Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 24. Jún 2005 10:00

wazari napísal:Myslel som to v zmysle, ze sa robi usek BA - Senkvice, Senkvice - Trnava, Trnava - Piestany a ide sa este Piestany - NM/Vahom. 4 useky za sebou, na kazdom meska vlak. Mal by sa robit aspon kazdy druhy.


Aha, tak to máš pravdu, že to nebolo ideálne riešenie, ale to zase práve súvisí s D1, pretože je nereálne modernizovať koridor od PB po ZA a teraz ho začínať na úseku ZA-RK, pretože by tam kolabovala doprava už úplne.

Ale samozrejme je kde modernizovať, tých 500 km je dosť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 24. Jún 2005 10:09

Tu je odkaz na jeden nový tunel pri Novom Meste nad Váhom

http://www.sudop.cz/cs/revue/2004/02/08.pdf
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 24. Jún 2005 14:18

johhan napísal:Tu je odkaz na jeden nový tunel pri Novom Meste nad Váhom

http://www.sudop.cz/cs/revue/2004/02/08.pdf


Budú na trase BA-ZA aj iné železničné tunely, prípadne iné náročné objekty? Napr. okolo vodného diela Nosice a PB?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jonathan » 24. Jún 2005 14:48

Andrej napísal:
johhan napísal:Tu je odkaz na jeden nový tunel pri Novom Meste nad Váhom

http://www.sudop.cz/cs/revue/2004/02/08.pdf


Budú na trase BA-ZA aj iné železničné tunely, prípadne iné náročné objekty? Napr. okolo vodného diela Nosice a PB?


z uvedenej adresy je mozne stiahnut spravu o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie. Uvazuje sa s narovnanim trate do priblizne povodnej trasy (pred vystavbou VD), cize most cez Vah a kanal pod VD potom tunel pri nosiciach a opat most (skor estakada) ponad VD a este jeden tunel pri Milochove. Sprava je z roku 2003 takze do akeho stadia sa to dostalo neviem.

http://www.sazp.sk/eia/doprava03/Zilina.doc
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Majkl » 24. Jún 2005 16:54

Caesar napísal:
wazari napísal:Kedysi, ked sa to dost v tlaci tocilo okolo modernizacie teleznice cez Trencin, tak tam bola daka informacia, ze pri Trencine je este vynechany koridor na severojuznu zeleznicnu rychlodrahu nad 200 km/hod. Ale ci je to pravda...


Tak tam to bolo sporné ... zbúranie novej plavárne za 40 mil. SKK ... :roll:


Veľa otázok, ale aj odpovedí týkajúcich sa modernizácie železničnej trate cez Trenčín a tiež zopár futuristických vizualizácií najdete na stránke

http://www.zeleznicatrencin.sk/

Uvádzam otázku a aj odpoved, ktorá je tiež na tejto stránke.
:wink:
Prečo vlastne nemôže ísť trať železnice popri diaľnici?

Toto územie je v územnom pláne VÚC i mesta vyčlenené pre vysokorýchlostnú trať (skratka VRT), ktorá je v celej trase (od Bratislavy a celým Považím) navrhnutá v súbehu s diaľnicou a ktorá je reálna najskôr v časovom horizonte 50 rokov.
Koncepcia vysokorýchlostných tratí v Európe nepripúšťa tzv. zmiešanú dopravu, to značí, že po takejto trati môžu premávať len špeciálne súpravy superexpresných osobných vlakov konštruovaných na rýchlosť viac ako 200 km/hod., viď TGV vo Francúzsku, alebo Frankfurt-Kolín v Nemecku a pod.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Caesar » 27. Jún 2005 19:31

Už neviem kto sa tu pýtal, že aký je rozdiel pri úpravách koridoru medzi 160 km/h a 200 km/h.

Tak okrem toho, že je tu potreba mať lepšie lokomotívy a vagóny, tak je tu samozrejme aj vyššia cena, keďže sa používajú iné technologické postupy, cena je vyššia od 65% nahore. V niektorých prípadoch až o 110%.

A tak treba uvážiť, či nám stačí rýchlosť 160 km/h alebo či potrebujeme tak nutne rýchlosť nad 200 km/h. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod random » 27. Jún 2005 20:25

heh ... hlavne v tuneloch je to markantny rozdiel:) ... ale ja som ticho ;)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Caesar » 29. Jún 2005 10:59

random napísal:heh ... hlavne v tuneloch je to markantny rozdiel:) ... ale ja som ticho ;)


Žiaľ, aj takéto problémy sa tu vyskytujú a v prípade diaľnic tie sumy idú do miliárd SKK, respektíve miliardy SKK sú vyčlenené na výstavbu diaľnic, ale financujú sa z toho aj iné aktivity:

1. "tunely", krádeže, podvody, ... súčasná kauza tunela Branisko
2. vyvolané investície, ... preložky ciest, futbalový štadión, byty, okná
3. zbytočné štúdie pri už rozhodnutých variantoch

Problémov je veľa a diaľnic málo. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 20:37

Modernizácia spôsobuje meškania, ale výsledok bude stáť za to.

Inak, to Slovensko má smolu, na severe musia byť tunely a na juhu zase estakády kvôli premáčanosti pôdy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 04. Júl 2005 15:58

Alexander Velky napísal:Inak, to Slovensko má smolu, na severe musia byť tunely a na juhu zase estakády kvôli premáčanosti pôdy. :lol:


Dnes sa dá postaviť všetko a kdekoľvek. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Hosť » 06. Júl 2005 22:19

Podla mna je modernizacia zeleznicnych trati na 160 km dost pomylena. Ja tu uz 15 rokov sledujem ako zeleznice vyrabaju stratu, ktoru musi v konecnom dosledku kryt stat z rozpoctu. Podla vsetkych sprav je tomu tak preto, ze stratova je cast osobnej dopravy. Preprava tovaru je na tom ekonomicky celkom dobre, bez osobnej dopravy by vykazovala mierny zisk. Preto je aj o tuto cast zaujem privatizovat ju. Tento rok si stat od zeleznic objednava vykony vo verejnom zaujme v sume asi 3.5 miliardy SK co je asi 90 percent vsetkej dotacie na verejnu dopravu. MHD v Bratislave a autobusy maju smolu, maju viac setrit, z rozpoctu nedostanu skoro ziadne zdroje. A teraz pride niekdo z EU s genialnou myslienkov ako vrazit do stratovej casti zeleznice 40 miliard korun. Ta rychlost 160 km je preboha na aku cast dopravy potrebna. Na osobnu, ci nakladnu? Podla mna pri tovaroch je otazka ci 100 Km/hod alebo 160 Km/hod uplne irelevantna. Aspon jeden rozumny argument, aky efekt tato modernizacia prinesie nasmu hospodarstvu by som rad poznal.
Hosť
 

Odoslaťod mmaros » 06. Júl 2005 22:22

Ten anonymny som ja. Som sa nejak zabudol prihlasit.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod random » 07. Júl 2005 13:38

rozostupy medzi vlakmi (a je jedno ci osobny alebo nakladny) musia byt minimalne 3min ... takze pri rychlosti 100km/h (za 3min prejde vlak 5km) ti prejdu jednym 5km nanajvys 20 vlakov ... ale pri 160km ich tamadial prejde asi o 1/2 viac teda asi 33 ... teda cas ktory bude potrebny na prepravu tovaru alebo ludi sa skrati a zvysi sa priepustnost trate .. co v konecnom dosledku znamena vacsi zik a mensie naklady ... pretoze trat sa skrati vyrovnanim oblukov trate... odporucam si zahrat Open TransportTycon ... super hra :) aj pre dospelich
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod mmaros » 07. Júl 2005 14:25

Aha, a to ma byt ten prinos. A teraz je kapacita trate vyuzita na kolko percent? Myslim, ze to nie je ziaden prinos, to by som riesil vtedy, ked sucasna prestane vyhovovat. V dobach nedavnych bolo o x percent viac tovaru prepravovaneho po zeleznici a kapacita stacila.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Caesar » 07. Júl 2005 16:22

Železničná doprava je všade vo svete dotovaná, na toto by som rád upozornil, pretože ako jediná doprava na svete je vysoko efektívna a má minimálne negatívne dopady na ŽP. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod random » 07. Júl 2005 19:38

v dobach davnych kapacita zeleznic vobec nevyhovala a to hlavne koridor V ... preto sa aj uvazovalo nad dostavanim druhej kolaje a celkovej elektrifikacii juznej prepravnej trasy ... no az na 95km dvojkolajky sa v dobach minulich na juhu nic nespravilo :( ... takze za to ze juh vyzera ako vyzera tak mozu prave tie doby minule ... a severna trasa prastila vo svikoch lebo sa prepravovallo uhlie, ruda a ine komodityna zapad a zo zapadu sa tiez daco prepravovalo ale bolo toho menej ... teraz je stav taky ze po zeleznici sa prepravuje hlavne uz iny tovar ako v dobach minulich ... nieje to ziadna slava ale je to aj hlavne koli tomu ze okolite staty modernyzovali trate uz pred rokmi a mi sme zaspali dobu (sorry tunelovali dobu) ... nepaci sa mi ze niekto sprepracenim osiera niekoho za to ze robi dobru vec (to ci je to koser alebo nie nech rozhodnu prislusne organy ... a kazdy ma pravo a ba povinnost sa obratit na ne ak zisti a ma dokazi ze sa nejedna v sulade so zakonom ... a ked nema nic iba "hore bez" tak nech radsej 10x porozmysla co chce povedat) ... este dodam ze keby to ostalo v takom stave ako ostalo tak sa mozeme radit pomali ku statom ktore si zeleznicu vobec nevazia (india, africke staty...) ... zacali by sa mnozit nehody a v konecnom dosledku by ta prestavba bola relevantna
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 18:38

Anonymous napísal:Podla mna je modernizacia zeleznicnych trati na 160 km dost pomylena. Ja tu uz 15 rokov sledujem ako zeleznice vyrabaju stratu, ktoru musi v konecnom dosledku kryt stat z rozpoctu. Podla vsetkych sprav je tomu tak preto, ze stratova je cast osobnej dopravy. Preprava tovaru je na tom ekonomicky celkom dobre, bez osobnej dopravy by vykazovala mierny zisk. Preto je aj o tuto cast zaujem privatizovat ju. Tento rok si stat od zeleznic objednava vykony vo verejnom zaujme v sume asi 3.5 miliardy SK co je asi 90 percent vsetkej dotacie na verejnu dopravu. MHD v Bratislave a autobusy maju smolu, maju viac setrit, z rozpoctu nedostanu skoro ziadne zdroje. A teraz pride niekdo z EU s genialnou myslienkov ako vrazit do stratovej casti zeleznice 40 miliard korun. Ta rychlost 160 km je preboha na aku cast dopravy potrebna. Na osobnu, ci nakladnu? Podla mna pri tovaroch je otazka ci 100 Km/hod alebo 160 Km/hod uplne irelevantna. Aspon jeden rozumny argument, aky efekt tato modernizacia prinesie nasmu hospodarstvu by som rad poznal.


Toto je absolútne scestné takto rozmýšľať. To by sme tu ešte stáli mali paru na tých železniciach a cesty-panely ako za Hitlera a autá by boli len pre vrchných 10 000, ... to, čo ty kritizuješ, to je pokrok a veda a výskum. Na Slovensku sa do vedy moc neinvestuje, ale vo svete (zaplať pán boh) ano a tak sme ušetrili aspoň v tejto oblasti, ale musíme sa prispôsobovať svetu okolo nás, pretože by sme boli ako 1/3 tohto sveta, kde príjmy sú 1 USD / 1 deň, ...

Železničná doprava produkuje stratu na celom svete. Vo Veľkej Británii 2x sprivatizovali a následne odkúpili osobnú dopravu. Všade vo svete sa tento spôsob ale dotuje, pretože je rýchly a ekologický, takmer bez nehôd.

Ty narážaš na to, že MHD má málo peňazí na prevádzku, to ale nie je chybou železníc, pretože aj tie majú málo peňazí na rozvoj, podobne učitelia majú malé platy, nadávajú na MHD, ...

Je potrebné modernizovať železnicu, ťažko sa mi to vysvetľuje človeku, ktorý to ani nechce pochopiť, pretože ho to netrápi. Máme iné myslenie a ja sa jednoducho s tvojím príspevkom absolútne nezhodujem, ale sme ľudia, máme iné názory, takže je to ok. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 09:19

No, vobec nechcem spochybnovat nutnost investovania do infrastruktury, ale Europa je podla mna jedine miesto na svete, ktore nechce stale vnimat realitu. A to je podla mna problem. Klasicka zeleznica ma obrovske mnozstvo nevyhod. Najlepsie to asi pochopis, ked sa budes rozhodovat, ci pojdes do Kosic vlakom alebo vlastnym autom. A preco nove fabriky vyuzivaju na svoju prepravu automobilovu dopravu a ked su komponenty nie moc velke letecku. A mozno kanal pod La Mancheje dalsi dokaz, aku dopravu budu luda vyuzivat, ked sa mozu slobodne rozhodnut (ist vlakom alebo trajektom). (ekonomicke vysledky spolocnosti Eurotunel su smutnym prikladom). Europa ma problem v tom, ze silou mocou si vytycila niektore oblasti a tie uplne bez ekonomickej logiky podporuje. Preto samozrejme straca s krajinami kde sa vnima aj ekonomicky prinos jednotlivych projektov konkurencieschopnost. Argument typu, ze vsade sa podporuje neberiem. Tak isto sa vsade podporuje enormnymi dotaciami polnohospodarstvo a nemyslim si preto, ze to tak ma byt.

Ja sa obavam len jedneho, aby sa tak trochu neopakovalo to, co som tu uz raz zazil. Kam moze viest ekonomika statu, ked sa zacnu vrazat peniaze do oblasti, ktore peniaze naspat neprinesu. Dost zle to dopadlo, ked stat za komunizmu vrazal do oblasti, ktore peniaze len pohltili... Socialna oblast ... Precitli sme do krutej reality. To je trochu s nadsadzkou, ale je to tak, ze ekologiu podporujeme len my, Azia, USA na to kaslu a noznice medzi nami sa roztvaraju.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod wazari » 14. Júl 2005 09:27

mmaros napísal:Klasicka zeleznica ma obrovske mnozstvo nevyhod.

Precitli sme do krutej reality. To je trochu s nadsadzkou, ale je to tak, ze ekologiu podporujeme len my, Azia, USA na to kaslu a noznice medzi nami sa roztvaraju.


Niekde som cital, ze nakladna zeleznicna doprava v USA vcelku prekvita. Ale nemaju elektricku trakciu.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod wazari » 14. Júl 2005 09:32

Alexander Velky napísal:Železničná doprava produkuje stratu na celom svete. Vo Veľkej Británii 2x sprivatizovali a následne odkúpili osobnú dopravu. Všade vo svete sa tento spôsob ale dotuje, pretože je rýchly a ekologický, takmer bez nehôd.


Hlavne v rokoch 1999-2001 tam mali problemy so zeleznicnou infrastrukturou, naprv ju myslim dali do spravy sukromnej spolocnosti a neskor myslim za nu zaplatili dlhy. Par povodni a daka nehoda k tomu a sa im to tam trosku rozsypalo.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 09:34

V Europe ide podiel zeleznicnej dopravy na celkovej kazdorocne dole.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod johhan » 14. Júl 2005 10:26

mmaros napísal:V Europe ide podiel zeleznicnej dopravy na celkovej kazdorocne dole.


Samozrejme lebo sa investovalo hlavne do cestnej infraštruktúry. Predstav si keby slovensko investovalo do železničnej infraštruktúry porovnateľne ako do diaľničnej .. teda cca 200 mld SKK. A cenu určila tiež 6 SK/km
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 10:41

mmaros napísal:V Europe ide podiel zeleznicnej dopravy na celkovej kazdorocne dole.


Tak toto nie je pravda.

Francúzsko, Švajčiarsko, to sú 2 štáty, ktoré prudko stúpajú. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 11:43

mmaros napísal:No, vobec nechcem spochybnovat nutnost investovania do infrastruktury, ... To je trochu s nadsadzkou, ale je to tak, ze ekologiu podporujeme len my, Azia, USA na to kaslu a noznice medzi nami sa roztvaraju.


mmaros,

nechceš, a predsa spochybňuješ, takže aspoň takto slovne nezavádzaj.

Ohľadom ŽP, ... Japonsko, Kanada, EÚ, podporuje ochranu ŽP, pretože vedia, o čom to je. Ázia? By si sa čudoval, ale je veľa štátov, ktoré podporujú ochranu ŽP. Japonsko v príklade veľrýb nie, ale inak vo všetkom.

Zostáva USA. Reálna ekonomika sveta, 25%-ná, ktorá je proti ochrane ŽP.

Chceš žiť ako v Číne či Indii? :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 11:47

mmaros napísal:V Europe ide podiel zeleznicnej dopravy na celkovej kazdorocne dole.


A na toto si ako prišiel?

Dokonca aj v rámci investícii je to takmer posledná oblasť, ale v rámci dopravy je významnejšia než kamiónová. Kamiónová doprava na svete prepraví celkovo cca. 8%, železnice takmer 14%. Lode sú tie, ktoré prepravia najviac, tankery a spol., tie sa potom delia na ropo/vodo/plyno vody a tvoria viac ako 60% celosvetového prepraveného nákladu. Osôb nie, ale nákladu áno. A vrámci nákladu je železničná doprava v zisku, takže po modernizácii je ešte viac v zisku, pretože prepraví viac tovaru za ten istý čas. Prečo PSA PC, či KIA investuje pri železnici? Vieš koľko dopravy na Slovensku v rámci železníc ťahá VW BA?

Tu nie je problém investovať. Nemecko, Francúzsko, Veľká Británia, Španielsko, Chorvátsko, Rakúsko, Švajčiarsko, ... investujú do modernizácie železníc, pretože chcú menej investovať do ciest, pretože železnice sú spoľahlivejšie a chránia ŽP.

A sú štáty ako Holandsko, ktoré investuje ročne do ochrany ŽP takmer 10% svojich príjmov.

Ten, kto chce žiť dlhšie a kvalitnejšie, musí chrániť ŽP. EÚ, Kanada, Japonsko sú toho dôkazom. USA čiastočne, ale ich ťahá výskum v zdravotníctve, nie ochrana ŽP. A v tom je rozdiel. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 49 hostí.