ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 12. Feb 2016 20:53

Cena prakticky na urovni predpokladanych nakladov a vo vitaznom konzorciu TSS s Doprastavom... Pripomina mi to tender na D3 Svrcinovec - Skalite...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod flakst » 15. Feb 2016 13:12

Tak som zvedavý, či to budú stavať tak "rýchlo" ako TSS rekonštruuje trať v TN (a či zase nepríde povodeň a podobné iné veci). Inak by ma zaujímalo ako môže byť na regulovanom toku povodeň.... ale na Slovensku je možné asi všetko.
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod bodrik » 17. Feb 2016 17:34

Povodne na regulovaných tokoch bývajú bežné. Ako príklad stačí uviesť napr. Dunaj. Pri projekte je dôležité na akú úroveň protipovodňovej ochrany je urobený, teda či má výsledné technické dielo odolať 100, 500, 1000, príp. aj viactisícročnej vode.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod holbra » 09. Apr 2016 15:52

Máte nekdo nejaké nové info ?
holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 11:17

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 15. Máj 2016 13:14

Čoskoro sa má podpisovať. Tento alebo budúci mesiac.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 10. Jún 2016 14:00

Púchov - Považská Teplá posudzuje ministerstvo dopravy.
Dolný Hričov - žilina sú plánované výluky až do 8.12.2016.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4688
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2016 15:19

Dňa 7.7.2016 bola podpísaná zmluva medzi ŽSR a zhotoviteľom na stavbu Púchov - Považská Teplá. Stavba ešte nebola odovzdaná zhotoviteľovi. Doba výstavby je 40 mesiacov od odovzdania staveniska.
Tak hádam to pôjde lepšie ako Trenčín...
PHS-ky sú plánované v celkovej dĺžke cca 5,8 km. Ak chce niekto vedieť ich lokalizáciu, tu je link: http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4763
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2016 16:55

Zmluva: http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2518524&l=sk
Zhotoviteľ: Združenie Nimnica
Členovia združenia: Doprastav, a.s./vedúci člen/, Subterra, a.s., TSS Grade, a.s., Elektrizace železnic Praha, a.s.
Cena: cca 365 miliónov eur bez DPH, t.j. cca 438 miliónov eur s DPH
Použitá projektová dokumentácia stavby bude od firmy Reming Consult.
Lehoty výstavby: UČS 00 - 27,5 mesiacov, UČS 44 - 40 mesiacov, UČS 45 - 24 mesiacov, UČS 46 - 24,5 mesiacov, UČS 47 - 26,75 mesiacov.
Pracovná doba: 06:00 - 22:00 vrátané dní pracovného pokoja ak nebude stanovené príslušnými orgánmi inak
UČS 00 sa skladá z oznamovacích zariadení, ETCS Púchov - Žilina, komunikačných a informačných zariadení. Dokopy náklady cca 3 milióny eur.
UČS 44: traťové zabezpečovacie zariadenie, výstavba a vybavenie tunelov, zastávok, železničný zvršok a spodok, zárubné múry, oporné múry, nadjazdy, železničné mosty atď. Náklady cca 245 miliónov eur. Zo stavebných firiem subdodávateľom má byť Metrostav pri výstavbe tunela Milochov. Tunel Diel zrejme členovia konzorcia Subterra prípadne Doprastav. Tunel Diel tunelová rúra cca 22,8 milióna eur, tunel Milochov tunelová rúra cca 43 miliónov eur. Potom ešte nejaké náklady sú portály, geotechnický monitoring, úniková štôlňa, požiarna ventilácia. Jeden most ponad Nosickú priehradu 23,5 milióna eur (má to stavať subka), ďalší za 35,8 milióna eur, most ponad Váh 16,3 milióna eur
UČS 45: Žst. Považská Bystrica. Náklady cca 47 miliónov eur. Majú byť aj osobné výťahy pre cestujúcich.
UČS 46: Považská Bystrica - Považská Teplá. Náklady 13,6 miliónov eur.
UČS 47: Žst. Považská Teplá. Náklady cca 22,8 milióna eur.
Pri UČS 44 je spomínaná aj nejaká nová cestná komunikácia na opustenom železničnom telese za 5,5 milióna eur. Ale neviem o čo konkrétne ide.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 12. Júl 2016 20:21

ucs 44 asi nebude cyklotrasa ci?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod bonik-r » 12. Júl 2016 20:58

Asi spojenie Milochova s Nosicami...
Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2016 23:49

Cyklotrasa zrejme nie. No v Ucelenej časti stavby 44 sa nachádza SO 44.39.01.1 Nová komunikácia. V dokumente Remingu: http://www.reming.sk/--17-12-zsr-modern ... -160-kmhod Oznámenie o zmene_prehladnasituacia_1 je zakreslená z Púchova minimálne do Milochova. Len či je to aktuálne a či sa jedná o tú istú komunikáciu... To neviem.

Tendra sa zúčastnilo 5 konzorcií.
1. Združenie ŽSR Nimnica: Strabag/vedúci člen/, Váhostav-SK; vylúčený; v ponuke nebol doklad, že práce na oceľovom moste s dĺžkou nad 100 m nad vodným tokom boli zrealizované do 31.12.2014. V odpovedi doručenej do stanoveného termínu zhotoviteľ nevysvetlil svoju ponuku. Referencia pre výstavbu tunelov bol Tunel Blessberg Sever ktorú poskytla firma Ed.Zueblin AG/to je pre zaujímavosť/.
2. Railways SK: Dúha/vedúci člen/, Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahut, Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret; cca 382 mil. eur
3. Porr Bau; vylúčený; nevydokladovali dostatočne referenciu od tretej osoby - firma ZUE že zrealizovali práce na trakčnom vedení pre rýchlosť vyššiu ako 120 km/h za aspoň 10 mil. eur. Firma ZUE mala robiť trakciu pre Porr.
4. Združenie Nimnica: Doprastav/vedúci člen/, Subterra, TSS Grade, EŽ Praha; ponuka: cca 365 mil. eur; víťaz
5. Združenie PÚŽIL: Eurovia CS/vedúci člen/, OHL ŽS, Hochtief CZ; cca 378 mil. eur

Ten most ponad Nosický kanál, čo som spomínal, že má robiť subka, tak zrejme Firesta Fišer.
Pre Dúhu mal tunely raziť Uranpres.
Iba jedna ponuka bol pod predpokladanou cenou.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod eric987 » 20. Júl 2016 07:11

eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 22. Júl 2016 08:56

Medzi Púchovom a Milochovom namiesto existujúcej trate bude postavená cestná komunikácia pre potreby spojenia obyvateľov týchto sídel, keďže zastávka v Milochove už nebude.
Podľa DRS súčasťou mostov na novej trati budú aj lávky pre cyklistov a peších.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4791
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 22. Júl 2016 09:42

skoda, ze tam nebude cyklocesta medzi puchovom a povazskou ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 22. Júl 2016 11:00

Veru škoda, mohol to byť zárodok považskej cyklomagistrály. ešte stále sme nedozreli na takéto veci.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 22. Júl 2016 13:29

presne, tomuto absolutne nechapem, hradze doslova pozdlz celeho vahu resp minimalne od VD hricov, ak nie aj od VD zilina, sa priam ponukaju aby z toho bola vazska cyklomagistrala. vsak priklad rakusko, kde je turisticky superatraktivna donauradweg, kde su po trase kempy, hotely, bufety, a to sa taha stovky kilometrov a dokonca cele rodiny takto chodia stanovat a je to super (my sme takto isli z passau do bratislavy hned v lete 1990 a uz vtedy to bola bomba)

proste idealne napriklad z BA sa viest vlakom do ziliny a odtial bicyklom. sa to priam ponuka. mas ale totalny recht, na taketo myslenie sme nedorastli ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod penjo » 22. Júl 2016 20:19

Ak môžem, tak cyklotrasa je aj snom Jara Bašku (župan TSK, poslanec NR SR), ktorý asi jediný podporuje "tam hore" túto myšlienku. Ale ako vidíme, zatiaľ sa nedeje nič...a to už v tomto roku mali veľké plány, že začnú v okolí Púchova realizovať tento projekt.
penjo
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 13. Mar 2016 13:40

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod flakst » 22. Júl 2016 20:31

Osobne by som sa zastal aj ľudí z Milochova, ktorí prídu o železničnú zastávku (resp. jej posun mimo obce) a myslím, že pre nich bude cesta veľmi vítaná. Ak totiž v súčasnosti chcú ísť do Púchova, nemajú inú možnosť ako vrátiť sa naspäť do Považskej Bystrice. Osobne by som tiež radšej videl viac cyklotrás, ale v tomto prípade je podľa mňa cesta rozumnejšia (ideálne, keby na nej bol na okraji vyznačený pruh pre cyklistov :wink: )
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 23. Júl 2016 09:00

Do Milochova chodi MHD a zeleznicna zastavka bola minimalne vyuzivana. Preto sa aj uplne zrusila, aj ked v povodnom navrhu bola zachovana v mieste napojenia mosta cez priehradu na povodnu trat. Bohuzial zasa zvitazila preferencia individualnej automobilovej dopravy, cize ziadny vychovny moment v zmysle prinutit ludi pouzivat MHD alebo bicykle. Takze osobne nesuhlasim s tym, ze by Milochov mal dostat takuto kompenzaciu. Jediny usek kde suhlasim s novou cestou je obchvat Horneho Milochova, kde su stiesnene pomery a vyuzit teleso starej trate na lepsiu cestu podporujem. Ale Milochov je mestskou castou PB nie PU takze nevidim dovod na dve paralelne cesta medzi PB a PU. Mala tam byt jednoznacne cyklocesta. To by umoznilo rozvijat rekreacne aktivity okolo vodnej nadrze po zruseni starej trate. Takto tam ale vznikne nova bariera.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 08. Sep 2016 14:00

Včera bolo zhotoviteľovi odovzdané stavenisko, takže začíname jednu z najzaujímavejších stavieb.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 13. Sep 2016 23:28

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6 ... -aktualne/
V tomto období sa stretávajú stavbári na D1 - križovatke a na modernizácii trate.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod stanley » 14. Sep 2016 16:44

magnus napísal:Včera bolo zhotoviteľovi odovzdané stavenisko, takže začíname jednu z najzaujímavejších stavieb.


mas na mysli realizaciu useku Puchov-Povazska B.(s premostenim nosickej priehrady?) lebo aj usek Dolny Hricov-Zilina(vratane stanice a nastupist) sa este nerobi ci uz?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 14. Sep 2016 19:55

stanley napísal:
magnus napísal:Včera bolo zhotoviteľovi odovzdané stavenisko, takže začíname jednu z najzaujímavejších stavieb.


mas na mysli realizaciu useku Puchov-Povazska B.(s premostenim nosickej priehrady?) lebo aj usek Dolny Hricov-Zilina(vratane stanice a nastupist) sa este nerobi ci uz?


Myslím, že myslel PB-PU :)
A pracuje sa už aj na DH-ZA. V Hornom Hričove už robia nadjazd ponad trať, taktiež je už zmodernizovaná aj nejaká časť koľaje pred žst. ZA a je tam vo výstavbe aj PHS, priamo pred žst. ZA zriaďovacia stanica.
https://www.facebook.com/36712355681609 ... 2003991584
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 14. Sep 2016 20:24

preco sa vlastne zrusilo posunutie zastavky v hricove ? resp preco nezrusili povodnu stanicu, ktora bola v podstate dost daleko aj od BUSu aj od "centra"?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod EmBe » 14. Sep 2016 22:30

aquila napísal:preco sa vlastne zrusilo posunutie zastavky v hricove ? resp preco nezrusili povodnu stanicu, ktora bola v podstate dost daleko aj od BUSu aj od "centra"?

Na základe petície občanov zastávka ostala v súčasnej polohe. A stanica (pre nákladnú dopravu) by ostala tak či tak, kvôli vlečke Slovnaft a ešte nejakej. A keby sa zruší ešte aj žst. DH, tak by medzi PB a ZA ostala už len Bytča (po zrušení Považskej Teplej a ZA zriaďovaciej st.) :) Ale možno si sa pýtal, že prečo ju nezrušili len pre osobnú dopravu, nie celkovo koľajisko. Viac k tej petícii bolo na zsr.sk v mediaroome.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.