravna technologia v nacestnych staniciach, zabezpecovacie zariadenia).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 06. Dec 2008 15:58

V tom materiálu, co sem dal Nick se počítá s tím, že náklady výstavby ponese ve všech formách nakonec SK. To je moc pěkné - někomu uskutečnit jeho strategický záměr a ještě mu to zaplatit ...

Na druhou stranu pokud by to s sebou neslo modernizaci jižního tahu... , ale zas. pokud by na tom měly být rychlosti okolo stovky, tak je to dost málo.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2008 18:27

severny koridor ledva mame v novom meste ... juzny koridor nemame vobec a oni rozmyslaju o SRT ?!? :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 06. Dec 2008 20:15

jano.z: otazka je, stoji to za tie peniaze?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod jano.z » 06. Dec 2008 21:05

aquila: Ja tvrdim, ze sa da do jednej koncepcie dopravy napchat aj koridor aj SRT. To co bude prve, to je uz otazka tej koncepcie a ta chyba. V takomto pripade, ak je politicky zaujem na SRT, tak treba robit SRT. Lebo na normalnych koridoroch v tuto chvilu politicky zaujem evidentne neni.

pohodak: To, ze podla vsetkeho by mala vacsinu zatiahnut Slovenska republika, to uz je druha vec a treba ju zvazit extra. Najma v sucasnom kontexte hospodarskej krizy.

Thomas: A na kolko by si potom chcel ten juzny tah? Na 200?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 06. Dec 2008 21:51

No s tím politickým zájem bych byl opatrný - on to bude spíš čísi strategický obchodní zájem a nějak mi uniká prospěch SK z toho.

Prostě, když už ŠRT, tak ať se na tom finančně podílejí ti, co to chtějí, jinak máte stávající tratě, které nijak zvlášt velkou přetížeností nepůsobí ... a za takové situace (spolufinancování ze zahraničí), ať se klidně pozastaví koridor na severu a dělá se tohle

jano.z: 160 - tj. koridorizace, snad nechci tak moc. Modernizaci na stovku v dnešní době chápu jako vyhazování peněz.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod konstrukt » 06. Dec 2008 23:19

Mňa by zaujímala hlavne trasa tejto železnice. A ja ako stavbár, som za každú dopravnú stavbu, či bude zbytočná alebo nie.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod jano.z » 07. Dec 2008 11:21

Thoma, konstrukt: Na to by mala odpovedať pripravovaná analýza návratnosti tej trate. Až bude, tak si ju prečítame, a podľa toho, koľko a akých blbosti si tam navymýšľali aby ju obhájili, posúdime skutočný prínos.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 07. Dec 2008 14:15

jano.z: mě šlo o něco trochu jiného. Toho času funguje překladiště na východě Slovenska a stejného efektu (dopravy zboží z bodu A do bodu B) se dá dosáhnout překládkou. Když se postaví ŠRT - bude k tomu studie, ze které vyplyne, že náklady se vrátí třeba za 35 let. Jenže při překládání by se nemuselo vynaložit vůbec nic - jen běžné opravy stávající tratě. Tj. studie vždy dopadne tak, že trať je přínosem, otázka je, zda nemůže být ještě větším.

Co přinese ŠRT za úspory oproti stávajícímu? - zkrácení jízdní doby třeba o dvě hodiny (u nákladní dopravy bych řekl, že to nebude nejpodstatnější), a odpadne nustnost překládat, avšak s výhradou, že zboží musí mít cíl cesty někde blízko trati, jinak se překládka jen posune na západ.

Myšlenka ŠRT není pro SK marná - může vyřešit upgrade jižního tahu, ke kterému byse ŽSR dostaly tak za 20 let a současně může najít partnera, který to bude spolufinancovat, ale v situaci, kdy na to mají jít jen slovenské peníze a na úkor trati přes ZA opravdu nevím nevím.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod jano.z » 07. Dec 2008 16:02

Thomas: V celkovom ponati rozhodne. Lenze musis si uvedomit, ze celkove ponatie dneska uz nefunguje. Naklady na trat a naklady na dopravu su dve rozdielne veci, ktore nejde spolu krizit a spocitavat ziadnym sposobom.

Ked sa na to pozrieme z pohladu ZSR, ktorazto spravy infrastruktury, tak vidime, ze so stavbou SRT a udrzbou dalsej trate by boli podstatne vyssie naklady ako keby bol len koridor a prekladisko.

Druhy je uhol, z ktoreho sa na to pozera CARGO. To vidi, ze na tom, kto preklada je cela tarcha logistiky (obstaranie prazdnych vagonov, zabezpecenie prekladky), ma s tym najvyssie naklady a zaroven vsetky problemy idu v podstate na jeho tarchu. Cize pre CARGO je najvyhodnejsie len viezt a nic neprekladat. A teraz sa natiska moja oblubena otazka, ktoru (si) dispeceri pokladaju velmi casto: "Co je lepsie?"

Osobne by som bol tiez najradsej za to, keby sa juzny tah poriesil na vmax. tak 120 + dvojkolajnost a to tak aby v jednej alebo oboch kolajach sla zaroven aj stopa SRT. 160 tam ma vyznam tak mozno pre nejake naklapacie supravy co sa tama 3x prezenu ako nejaky rychlik ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2008 11:59

Nápad je to dobrý, ale len za predpokladu, že min. 90% zaplatí ruská strana. Inak je to nemysliteľné - kde chce na to Fico vziať ? A žiadna banka mu tie peniaze nedá. Ani nie tak pre krízu, ale nedala by mu ich ani pred krízou !kvôli aktuálnym okolnostiam v infraštruktúre! ... už na PPP diaľnice chcú firmy miliardy EUR a železnice sa považujú za menej efektívne, ešte tak tie koridory ako-tak idú aj to len vďaka EÚ, neviem si predstaviť, aby niekto dal 3-4 mld. EUR úverov s návratnosťou nad 30 rokov pre takú krajinu ako Slovensko.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod pietro » 10. Jan 2009 04:22

dobry napad?? ? podla mna je to kravina prveho stupna a vynikajuci priklad toho ze blbo a megalomansky romyslajuci ludia su nielen na slovensku ale aj v rusku ci v rakusku. Naco pchat siroke kolaje do europy ked onen naklad sa aj tak bude musiet prekladat ? dalsiu nezmyselnost celkom dobre vystihol aquila ked zhodnotil, ze ani jeden koridor neni u nas hotovy a uz mame staviat nieco dalsie, hoci by to aj zaplatil niekto iny, bolo by to velmi nekoncepcne a zjavne by to zaplatil ten kto by vlastnil prekladisko na konci tejto trate, ..toto neni koncepcia. Na to treba projekt celoeuropskeho alebo celosvetoveho vyznamu, ktory by zabezpecil efektivny transport tovaru z vychodu do eu a tudiz neviem ci by nebolo vyhodnejsie viest trat polskom, ale pokial by to bolo slovensko, uplne by stacilo (v europe) rekonstruovat existujucu srt trat a urobit velke prekladisko v kosiciach kde by sa tovar nasledne prepravoval po novorekonstruovanom koridore V dalej do ciech. Dalsi tovar by sa prepravoval po prave zdvojkolajnenom a elektrifikovanom juznom tahu do rakuska, a nieco smerom na miskolc a budapest.. to by bola parada:)
pietro
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 18. Jan 2008 23:13

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2009 14:45

Zdvojkoľajnený a elektrifikovaný južný ťah ?

Cena ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod fred » 11. Jan 2009 15:53

Myslienka sirokorozchodnej trate (ST) napriec Slovenskom, je ulet. Inac to nemozem ani nazvat. Takto moze uvazovat iba clovek, ktory bud chrani svoje uzke zaujmi alebo je zrely na hospitalizaciu. Dnes, ked si Rusko napriek zmluve a jej riadnom plneni z nasej strany dovoli uzavriet kohutiky plynovodu, (cim jasne ukazuje, ze je nespolahlivy obchodny partner) sa mozeme nad slubmi zo strany Ruskej Federacie ohladom ST iba smiat. Slovensko by sa malo zamerat skor na to, aby bolo schopne v pripade nutnosti transferu plynu zo zasobnikov leziacich na zapade krajiny do najvychodnejsich casti naseho Statu, co by stalo zlomok usilia oproti tomu megalomanskemu projektu predlzenie ST smer zapad. Neviem si zvyknut, ze sa neustale riesia nepodstatne problemi a tie podstatne, su v ich tieni.
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 15:00

Odoslaťod racto » 11. Jan 2009 19:59

Tiež som názoru že je to sprostosť. Najprv treba dostavať a opraviť to čo máme nie stavať niečo nové čo je fakt nepotrebné. Radšej vraziť tie peniaze do iných, viac potrebných projektov na železnici ako tento.

Zaujimavé že na tento projekt sú z odbornej verenosti iba negatívne názory a všetkým zainteresovaným je to jedno.
tralala
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 12:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod johhan » 11. Jan 2009 20:54

racto napísal:Tiež som názoru že je to sprostosť. Najprv treba dostavať a opraviť to čo máme nie stavať niečo nové čo je fakt nepotrebné. Radšej vraziť tie peniaze do iných, viac potrebných projektov na železnici ako tento.

Zaujimavé že na tento projekt sú z odbornej verenosti iba negatívne názory a všetkým zainteresovaným je to jedno.


O tom neviem žeby boli o tom negatívne názory - čo ja viem z dopravného a logistického hľadiska je prínosný. Druhá vec je financovanie - ak si to chcú finacovať investori a požadujú od štátu iba pozemky nemám problém - a myslím nie som sám
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod pohodak » 11. Jan 2009 21:05

johhan v tomto pripade by to bolo asi kazdemu sudnemu cloveku +/- jedno, ale na financovani sa ma vacsinovym podielom podielat stat a to uz mi teda jedno nie je ani omylom :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod racto » 11. Jan 2009 23:28

johhan napísal:
racto napísal:Tiež som názoru že je to sprostosť. Najprv treba dostavať a opraviť to čo máme nie stavať niečo nové čo je fakt nepotrebné. Radšej vraziť tie peniaze do iných, viac potrebných projektov na železnici ako tento.

Zaujimavé že na tento projekt sú z odbornej verenosti iba negatívne názory a všetkým zainteresovaným je to jedno.


O tom neviem žeby boli o tom negatívne názory - čo ja viem z dopravného a logistického hľadiska je prínosný. Druhá vec je financovanie - ak si to chcú finacovať investori a požadujú od štátu iba pozemky nemám problém - a myslím nie som sám


No je to dlbosť. Do teraz to pekne fungovalo bez problemov, všetko sa pekne preložilo a nie je problem, a ani nikdy nebol a nebude. Dopravný význam to bude mať minimálny. Okrem toho že preprava železnicou je drahšia a aj niekedy nakladnejšia časovo, je to fakt finančne náročné.
tralala
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 12:33
Bydlisko: Detva

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.