TRANSRAPID

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 22:02

JoHnZ napísal:Dialniciar: Ano, ale to su pomalsie spoje ... o 100-200km/h ... ide o to, ze pre taketo spojenie (Maglev) v Europe (napr. cesta na letisko MHD vacsinou rozhodne nie je nejakou velkou casovou polozkou, vacsina miest ma Metro a podobne, na stredne vzdialenosti sa uz da ekonomicky hoc nie ekologicky lietat) proste pre tie vynalozene naklady nie je ani opodstatnenie ... az vplyvom rastu cien PHM budu musiet vyrazne vzrast ceny leteckych prepravcov (o min cca. 50%) vznikne prostredie v ktorom bude vhodne realizovat taketo projekty. Vtedy sa urcite dockame siete Maglevov aj na starom kontinente.


Transrapis by sa podarilo dosiahnuť vtedy, keď oslabí letecká doprava a cesty budú plné v hlavných mestách, potom nastúpi táto doba:

1. Výstavba tratí na pilieroch a na nich vlaky. A nie ako dnes ako rýchlodráha niekde v meste, ale normálne medzi štátne a kľudne ponad diaľnice alebo vedľa nich. A v mestách sa na ne napojí systém metra a ďalích nosných systémov.

2. Bude prepojená celá Európa. Ale nebude zastávka v každom meste. Aj v SR by to bola napríklad na začiatok jedna trať, potom možno aj dve a nejaká ďalšia spojka. A zastávky by boli max. v 10 mestách na celom Slovensku. Jedna trať: Bratislava, Žilina, Poprad, Košice, Michalovce, druhá trať: Bratislava, Nitra, Zvolen, tretia trať od Maďarska cez Banskú Bystricu na Poľsko.

Náklady sú približne 1,5 mld. SKK na 1 km pre celé Slovensko priemerná cena. Preto to dnes nie je zaujímavé, lebo je extrémne vysoká cena a slabá využiteľnosť pre jednotlivé krajiny. Ale my musíme rozmýšľať globálne a pro-európsky a keď sa spojí celá Európa, tak vznikne naozaj výborný systém a ešte k tomu na princípe magnetu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 14:25

Mníchovčania protestovali proti výstavbe magnetickej rýchlodráhy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8374
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 15:57

No, precital som si skoro celu tuto sekciu a dozvedel som sa aj daco noveho...

Pokial so mto dobre pochopil tak vyhoda Transrapidu vs. TGV (resp. klas. rychlovlak) je v napr.:
1. rychlost - 500 vs. 350km/h - v pripade maglevov by sa potencialna rychlost mohla pohybovat aj k 1000km/h (pouzitie vakuovych tunelovych rur,...)
2. mierne nizsia hluckost
3. mierne nizsia spotreba

Nevyhodou su urcite pociatocne naklady ktore vsak postupne pojdu aspon ciastocne dole v pripade pouzitia tejto technologie na vacsom mnozstve trati.

Tu si myslim ze je dolezite povedat ze letecka doprava bude o cca 50-100 rokov na upadku a bude nutne vyvynut iny sposob dopravy na dlhe vzdialenosti. A pravu tu sa ukazu vyhody tychto "vlakov" oproti akejkolvek alternative. (Snad okrem teleportu ale na to si este pockame.... :lol: )

Mne by s aasi najviac pacilo cestovat na trase trebars:
London - Paris - Munich - Istanbul - Bagdad (Teheran) - Delhi - Calcutta - Honkong - Shanghai - Beijing
Odbocky:
v Istanbul by bola na smer SAE najlepsie cez Izrael a Rijad
v Paris na Berlin - Varsavu - Minsk - Moskvu
v Delhi na Mombay
v Calcutte na Dhaka - Bangkok - Kuala Lumpur - Singapure - Jakarta a odtial do Melbourne a Sydney
Z London potom do Dublin - Montreal - Toronto - Chicago - Denver - LV - LA
Odbocky:
V Montreal na Boston - NY - Philadelphia - Washington - Atlanta - Miami (+ Atlanta - Dallas - Denver a Dallas - Huston - Mexico City)
Potom LA - Mexico City - Panama - Juzna Amerika....
V Afrike iste do Egypta ale potom neviem kam by to mohlo zajst... Ale predpokaldam ze Etiopia - Kena - a po zapadnom pobrezi do JAR

Co poviete? :wink:
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 16:15

V Afrike ... skôr by som prepojil západ a východ: Maroko - Tunisko - Egypt a potom by som spustil 2-3 trasy na juh: Maroko - Senegal - Nigéria a Egypt - Keňa - Botswana - JAR. Tá tretia trasa od Nigérie cez KDR na JAR. :wink:

O 100 rokov letecká doprava bude na 100% na úpadku. Problémom bude letecké palivo z nedostatku ropy. Ale takým istým problémom bude aj výstavba týchto tratí, lebo sa bude musieť zmeniť na ručnú (nepresnú) prácu :idea: Snáď len, že by sa fakt začalo lietať na "slanú vodu".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 16:30

Suhlas s tou afrikou.... Aj ked tam sa toho asi ani o 100 rokov nebude vela diat... Aj ked jened nikdy nevie :wink: Cina tam este isto vela ukaze...

Celkom som nepochopil co si presne myslel touto vetou...

"Ale takým istým problémom bude aj výstavba týchto tratí, lebo sa bude musieť zmeniť na ručnú (nepresnú) prácu."

A ak sa zacne lietat na elektrinu - akakolvek technologia to bude tak ekologicky problem by bol vyrieseny... Aspon s pohladu emisii a nicenia O3 vrstvy. Samozrejme predpokladam vyrobu el. energie nie z fos. paliv ale skor fuzia... :wink:
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 17:38

Inak este by sa dalo doplnit:
Paris - Madrid - Marocco a dalej ako si napisal
Japonsko - Korea - Beijing- Astana - Moskva - St. Petersburg - Helsinki a prip az do Stockholm a Oslo
Seatle - SF - LA - dalej ako som popisal
V Juznej Amerike asi skor zap. castou cez Col - Equ - Peru - Bol (Chille) - Montevideo + Buenos Aires a potom aj vych. pobrezie od Buenos Aires po aspon Rio de Janeiro (v zaujme zachovania pralesa by som to netahal krizom)
Maximalne spojit Braziliu so Sev Amerikou po poberzi Atlantiku cez Venezuelu a potom hore cez Kubu do Miami..... :wink:
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 17:51

pablito napísal:Suhlas s tou afrikou.... Aj ked tam sa toho asi ani o 100 rokov nebude vela diat... Aj ked jened nikdy nevie :wink: Cina tam este isto vela ukaze...

Celkom som nepochopil co si presne myslel touto vetou...

"Ale takým istým problémom bude aj výstavba týchto tratí, lebo sa bude musieť zmeniť na ručnú (nepresnú) prácu."

A ak sa zacne lietat na elektrinu - akakolvek technologia to bude tak ekologicky problem by bol vyrieseny... Aspon s pohladu emisii a nicenia O3 vrstvy. Samozrejme predpokladam vyrobu el. energie nie z fos. paliv ale skor fuzia... :wink:


No fakt, že bude problém aj čokoľvek takéto stavať, ak nebude dosť ropy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 17:55

No fakt, že bude problém aj čokoľvek takéto stavať, ak nebude dosť ropy.


jasne.... Ale ak ma svetova ekonomika mat aspon nadej tak treba uvazovat ze do 100 rokov musi byt fuzia realitou inak to bude zle....
A potm pojde vse na el. energiu...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 17:56

Ak už niečo veľké postaviť, tak potom maximálne rýchly supervlak na spojenie EÚ a USA. :wink:

A následná sieť na prepojenie všetkých významných štátov sveta sídiel v nich.

Ja som videl víziu (Discovery, Spectrum), že svet raz bude mať ako dôraz len koľajovú dopravu: superrýchle vlaky (dnes len sen), rýchle vlaky, vlaky, metrá a napojenie bude z elektrickej energie vyrobenej z fúznych reaktorov, obnoviteľnej energie. Diaľnice zostanú, výrazne ubudne roztrieštenej cestnej siete, premávať budú elektromobily ovládané počítačmi. :idea: Ale to je ešte ďaleká budúcnosť (ja tu už nebudem). :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 17:57

pablito napísal:jasne.... Ale ak ma svetova ekonomika mat aspon nadej tak treba uvazovat ze do 100 rokov musi byt fuzia realitou inak to bude zle....
A potm pojde vse na el. energiu...


Svetová ekonomika nebude mať problém dať o 20 rokov ako prioritu nájsť iný zdroj. Ale musí byť 100% isté, že ropy bude málo a o 20 rokov by jej odvtedy nebolo. Potom zrejme príde aj k rozhodnutiam, že sa bude využívať iba na farmáciu a výrobu plastov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 18:03

Dialniciar napísal:
pablito napísal:jasne.... Ale ak ma svetova ekonomika mat aspon nadej tak treba uvazovat ze do 100 rokov musi byt fuzia realitou inak to bude zle....
A potm pojde vse na el. energiu...


Svetová ekonomika nebude mať problém dať o 20 rokov ako prioritu nájsť iný zdroj. Ale musí byť 100% isté, že ropy bude málo a o 20 rokov by jej odvtedy nebolo. Potom zrejme príde aj k rozhodnutiam, že sa bude využívať iba na farmáciu a výrobu plastov.


Bol som minule (6 mesiacov) na prednaske chlapika z Shellu o rope a alt. zdrojoch. Oni predpokladaju nedostatok ropy pre transport o cca 60-80 rokov a teda nevyhnutne investicie do alternativy o cca 30-40 rokov...
Podla neho to moze byt LPG ale ako alternativa to vydrzi na dalsich cca 50 rokov max. A potom tu je uhlie (splynovanie) co bude dalsich 50 rokov... Tento zdroj je vsak uz vyrazne drahsi a je pri nom veeeelmi vela CO2 exhalatov.... Na temu Fuzie a teda ITER projekt povedal len tolko ze je to aternativa ale Shell na nej momentalne nepracuje.... Suhlasil vsak ze nakoniec ot je na zaklade nasich terajsich vedomosti jedina aternativa.
Ved uvidime... Teda my asi nie... :wink:
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 15:35
Bydlisko: Amsterdam

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron