TRANSRAPID

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

TRANSRAPID

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 01:23

Transrapid je technicky radený k vlakom ono časom to bude asi samostatná dopravná kategória. Princíp fungovania sa zakladá na magnetickej levitácii, teda nedochádza k podstatnému treniu. Dosahovaná cestovná rýchlosť 500 km/h. Náklady na výstavbu 1 km trate Transrapidu sa pohybujú 0,8 - 1 mld SKK, pričom trať je budovaná mimoúrovňovo s okolitým terénom.

Transrapid sa vo velkej miere stavia nad úrovnou terénu, teda môže kludne viesť v niektorých prípadoch bud nad dialnicou alebo priamo tratou. Výhody Transrapidu je v dialkovej doprave. Preto sa nepredpokladá budovanie obrovských kolajísk a tratí. To budú transkontinentálne trate.

Transrapid je konštruovaný tak že može voziť aj náklad v kontajneroch - samozrejme prispôsobených Transrapidu - a to 15 ton v jednej sekcii

Cena je porovnateľná s budovaním VTR trate


Jediná komerčná trať je v Číne

Realny náklad na vybudovanie 1 km trate v Číne šanghaij - pudong stála v priemere 32,5 mil USD/km, pričom cena za lístok je cca 700 Sk za 30 km úsek ktorý prejde za 8 minút. za prvých 7 mesiacov prepravili milion pasažierov. Tržby za rok sú cca 40-50 mil USD.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=161
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=162

Porovnanie Transrapid a rýchlovlaky

- Rýchlosť 300 km/h dosiahne na úseku 5 km VRT až na úseku 30 km
-Spotreba VRT ICE3 pri 300km/h je 51 Wh/miesto-km Transrapid 34Wh/miesto-km
- Hlučnosť ICE3 pri 300km/h je 90dB Transrapid 80 dB
- Magnetické vyžarovanie Transrapid 100 mikroTESLA, zem-príroda má 50 mikroTESLA a farebný televízor 500 mikroTESLA
- Transrapid zvládne stúpanie 10%

EU štúdia Transrapid : Berlín Praha Brno Viedeň Bratislava Budapešť

http://www.transrapid.de/en/eustudie/bu ... inhalt.htm
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod expwy » 01. Júl 2005 08:20

Fuuu, zaujimave informacie!!! O tejto trati som nic netusil. Vedel som ze sa planuje VRT BA - BB - KE na systeme TGV/AVE/ICE ale tiez to je asi hudba vzdialenej buducnosti :) Byt z Berlina do Bratislavy za 2,5 hodiny a v Prahe ze 1,5 hodiny je velmi atraktivne a dovolim si tvrdit ze by to casovo mohla byt konkurencia k leteckej doprave, ked si vybavim tie vybavovacky na letiskach.
Viem ze sa na principe maglev (magnetic levitation) buduje trat Hamburg - Berlin a mali by ju coskoro otvorit, tusim v roku 2006. Ale ked to bude financovat EU tak nech sa paci. U nas ta trat aj tak bude meriat asi len okolo 10 km, takze ani z nasho rozpoctu by to nemusela byt az taka vysoka polozka :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 08:30

Ano Transrapid by mala byť konkurencia vnútrokontinentálnym letom a je to dosť nezávislé od počasia a tmy a v podstate obsluha má minimálny vplyv na jazdu ( minimalizovaný ľudský faktor )

No to neviem .. tá trať bola medzičasom pozastavená. Inak teraz ked sa ropa šplhá k 100 USD za barel si teraz nemci hlavu tlčú že to pozastavili. Reálne sa ide stavať komerčná trať Mníchov - centrum ... Mníchov - letisko
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod magnus » 01. Júl 2005 09:10

Ako to suvisi s ropou? ved prevazna cast elektriny je aj tak vyrabana z fosilnych paliv, ergo z ropy. takze nevidim nejaku specialnu nezavislost od cien ropy - iba ak by sa viac investovalo do jadrovej energetiky
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 09:19

Európa je energeticky stavaná na jadro vodu a uhlie. Predpoklad budúcich rokov je že gro energetiky bude stáť na jadre a vode a ako doplnok bude uhlie.

Realizovaný projekt Transrapidu by realne zablokoval odstavenie jadrovej energetiky v Nemecku :-) .. ale myslím že teraz tú prácu urobila ropa :-)

A Transrapid je realna náhrada vnútroeurópskych letov a lietadlá stále lietajú na kerozín :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 13:26

a to este ked trosku euro padne voci dolaru, tak to este len bude sranada (dolar mal kurz voci euro na zaciatku roka 1.30 teraz uz sa ocakva ze prelomi 1.20 )

inak ta transrapid je uzasne, mi to pripomina maglev z transport tycoon de luxe (ak si spominate :) a samozrejme tiez je to maglev.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 13:38

aquila napísal: inak ta transrapid je uzasne, mi to pripomina maglev z transport tycoon de luxe (ak si spominate :) a samozrejme tiez je to maglev.


Transrapid je europsky názov a Maglev je americký toho istého :-)

Inak ked si vezmeš že na tom obluku to sviští 300-500 km/h tak to musí byť super :-) Inak na tom obrázku pekne vidno úroveň ciest

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=162
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 13:50

johhan: ono aj po eurospkhej to maglev, len transrapid je skor obchodny nazov siemensu :)

inak ked sa priznam mna celkovo prekvapilo ake pekne prostredie a zhruba velmi ciste je tam. normalne cumim, aj ked znamy co robi v sanghaji povedal ze peking sanghaj su ako ine europske resp azijske velkomesta. ale vo vnutrozemi ze to je uz ine kafe
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:17

Ano, Transrapid, čiže Maglev, inak zaujímavosťou je, že pre vysokú cenu sa stavia najmä v Číne, v Šanghaji, kde sa spája letisko s centrom mesta.

Inak je v Európe len "skúšacia dráha" v Nemecku, samozrejme. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 15:27

Alexander Velky napísal:Ano, Transrapid, čiže Maglev, inak zaujímavosťou je, že pre vysokú cenu sa stavia najmä v Číne, v Šanghaji, kde sa spája letisko s centrom mesta.

Inak je v Európe len "skúšacia dráha" v Nemecku, samozrejme. :lol:


V Mníchove tiež bude spájať centrum z letiskom :-) Inak si myslím že cena na to že to bol pilotný projekt bola dosť dobrá
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 15:36

johhan: presne, tiez ma prekvapila cena. na to ze to stoji kompletne na pilonoch myslim ze ok.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:42

Fúha, teraz čítam, že to tam máš Johhan s tou Čínou, tak sorry. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod johhan » 02. Júl 2005 01:22

aquila napísal:johhan: presne, tiez ma prekvapila cena. na to ze to stoji kompletne na pilonoch myslim ze ok.


V podstate toto bol najdrahší úsek a v mestskej zóne .. takže mimo mesta a pri sériovej výstavbe ty to asi bolo lacnejšie
Naposledy upravil johhan dňa 03. Júl 2005 11:48, celkovo upravené 1 krát.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 21:37

Inak sú aj megaprojekty spravené, ale zatiaľ úplne nereálne:

Spojiť Európu a Ameriku tunelom. Okrem ceny je to zatiaľ nemožné postaviť, pretože len oceľ by sa na túto stavbu vyrábala kvôli dnešným "malým" kapacitám takmer 6 rokov po celom svete len na túto stavbu.

Asi to patrí inde, ale je to tak na okraj toho, že kde sú hranice možností. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 03. Júl 2005 02:01

o tom projekte co spominas som pocul ked som mal tu cest nieco v bostone a konkretne ohladne "big dig", co ti zrejme tiez hodne hovori ;-)

vtedy som to bral, ze si snad z nas strielaju a som len sa posmial stylom "a zevraj sovieti boli megalomani" :) ale vyzera to ze bolo na tom cosika pravdy ;-)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 19:47

Je to smutné, že je to európsky spôsob, európska technológia, ale jediná komerčná trať je v Číne. :roll:
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 18:29

aquila napísal:o tom projekte co spominas som pocul ked som mal tu cest nieco v bostone a konkretne ohladne "big dig", co ti zrejme tiez hodne hovori ;-)

vtedy som to bral, ze si snad z nas strielaju a som len sa posmial stylom "a zevraj sovieti boli megalomani" :) ale vyzera to ze bolo na tom cosika pravdy ;-)


aquila,

ako vidíš, tak takýchto projektov je veľmi veľa a aj keď sa môžu len zdať, tak ver tomu, že sú stále "živé" upgradujú sa, pravidelne a potom už stačí len chuť a peniaze niečo takéto zrealizovať.

Je len otázkou času, kedy sa spojí Európa a Afrika cez Gibraltár. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 18:40

MH napísal:Vedel som ze sa planuje VRT BA - BB - KE na systeme TGV/AVE/ICE ale ...


To sú naozaj zaujímavé informácie... TGV Bratislava-BB-Košice... Asi je to naozaj hudba budúcnosti, musíme najprv dostavať diaľnice :? :)

MH, prezraď niečo bližšie o tomto projekte.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 18:43

Branco napísal:
MH napísal:Vedel som ze sa planuje VRT BA - BB - KE na systeme TGV/AVE/ICE ale ...


To sú naozaj zaujímavé informácie... TGV Bratislava-BB-Košice... Asi je to naozaj hudba budúcnosti, musíme najprv dostavať diaľnice :? :)

MH, prezraď niečo bližšie o tomto projekte.


Diaľnice sa dostavajú, ... aj železničný koridor sa modernizuje a ešte pred 10 rokami by každý povedal, že sa nebude modernizovať, kým tu nebude komplet D1. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 18:47

Alexander Velky napísal:
Branco napísal:
MH napísal:Vedel som ze sa planuje VRT BA - BB - KE na systeme TGV/AVE/ICE ale ...


To sú naozaj zaujímavé informácie... TGV Bratislava-BB-Košice... Asi je to naozaj hudba budúcnosti, musíme najprv dostavať diaľnice :? :)

MH, prezraď niečo bližšie o tomto projekte.


Diaľnice sa dostavajú, ... aj železničný koridor sa modernizuje a ešte pred 10 rokami by každý povedal, že sa nebude modernizovať, kým tu nebude komplet D1. :lol:


Aaalee, modernizácia železníc na rýchlosť 160 km/h.....

VRT BA-BB-KE s rýchlosťou aspoň 250 km/h a za hocinu v BB a za dve v KE 8) - just joking...

Ale, sňáď sa raz VRT na Slovensku stavať bude...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 18:49

Branco napísal:Aaalee, modernizácia železníc na rýchlosť 160 km/h.....

VRT BA-BB-KE s rýchlosťou aspoň 250 km/h a za hocinu v BB a za dve v KE 8) - just joking...

Ale, sňáď sa raz VRT na Slovensku stavať bude...


No, za 15-20 rokov sa tu s tým reálne môže začať, aspoň po BA. Ale podľa mňa sa bude pokračovať v smere na ZA. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 19:15

Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Aaalee, modernizácia železníc na rýchlosť 160 km/h.....

VRT BA-BB-KE s rýchlosťou aspoň 250 km/h a za hocinu v BB a za dve v KE 8) - just joking...

Ale, sňáď sa raz VRT na Slovensku stavať bude...


No, za 15-20 rokov sa tu s tým reálne môže začať, aspoň po BA. Ale podľa mňa sa bude pokračovať v smere na ZA. :lol:


Nno, Bystrici treba nechať VRT, keď už sa tak sťažuje... Ale keby sme "chytili" medzinárodný VRT koridor smerom na Ukrajinu, mohlo by to celú výstavbu urýchliť :idea:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 20:19

Branco napísal:Nno, Bystrici treba nechať VRT, keď už sa tak sťažuje... Ale keby sme "chytili" medzinárodný VRT koridor smerom na Ukrajinu, mohlo by to celú výstavbu urýchliť :idea:


Hlavná rozvíjajúca os je a bude ešte dlho BA-ZA, aj keď by sa teraz zastavila výstavba D1 a zastavila sa modernizácia železničných koridorov na tejto trase.

Južné Slovensko nemá priemysel ani infraštruktúru a služby sú na bode mrazu.

To je reálne porovnanie. Trasa BA-BB-KE by nebola rentabilná. Lepšia by bola trasa BA-ZA-PP-KE, pretože by "zapojila" aj Tatry a prechádzala by rozvinutou oblasťou, kde by TGV cestovali aj "obyčajní" Slováci. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 14:55

Alexander Velky napísal:Trasa BA-BB-KE by nebola rentabilná. Lepšia by bola trasa BA-ZA-PP-KE, pretože by "zapojila" aj Tatry a prechádzala by rozvinutou oblasťou, kde by TGV cestovali aj "obyčajní" Slováci. :lol:


Nesúhlasím úplne. D1 je jednoznačne vedená správne, ale pri Transrapide si treba uvedomiť, že bude mať maximálne 3 zastávky, je to jednoducho vysokorýchlostná železnica a nemôže zastavovať všade, pretože jej význam by sa stratil. T.j., nepôjde tu celkom o obsluhu územia, ale o obsluhu hlavných centier SR. Preto v prípade Transrapidu je trasa BA-BB-KE je IMHO vhodnejšia.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 17:07

Branco napísal:Nesúhlasím úplne. D1 je jednoznačne vedená správne, ale pri Transrapide si treba uvedomiť, že bude mať maximálne 3 zastávky, je to jednoducho vysokorýchlostná železnica a nemôže zastavovať všade, pretože jej význam by sa stratil. T.j., nepôjde tu celkom o obsluhu územia, ale o obsluhu hlavných centier SR. Preto v prípade Transrapidu je trasa BA-BB-KE je IMHO vhodnejšia.


Tak to, že ty nesúhlasíš úplne je normálne, to už ja ani iné nečakám. Zámerne podrývaš obsah mojich príspevkov vo všetkých témach!

Ale, ok: A prečo by nemohli byť 4 zastávky na dlhej trase?

Pretože ty si to myslíš. Tak fajn. Bude to tak. Finito, ignore. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.