Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2007 11:02

neviem ci si to spravne pamatam, ale plan bol BA - KE tusim pod 4 hodiny, dokonca okolo 3:45, ale to neviem, ci netrepem ...

BA-ZA za 1,5 hodiny

vsetko pre IC
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pablito » 06. Dec 2007 11:08

Toto je sice off topic ale neviete niekto ci zacnu chodit cez SR aj ine EC vlaky?
Pokial viem zatial chodia len na trati Budapest - BA - Brno - ...
Viem si predstavit aj dalsie z BA - ZA - Polsko resp CR, prip. aj nejaky na Ukrajinu v trase Praha - ZA - KE - UKR. Predpokladam ze by to mohlo vyuzivat vela ludi pracujucich v CR...

Vdaka.
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod pohodak » 06. Dec 2007 11:37

mna zaujal jeden prispevok v diskusii:
A zo zavedenim 160km/hod sa počíta od GVD2009/2010

:roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 06. Dec 2007 12:15

pohodak napísal:mna zaujal jeden prispevok v diskusii:
A zo zavedenim 160km/hod sa počíta od GVD2009/2010

:roll:

Az nedavno som zistil, ze sa so 160-kou ratalo az priblizne od tohto terminu uz davnejsie. Akurat ze nie iba na useku BA-NM :roll:

Cela cesta z BA na vychod SR sa skrati oproti doterajsiemu grafikonu o cca 20-25 min, oproti grafikonu spred 10 rokov len o par minut :roll: zial, stale je povolena iba 120-ka

nic to, idem sa prave pozriet na to ako okolo mna prefrci vlak vyse 160 :) kedze najblizsia moznost bude asi az o 2 roky :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 06. Dec 2007 14:59

pablito: V tomto grafikone su zavedene 2 pary vlakov EC Zilina - Praha a 1 par vlakov EC Kosice - Praha. V dalsom grafikone budu sice obe EC Zilina - Praha zrusene, ale miesto nich bude zavedeny 1 par EC Zilina - Praha cez Ostravu, v dalsom grafikone bude tiez zavedeny EC "Jozef Bem" z Budapesti do Varsavy, na Slovensku cez Hidasnemethi - Kosice - Presov - Plavec.

Takisto su uz dlhu dobu snahy ZSSK za podpory OBB vyboxovat v eurotakte predlzenie viacerych EC (menovite 1 par Taliansko (Rim/Benatky), 2 pary Nemecko (Mnichov/Frankfurt) a este cosi) z Viedne az do Bratislavy. Zatial sa im to nepodarilo, ale je dost mozne ze v dalsom GVD sa tak stane. Po tom, co sa podari postavit nejaku rozumnu cast koridoru, je tiez plan na zmenu Viedenskych IC na EC a s tym suvisiacu zmenu cielovych stanic na Salzburg (Gerlach), resp. Graz (Tatran)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pablito » 06. Dec 2007 16:01

jano.z napísal:pablito: V tomto grafikone su zavedene 2 pary vlakov EC Zilina - Praha a 1 par vlakov EC Kosice - Praha. V dalsom grafikone budu sice obe EC Zilina - Praha zrusene, ale miesto nich bude zavedeny 1 par EC Zilina - Praha cez Ostravu, v dalsom grafikone bude tiez zavedeny EC "Jozef Bem" z Budapesti do Varsavy, na Slovensku cez Hidasnemethi - Kosice - Presov - Plavec.

Takisto su uz dlhu dobu snahy ZSSK za podpory OBB vyboxovat v eurotakte predlzenie viacerych EC (menovite 1 par Taliansko (Rim/Benatky), 2 pary Nemecko (Mnichov/Frankfurt) a este cosi) z Viedne az do Bratislavy. Zatial sa im to nepodarilo, ale je dost mozne ze v dalsom GVD sa tak stane. Po tom, co sa podari postavit nejaku rozumnu cast koridoru, je tiez plan na zmenu Viedenskych IC na EC a s tym suvisiacu zmenu cielovych stanic na Salzburg (Gerlach), resp. Graz (Tatran)


Znie to vyborne... V podstate dnes sa dostat vlakom zo SR niekam von priamym spojom je takmer nemozne... Bol by skvele ak by boli priame spoje z BA do Nemecka, Talianska, Francuzska,...
Ked som uvazoval nad cestou z Amsterdamu vlakom domov zistil som ze by som musel aj 3,4 krat prestupovat... Hroza...
Tie spoje co si spominal by boli skutocne prospesne...
Vdaka...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod jano.z » 07. Dec 2007 00:28

pablito: Ono proste DB a SNCF a SBB a ostatnym nesmakuje, ze by na konecnu miesto Viedne pisali Bratislavu (ci maju voci SR taku averziu, ze si myslia, ze v takej "diere" by nemalo EC koncit, ci sa boja ze im tam vagony posprejuju, ci im to potom nesadne do vyrovnavky, cert vie), a pri jednaniach sa to nasim napriek silnej podpore zo strany OBB toto uz 4 roky nedari vyjednat.

To bol vlastne aj ucel prevedenia IC vlakov zo Sudbhf. na Westbhf. - zaistenie pripojov do zapadnej Europy bez nutnosti pouzitia viedenskeho S-Bahnu. Je vsak skoda, ze ZSSK nema poriadne cim vyrovnavat kilometricke prebehy vlakov OBB, mohlo byt uz v sucasnosti po slovensku vela zaujimavych vlakov. Rada 754 sa v Rakusku zjavne neosvedcila, rakuski rusnovodici boli sice prekvapeni jej vlastnostami a jednoduchostou ovladania, ale predsalen uz ma svoje roky a tak sa v rukach "sofera" bez zakladnych technickych znalosti sa rychlo meni na vysoko nespolahlivy stroj ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod i15 » 07. Dec 2007 08:35

hura, konecne budu rychliky jazdit nacas
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod i15 » 07. Dec 2007 08:56

podla noveho cp "spravi" najrychlejsie ICcko KE-BA za 5:06, rychliky 6:10-6:20
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod B; » 07. Dec 2007 10:46

Nie som znalec, uz je to dlhsi cas, co som cestovaval vlakom, ale
mne sa zda, ze tusim Tatran isiel BA-KE 4:50
(6.00-10.50 to chodilo??) Spomenie sie niekto, ci sa mi nesniva?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2007 10:51

Bolo to nieco cez 4.50 (presne si uz nepamätam). To, co "ziska" teraz vlak na trati BA-NM, strati na dalsom useku NM-TN, kedze sa tam buduci rok pocita so stavebnymi pracami. Dalej, vraj musia vlaky chodit pomalsie ako kedysi aj na trati PU-ZA, kedze jej stav sa zhorsuje - nic sa prakticky neopravuje, len sa caka na koridor. Naopak rychlejsie by to malo ist po optimalizovanych usekoch sev. trasy (MT-Kralovany-RK, okolie PP, SN, Margecian...)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod sven » 07. Dec 2007 15:43

Ja som dost kedysi cestoval aj IC Krivanom aj IC Tatranom, bolo to minutu dve nad 4:50 h, bol tam cca minutovy rozdiel v zavislosti od toho, ci sa slo z KE do BA alebo opacne. A rychliky tuto trasu robili do 6 hodin, ale to malokedy, lebo casto meskali :D
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 18:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod mino » 07. Dec 2007 23:17

Andrej napísal:
pohodak napísal:mna zaujal jeden prispevok v diskusii:
A zo zavedenim 160km/hod sa počíta od GVD2009/2010

:roll:

Az nedavno som zistil, ze sa so 160-kou ratalo az priblizne od tohto terminu uz davnejsie. Akurat ze nie iba na useku BA-NM :roll:

Cela cesta z BA na vychod SR sa skrati oproti doterajsiemu grafikonu o cca 20-25 min, oproti grafikonu spred 10 rokov len o par minut :roll: zial, stale je povolena iba 120-ka

nic to, idem sa prave pozriet na to ako okolo mna prefrci vlak vyse 160 :) kedze najblizsia moznost bude asi az o 2 roky :roll:


no to je teda fakt sila s tymi casmi BA-KE, jedno sa zlepsi, druhe zhorsi a sme na tom rovnako...
Mna by ale zaujimalo ako mienia vyuzivat od GVD 2009/2010 tu 160km rychlost, to bude platit len pre ICecka, ci aj rychliky s 350tkami? Alebo sa chysta nakup novych rusnov? (alebo nejaka prestavba 363 na vyssiu rychlost?) A tiez by som rad vedel, ked sa raz v roku pana dobuduje severny koridor ZA-KE a pravdepodobne preelektrifikuje na 25kV50Hz co s jednosmernymi rusnami...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2007 23:34

mino napísal:no to je teda fakt sila s tymi casmi BA-KE, jedno sa zlepsi, druhe zhorsi a sme na tom rovnako...


Ale to je akože normálne. Keby malo Slovensko dosť peňazí, tak nájde 2 mld. EUR, rozryje celý koridor naraz a po 5 rokoch by boli prvé výsledky, do 10 rokov kompletný nový koridor aj s modernými vlakmi. Ale počas toho by boli nehorázne meškania ... preto sa to asi robí na etapy a preto, že nie je dosť financií. Aj keď 66 mld. SKK na 10 rokov by aj byť mohlo ... ale to isté sú diaľnice. Kým sa jeden úsek dostavia, druhý sa rozostavia a zas si to odnesie daná paralelná cesta, lebo je na nej denne o množstvo strojov viac a doprava kolabuje. A vždy kolabuje tam, kde diaľnica sa stavia. Určite oveľa viac kolabuje pri PB a ZA a Svite, než pri Branisku ... aj keď to bol slabý príklad, ale je to tak.

Stavebné práce niečo zlepšia, ale vždy aj niečo iné zhoršia. To isté je výstavba kanalizácie. Je to fajn vec, ale všetko ostatné sa zhorší (kvalita ovzdušia počas výstavby, stav cesty, stav čistoty, ...)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2007 23:39

Ono kebyze ficiak nepribrzdil prisun penazi z eurofondov, tempo mohlo byt rychlejsie a uz teraz sa mohla robit trat aspon cez Trencin. Povodny termin ukoncenia V.koridoru BA-Cierna nad Tisou bol urceny na 2020, po Zilinu do 2012, ta Zilina je vsak asi uz nerealna. :roll:
160-kou pojdu samozrejme iba 350-ky, aj ked teoreticky by sa dali na tu rychlost prebudovat aj 163-ky, ktorych je o nieco viac. Aj samotne 350-ky pokryju väcsinu rychlikov jazdiacich na tejto trase.
Co sa tyka prebudovania sev. trasy - nie je este iste, ci sa bude robit elektrifikacia na 25 kHz, kedze bolo by s tym hodne vela problemov, kedze vsetky ostatne el. trate na severe su stale na 3 kHz...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 10. Dec 2007 02:07

Teraz to uz pojde postupne rychlejsie. Budete sa totiz cudovat, ale za nami (skoro) je jedna z najtazsich casti koridoru ... Najtazsich ?!? Ano najtazsich. Najtazsich prevadzkovo ... vedie totiz takmer presne v trase povodnej trate. Ked sa budu stavat prelozky, budu si stavbari veselo hust na svojom piesocku a nadrazaci na svojom ... a meskat sa bude akurat ten tyzden co sa bude prelozka pripajat ... a tych preloziek bude cim dalej, tym viac a viac ...

A urcite to pojde aj rychlejsie, predsalen inak sa stava nad/podjazd, ked pod/nad rozostavanym krizenim jazdia vlaky a inak, ked tam nic nie je ...

Tempo: Uz rozsah, ktory sa robil teraz bol privelky. Ak by sme takto isli dalej, budeme mat za 10 rokov koridor do Kosic, ale vozit po nom budeme vzduch, lebo vsetci sa zatial na zeleznicu vykaslu ... biznysmeni zo zeleznic maju sice o svojej praci vselijake predstavy, no uz pochopili, ze takto sa biznys nerobi ...

Jazdne doby: Ono za socializmu a potom tak do 95. roku boli trosku ine metodiky, existovali rozkaz o mimoriadnom prekroceni tratovej rychlosti (podpisoval ho dispecer a tratmajster), existovali rozne vynimky, normativy a veci z dnesneho hladiska nepripustne, ktore lokalne umoznovali naozaj kadeco (napriklad aj onu 160 /a prosimpekne aj s ludmi!/ ...) ... v poslednom federalnom roku (co bol asi "najrychlejsi" grafikon vsetkych cias) jazdil Ostravan v zlozeni 350 (hoc sa slo len pod 3kV) + 11x CSD/UIC-X (Amee, Bmee, WRRm) z Prahy do Ostravy za rovnaku dobu ako este zaciatkom minuleho GVD jazdilo pendolino po koridore (teraz uz je to 10 min. menej), pricom zastavky mal rovnake ...

mino: rychlost sa vyuzije ... rusnov na 160 ma ZSSK 18 v podobe radu 350 (behom buduceho alebo obdalsieho roka zrejme pribudne 19-ty, v podobe novymi vnutornostami osadenej vyhorenej 362.006), rusnov na 140 ma 15 dvojsystemovych (362) a este 9 jednosystemovych (162), vsetko ostatne elektricke v osobnej doprave (363,163,240) vie 120 a to nam nateraz bude stacit ... Voznov na 160 je dost (a budu dalsie, dokonca aj brzdne percenta uz budu mat dobre ...), a aj tie najstarsie Becka maju max. rychlost 140, takze vagony sa tiez nemusia az tak riesit ...

No a vyhodou toho nasho postsocialistickeho vozoveho parku je jeho az extremna unifikacia ... Ako som napisal, ZSSK ma 15 dvojsystemovych rusnov na 140 km/h a 9 jednosystemovych ... behom mesiaca moze mat 24 dvojsystemovych a 0 jednosystemovych len tym, ze sa vymenia prislusne casti podvozkov medzi prislusnymi rusnami (ved ostatne takto vzniklo aj 14 z tych 15 co uz je, uz som tu o tom niekde pisal) ... druhym aspektom je, ze ten jednosystemovy je (trocha zjednodusene) ten dvojsystemovy ale bez trafa a usmernovacov, takze jeho rekonstrukcia na striedavy/dvojsystemovy je otazkov zakupenia tychto dvoch klucovych komponent a dalsich uz drobnejsich uprav ...

http://dialnice.info/viewtopic.php?p=53684#53684 tu som o tom uz cosi pisal ...

To je aj jedna z ciest co s jednosmernymi rusnami po reelektrifikacii a tyka sa najma rady 162 a 163 a aj rady 131, i ked tam by to bol zasah vacsieho rozsahu ... potom uz ostanu len starucke rusne radu 183, ktore mozu a zjavne budu nasledovat svojich este starsich kolegov radov 182, 140 a 121 = budu posledny krat opravene a predane niektoremu z polskych alebo ceskych sukromnych dopravcov (a za utrzeny peniaz sa moze kupit par rusnov novych)

Reelektrifikacia: Ja som to pocul v zmysle "niekto rozhodol", takze sa to robit urcite BUDE. Co tym dosiahnu/chcu dosiahnut je vec druha, bolo je a bude na toto tema este vela diskusii ... a nie su to kHz, ale kV ;) Vlak iduci na radiove vlny som este nevidel ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pohodak » 10. Dec 2007 10:42

podjazd v senkviciach uz vyzera byt velmi blizko k dokonceniu (naozaj si tam _dost_ svihli), co je horsie podjazd v PK je zase zavrety... :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 10. Dec 2007 14:48

jano.z napísal:Reelektrifikacia: Ja som to pocul v zmysle "niekto rozhodol", takze sa to robit urcite BUDE. Co tym dosiahnu/chcu dosiahnut je vec druha, bolo je a bude na toto tema este vela diskusii ... a nie su to kHz, ale kV ;) Vlak iduci na radiove vlny som este nevidel ...

:lol: fyzika nikdy nebola moja silna stranka, potom sa stanu aj taketo "preklepy" :lol:

Mno, som velmi zvedavy na prevadzku pocas rekonstrukcie koridoru a zmeny napäti :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod magnus » 10. Dec 2007 22:30

Hm, za dva roky, kym budu v grafikone rata so 160 km/h, bude ta trat taka rozbita, ze tam bude zasa len 120. ZSR totiz najviac kriva na nedostatocnu udrzbu a na to, ze pusta na svoje kolajnice stare herky.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod jano.z » 11. Dec 2007 02:39

magnus: stavebne je trat stavana na 200km/h, takze pri 160km/h vydrzi mozno aj 10 rokov "bezudrzbovej" prevadzky ... a podla mna, minimalne o hlavne trate sa ZSR aspon ako tak staraju (a urcite lepsie ako napr. CD/SZDC - a ani tu sme zatial nikde na 160 pomalu jazdu nedavali), dokonca viem ze aj na trati do Ciernej nad Tisou uz sanovali POTR ... na lokalkach je to uz horsie ...

Andrej: Prevadzka pocas reelektrifikacie bude, ak sa presne naplanuje (v horizonte rokov!) a spravne dohodne s dopravcami v zasade jednoducha ... treba povedat, kedy sa zacne, aby zacali postupne dopravci presuvat viacsystemove rusne / rusne na "novu sustavu", resp. zacali zadovazovat nove, ci uz rekonstrukciami alebo nakupom ... potom uz staci presne stanovit plan prepinania jednotlivych usekov a dopravcovia si uz preprahy / viacsystemove rusne / priprahy dieselovymi rusnami presne zaclenia do grafikonov ... tak aby sa vzdy pocitalo s najhorsim a nevznikali zbytocne mimoriadnosti ... organizacia bude potom podobna vacsim napatovym vylukam, a tie su uz zvladnute ...

pohodak: Nuz v PK bude asi reklamacia kvality diela ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 11. Dec 2007 08:20

Jano.z - viem kde na CD davali pomalu jazdu aj preco - to je len varovny prst pre ZSR aby sa ako investori spravali zodpovedne.
Trat je stavebne na 160 km/k pre konvencne supravy, na 200 km/h len pre supravy s vykyvnymi skrinami. Ja som skor myslel na to, ze vozovy park hlavne v nakladnej doprave nezodpoveda sucasnym poziadavkam a odrazi sa to nutne aj na opotrebovanosti zvrsku. Uz teraz je usek Trnava Cifer poriadne roztraseny, a to ho robili prednedavnom.
Ale kiez by si mal pravdu, ze to vydrzi rokov. Ja osobne si to nemyslim - po osobnych skusenostiach so ZSR.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod pablito » 11. Dec 2007 10:35

jano.z napísal:magnus: stavebne je trat stavana na 200km/h, takze pri 160km/h vydrzi mozno aj 10 rokov "bezudrzbovej" prevadzky ... a podla mna, minimalne o hlavne trate sa ZSR aspon ako tak staraju (a urcite lepsie ako napr. CD/SZDC - a ani tu sme zatial nikde na 160 pomalu jazdu nedavali), dokonca viem ze aj na trati do Ciernej nad Tisou uz sanovali POTR ... na lokalkach je to uz horsie ...

Andrej: Prevadzka pocas reelektrifikacie bude, ak sa presne naplanuje (v horizonte rokov!) a spravne dohodne s dopravcami v zasade jednoducha ... treba povedat, kedy sa zacne, aby zacali postupne dopravci presuvat viacsystemove rusne / rusne na "novu sustavu", resp. zacali zadovazovat nove, ci uz rekonstrukciami alebo nakupom ... potom uz staci presne stanovit plan prepinania jednotlivych usekov a dopravcovia si uz preprahy / viacsystemove rusne / priprahy dieselovymi rusnami presne zaclenia do grafikonov ... tak aby sa vzdy pocitalo s najhorsim a nevznikali zbytocne mimoriadnosti ... organizacia bude potom podobna vacsim napatovym vylukam, a tie su uz zvladnute ...

pohodak: Nuz v PK bude asi reklamacia kvality diela ...


to:jano.z Teda vsade pisali ze ta trat bude na 160 nie na 200km/h. Teda ak tomu dobre chapem ak by sme mali trebars Pendolino mohlo by ist v pohode 200km/h? Pripade by sa dalo dohodnut s CD, ze oni urobia jeden dva spoje ked bude cela trat hotova...
Predpokladam ze nase zeleznice ani neuvazuju s nakupom rusnov a voznov schopnych ist 200km/h. S tvojich predchadzajucich prispevkov som pochopil ze terajsie su max na 160km/h je tak?
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod aquila » 11. Dec 2007 10:40

roztrasene je to skor kvoli tomu, v com sa vezies ;)

to mam zase odskusane ja ... slovenske vagony drnacaju dost masivne aj na rakuskej zeleznici, a to pritom aj rakusky motorak sa na tej istej trati v podstate netrepe .. nehovoriac ked ide normalna suprava ;) ci skor :roll:

inak nakladna doprava je na tom docela OK, taky taurus v principe viac namaha zeleznicny zvrsok ako dajme tom 363 alebo 131 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 12. Dec 2007 03:34

stavebne = zeleznicny zvrsok a spodok vratane vsetkych umelych stavieb je stavany na rychlost 200km/h s klasickou supravou. Rychlost 160 je dana smerovymi pomermi trate (polomery oblukov, naklon oblukov).

magnus: Komfort jazdy zavisi mozno zo 40% na trati a 60% na podvozku vlaku. Ak ides po rozbitej trati s perfektnym podvozkom, vysledok je o poznanie lepsi ako ked ides s rozbitym podvozkom na perfektnej trati. A zrovna nase IC vozne po podvozkovej stranke moc nevynikaju ... aj mohutne repasovany podvozok Gorlitz V bude stale len podvozkom Gorlitz V s pseudorozsochovym vedenim kolies, ktore sa rychlo vysucha a vysledkom je trasenie a klepanie pri vyssich rychlostiach ... az sa tade povezies v Bmpeer na podvozkoch GP300, bude to urcite o niecom inom ...

aquila: Ten taurus si za to namahanie v SR aj vysluzil tretiu skupinu prechodnosti, co ho cini mimo koridor prakticky nepouzitelnym v osobnej doprave ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 12. Dec 2007 07:43

jano.z No tak to sa tesim na ten den :-)
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.