ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púchov
Odoslané: 30. Jún 2005 15:25
Modernizácia žel. trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov
žkm 100,5 – 159,1 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Stupeň PD: projektová dokumentácia pre stavebné povolenie
Investičné náklady: 15.030 mil. Sk
Charakteristika:
Jedným zo strategických cieľov SR v procese európskej integrácie je napojenie na európsku dopravnú sieť. Požiadavka modernizácie vybraných železničných tratí vychádza z koncepcie európskych dopravných koridorov definovaných na II. Paneurópskej konferencii ministrov dopravy v roku 1994.
Stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 - 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/h.“ je súčasťou koridoru č. V - vetva A2.
Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie požadovaných európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd AGT a AGTC so zameraním na:
Zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h.
Priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC.
Únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia.
Priechodnosť železničných mostných stavieb.
Prestavbu železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predchádzajúcich koľají.
Peronizáciu s – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich.
Prispôsobenie verejných priestorov prijímacej budovy zvýšenému štandardu služieb, informačných systémov.
Vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami.
Komplexnú prestavbu trakčných vedení pre prevádzkovú rýchlosť 160 km/h + 30%.
Rekonštrukciu dotknutých silnoprúdových rozvodov a elektrického osvetlenia.
Vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a systému predhrievania vlakových súprav.
Riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina.
Nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3.
Nové traťové zabezpečovacie zariadenie, vlakový zabezpečovač.
Novú telekomunikačnú techniku – nové telekomunikačné vedenia.
Najrozsiahlejšia zmena trasy je v medzistaničnom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice, kde pre dosiahnutie požadovanej rýchlosti je navrhnutý jednorúrový dvojkoľajný tunel dĺžky 1775m.
Ďalšia zmena trasy sa predpokladá v meste Trenčín, kde je vzhľadom na „modernizáciu“ potrebné realizovať nové spojenie medzi žst. Zlatovce a žst. Trenčín novým mostom cez Váh rešpektujúcim budúcu plavebnú dráhu.
Zdroj: http://www.reming.sk/ref_0109.htm
žkm 100,5 – 159,1 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Stupeň PD: projektová dokumentácia pre stavebné povolenie
Investičné náklady: 15.030 mil. Sk
Charakteristika:
Jedným zo strategických cieľov SR v procese európskej integrácie je napojenie na európsku dopravnú sieť. Požiadavka modernizácie vybraných železničných tratí vychádza z koncepcie európskych dopravných koridorov definovaných na II. Paneurópskej konferencii ministrov dopravy v roku 1994.
Stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 - 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/h.“ je súčasťou koridoru č. V - vetva A2.
Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie požadovaných európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd AGT a AGTC so zameraním na:
Zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h.
Priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC.
Únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia.
Priechodnosť železničných mostných stavieb.
Prestavbu železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predchádzajúcich koľají.
Peronizáciu s – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich.
Prispôsobenie verejných priestorov prijímacej budovy zvýšenému štandardu služieb, informačných systémov.
Vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami.
Komplexnú prestavbu trakčných vedení pre prevádzkovú rýchlosť 160 km/h + 30%.
Rekonštrukciu dotknutých silnoprúdových rozvodov a elektrického osvetlenia.
Vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a systému predhrievania vlakových súprav.
Riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina.
Nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3.
Nové traťové zabezpečovacie zariadenie, vlakový zabezpečovač.
Novú telekomunikačnú techniku – nové telekomunikačné vedenia.
Najrozsiahlejšia zmena trasy je v medzistaničnom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice, kde pre dosiahnutie požadovanej rýchlosti je navrhnutý jednorúrový dvojkoľajný tunel dĺžky 1775m.
Ďalšia zmena trasy sa predpokladá v meste Trenčín, kde je vzhľadom na „modernizáciu“ potrebné realizovať nové spojenie medzi žst. Zlatovce a žst. Trenčín novým mostom cez Váh rešpektujúcim budúcu plavebnú dráhu.
Zdroj: http://www.reming.sk/ref_0109.htm