Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 11. Okt 2007 13:46

aquila napísal:2 andrej: ano, modernizacia (zatial) extra vela neprinesie..

362/362 a 262/3 skor lahko zo 120 na 140kmh (viem ze jeden z nich je :) ale nikdy neviem, ktory je rychlejsi, ci s dvojkou alebo trojkou na konci :) )

Neviem, ci vsetky 362 nie su len prebudovane 363 na rychlost 140. Na 160 sa nerobili kvoli tomu, kedze sa vedelo, ze by to u nas bolo zbytocne :)
aquila napísal:a ked sa nemylim zatial jediny usek kde mozu ist rychlejsie je na koridore BA - kuty, kde mozu ist 140kmh na useku asi 15 km ? ale to by vedel niekto kompetentnejsi skorej ..

Iba 15 km? Myslel som, ze cely usek DNV-Kuty
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 11. Okt 2007 15:53

Ad trať:
Hups. Prenosom návestí som nemyslel zobranie návestidla a odnesenie 400m ďalej, ale to, že nad 120km/h sa na slovenskom koridore už vôbec ale vôbec nebude jazdiť podľa návestidiel. Jazdiť sa bude podľa toho čo bude vidieť rušňovodič na návestnom opakovači. "Klasické" návestidlá pre vlaky bez ETCS sú umiestnené na zábrzdné vzdialenosti do 120km/h, keďže viac ísť aj tak nemôžu.

Na úplnom konci tvorby ETCS na Slovensku budú virtuálne návestidlá a pohyblivý priestorový oddiel, tzv. virtuálny autoblok, kedy systém rozozná dva za sebou idúce vlaky s ETCS a dovolí im sa priblížiť až na minimálnu bezpečnú vzdialenosť bez ohľadu na to, ako sú rozmiestnené návestidlá. Takže sa bude jazdiť rovnakým spôsobom akým jazdia napr. TGV ...

A napokon, onen "prínos" pre cestujúcich potom bude závisieť od pracovníkov SZP ŽSR a DO ZSSK, ktorí budú musieť na základe nového stavu na trati napočítať nové jazdné doby. A tam vstupujú do hry aj iné faktory ako maximálna rýchlosť. Kedysi som tu písal o krátení meškania a tam som čo to pospomínal.

Ad vozidlá:
x62 sú rýchlejšie, x63 sú pomalšie. ŠKODA Plzeň tvrdí, že z mechanickej časti 363 sa dá bezpečne vymačkať 160km/h. Boli by tam už ale potrebné nejaké väčšie zásahy do elektriky, nehovoriac o tom, že inštalovaný výkon 3,6MW je na 160km/h už tak nejak nepostačujúci a rušeň bude vlak na túto rýchlosť rozbiehať dosť dlho, hoc vyspelá regulačná elektronika jej umožňuje inak neskutočný odpich. Do rýchlosti 100km/h má s 10 vozňovým vlakom dokonca väčšie zrýchlenie ako rad 1116 OBB (taurus).

K ich histórii: Tesne pred prevratom a krátko po prevrate začala optimalizácia tratí na 140km/h. Na 140 boli krátko po prevrate vyrobené rušne radu 162 (posledné elektrické rušne, ktoré sa u nás kúpili). Takisto bol vyrobený overovací kus 362.001, avšak séria rušňov 362 sa nikdy neobjednala. Takže 362.001 je jediná 362, ktorá bola vyrobená pre rýchlosť 140km/h. Ostatné slovenské 362 vznikli, že v jednu dobu bola v depe Bratislava východ pristavená na opravu jedna mašina z poslednej vyrobenej série radu 363. V tej istej dobe bola na opravu pristavená jedna 162 v depe Žilina. Pri oprave spod mašín vymontovali podvozky a z nich nápravy s trakčnými motormi a prevodovkami, naložili na vagón a poslali do toho druhého depa. Toto bolo možné, keďže tieto rušne sú značne unifikované (163, resp. 162 vznikla vypustením striedavej časti 363). Potom nápravy namontovali do podvozkov druhej mašiny, dali to dohromady, upravili elektroniku a 362 bola hotová. Na opačnej strane bola 162 degradovaná na 163.1...

Na ČD sa vymieňali nie len nápravy, ale celé podvozky, čo bolo spôsobené tým, že sa mašiny opravovali centrálne na jednom mieste (DPOV Přerov).

Vozne: Vlak musí mať splnené brzdiace percentá. Tie sa zratúvajú z výkonu EDB na mašine, brzdných percent mašiny a vozňov. Na všetko existujú vzorce a tabuľky. Tieto brzdiace percentá nemusia plne korešpondovať s rýchlosťou na ktoré je vozeň (rušeň) stavaný. Napríklad naše súčasné IC vozne môžu ísť 160, ale akonáhle je súprava radená len z nich, ťahá to napr. rada 350 a je ich tam viac ako myslím 5, tak už brzdiace percentá nestačia na to aby mohol ísť vlak 160 ale je mu obmedzená rýchlosť na 150km/h. Nad 11 vozňov je to už len 140. Klasické staré Béčka môžu ísť 140, ale akonáhle ich je 7 už len 130 a ak ich je 10 a viac, len 120...

Ad koľko km je vlastne úsek na 140 z BA do Kútov: Na vaše otázky rada zodpovedá tabuľka technických pomerov trate BA-Kúty, ktorú nájdete na http://www.zsr.sk/docs//Marketing/TTP/TTP126A3z.pdf . Pozerajte na stĺpec 4. Je vidieť, že to je rozhodne viac ako 15km, ale určite nie celá trať ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pohodak » 30. Okt 2007 09:15

cely cas som rozmyslal kedy chcu dokoncit rekonstrukciu chybajucich 50m trate pred svatym jurom v smere od BA...

a oni samozrejme zacali teraz, par tyzdnov pred terminom "ukoncenia", brilantne, urcite sa to nedalo spravit na prvy pokus :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2007 09:37

Nie, nedalo. Vsimni si, ktore useky sa teraz robia. Zhlavie vo sv. Juri, v Senkviciach a pred Bahonom. Vsetko zhlavia, ktore umoznovali prejst z 1 kolaje na druhu. Takze boli potrebne pocas celej modernizacie ;).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 30. Okt 2007 09:45

ja teda do zeleznic vobec nevidim, ale preco sa potom 98% casu jazdilo po 1 kolaji?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2007 09:51

inak by ma zaujimalo ci budu musiet strhnut ten most v pezinku cez tehelnu.. lebo ten podjazd je uz rok hotovy a stale neodovzdany, padali im tam steny, zabradlia, je to podmocene, do mostu zateku.. aj nova zamkova dlazba sa prepada .. "kvalitna" praca ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2007 09:53

Kde sa jazdilo po 1 kolaji? Napr. ked robili Sv. Jur, medzi Racou a Sv. Jurom sa vdaka tejto spojke mohlo chodit po oboch kolajach az po Sv. jur. Problem bol, ze dalej smerom na PK ziadna spojka nebola, tak sa jazdilo po 1 kolaji az po PK, az kym sa nevybudovala nova spojka na PK zhlavi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2007 09:55

aquila napísal:inak by ma zaujimalo ci budu musiet strhnut ten most v pezinku cez tehelnu.. lebo ten podjazd je uz rok hotovy a stale neodovzdany, padali im tam steny, zabradlia, je to podmocene, do mostu zateku.. aj nova zamkova dlazba sa prepada .. "kvalitna" praca ;)

Tu vobec nie je problem v stabilite mosta. To, ze to vyzera podmocene je tym, ze to zatial nie je v prevadzke, preto odtial nemaju dovod cerpat vodu ;). Neotvorili to preto, ze mesto ho nechcelo prevzat vraj z dovodu nebezpecnych vyjazdov z garazi. Hoci ono samo pripomienkovalo projekt. Takze robia sa dalsie upravy na prijazdovych trasach a najblizsi termin otvorenia je zaciatkom decembra :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2007 10:08

a povedali aj ktoreho roku ? :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2007 10:58

tak povodne to malo byt koncom 2005, ale zacalo sa neskor stavat, takze sa to posunulo na koniec 2006. Mali tam vsak nejake problemy, bolo z toho 5/2007 a najnovsi datum je 20.12.2007 :lol: :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2007 15:30

v decembri by mal byť odovzdaný prvý súvislý úsek (BA-PN) po prestavbe

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2112
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 05. Nov 2007 02:54

Výluky majú napísané zatiaľ do 14.12. (stanica PN) ... ale ešte mi tam pár vecí "ku šťastiu" chýba ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 15. Nov 2007 22:42

Jano, kdy bude zvyšena rychlost na tomto úseku na 160 km/h?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2007 22:57

Myslim, ze najskor koncom buduceho roka, kvoli ZabZar-u

Inac na trati uz dokoncuju posledne objekty, ten december je pre usek BA-TT realny :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 16. Nov 2007 09:09

samotna trat myslim bude ok, zopar stavieb okolo ale urcite nie :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2007 11:38

ktore konkretne stavby naokolo myslis? Konecnu upravu stanic?

Podstatne ale je, aby od toho terminu uz nemeskali vlaky. :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 16. Nov 2007 13:02

2 lenny: uz to pisal nie kde inde, ze nebude, lebo neni zabzar a nemaju vlaky ECTS .. v CR je cez AZD zabzar uplne inak rieseny, preto mozu jazdit na 160kmh ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 16. Nov 2007 13:33

Andrej: podjazdy (PK, Senkvice) a dokoncenie stanic :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2007 13:55

Aha, na podjazd v Senkviciach som zabudol :) . Ten v PK by uz ale mal byt otvoreny. A stanice - podla mna tiez budu cele hotove - vid. Sv. Jur, kde makaju aj teraz ked je sneh. V senkviciach snad nebude problem samotna stanica, iba predstanicny priestor (a mohli by tam kompletne opravit vsetky cesty + chodniky :))
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 19. Nov 2007 01:39

Prvy "realny" rok o ktorom som pocul, ze by mohol znamenat pritlcenie zltych trojuholnikovych ceduliek s cislom 16 a bielych obdlznikovych ceduliek s cislom 160 na nase kolaje bol 2010. Mozno sa im to podari urychlit, narodny modul STM pre ETCS je vraj uz vo vyvoji, obstaravanie na instalaciu GSM-R na spadnutie.

Urcitym obmedzenim bude ale sposob, akym sa nas slavny koridor zabezpecuje, a z ktoreho sa mi kedykolvek pocujem slovo koridor a SIEMENS zdvihaju kutiky:

Vdaka stale neprekonanym problemom SIMIS-W v Leopoldove a Pezinku bola totiz (na naklady ŠIŠMENS-u) do Rače a NMnV objednana (a je zrealizovana) ESA11 AŽD. ŠIŠMENS potom dostal druhu sancu vo Veľkých Kostoľanoch (ŠIŠMENSaci asi uz vedia, ze im tecie do topanok, bo oproti LP a PK to tam realizuju vo vpravde rekordnych terminoch). SIMIS sa takisto instaluje do vyhybni (Sv. Jur, Senkvice, Brestovany) a v Trnave je vsetko (na Brestovianskom zhlavi, pokial viem, stale MoZAS, na medzizhlavi SIMIS, na Ciferskom "docasna" AZD-ESA). Co je za zabzar v Piešťanoch a Cíferi srdecne netusim (je mozne ze v Piešťanoch sa buduje SIMIS a v Cíferi je MoZAS), no a Brunovce sa budu robit az na buduci rok.

Takze na nejake plnohodnotne vyuzitie si budeme musiet pockat az pani zo ŠIŠMENSu doriesia problemy v Leopoldove (ak ich doriesia) a nasledne az nainstaluju (a aktivuju) ZabZar v zostavajucich staniciach. Dovtedy nebude ani ETCS, ani DOZZ, ani 160 ...

Druhym kamenom urazu su MSTT skrinky - to je taka skrinocka v ktorej je nejake to elektro, pocitacik a ktora ovlada navestidlo a bude pri ETCS ovladat aj k nemu pripojenu balizu. Zopar tymto skrinkam sa uz pritrafilo, ze dostali nohy a odniesli sa do zberu (nova, vybavena, skrinka pritom stoji udajne vyse 300 tis. Sk), takze je tu mozny scenar, ze bude vznesena poziadavka na ich "vynechanie" (resp. zanesenie faktu do servisnej, ze za cmajznute MSTT skrinky sa ŠIŠMENSu platit nebude), co samozrejme ŠIŠMENSom bude odmietnute, vysledkom bude vypovedanie zmluvy, nasledne "vyberove konanie", pridelenie kontraktu zrejme AZD (ludia okolo p. Zeleneho s nou maju "bohate skusenosti", este z posobenia na CD), nasledovat bude realizacia ESA-33, vymena TZZ z AHr na AB, hoc na baze citacov naprav, realizacia ETCS s vyuzitim STM pre ČD, instalacia REMOTE 04 a DOZZ, ... ale uz som sklzol niekam medzi vesticu Teodoru, JPP a politicke sluby ... takze tento odstavec berte len ako mensi slovny ulet ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 19. Nov 2007 22:36

jano, dovtedy sa bude moct jazdit stale len 120? Ani 140 nebude povolena v kratsich usekoch?

Inac nakoniec najväcsie zdrzanie koridoru sposobi jedna z tych mensich investicii - zabzar :roll: v podstate s najväcsimi terennymi prekazkami ako mocariste uzemie pri Senkviciach alebo plno novych nadjazdov nakoniec neboli ziadne problemy :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2007 00:21

zrovna tie senkvice dost posrali.. lebo tu estakadu urobili na Vmax 160kmh .. ostatne useky by sa dali teoreticky prebehnut aj na Vmax 200 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2007 01:56

Andrej: Pokial nie je prenost navesti, nemoze byt rychlost vyssia ako 120km/h. Takisto prekrocenie rychlosti 120km/h bude vyzadovat aj statisicovu investiciu do kazdeho jedneho rusna. Ziadny rusen prevadzkovany na Slovensku este totiz nie je mobilnou castou ETCS vybaveny.

Vo svojom objeme je to naozaj mensia investicia, no je technologicky najzlozitejsia, v podstate od nej najviac zavisi bezpecnost zeleznicnej dopravy, je zalozena na pocitacoch a zjavne okolo nej bolo najviac korupcie. Nemozme sa teda cudovat ...

aquila: Posrali ako posrali, nemozno cakat ze by sa na Slovensku v dohladnej dobe (20-30 rokov, mozno aj viac) zvysovala rychlost na 200km/h. S ohladom na to ako bude trat zabezpecena, aky je podiel nakladna / osobna doprava a vozidlovy park by ju aj tak fyzicky nebolo mozne dosiahnut.

To vsetko nehovoriac o obrovskych nakladoch, ktore prinasa udrzba trate pre 200km/h. Osobne som velmi zvedavy, kedy sa na koridore objavia prve stvorcove tabulky s Z v zltom poli, oznacujuce prechodne obmedzenia maximalnej rychlosti ...

Este si na svojich oblubencov zo ŠIŠMENSu neodpustim jednu narazku:
Ako je dofrasa mozne, ze tak velka firma ako ŠIŠMENS je ultimativne vyhlasi, ze *nie je schopna* montovat novy ZabZar bez toho aby bol predtym uplne odstraneny stary ZabZar (a teda je stanica rok uplne nezabezpecena s obrovskym rizikom nehody napriek tvrdym obmedzeniam v doprave), ked uz za posraneho socika nebol problem instalovat a aktivovat novy ZabZar za sucasnej prevadzky toho stareho. Ako je mozne, ze ŠIŠMENS nebol schopny v LP za TRISTVRTE ROKA uplne aktivovat zabezpecovacie zariadenie (stale je to tam vraj tak ehm, ehm), ked to posrane AŽD, ktore je proti ŠIŠMENSu trpaslik stihlo v Poprade za ANI NIE DVA TYZDNE (presne 11 dni a 7 hodin)??

Panom zo slavneho ŠIŠMENSu boli totiz ukazane fotky z rekonstrukcie ZZ v Poprade a ti skoro spadli na hubu, ked uvideli ziarovkovnicu (panel na ktorom su znazornene vsetky svetla vsetkych navestidiel v podobe ziaroviek, takze sa moze pred zapojenim vystupov skusat co kde ako svieti a panel simulacie jazdy (panel s prepinacmi / gombikmi, kde obsluha prepinanim prepinacov / stlacanim tlacidiel simuluje obsadenie jednotlivych kolajovych usekov vlakom), pomocky pouzivane u nas pri montazi ZabZar od doby zavedenia novej navestnej sustavy a releoviek, t.j. dobrych 40 rokov ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 20. Nov 2007 09:07

pohodak napísal:cely cas som rozmyslal kedy chcu dokoncit rekonstrukciu chybajucich 50m trate pred svatym jurom v smere od BA...

a oni samozrejme zacali teraz, par tyzdnov pred terminom "ukoncenia", brilantne, urcite sa to nedalo spravit na prvy pokus :roll:


...uz sa jazdi aj tu po oboch kolajach. Cela vymena zhlavia aj s vylukami trvala presne 3 tyzdne :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 20. Nov 2007 09:24

vsimol som si dnes rano 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.