TRANSRAPID

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 12. Dec 2005 14:39

random,

tu ani tak nejde o "pálenie", ako o to, že Maglev a Transrapid je jedno a to isté, len sa to inak volá.

Niekedy by nebolo od veci aj "cúvnuť späť". 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 12. Dec 2005 14:55

Tak či tak, z fyzikálneho hľadiska ide o magnetickú levitáciu, z praktického - konštrukčného ide o lineárny motor :-)

Levitácia nie je nič iné ako potlačenie pôsobenia gravitácie :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod random » 12. Dec 2005 14:58

Caesar napísal:random,

tu ani tak nejde o "pálenie", ako o to, že Maglev a Transrapid je jedno a to isté, len sa to inak volá.

Niekedy by nebolo od veci aj "cúvnuť späť". 8)


ceasar ... ja nechcem cuvat naspat ... nemam k tomu dovod ... a nie celkom sa mi zda byt spravne tvrdenie ze MAGLEV a Transrapid je to iste iba inak sa to vola ... lebo maglev tie supravodice ma a transrapid ee ... iba sposob jeho pohybu je velmi ale naozaj velmi podobny ibaze transrapid je taka morska stonozka

Obrázok

a MAGLEV je slimak

Obrázok

(nie co sa tyka rychlosti ale sposobu pohybu :)

Transrapid je prepchaty elektronikou ktora mu umoznuje simulovat mag.lev. ale laglev nic take neobsahuje ... MAGlev brazdi svoju skusobnu trat uz niekedy od zaciatku 90 rokov ked nie skor... a trans rapid bol vyvinuty len nedavno ... ale isto je to technologia ktora obchadza problemi maglevu ale to by bes "super"pocitacov neslo ... takze bud "superpocitac" alebo supravodic ;) ...

... ale musim uznat celkom plodna debatka ... normalne mi to chybalo :)) (v dobrom)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod random » 12. Dec 2005 15:33

johhan napísal:Tak či tak, z fyzikálneho hľadiska ide o magnetickú levitáciu, z praktického - konštrukčného ide o lineárny motor :-)

Levitácia nie je nič iné ako potlačenie pôsobenia gravitácie :-)


linerny motor - to je definicia !? ... vsetko funguje na zaklade nejakych fyzikalnych principoch a javoch a v tomto pripade je magneticka levitacia javom ktory sa snazia napodobnit - nasimulovat ... a zjednodusenie tomu hovoria magneticka levitacia ... ale keby som to povedal nejakemu kryo fyzikovi ze to co drzi nad kolajnicou transrapid tak ma vyrazi a vtedy tiez poletim nad zemou bez toho aby som sa jeje dotkol ale nebude to magnetckou levitaciou

... ano potlacenie posobenia gravitacie... ale je to len jeden z efektou ...teda to vznasanie sa nad ... tam ide o to ze gravitacia je co s tyka silovych ucinkou az niekde na konci celeho radu lebo cim blizsie je magnet a supravodic tym vacsia je sila ktora ich oddeluje ale ked su dostatocne daleko tak sa ucinkami pritazlivych sil pritahuju ... a tak su vlastne radsej na jednej urovni od seba .... narozdiel od transrapidu ... berme malicky nerealny priklad ... pride taky obeznejsi cloviecik a chce zajazdy nasadnut na transrapid (lebo len vtedy je zapnuta kompenzacia pritazlivych sil a kontrola polohy .. ked stoji tak lezi na bruchu) ... pride rozbejhne sa a naskoci ... jeho naraz o podlahu vyvola pohyb tranrapidu smerom ku kolajnici ... a keby tam nebol kompenzator (feedback) tak by ten transrapid skrtol o kolajnicu a mozno by sa aj o nu prilepil (kedze sa pohybuje na principe linearneho motora) ... u maglevu by to muselo byt prinajmensom 100x viac a mozno aj milion obeznych ludi aby sa maglev skrtol o kolajnicu ... ale aj tak by sa potom vratil nad nu a to bez toho aby mal nejaky kompenzator a aby na to pouzil taku energiu ze by sa stym dal vykurit cely barak 10rokov ... vsetko je len o fyz. javoch ....

... ale berem transrapid je len prerasteny linearny motor :) so sedadlami
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod johhan » 12. Dec 2005 16:41

Takže presne je to takto, Maglev je obchodná značka konzorcia Siemens and ThyssenKrupp pre Ameriku a Transrapid pre ostatok sveta :-)

Random, je princíp ktorý používa Transrapid založený na magnetickej levitácii ( akomkoľvek type a druhu ) ? Myslím že áno. Je to technológia lineárneho motora ? Myslím že ano.

Nemá význam sa baviť o tom detailne. Napríklad prakticky supravodič neexistuje podla definície. Ale realne supravodičmi ich nazývame ak splňajú nejaké parametre :-)

Tak isto atomove elektrárne ? Realne sú to uránové elektrárne :-) atď :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 16:44

johhan napísal:Tak isto atomove elektrárne ? Realne sú to uránové elektrárne :-) atď :-)


Ale na Slovensku sa volaju Jadrove elektrarne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Jonathan » 12. Dec 2005 16:51

random, ako pri vacsine odbornych debat je zakladom definicia pojmov.

To o com rozpravas je supravodicova levitacia a nastava medzi supravodicom a magnetom (nie supravodivym magnetom). Nejake informacie a videa napr. tu

http://www.fys.uio.no/super/levitation/

Toto, ale nie je jav, ktory drzi vo vzduchu transrapid a taktiez japonsky system. Kazdy znich drzi vo vzduchu nieco ine, ale nie je to to co popisujes. Transrapid drzi vo vzduchu obycajna magneticka repulzia, japonsky system drzi vo vzduchu magneticke pole generovane indukovanymi prudmi pri prejazde. Z tohoto dovodu ma japonsky system kolesa a v stanici nelevituje, narozdiel od transrapidu, ktory vie levitovat, aj ked sa nepohybuje.

japonsky system
http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/en ... ame_E.html
transrapid
www.transrapid.de
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 419
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Odoslaťod johhan » 12. Dec 2005 16:52

Adoas napísal:
johhan napísal:Tak isto atomove elektrárne ? Realne sú to uránové elektrárne :-) atď :-)


Ale na Slovensku sa volaju Jadrove elektrarne. :wink:


Troška OT :-) ... na Slovensku sú to Atomové elektrárne. Atomová elektráreň Mochovce AEMO ( EMO ), Atomová elektráreň Jaslovské Bohunice AEBO ( EBO ). Keby to bola Jadrová elektráreň Jaslovské Bohunice tak by to malo dosť blbú skratku :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod B; » 12. Dec 2005 17:13

A v Cine pri Sanghaji, kde existuje komercna trat je aky system?
dakujem.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod random » 12. Dec 2005 17:27

Jonathan napísal:random, ako pri vacsine odbornych debat je zakladom definicia pojmov.

To o com rozpravas je supravodicova levitacia a nastava medzi supravodicom a magnetom (nie supravodivym magnetom). Nejake informacie a videa napr. tu

http://www.fys.uio.no/super/levitation/

Toto, ale nie je jav, ktory drzi vo vzduchu transrapid a taktiez japonsky system. Kazdy znich drzi vo vzduchu nieco ine, ale nie je to to co popisujes. Transrapid drzi vo vzduchu obycajna magneticka repulzia, japonsky system drzi vo vzduchu magneticke pole generovane indukovanymi prudmi pri prejazde. Z tohoto dovodu ma japonsky system kolesa a v stanici nelevituje, narozdiel od transrapidu, ktory vie levitovat, aj ked sa nepohybuje.

japonsky system
http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/en ... ame_E.html
transrapid
www.transrapid.de



velmi pekne stranky obr. a videa ...
ALE PRECO TO ADRESUJES MNE?! ked o tomto prave hovorim ... a levitovat nelevituje ale vznasa sa ... toto celi cas zdoraznujem ... levitacia je presne definovany stav ktory zapricinuju urcite javy ... ale tu tie javy niesu tak to nelevituje ale vzna sa sa pomocou magnetickych sil ... nehovoril som o supravodivom magnete ... to je ine kafe ... mixujes moje prispevky tak ako sa ti hodi ... toto nemam rad ked niekto meni kontext ... fyzika oznacuje magnetickou a supravodivou levitaciou to iste ... zatial som nevidel inu definiciu (keby som to nazval supravodiva levitazcia hned by som dostal po hlave ze tu rozpravam o niecom inom a pritom to nieje pravda) ... to ze niekto zacal pripodobnovat technologiu nejakeho vmagnetickeho vlaku fyzikalnemu javu neznamena automaticky ze je to vo fyzike tak ako on povie ... to len urobil doby komercny tah ... na to aby sa v praxi zacala pouzivat supravodiva technologia musi pretiect v riekach este vela vody ... a vtomto smere sa robia tazke pokroky ale stoji to vela penazi a casu ... ale premna zamna nazyvajte si to ako chcete ... idem domov ..
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 20:25

random napísal:premna zamna nazyvajte si to ako chcete ... idem domov ..


random,

vidis ako to je. Ty si odbornik-fyzik a mas tu protivahu dalsich (nie mna) a nepaci sa ti to, ze nevies presadit "svoju" pravdu. Toto tu mam ja a Caesar dost casto, vratane "aj tvojej" temy R4 v KE - kto by tam uznal "nas" termin regionalna stavba, ... chapes?

Transrapid je pre mna osobne to iste co aj Maglev. Obchodne vztahy a prax - mna osobne nezaujima ako to funguje, mna nezaujima nic okolo toho, pretoze o tom nic neviem, ale mna zaujima ze sa to predava vo svete ako "jedno a to iste", teraz co vies o tomto ty? ... je to iny uhol pohladu, nic viac. Pre inych je to takisto, ale snazia sa to obhajit cez fyziku. To ja posudit nedokazem.

Takze ano, my si to budeme nazyvat tak ako chceme, pretoze kazdy z nas je tu pevne presvedceny o tom, ze mame pravdu presne tak ako aj ty. Nezhodneme sa na 100% - co teraz? :?: ... povedal by som, ze nic. Isiel si domov, ale podstata je v tom, ze raz sa sem do tejto temy aj tak vratis a o tom to je. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2005 21:50

johhan napísal:Keby to bola Jadrová elektráreň Jaslovské Bohunice tak by to malo dosť blbú skratku :-)


toto bolo dobreeee :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 12. Dec 2005 23:47

... ako sa hovori kde koncia argumenty zacinaju peste ;) ...
ale vazne ...ja som ale naozaj isiel domov :)
mne osobne neslo o nic ine len o to ze sa to nazyva terminom ktory oznacuje nieco ine a osobne my to pripada smiesne ... lebo to je to iste ako ked niekto vesmirnu lod nazve raketou co je absolutna blbost, to iste ako ked rychlostnu cestu nazve dialnicou a to iste ako ked niekto "magneticku repulziu" (simulovanie magnetickej levitacie) magnetickou levitaciou ... ide o princip a asi som to mal napisat do glosara ako sem ale to je uz jedno ...

Premna nieje transrapid alebo maglev iba tovar ktory sa predava ... je to trocha smutne ze to ludia tak vnimaju (je to ako kindervajco ... ked ho dieta dostane do ruky tak nieje stastne iba koli tomu ze je z cokolady ale aj koli tomu co je v nom) ... to je aj ludsky um a tisice hodin prace ... a vsetko to funguje iba vdaka velkym objavom vo fyzike ... to je pre mna dolezite

Uz som povedal ze si to nazyvajte ako chcete je mi to v podstate jedno su to iba vase rozhodnutia a ja len mozem argumentovat .... ale nie celkom sa mi paci ... to nieje dobre slovo skor je to take cudne ked sa mi niekdo snazi argumentovat nejakymi strankami a clankami ale pritom v prispevku nereaguje konkretne to co som povedal a nenapise tam nieco aby my vyvratil moje tvrdenia ... nieco zrejme nieco konkretne ... tomu sa povie ze priama reakcia ale to co tu dostavam su iba nejake diplomaticke odkazi ... ak sa mylim ja rad priznam chybu a snazim sa vzit aj do druhych koze ale nie ak vidim ze to co napisal je iba zhurta nastudovany nejaky (mozno aj) "blabol".

co sa tyka R$ v KE tak si precitaj na ozrejmenie pamate ako sa menili moje vyjadrenia pocas tvojej intervencie v tejto teme ... ja som ti uznal ze mas pravdu a aj som vysvetlil preco to tak bereme my z KE

co sa tyka maglevu tak v tomto projekte bolo vyvynutych niekolko roznych typov .... ale pokial viem tak ten typ co ja som mal namysli ma kolajnice s dvoch linii dipolovich elektromagnetov takej cervenohnedej farby ... a pohybuje sa v myslim v plytkom koryte nie takom ako je na tej stranke o maglevoch ... detaili si uz nepamatam ale myslim ze to bol tento (isty som si ale neni):
Obrázok

chcel som napisat este vela veci ale hovori sa ze mlcat je zlato ... tak od teras som si dal ciel trochu zbohatnut ;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 00:20

random,

musim reagovat na teba:

ja som ale naozaj isiel domov


To som nespochybnil, ... ja som len napisal, ze sa vratis. Stalo sa.

Premna nieje transrapid alebo maglev iba tovar ktory sa predava ... je to trocha smutne ze to ludia tak vnimaju (je to ako kindervajco ... ked ho dieta dostane do ruky tak nieje stastne iba koli tomu ze je z cokolady ale aj koli tomu co je v nom) ... to je aj ludsky um a tisice hodin prace ... a vsetko to funguje iba vdaka velkym objavom vo fyzike ... to je pre mna dolezite


Tu musim povedat, ze sa neda Transrapid porovnavat s cokoladovym vajickom. Pretoze jednoducho ja za seba poviem, ze ja a fyzika = velmi vela nejasnych veci, ktore neskumam. Pretoze to nepovazujem za tak dolezite aby som sa tomu venoval. A teraz este nieco: Ja ked som chodil do skoly, tak nam stale ucitel hovoril, ze matematika je zakladom tohto sveta ... geografia je zakladom tohto sveta, ... sport je zakladom tohto sveta, ... fyzika, historia, chemia, biologia atd. ... Vsetko je rovnako dolezite a nie je ani fyzika na 1. mieste - u mna a nielen podla mna.

Transrapid je technologia, ktorej velmi vela ludi vobec nerozumie a potom je je niekolko ludi ktori ano. A potom pride termin Maglev a ja zase len sam za seba poviem, ze pre mna je velmi dolezite ze T je to v tych statoch a M v tych statoch a tym to pre mna konci. Pre mna osobne. Mozes ma povazovat za absolutne nevzdelaneho cloveka, ale ja osobne chapem zakladne principy tohto sveta velmi dobre. A len som povedal, z z mojej strany je to to iste.

Potom boli dalsi ktori tu pisali fyziku a ine - to ja uz ale nesudim a nehodnotim.

co sa tyka R$ v KE tak si precitaj na ozrejmenie pamate ako sa menili moje vyjadrenia pocas tvojej intervencie v tejto teme ... ja som ti uznal ze mas pravdu a aj som vysvetlil preco to tak bereme my z KE


To je pravda, ale zabudas na vyvoj - velmi, ale skutocne velmi zlozite a dlhe odpovede, velmi vazne/citove reakcie, de facto war, raz Caesar a raz ja sme stratili "sudnost" - ale presne tak ako vy vsetci a az po velmi dlhych problematickych prispevkoch som ja mierne polavil a podobne napriklad aj ty alebo kaviarista atd. - ale to nic nemeni na tom, ze sme sa uplne nezhodli a bolo to za prilis vysoku dan - osobne spory, problemy, ... ty sam si ma oznacil za cloveka, ktory vie len kritizovat atd.

chcel som napisat este vela veci ale hovori sa ze mlcat je zlato ... tak od teras som si dal ciel trochu zbohatnut


Oproti mne - ja mlcim o fyzike, lebo ja detaily nepoznam. Pre mna je velmi dolezite ze obchody za mld. EUR sa robia a povazuje sa to za "to iste" - aj ked to mozno vo fyzike uplne to iste nie je. Co je dialnica na Slovensku a co je v Grecku nie je v Nemecku - toto je spravne prirovnanie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod johhan » 13. Dec 2005 00:46

random: to chce klud a nohy v teple :-) .. nechápem prečo sa snaží byť veda komplikovaná :-) ty máš pravdu, ja tiež :-)

podľa nemeckej technológie je to magnetická levitácia - teda levitácia na základe pôsobenia magnetického poľa.

podstata levitácie vo všeobecnej rovine je opak gravitácie teda pozdvihnutie zo zeme, taký teológ by ťa za tvoju definíciu levitácie upálil, parapsychológ ti nadal a zavesil do luftu, psychiater izoloval, fyzik pochválil :-)

aquila: je to zábavné ale je to fakt :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod random » 13. Dec 2005 11:50

adoas ... nie vsetko patrilo tebe ... teda cely prispevok ... takze neber si to tak celkom ako si to napisal ...
... inak niekto musi byt aj kriticky ... bez toho tu by bola nuda ;)

johhan ... berem toho psyatra a 4dni dovolenky;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 17:42

Johhan,

Transrapid/Maglev sa vlastne ani neda inak postavit nez na estakade?

Preco to musi byt estakada vysoka niekolo metrov, preco nestaci 1 meter nad zemou? :?:

Lebo podla mna na cene hra najvacsiu rolu prave ta zeleznicna trat a az potom ten "vlak naplneny pocitacmi". :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 13. Mar 2006 22:02

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3146

Tato sprava bola dlhodobo ocakavana. Cina nabera tempo pri rozvoji dopravy v oblasti mesta Shanghai od dialnic po zeleznice. 170 km trate pre Transrapid v hodnote cca. 140 mld. SKK, dalej aj - projekt výstavby vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Pekingom a Šanghajom. Na trati s dĺžkou 1 320 kilometrov by mali dosahovať vlakové súpravy rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod mel » 14. Mar 2006 09:22

Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3146

Tato sprava bola dlhodobo ocakavana. Cina nabera tempo pri rozvoji dopravy v oblasti mesta Shanghai od dialnic po zeleznice. 170 km trate pre Transrapid v hodnote cca. 140 mld. SKK, dalej aj - projekt výstavby vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Pekingom a Šanghajom. Na trati s dĺžkou 1 320 kilometrov by mali dosahovať vlakové súpravy rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.


Mna len zaujalo, ze sa nepise, ze by sa priamo ratalo s Transrapidom aj na trati Shanghaj - Beijing, myslite, ze to je drahe prilis?

Ekonomicka vynosnost TR je vysoka, naklady sa vracaju po par rokoch, preco teda?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod Adaios » 14. Mar 2006 16:19

mel napísal:
Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3146

Tato sprava bola dlhodobo ocakavana. Cina nabera tempo pri rozvoji dopravy v oblasti mesta Shanghai od dialnic po zeleznice. 170 km trate pre Transrapid v hodnote cca. 140 mld. SKK, dalej aj - projekt výstavby vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Pekingom a Šanghajom. Na trati s dĺžkou 1 320 kilometrov by mali dosahovať vlakové súpravy rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.


Mna len zaujalo, ze sa nepise, ze by sa priamo ratalo s Transrapidom aj na trati Shanghaj - Beijing, myslite, ze to je drahe prilis?

Ekonomicka vynosnost TR je vysoka, naklady sa vracaju po par rokoch, preco teda?


Vynosnost je dobra ale su prilis vysoke vstupne naklady. Iny priklad - preco dnes SR nepouziva CB kryt - pretoze nie su vstupne peniaze na vystavbu dialnic a ciest s CB krytom.

Ale aj 350 km/h je dost vysoka rychlost a nemusi ist vzdy o Transrapid. Treba si uvedomit ze Cina je 1. krajina kde sa vo velkom rozsahu financuju rozsiahle zmeny na zeleznici po celej krajine a nasledne aj v ramci dialnicnej siete. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 20. Mar 2006 11:51

variacia na japonsku temu ;) pekne video s V max 500kmh

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=3190
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 14:32

Najnovší zámer vybudovať nové trate sú v:

1. Čína, trať Šanghaj-Paking, náklady cez 100 mld. USD
2. Spojené Arabské Emiráty: Dubai, nový 5* vládny hotel s letiskom, cestovanie bude zadarmo - nestojí zatiaľ ani hotel
3. Saudská Arábia: spojenie letiska v Rijáde s centrom mesta

Technológia vyvinutá v Európe sa realizuje v praxi mimo nej. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 02. Jan 2007 22:05

Ona totiž Európa vyvinula technológiu, ktorú viacmenej ani nepotrebuje (ekonomické pomery, vzdialenosti miest a prepravné prúdy, úroveň ostatných druhov infraštruktúry), a je len logické, že by z nej mala rada aspoň ekonomciký prospech a preto ju realizuje tam, kde ju treba ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 12:03

JoHnZ napísal:Ona totiž Európa vyvinula technológiu, ktorú viacmenej ani nepotrebuje (ekonomické pomery, vzdialenosti miest a prepravné prúdy, úroveň ostatných druhov infraštruktúry), a je len logické, že by z nej mala rada aspoň ekonomciký prospech a preto ju realizuje tam, kde ju treba ...


Ide na 90% len o náklady, pretože rýchlovlaky premávajú napr. vo Francúzsku a dosť spoľahlivo. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 03. Jan 2007 16:34

Dialniciar: Ano, ale to su pomalsie spoje ... o 100-200km/h ... ide o to, ze pre taketo spojenie (Maglev) v Europe (napr. cesta na letisko MHD vacsinou rozhodne nie je nejakou velkou casovou polozkou, vacsina miest ma Metro a podobne, na stredne vzdialenosti sa uz da ekonomicky hoc nie ekologicky lietat) proste pre tie vynalozene naklady nie je ani opodstatnenie ... az vplyvom rastu cien PHM budu musiet vyrazne vzrast ceny leteckych prepravcov (o min cca. 50%) vznikne prostredie v ktorom bude vhodne realizovat taketo projekty. Vtedy sa urcite dockame siete Maglevov aj na starom kontinente.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron