Odoslané:
24. Sep 2007 22:58
od wazari
tu je dalsi clanok zamerany na obe temy = pozemky aj kompetencie
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8016
Odoslané:
24. Sep 2007 23:00
od wazari
Program Doprava definitívne schválený
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8015
Nové členské štáty slabo využívajú pomoc z fondov EÚ
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8014
Odoslané:
13. Feb 2008 21:47
od wazari
No, obcas, ale nie velmi casto, EU zverejni cerpanie krajin z eurofondov.
Tu je k tomu clanocek
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9353
a tu grafik
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3799
SR tam stoji dost biedne, ale ako som uz viackrat zdoraznil, bude to zaujimave az na konci tohto roku. Aj ked nejakym prudkym finisom nie som si isty, ale hadam kusok patriotizmu/optimizmu v mojom pripade sa najde
No uvidime ...
Odoslané:
13. Feb 2008 21:59
od Dialniciar
No na ten graf aby si človek okuliare zobral
... ja som to skoro ani s tými svojimi nevidel.
... myslím, že sme 3. odspodu, to je katastrofálne, ... tu je vidno ako proeurópska vláda 8 rokov nerobila nič, resp. po r. 2004 zaspala na vavrínoch.
Inak podľa mňa sa to už preháňa. Na projekty sa vyhodia miliardy, možno aj miliarda EUR ročne v rámci celej EÚ, je to zbytočné mrhanie prostriedkami. Ja by som to direktívne niekam sypal, napr. Brusel by rovno mohol zadať direktívnym spôsobom: 1 mld. EUR na diaľnicu D1 a Slovensko by si samo vybralo, na ktoré úseky. Jednoducho, časť takto porozdeľovať a iba napr. 50% sumy dávať cez projekty.
Odoslané:
13. Feb 2008 23:07
od wazari
Dialniciar napísal:Inak podľa mňa sa to už preháňa. Na projekty sa vyhodia miliardy, možno aj miliarda EUR ročne v rámci celej EÚ, je to zbytočné mrhanie prostriedkami. Ja by som to direktívne niekam sypal, napr. Brusel by rovno mohol zadať direktívnym spôsobom: 1 mld. EUR na diaľnicu D1 a Slovensko by si samo vybralo, na ktoré úseky. Jednoducho, časť takto porozdeľovať a iba napr. 50% sumy dávať cez projekty.
vo verejnom sektore by sa to vcelku dalo
ale sukromny - to by bolo prilis okate rozdelovanie
Odoslané:
13. Feb 2008 23:10
od racto
Dialniciar napísal:No na ten graf aby si človek okuliare zobral
... ja som to skoro ani s tými svojimi nevidel.
... myslím, že sme 3. odspodu, to je katastrofálne, ... tu je vidno ako proeurópska vláda 8 rokov nerobila nič, resp. po r. 2004 zaspala na vavrínoch.
Inak podľa mňa sa to už preháňa. Na projekty sa vyhodia miliardy, možno aj miliarda EUR ročne v rámci celej EÚ, je to zbytočné mrhanie prostriedkami. Ja by som to direktívne niekam sypal, napr. Brusel by rovno mohol zadať direktívnym spôsobom: 1 mld. EUR na diaľnicu D1 a Slovensko by si samo vybralo, na ktoré úseky. Jednoducho, časť takto porozdeľovať a iba napr. 50% sumy dávať cez projekty.
dialničiar to by bolo príliš jednoduché to oni tak nemôžu
Odoslané:
13. Feb 2008 23:38
od Dialniciar
wazari napísal:Dialniciar napísal:Inak podľa mňa sa to už preháňa. Na projekty sa vyhodia miliardy, možno aj miliarda EUR ročne v rámci celej EÚ, je to zbytočné mrhanie prostriedkami. Ja by som to direktívne niekam sypal, napr. Brusel by rovno mohol zadať direktívnym spôsobom: 1 mld. EUR na diaľnicu D1 a Slovensko by si samo vybralo, na ktoré úseky. Jednoducho, časť takto porozdeľovať a iba napr. 50% sumy dávať cez projekty.
vo verejnom sektore by sa to vcelku dalo
ale sukromny - to by bolo prilis okate rozdelovanie
Aký je podiel verejný&súkromný sektor, čo sa týka čerpania financií
Odoslané:
15. Feb 2008 00:23
od wazari
Dialniciar napísal:Aký je podiel verejný&súkromný sektor, čo sa týka čerpania financií
neviem, to si kazdy stat nastavuje sam
doprava ide iba do verejneho sektora u nas
inde u nas je to pomiesane - aj verejny, aj sukromny - pomer podla urcenych penazi na jednotlive priority
dalo by sa to u nas vycislit, ale chcelo by sa s tym chvilu pohrat
inak vacsinou udaje o cerpani jednotlivych statov EU casto nepublikuje - raz za par rokov
Odoslané:
15. Feb 2008 00:25
od Dialniciar
wazari napísal:inak vacsinou udaje o cerpani jednotlivych statov EU casto nepublikuje - raz za par rokov
Viem. Dosť sa kritizuje aj slabé informovanie k jednotlivým, podrobnejším príjmom aj výdavkom.
Odoslané:
15. Feb 2008 00:26
od Dialniciar
V princípe sa dá realizovať aj PPP+eurofondy+štátny rozpočet
Odoslané:
16. Feb 2008 22:02
od wazari
Dialniciar napísal:V princípe sa dá realizovať aj PPP+eurofondy+štátny rozpočet
da
otazkou bude podiel jednotlivych zdrojov
Odoslané:
16. Feb 2008 22:36
od Dialniciar
No, tak napríklad stavba D4. Náklady na 32 km sú 60 mld. SKK bez DPH na 3+3 pruhy. PPP má záujem diaľnicu postaviť, prevádzkovať, bez tieňového mýta, ale žiada od štátu nejakú spoluúčasť na výstavbe. Teda napríklad: PPP dá 50 mld. SKK, ostatné nech dá štát+eurofondy. Dalo by sa
(ide o modelový príklad)
Odoslané:
17. Feb 2008 22:03
od wazari
nesledujem uz podrobne posledny vyvoj v tejto oblasti
vseobecne ano - je projekt v sukromnom sektore, ziskovy, cize vyska eurofondov by tu bola obmedzena a spolu s prispevkom zo statneho rozpoctu by nemali presiahnut vysku statnej pomoci, co je myslim 50% v tomto pripade
schvalovalo by sa to v Bruseli
statna pomoc, hlavne vo vacsich sumach je vzdy ozehava tema
Odoslané:
18. Feb 2008 20:40
od wazari
aby som este doplnil
otazku tu bude zohravat aj mozne zapocitavanie do statneho rozpoctu, cize stat sa bude snazit asi drzat svoj prispevok (a aj z EU fondov) co najnizsi
Odoslané:
22. Feb 2008 23:46
od wazari
Odoslané:
27. Feb 2008 23:10
od wazari
Odoslané:
27. Feb 2008 23:13
od Dialniciar
Vzhľadom na to, že tieto články sú v skoro všetkých nových členských krajinách a vzhľadom k tomu, že čerpanie nie je vo väčšine krajín na viac ako 95%, tak by som to nepovažoval za vážne hrozby. Hlavne, keď väčšina projektov sa spúšťa teraz, resp. väčšina OP. Pozadu bol rezort stavebníctva, pričom jeho potenciál je značný.
Odoslané:
13. Máj 2008 23:44
od Peter Olejár
Slovensko nestíha čerpať eurofondy 2004-06 ani na 75%
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10166
Odoslané:
22. Máj 2008 20:53
od wazari
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10229
pomalicky sa na cerpanim fondov zacina zmrakat
aj ked toto sa taha uz par rokov
Odoslané:
25. Jún 2008 22:46
od wazari
Stredoslováci a podtatranci eurofondy dostanú
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10405
nakladanie s majetkom sa pri vodarenskych spolocnostiach javilo ako rizikove, nakoniec sa to poriesilo.
Odoslané:
03. Júl 2008 23:44
od wazari
titulok hovori vsetko
Slovensko je pri čerpaní eurofondov najhoršie
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10459
tu je link na material spominany v clanku:
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument
Odoslané:
05. Aug 2008 23:28
od wazari
vyzera to, ze EU ma pre slovensky pristup malo pochopenia
Privádzač nám nechcú preplatiť
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10674
Odoslané:
06. Aug 2008 10:34
od devil
myslim ze nie je od veci urobit si zhrnutie ake cesty sa vybudovali za pomoci fondov E. kvoli prehladnosti davam do tejto temy KF aj SF, useky ktore maju problemy s prefinancovanim a aj useky kde este nie je schvaleny grant. zdroje : ssc, mdpt. nie vsade je jasne pri ktorom projekte ide o obdobie 2004-2006 a cerpaju sa aj viac rokov alebo 2007-2013. kto ma nejaky dotaz k zoznamu, nech napise.
2004-2006
D1 Viedenska - Pristavny most (ISPA-KF)
D1 Mengusovce – Janovce (KF)
R1 Rudno n./H – Zarnovica
R2 (I/50) Ozdany
R2 (I/50) Figa
I/50-I/68 KE, privadzac presovska-secovska
I/51 TT obchvat I. et.
I/75 GA obchvat I. et
I/18 privadzac ZA Strazov
2007-2013
D1 Sverepec – Vrtizer I.-II. et. (KF)
D3 HP – ZA Strazov (KF)
R1 Zarnovica – Sasovske Podhradie I.-II. et.
R4 (I/73) Svidník
I/50 Lovčica - hranica kraja, sanacia
I/59, III/06634 BB, krizovatka
I/59 Motyčky, núdzový záliv
I/72 Piesok – Bystrá, I.-II et.
I73 Giraltovce, rekonstrukcia
I/64 PD, obchvat, I. et.
I/64 PD, obchvat, II. et.
Odoslané:
12. Nov 2008 10:06
od devil
takze R4 Svidnik este docerpava stare fondy 2004-2006.
Oneskorené predkladanie ŽoNFP zo strany Prijímateľa na RO a následné nedostatky v riadení procesov vedúcich ku schváleniu spolufinancovania projektov zo strany EK vedú k oprávneným kritickým stanoviskám Európskej komisie (EK). Vyjadrenia EK k predloženým ŽoNFP nedávajú nádej na reálne čerpanie finančných prostriedkov na rozhodujúce stavby OPD ešte v roku 2008.
Pri ďalších stavbách s nákladmi nad 50 mil. EUR bude termín začatia výstavby ovplyvnený schválením Žiadosti o nenávratný finančný príspevok (ďalej len „ŽoNFP“) zo strany Európskej komisie.
...je potrebné v súčasnosti definovaný pomer financovania oprávnených výdavkov projektov zaradených v OPD – 85 % : 15 % predefinovať na pomer financovania celkovej hodnoty projektov (oprávnených aj neoprávnených) na 65 % - grant EÚ a 35 % vlastných zdrojov, pri zachovaní pomeru 85 % : 15 % financovania oprávnených výdavkov.
predbezny zoznam projektov KF po zohladneni limitu 1 143 mil. EUR
usek - cena Sk - cena Eur
D3 HP - Žilina, Strážov 5,4 166,15
D1 Sverepec – Vrtižer I. úsek 3,402 104,68
D1 Sverepec – Vrtižer II. úsek 3,411 104,95
D1 Studenec - Behárovce 0,593 18,25
D3 Svrčinovec - Skalité 5,585 171,85
D1 Jablonov - Studenec 1,903 58,55
D3 Oščadnica - Čadca 3,43 105,54
D1 PO západ - PO juh - tunel 8,069 248,28
predbezny zoznam projektov ŠF po zohladneni limitu 871 mil. EUR
R1 Žarnovica - ŠP, II. etapa 3,062 94,22
R4 Košice - Milhosť 2,088 64,25
R2 Lipovník - Jablonov n/T 3,87 119,08
R2 Ožďany - Zacharovce 2,04 62,77
R2 Pstruša - Kriváň 4,03 124,00
R2 Ruskovce - Pravotice 2,36 72,62
I/51 TT sev. o. - II. a III. etapa 0,747 22,98
I/75 GA, obchvat 2. a 3. stavba 1,61 49,50
I/61 Trenčín - most 1,804 55,50
I/61 PB, preložka cesty 0,1 3,08
I/68 Prešov - Škultétyho - ZVL 0,848 26,09
IDS najväčších aglomerácií SR 1 30,86
Celoštátne centrum riadenia a bezp. cest. dopravy 3 92,59