Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Potrebuje Slovensko sirokorozchodnu trat?

Jasne ze potrebuje, uz vcera bolo neskoro.
8
12%
Potrebuje ale az neskor.
3
4%
Nepotrebuje, to moze vymysliet len blbec.
47
69%
Neviem na to odpovedat ..
10
15%
 
Celkový počet hlasov : 68

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Bager3 » 26. Nov 2012 18:03

Ak na to stat teda JA ako platca dane nedam ani euro nech stavuju zeleznicu aj na mesiac osobne si myslim ze vzdy bude tato investicia stratova budujeme konkurenciu vlastnej zeleznici a zbytocne, som zvedavy aky tovar budu po nej vozit ked doteraz je zeleznica malo vyuzivana.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 278
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Lifko22 » 26. Nov 2012 18:36

Ak by kolo toho zrekonštruovali a urobili poriadnu trať s normálnym rozchodom juhom slovenska a zaplatili by to z veľkej časti ostatné štáty, ktoré z toho budu prosperovať, podľa mňa to môže byť aj rentabilná vec, ale to je veľmi smelý odhad podľa môjho názoru.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 12:35

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 26. Nov 2012 18:44

DrX napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17648&p=139373#p139373

ps: Vazny ma uplnu pravdu - skor ci neskor sa ta trat postavi, tak ako skor ci neskor nebude ziaden dovod jazdit KE-BA naokolo blizsie autom. Ceskoslovensko is over a tak je Zilina na ceste nikam. Vieden je totiz jedinym relevantnym centrom tohoto regionu a tam sa po juhu da dostat ovela lepsie. Naviac, ked maju aj rakusaci aj rusi o tu trat zaujem, tak oni su zarukou toho, ze sa bude aj pouzivat.


To, že majú Rakúšania a Rusi záujem je pekné, len to neznamená, že je to aj záujmom Slovenska. No ten ich záujem asi nebude až taký veľký, keď na slovenskú časť nechcú dať ani euro. Ja fakt nechápem, ako môže byť záujmom Slovenska zadĺžiť sa a postaviť pre Rakúšanov a Rusov trať do Viedne a zbaviť sa tým príjmov z prekládky. Pritom tento výpadok príjmov nebude nahradený príjmami z poplatkov za prepravu, lebo tá trať je aj v najoptimistickejšom variante stratová (to znamená, že poplatky nezaplatia ani samotnú trať).

V dnešnej dobe sa vyrábajú podvozky, ktorých rozchod sa dá zmeniť za jazdy, takisto už dávno máme unifikované kontajnery, s ktorými sa dá ľahko manipulovať a nie je problém preložiť ich z jednej vlakovej súpravy na inú alebo z vlaku na kamióny za minimálny čas. Toto si vyžaduje úplne minimálne investície v porovnaní s výstavbou 500 km trate. Okrem toho, pokiaľ ide o spojenie Ázie a Európy po železnici, tak ak by mal niekto zainvestovať, tak je to Rusko do tratí na jeho území, tam sú rezervy v kapacite, nie u nás.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 22:55

Cize zadlzovat sa a minat miliardy nasich aj europskych eur na naokoloblizsie zeleznicu severom mozeme. Ale napravit tu pokrivenu zeleznicu od Marie Terezie, ktora je teraz 450km ciastocne neelektrifikovana jednokolajka, ale ktora by BA a KE (a teda vychod a zapad SK) mohla spojit s dlzkou 390 km (a teda v pohode pod 3 hod) viacmenej po rovine, to nesmieme. A uz 20 rokov do juznej zeleznice neinvestujeme vobec nic, len rusime vlaky lebo po tych rozbitych tratiach uz takmer nemozu jazdit (a ked jazdia, tak 40-kou) a vykrikujeme ako malo ludi a tovaru tamad chodi.

Ako pise Lifko22, zlepsenie juzneho spojenia KE-BA bude uzitocne aj pre nakladnu dopravu aj pre osobnu. Treba len najst vhodny model financovania. EU s tymto velmi nepomoze, kedze na bezvyznamnom Slovensku uz financuje severnu trasu. Ale ak sa to nespravi, tak to dopadne ako s nasim ropovodom: naokolo sa ich stavia stale viac, a ten nas je cim dalej tym menej vyuzivany. Cize prave naopak, ak ponukneme najlepsi produkt - zeleznicu Rusko-Vieden, tak mame sancu. Inak mozeme basnit o samoprekladajucich sa samorozsirujucich sa voznoch kolko chceme. Tak ako pri dialniciach pojde aj vsetok zeleznicny tranzit vychod-zapad cez madarsko a polsko, a bratislava+povazie bude ukazovat palcom: naco na vychode/juhu nieco stavat, sak tam nikto/ziaden tovar nejde!?!


PS: Nemozem si pomoct, ale Vazny uz urobil jeden dobry krok ked pripravil PPP2 a zaroven "pripravil" nerealizovatelne PPP1+3. Teraz uz kazdy vie, ze takto to znova robit nebudeme, ale je dobre, ze sme sa poucili na tom najlacnejsom. Podobne mozno bude dostatocne prezieravy pri tejto SRT (a R2-ke).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 26. Nov 2012 23:34

toto je inak dost smiesne .. obhajovat 4 miliardy za superpredrazene PPP na R1 za ktore by vsetky tie spojky aj mohli byt dokoncene aj mat de luxe cesty na juhu :) no nic :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 23:58

"mohli byt" je sice pekne, ale kazdemu je jasne, ze by neboli. lebo na povazi+severe potrebujeme este toooooooolko tunelov a novych zeleznic, a v bratislave este tolko novych obchvatov, ze by sa vzdy nasli ine priority. pre mna je maly zazrak, ze sa R1 dotiahla po ZV v podstate v rovnakom case ako D1 do ZA. A SRT je jedina sanca, aby sa rovnako poopravila aj situacia ohladom zeleznic na juhu.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod beardie » 27. Nov 2012 00:45

mas pocit, ze po SRT budu chodit rychliky a osobaky?
Obrázok používateľa
beardie
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 18. Jún 2011 17:08

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 27. Nov 2012 00:52

mam pocit, ze ak by sa SRT stavala, tak by sa mala stavat urcite tak, aby po nej alebo popri nej mohla jazdit aj osobna doprava.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Milos » 27. Nov 2012 01:39

DrX napísal:Cize zadlzovat sa a minat miliardy nasich aj europskych eur na naokoloblizsie zeleznicu severom mozeme. Ale napravit tu pokrivenu zeleznicu od Marie Terezie, ktora je teraz 450km ciastocne neelektrifikovana jednokolajka, ale ktora by BA a KE (a teda vychod a zapad SK) mohla spojit s dlzkou 390 km (a teda v pohode pod 3 hod) viacmenej po rovine, to nesmieme. A uz 20 rokov do juznej zeleznice neinvestujeme vobec nic, len rusime vlaky lebo po tych rozbitych tratiach uz takmer nemozu jazdit (a ked jazdia, tak 40-kou) a vykrikujeme ako malo ludi a tovaru tamad chodi.

Ako pise Lifko22, zlepsenie juzneho spojenia KE-BA bude uzitocne aj pre nakladnu dopravu aj pre osobnu. Treba len najst vhodny model financovania. EU s tymto velmi nepomoze, kedze na bezvyznamnom Slovensku uz financuje severnu trasu. Ale ak sa to nespravi, tak to dopadne ako s nasim ropovodom: naokolo sa ich stavia stale viac, a ten nas je cim dalej tym menej vyuzivany. Cize prave naopak, ak ponukneme najlepsi produkt - zeleznicu Rusko-Vieden, tak mame sancu. Inak mozeme basnit o samoprekladajucich sa samorozsirujucich sa voznoch kolko chceme. Tak ako pri dialniciach pojde aj vsetok zeleznicny tranzit vychod-zapad cez madarsko a polsko, a bratislava+povazie bude ukazovat palcom: naco na vychode/juhu nieco stavat, sak tam nikto/ziaden tovar nejde!?!


DrX, si si istý, že výstavba ŠRT v koridore južného ťahu by spôsobila radikálne napravenie jeho pokrivenosti a parametrov? Južný železničný ťah, ak má v budúcnosti naozaj fungovať ako diaľková železničná trať, si bude vyžadovať aj rozsiahle preložky - typu Púchov - Považská Bystrica aj s tunelmi, na Pohroní určite. ďalej čosi ako "generálnu preložku", teda celkom novú trasu od Trnovca nad Váhom po Kozárovce, resp. Hronský Beňadik (najmenej však Kalnú nad Hronom - v prípade, že by trať viedla tak ako teraz cez Levice). Za ZV tak isto "generálne preložky" od LC cez RS ďalej na východ. Myslím si, že ak by aj došlo k výstavbe širokorozchodnej v trase tzv. južného ťahu, tak po kvalitatívnej stránke by išlo len o akúsi optimalizáciu trate bez výrazného zlepšenia parametrov ako takých (výmena zvršku, koľajníc, možno aj spodku, aj to len tam, kde je stav trate už naozaj taký zlý, že by nevyhovoval ani potrebám nákladnej dopravy po ŠRT.

Tragédia je v tom, že ani v súčasnosti stále ešte neexistujú ani len technické štúdie na komplexnú modernizáciu tohto ťahu, pritom minimálne po Zvolen, resp. B. Bystricu nemá v konkurencii s cestnou dopravou na tomto úseku žiadnu šancu.. Ale chytať sa slamky v podobe výstavby širokorozchodnej trate mi nepripadá správne.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 27. Nov 2012 08:56

Cize zadlzovat sa a minat miliardy nasich aj europskych eur na naokoloblizsie zeleznicu severom mozeme.


nemozeme a ani sa nezadlzujeme lebo sa to plati z fondov. riesenie spociva v tom ze sa maju spravodlivo delit fondy. bohuzial delenie fondov je politicke rozhodnutie. ale v principe sa to da. sam vies ze aj juzna trasa je TEN koridor. ale zadlzovat sa kvoli SRT a nechat cele eurofondy na sever je to najhorsie. jednoducho povedane ani netreba zacinat reko zilina-kysak lebo sa to aj tak v zivote nedokonci a zacat najskor reko trate 130 BA-NZ potom prelozky na trati 150 a neskor aj 160.

je jasne ze to nikdy nebude vysokorychlostna zeleznica ale taka nam nie je treba. na vysokorychlostne spojenie mas lietadla BA-KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Milos » 27. Nov 2012 10:09

Ešte upresním predposlednú vetu môjho predch. príspevku, lebo tak, ako je napísaná, nedáva zmysel: (...), pritom minimálne po Zvolen, resp. B. Bystricu nemá za súčasného stavu v konkurencii s cestnou dopravou žiadnu šancu.

Devil, ale ak nebude príprava na rekonštrukciu trate 150 na náležitom stupni (pričom na úseky od ZA po Kysak už dosť pokročila) , tak hádaj, ako to dopadne
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 27. Nov 2012 11:35

No, asi je zbytocne sa o tom natahovat. EU zeleznicne fondy na juh nepojdu. Takze uvidime, ake velke ma Vazny g.le :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 27. Nov 2012 12:44

vsetko je politicke rozhodnutie. najskor by sa mali zobudit regionalne "elity" a zacat lobovat tak ako to dokazali pri RC. hlavne BB by mala namiesto donovalov riesit toto. za sucasneho stavu nema totiz zmysel do BB posilnovat expresy a uz vobec nie uvazovat o IC. ale sklamanie je aj pristup NR kraja, kedze koridor IV. nevedie cez NR tak im je to vlastne jedno.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Qwert » 27. Nov 2012 18:03

Predstavovať si, že širokorozchodná prinesie nejaké zlepšenie pre osobnú dopravu, je naivné. Pravdepodobne, ak by sa realizovala, tak to bude podobne, ako tá už postavená trať z Hanisky do Užhorodu. Jednoducho postavia trať vedľa normálnej trate, ale bez akejkoľvek doplnkovej infraštruktúry pre pasažierov, pretože to bude trať pre nákladnú dopravu. Neviem teda akým spôsobom by tento projekt Haniska - Parndorf mohol zlepšiť osobnú dopravu na južnom ťahu. Tak ako nejazdia osobné vlaky z KE do Užhorodu, tak nebudú jazdiť po širokorozchodnej ani z BA do KE, aj keď niektorí si to zjavne tak jednoducho predstavujú. Odporúčam každému pozrieť sa, ako vyzerá už existujúca širokorozchodná trať, ako vyzerajú súbežné normálne trate a potom snívať.

Problém osobnej dopravy na južnom ťahu je ten, že tento ťah sú vlastne pospájané často dovtedy navzájom prakticky nesúvisiace trate. Vo vývoji značne zaostáva za severom už len preto, že ucelený južný ťah vznikol až v roku 1955, severný (aj keď pôvodne mal trochu iné dopravné priority) existuje v celosti už od 19. stor. Južný ťah obchádza obe najväčšie mestá blízko jeho trasy (NR a BB) ako aj iné relatívne veľké sídla (RS, RV len tak lízne). Okrem toho sú problémom zlé parametre trate (nie je celá elektrifikovaná a zdvojkoľajnená, nízke rýchlosti). Nič z toho širokorozchodná nerieši.

Skutočný južný ťah môže vzniknúť iba tak, že sa postaví nová trať Trnovec nad Váhom - NR - Hronský Beňadik, kompletne sa zdvojkoľajní a zmodernizuje trať Hronský Beňadik - ZV - BB a keď toto bude hotové, tak si môžme vyhrnúť rukávy a pustiť sa do trate ZV - KE. Nezávisle na tom treba samozrejme zmodernizovať aj IV koridor Kúty - BA - Štúrovo. Problém je, že toto by nebol práve jednoduchý projekt ani v podstatne lepšie spravovanej krajine ako je Slovensko a nie je to projekt ani na 1-2 volebné obdobia. Dobrým pilotným projektom by bola aspoň stavba trate Trnovec - NR. Mimochodom, eurofondy môžu ísť kľudne aj na južný ťah, môžu ísť prakticky na ktorúkoľvek trať, je to len vec ich nastavenia.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 27. Nov 2012 18:33

je jedno ci su pospajane nesuvisiace trate alebo nie. npr. casy rychlikov na ucelenej severnej trase su o iba 30 min. lepsie ako na juhu aj to najma kvoli vymene rusna vo ZV. na ZA-KE vs. ZV-KE je rozdiel len par minut. takze to ci je jedno alebo 2 kolajovka je uplne jedno. na to vyhybne a zab-zar.
.
nemozeme zacat tratou na NR, zacat treba tym kde nie je ina alternativa. cize najskor zmodernizovat koridor IV - a ak susedia to nebudu povazovat za prioritu tak staci BA-NZ. potom urobit reko pohronskej trate a uz sme niekde uplne inde. potom sa da bavit o tom ze ci mame na novu trat alebo len poriesit zakruty medzi suranmi a kalnou na asi 40 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 27. Nov 2012 18:47

QWERT, s opisom stavu suhlasim, ale zavery co z toho vyvadzas su podla mna uplne bludne.

1. To, ze existujuca SRT ide nezavislo od trate KE-CnT neznamena vobec nic, kedze trat KE-CnT je na super urovni, takze ich netrebalo nijak kombinovat. Ale ak by sa teraz planovala SRT KE-BA-VIE sucasne s juznym osobnym spojenim KE-BA, tak sa obe mozu postavit paralelne (alebo kombinovane, pokial je to technicky mozne), a so vsetkymi synergickymi vyhodami toho, ze by sa stavali naraz. Co konkretne by im v tom branilo?

Severny tah v ziadnom pripade neexistoval v takom smerovani a s takym ucelom, ako sa pouziva teraz, od 19.stor. Existovala KBD, cize Kosice-Ostravsko, a nejaka vetva z Bud na ZA (ktora ale nesla z BA). Ale na spojenie KE-BA existoval uz davno pred severnym tahom jasny jediny uhorsky koridor KE-BUD-BA/VIE, ktoreho existencia znamenala, ze za cias RU nebol dovod spajat KE a BA juhom akokolvek inak. Toto uz ale skoro 100 rokov neplati (od vzniku CS), napriek tomu sa ale na juhu urobilo len to pozliepanie, zatialco na severe sa vybudovala a prebudovala trat hadam 3-krat (a prebudovava sa aj aktualne). Cize sa musime rozhodnut: bud stavat na juhu trat, ktora bude odrazat sucasne hranice a potreby slovenska, alebo to uzemie mozeme vratit k Madarsku. Ale nerobit nic, tak ako sa deje teraz, a len sa divak ako to upada, je to najhorsie co sa moze diat.

No a co sa tyka vylepsovania parametrov trate, tak podla mna by mozno bolo najlepsie praveze zacat prerobenim 160ky KE-ZV. Od ZV do BA uz je dialnica, takze tam zeleznica v najlepsom pripade len dorovna stratene. Ak by sa ale skratila trasa 160ky o takych 20-30km, presmerovala sa tak aby realne obsluhovala RS a RV, a zlepsili sa jej parametre, aby sa dalo ist suvislo aspon 120km, tak by ta trat bola okamzite pre spojenie KE-ZV(-BA) v porovnani s RC bezkonkurencne najlepsou. Ak by sa cokolvek malo riesit s Nitrou, tak to by sa najprv musel zastavit sucasny projekt jej napojenia na Leopoldov, lebo tym sa z pohladu planovacov Nitra poriesi.

No a ak by sa stavala SRT, tak si viem predstavit, ze s nou by sa postavila aj osobna zeleznica NZ-VK-Lucenec, s napojenim na koridor BA-BP. A to by mozno bol ten najlepsi model: mat severny koridor cez ZA, stredny koridor cez ZV/BB (lebo inak bude stale problem, ci ist zo ZV na BB alebo na KE), a juzny KE-LC-NZ-BA. A okamzity obrovsky benefit by bol v najkratsom a najrychlejosm spojeni troch najvacsich SK miest PO-KE-BA, pre ktore je dialokova zeleznicna doprava najperspektivnejsia.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod johhan » 27. Nov 2012 23:28

A už sa vie kto zaplatí tých 6,5 mld EUR ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Andrej » 27. Nov 2012 23:48

No predsa PPP ;-) 800 mil.€ splatky 30 rokov po sebe...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2012 00:00

Co napr. keby to zaplatili ti isti, ktori za poslednych 80 rokov 5x prebudovali a znova prebudovavaju severne naokolo blizsie? Stalo by sa nieco, ak by nejake z tych istych penazi sli aj na juh? Ci na severe padaju peniaze zdarma z nema, a tie trate sa postavili same?
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod perets » 28. Nov 2012 00:29

Poprosím niaký dôkaz že sa trať na severe prebudovávala za posledných 80 rokov 5(päť) krát, lebo ináč je to len prízemné osočovanie. Ja osobne som za to aby sa to stavalo formou PPP bez účasti štátu, prípadne vklad štátu vo forme štátnych pozemko za 1€
No predsa tý zlý bačovia, pastiery a drevorubači čo zbehli z hôr, valaškami a vydlami vyhnali šlachtu a statkárov zo všetkých vládnych inštitúcií. Tý ktorý zbedačujú juh a presadzujú zaostalý sever 20 možno aj 60 rokov presne tý nech to zaplatia. DrX stále tu píšete že ako vela ludí býva na juhu, kde sú tý vaši ludia pri volbách aby si tam pretlačili svojich ľudí, ktorý konečne zoberú tomu bohatému severu a Žiline a dajú zanedbávanému juhu.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 92
Založený: 26. Feb 2009 09:20

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod johhan » 28. Nov 2012 01:43

DrX napísal:Co napr. keby to zaplatili ti isti, ktori za poslednych 80 rokov 5x prebudovali a znova prebudovavaju severne naokolo blizsie? Stalo by sa nieco, ak by nejake z tych istych penazi sli aj na juh? Ci na severe padaju peniaze zdarma z nema, a tie trate sa postavili same?


Ak neberieme posledné 4-5 rokov ( robil sa Poprad a Teplička ) tak rokom 1965 keď sa trať KE-ZA zelektrifikovala, išli investície iba mimo tejto trate a hlavne na elektrifikáciu BA-KE a zdvojkolajnovanie na juhu a východe. Takže modernizácia trate ktorá sa má začať 2015 bude po 50 rokoch
.
No a kto ide zaplatiť tých 6,5 mld € na širokorozchodnú ? Ktorá podľa tej nemeckej štúdie nie je schopná do roku 2050 si na seba zarobiť ? a to pri variante 43 vlakov denne jedným smerom po jednokoľajnej trati :-)
Hlavná vec že Poliaci majú širokorozchodnú postavenú až do Katovíc :-) ak sa poliaci naštvu a postavia 350 km širokorozchodnej na hranicu s Nemeckom tak cela slovenská širokorozchodná ide tak akurát do ri ... prdele
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2012 16:29

eeee???? a cela ta prestavba trate od BA po ZA, ktora sa tu deje poslednych 20 rokov to je nic?

cize, ked chce perets 5x, tak skusme takto (bez toho aby som potreboval hladat konkretne info):
1. po vzniku CS sa urcite robili upravy naokolo blizsie, tak aby sa dala pouzivat na suvisle spojenie BA-KE (lebo dovtedy to boli tri rozne trate BA-Leopoldov / Budapest-Zilina / Kosice-Zilina-Bohumin),
2. niekedy sa musela cela zdvojkolajnit (casti v r 1941 http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h120-10.htm)
3. niekedy sa musela cela elektrifikovat
4. v protiklade s tym, co tu tvrdi johhan, moje informacie su, ze trat BA-TT (a mozno aj dalej), bola prerabana niekedy v 80-90 rokoch (neviem ci sa len nieco upravovalo, alebo sa aj zvysovala tratova rychlost - pocul som to v tom kontexte, ze pri tej eurofondovej modernizacii za poslednych 10-15 rokov sa zo zeme vyrvalo viacmenej nove kolaje/troleje, ktore boli v ovela lepsom stave nez mnozstvo inych, napr. tych priamo v BA)
5. poslednych 20 rokov MILIARDY z eurofondov+zo statneho rozpoctu (lebo vsakano EU neplati 100%) na BA-ZA(-PL), vratane perliciek ako novy tunel pri Trencine (plus ta Teplicka a Poprad).

Kto by vystavbu SRT za 6.5mld EUR zaplatil je samozrejme otazka. Ciastocna odpoved je napr. taka, ze ak by sme sucasne budovali SRT aj prebudovavali osobnu zeleznicu, tak kopec financii na to moze ist z Eurofondov, kedze tie sa na osobnu juznu trat urcite mozu pouzit. Cize preto hovorim o synergickych efektoch: ak by sa stavala SRT a popri tom riesil aj juzny koridor standardneho rozchodu, tak sa za ovela mensie peniaze da poriesit ovela viac, a este by na to mohla prispiet aj EU. Ak by sa chcelo :-)

PS: Neviem preco by slovenska SRT sla do prdele, ak by poliaci potiahli svoju trat dalej. Tu je prave naopak dolezite to, kto a co bude po tej trati vozit. A zainteresovanost ruska v slovenskej SRT by zarucovala, ze oni by mali zaujem nasmerovat komplet vsetok tovar prechadzajuci ruskom k nam/na vieden.

No a ked uz sa bavime o tom, odkial brat peniaze, a o tom, ako to ovplyvnuje politika, staci si tu na fore vyhladat graf toho, ako sa do jednotlivych krajov umiestnuju eurofondy (postol ho myslim johhan). Ked sa dobre pamatam, styri mikrokraje od BA po ZA zhrabli dobre 3 stvrtiny. To sa potom zabezpecuje rozvoj, buduje infrastruktura a lakaju investori, a zvysuju intenzity, vsakze!!!
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 28. Nov 2012 17:18

DrX na STR zarabaju prekladiska. SRT cez madarsko malo byt vratane prekladiska pri gyori. polsko neviem. tak aky synergicky efekt ked "nase" prekladisko ma byt vo viedni....
.
ze vacsinu fondov zhtli 4 kraje je jasne a to je cisty skandal ktory treba medializovat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2012 17:39

Na SRT zarabaju ako prekladiska, tak aj samotna preprava (kazdy odvezeny kilometer sa dopravcovi plati, ten z toho uhradza platby za dopr. cestu atd).

A co zarobi viac, prekladisko vytazene na 10% a trat vytazena na 10% (tak ako je to dnes), alebo 10x zvyseny objem preprav, z ktorych sa moze na tom nasom prekladisku dalej prekladat tolko, kolko sa chce (lebo, vsakano, nase prekladiska tam dalej budu, a ak my ponukneme vyhodnejsiu cenu za prelozenie v ciernej a dalsiu dopravu po nasom standardnom rozchode, v porovnani so SRT dopravou do viedne a prekladkou tam, tak zakaznik nebude mat problem). V prvom rade ale treba mat toho zakaznika, a to moze Slovensko ziskat len partnerstvom so silnymi, cize s Rusmi a Rakusakmi....
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod ekis » 28. Nov 2012 18:42

DrX - pises tu ako keby si bol nejaky politik :). Nikto tu netvrdi ze ked bude trat az do Viedne, tak sa zvysi aj preprava. Ale tu ide skor o to, ze ci je to ekonomicky vyhodne. Na jednej strane mas vydavky (vystavba trate a ich rezia) a na druhej strane su to tvoje spominane poplatky. A ak za nejaky cas pozbierane poplatky prevysia naklady, tak potom je to vyhodne pre Slovensko :). Myslim rozumnejsie resp. vyhodnejsie pre Slovensko bude, ked sa vyuzije existujuca zeleznicna siet a existujuce prekladiska. A naopak mali by sa zmodernicovat existujuce prekladiska (aj ked si myslim ze kapacitne maju asi dost velku rezervu). A samozrejme nech sa zrekonstruje a elektrifikuje spodne casti trate do Bratislavy.
ekis
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 06. Feb 2008 11:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.