Stránka 58 z 82

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 21:50
od Jano1
samozrejme ma tam byt "S1 Bielsko-Biala - Zwardon ", ale neslo to editovat ani hned po odoslani

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 21:58
od DrX
Cize presne ako som napisal: polprofil od Ziwieca na Slovensko - po Ziwiec maju polsku premavku. To, ze budu tunely fullprofil je len poziadavka EU. Cize rovnako dolezite ako spojenie k R3 od Rabky alebo k Podspadom od Nowego Targu. A chudobnejsi profil nez planovany plny profil k nasej R4.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 22:14
od Jano1
To vec nazoru, ci je chudobnejsi existujuci polprofil, alebo neexistujuci plny profil.

S1 sa samozrejme na plny profil dostavia, ked to bude intenzita vyzadovat. A ci sa bude S19 napr. poslednych 30 km Krosno - statna hranica stavat v plnom profile nevie dnes nikto a co je podstatnejsie, ani to kedy to bude hotove. Zatial co S1 ma realne terminy.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 22:27
od Jano1
DrX napísal:Cize presne ako som napisal: polprofil od Ziwieca na Slovensko - po Ziwiec maju polsku premavku. To, ze budu tunely fullprofil je len poziadavka EU.

S1 je prevazne v plnom profile a EU ziadnu poziadavku na plnoprofilove tunely nedala, len Poliaci si vedia zratat, ze stavanim kratkych tunelov v polprofile sa moc neusetri. A na plnom profile, ktory bude medzi tunelmi bude 11 mostov, ale ani tam sa nesnazia za kazdu cenu setrit.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 23:16
od Kanky
Uvidime ako to nakoniec dopadne po sutazi, kedze odhad/expertiza je na urovni cca 360 melka eurko za 8,5 km obchvat WG, co je celkom masaker, taka slovenska cena :D

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 21:17
od rastislav5
Odhadovane naklady na S 52 BielskoBiala - Glogoczow (pri Krakove) su 3,6 mld zlotych za vyse 60 km (13 mil. eur/km!). Ak budu peniaze, rychlocesta moze byt hotova za 6 rokov, je vsak mozne, ze termin sa posunie, lebo trasovanie sa nepaci Wadowiciam.
http://conadrogach.pl/informacje/przebi ... icach.html

Po dokonceni to bude z Bratislavy do Krakova vzdialenostou i casom podobne ako do Prahy

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 18:11
od duro_z_dediny
Príprava rýchlostnej cesty S19 z uzla Rzeszów-Juh (Kielanówka) - Babica sa začína. V príprave by mal byť zahrnutý aj geologický a hydrogeologický prieskum. Príprava 10km úseku by mala stáť okolo 6 mld.zlotých, na úseku by mal byť 1,3km tunel, 5 estakád, viadukt a ekomost.Tender na koncepciu úseku Babica - Barwinek má byť vyhlásený čoskoro.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 18:24
od duro_z_dediny
Opravujem - 6 miliónov zlotých. ...

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 19:14
od duro_z_dediny

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 20:16
od Yoggy52
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6664
Planovany (?) Most v Nowom Saczi.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=583
Most na obchvate Rzeszowa

Mame nieco take vobec na slovensku? Orekm odflaknuteho apolla :lol:

duro_z_dediny napísal:Príprava rýchlostnej cesty S19 z uzla Rzeszów-Juh (Kielanówka) - Babica sa začína. V príprave by mal byť zahrnutý aj geologický a hydrogeologický prieskum. Príprava 10km úseku by mala stáť okolo 6 mld.zlotých, na úseku by mal byť 1,3km tunel, 5 estakád, viadukt a ekomost.Tender na koncepciu úseku Babica - Barwinek má byť vyhlásený čoskoro.


cena bude asi daleko od 40mio za km, ze? :lol:

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 15:10
od duro_z_dediny
GDDKiA prihlásila do konkurzu o fondy CEF 2 úseky, jeden z nich na S1 - obchvat Węgierskiej Górki. Plánovaná suma nákladov na úsek je 350 692 639 EUR, z toho podiel EU 298 088 743 EUR.
V prípade, že by boli Poliaci úspešní, majú vyriešené financovanie na posledný chýbajúci úsek S1 smerom od Bielsko-Biala na hranicu SK

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 16:51
od Yoggy52
A nase prve spojenie "dialnicicne" s Polskom by bolo hotove :) sice polprofil :D

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 16:51
od devil
obhajcovia noriem a potreby D26,5 kde ste ? toto je polprofil rychlostnej cesty. ziadne dialnicne prepojenie.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 17:34
od milan_KM
Máš pocit, že na našej strane je to lepšie?

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 20:25
od BoroZA
Devil len zabudol, že naša D3 sa aktuálne plánuje ako plný profil iba v úseku ZA-Svrčinovec, pretože tam sa doprava prakticky rozdelí na dva polprofily - na poľskú S1 a na českú I/11. ;) To predsa má logiku! :D

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 13:44
od Jano1
devil napísal:obhajcovia noriem a potreby D26,5 kde ste ? toto je polprofil rychlostnej cesty. ziadne dialnicne prepojenie.

Poliaci smerom na Slovensko v prevadzke 27 km plny profil + 1,2 km plny profil pri hranici, okrem toho 6,5 km +10 km polprofil ale s pruhmi pre pomale vozidla. Teda skoro 45 km novej RC v prevadzke, kde je povolenych 100 a viac km/h. Planuju zacat stavat poslednych chybajucich 8 km na buduci rok. s tunelmi v plnom profile.

https://www.google.sk/maps/dir/49.6753957,19.1689799/49.8488918,19.0318562/@49.7543753,19.107652,11.75z/data=!4m2!4m1!3e0
https://www.google.sk/maps/dir/49.6281454,19.1400093/49.6753957,19.1689799/@49.6502755,19.1483797,13.25z/data=!4m2!4m1!3e0
https://www.google.sk/maps/dir/49.5126526,18.9782683/49.5680023,19.0776611/@49.540618,19.0081236,13.25z/data=!4m2!4m1!3e0

A co mame my v prevadzke? 8 km plny profil D3 a 6 km polprofil, kde je povolenych len 60 km/h - takze to realne ani len ako RC oznacene nie je.
Kedy my planujeme zacat stavat posledny chybajuci usek co i len v polovicnom profile?

45:8 v prospech Polska

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 16:52
od aquila
no vsak sa len ukazuje ze D3 aj polskou S1 ex S69 je len politicky projekt na urovni prazdnych spanielskych dialnic a letisk..

postavilo sa desiatky km zbytocnej dialnice.. ked o par km dalej uz stoji kapacitne odovodne koridor D1/A1 spolu s ptechodom v tesine..

D3 mala byt stocena smerom cesko namiesto D3... teraz by ani jeden usek nepresiel CBA..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 10:08
od Jano1
Je prirodzene, ze Slovensko chcelo mat priame spojenie s Polskom, zvlast ked v tom obdobi ani cesta na ceskej strane nevyhovovala pre tranzit a prechadzala cez mnozstvo obci. Navyse bola tam jasna podpora na priame prepojenie z Polskej strany, co Poliaci aj realne splnili a sprevadzkovali doposial 45 km RC, prevazne v plnom profile a cestu I/69 na poslednom chybajucom useku zrekonstruovali. Na nasej strane bude menej vytazeny iba usek Svrcinovec - hranica, teda 15 km. RC S1 uz od Wiegerskej Gorky ma intenzitu 7168 v./24h a hned za Zywcom je na RC uz 18 tisic v./24h.

Ziadne ine spojenie Slovenska s Polskom nema na Polskej strane taku podporu ako toto spojenie cez Zwardon.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 10:40
od devil
ak mame 7.000 intenzitu v polsku tak je zo OK a ked mame takuto intenzitu na slovensku tak je to malo....ceci stavaju svoju I/11 za asi 10 mil/km, neviem kolko stalo tych 45 km S69 ale asi to nebolo 40 mil za km.....takze este raz, ziadna dialnica sa smerom k D3 nestavia ani sa nikdy nestavala.

ten 1,2 km plny profil bol postaveny pred vstupom do schengenu aj s colnicou uplne zbytocne.

http://dialnice.szm.com/highways/img/Po ... rdon50.jpg

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 12:25
od Yoggy52
Jano1 napísal:Je prirodzene, ze Slovensko chcelo mat priame spojenie s Polskom, zvlast ked v tom obdobi ani cesta na ceskej strane nevyhovovala pre tranzit a prechadzala cez mnozstvo obci. Navyse bola tam jasna podpora na priame prepojenie z Polskej strany, co Poliaci aj realne splnili a sprevadzkovali doposial 45 km RC, prevazne v plnom profile a cestu I/69 na poslednom chybajucom useku zrekonstruovali. Na nasej strane bude menej vytazeny iba usek Svrcinovec - hranica, teda 15 km. RC S1 uz od Wiegerskej Gorky ma intenzitu 7168 v./24h a hned za Zywcom je na RC uz 18 tisic v./24h.

Ziadne ine spojenie Slovenska s Polskom nema na Polskej strane taku podporu ako toto spojenie cez Zwardon.

:roll: Takze vlastne skoro ziadny tranzit tam neni :wink:

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 13:01
od aquila
Jano1 napísal:Je prirodzene, ze Slovensko chcelo mat priame spojenie s Polskom, zvlast ked v tom obdobi ani cesta na ceskej strane nevyhovovala pre tranzit a prechadzala cez mnozstvo obci. Navyse bola tam jasna podpora na priame prepojenie z Polskej strany, co Poliaci aj realne splnili a sprevadzkovali doposial 45 km RC, prevazne v plnom profile a cestu I/69 na poslednom chybajucom useku zrekonstruovali. Na nasej strane bude menej vytazeny iba usek Svrcinovec - hranica, teda 15 km. RC S1 uz od Wiegerskej Gorky ma intenzitu 7168 v./24h a hned za Zywcom je na RC uz 18 tisic v./24h.

Ziadne ine spojenie Slovenska s Polskom nema na Polskej strane taku podporu ako toto spojenie cez Zwardon.


preto nema uz ine spojenie podporu, lebo uz postavili tolko km a zaviazali sa zmluvne. keby za meciarovej vlade dali D3 smerom cesko a smerom polsko by tlacili R3, tak poliaci by to rovnako podpisali a postavili tych 50-60 km novych RC ..

takto sa u nas aj v polsku stavia tam, kde nikdy nebol koridor na polsko ..

priklad, ze sa to da aj inak je nemecky roh, kde rakusania maju vlastne dialnicu do vorarlberg cez nemecko.. len u nas sa nemohlo ist do polska cez cesko ..

vysledok je, ze tam kde ide hlavny prud bude stara cesta smerom na cesko, a tam kde bude porovnatelne prevadzky ako pri nejakej dedine, bude dialnica za stovky milionov ..

proste spanielske riesenie

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 15:44
od Jano1
devil napísal:neviem kolko stalo tych 45 km S69 ale asi to nebolo 40 mil za km.....

Chybajuci usek S1 obchvat Węgierskiej Górki ma stat 1,55 mld zlotych (1 Euro = 4,30 PLN), pokial spravne pocitam tak je to 360 mil.Eur za 8,5 km, 42.3 mil.E/km.

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/s1-obwodnica-wegierskiej-gorki-czyli-droga-pod-gore-w-miedzynarodowym-korytarzu-55551.html

devil napísal:takze este raz, ziadna dialnica sa smerom k D3 nestavia ani sa nikdy nestavala.


Si trapny s tymto slovickarcenim, dialnica alebo rychlostna cesta, zalezi na slove alebo na tom co je skutocne postavene? :roll:

Co je pre vodica lepsie, nasa D24,5 alebo polska S1 v kategorii R25,5 (odstavny pruh sirky 2,5 m) ? Vsetky mosty na 15,5 km dlhom useku S1 Bielsko-Biala - Zywiec su postavene ako 6 pruhove a to vratane estakady dlzky 1200 metrov.
https://www.youtube.com/watch?v=kc2noRguqtY

devil napísal:ak mame 7.000 intenzitu v polsku tak je zo OK a ked mame takuto intenzitu na slovensku tak je to malo

7 tisic na RC na hlavnom tahu by bolo malo. Kym nebude koridor prejazdny, tak tam musia byt nizke intenzity, pretoze nutime dopravu pouzivat ine cesty, hlavne z dovodu stavu cesty I/12. Cesta, kde je v obci 50 km/h a medzi obcami 40 km/h nemoze byt tranzitny koridor, nehovoriac o tom, ze z 20 km CA,Bukov - hranica je 17 km v obciach a cesta sa prepadava a zosuva na viacerych miestach. Kde na Slovensku mas iny dopravne podobne nevyhodny usek dlzky aspon 20 km, kde je v obciach aspon 85% dlzky useku?

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 21:19
od devil
Chybajuci usek S1 obchvat Węgierskiej Górki ma stat 1,55 mld zlotych (1 Euro = 4,30 PLN), pokial spravne pocitam tak je to 360 mil.Eur za 8,5 km, 42.3 mil.E/km.


najtazsi usek kt. si nechali na koniec.

Technicky najnáročnejším úsekom bude S69 Przybedza - Milówka s dvomi tunelmi (930 m a 1000 m). zdroj dialnice.szm.com

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/9858/bud ... ska-zywiec

tu je vela info, zial velmi neprehladne, necital som to cele ale zrovna ten asi 15,5 km usek na zywiec-B-B v plnom profile pod 20 mil za km. a to "Całkowita wartość projektu" su asi celkove naklady a teda nielen stavba. ktory usek D3 je pod 20 mil za km ?????

cesko detto, tie useky I/11 som sem uz postol, cena okolo 10 mil km. to je plny profil dost blizko od Sk hranice. proste zase obhajujes neobhajitelne.

7 tisic na RC na hlavnom tahu by bolo malo. Kym nebude koridor prejazdny, tak tam musia byt nizke intenzity, pretoze nutime dopravu pouzivat ine cesty, hlavne z dovodu stavu cesty I/12. Cesta, kde je v obci 50 km/h a medzi obcami 40 km/h nemoze byt tranzitny koridor, nehovoriac o tom, ze z 20 km CA,Bukov - hranica je 17 km v obciach a cesta sa prepadava a zosuva na viacerych miestach. Kde na Slovensku mas iny dopravne podobne nevyhodny usek dlzky aspon 20 km, kde je v obciach aspon 85% dlzky useku?


nizke intenzity su tam preto lebo zywiec - cadca su vzdialene asi 50 km. OA pri malom cezhranicnom styku moze byt srdecne jedno ze sa ide cez dediny. a to je gro dopravy a nie tranzit.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 22:20
od Jano1
Chcel si usek S1 (ex S69) za 40 mil.E/km tak som Ti ho nasiel. D3 HP-Strazov nebol daleko od 20 mil.E/km.
Ten usek Bielsko-Biala - Zywiec treba cenu pohladat, zhotovitel to nedokazal dostavat a tak bol tender na dostavbu za dalsie peniaze a samozrejme s meskanim.

Ja neobhajujem cenu D3, ta je o tom, ze si zhotovitel zapyta a NDS/ministerstvo s tym suhlasi. Ked pride niekto s nizsou cenou tak ho vylucia, aj ked je to spolahliva firma. To nie je o potrebe niektorych usekov D3, ale o pomeroch na Slovensku.

Tranzit medzi Svrcinovcom a Zywcom nie je lebo u nas je uplne nevyhovujuca cesta.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2017 14:56
od devil
vsak tam mas cenu....na youtube su pekne videa...S69 zywiec-zwardon je nieco ako nasa R3, je tam kratky tunel, mosty ale kopiruje sa teren - 3. pruhy no a plne ciary. rozdiel v cene predsa nie je kvoli sirke 25,5 vs 24,5 ale kvoli sposobu ako je D3 vedena.

http://dialnice.szm.com/highways/img/D3_Skalite_rez.jpg

a to nie su len tieto 3 km.