Stránka 3 z 4

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2008 15:30
od mirkobb
A6 Via Carolina komplett fertig

Aj tak by sa dalo nazvať dokončenie posledného úseku nemeckej diaľnice A6 Lohma - Amberk o dĺžke zhruba 20 km a jeho oficiálnym otvorením a odovzdaním do užívania túto stredu. Čechy sa tak spojili súvislou diaľnicou pomyselne s brehmi Atlantického oceánu, resp. definitívne sa napojili na západnú diaľničnú sieť (podobne ako Slovensko vlani napojením sa skrze rakúsku A6).
Úsek stál 168 mio EUR a v cene sú zahrnuté aj všetky vyvolané investície. Na nemecké pomery sa staval ale pomerne dlho (údajné opozdenie až 2 roky).

Len pre porovnanie 12 km úsek D1 Važec - Mengusovce stál 166 mil. € a staval sa 10 rokov!

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2009 18:39
od Dialniciar
Konjukturálny program nemeckej vlády na oživenie ekonomiky. :arrow:

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ne ... 636/51869/

Augsburg-Ulm rozšírenie na 3+3

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2009 23:11
od Branco
Nemecká vláda dala svoj súhlas na rozšírenie diaľnice A8 Augsburg-Ulm na juhu krajiny. Tento 41 km úsek diaľnice sa rozšíri na šesť pruhov, tri v oboch smeroch, v rámci partnerstva verejného a súkromného sektora (PPP). Koncesia na stavbu a prevádzku bude poskytnutá na koncom roka 2010. Projekt v hodnote 305 miliónov € bude realizovaný v časovom období 2011-2014.

http://www.worldhighways.com/news/article.cfm?recordID=14709

Re: Augsburg-Ulm rozšírenie na 3+3

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 18:58
od Dialniciar
Branco napísal:Nemecká vláda dala svoj súhlas na rozšírenie diaľnice A8 Augsburg-Ulm na juhu krajiny. Tento 41 km úsek diaľnice sa rozšíri na šesť pruhov, tri v oboch smeroch, v rámci partnerstva verejného a súkromného sektora (PPP). Koncesia na stavbu a prevádzku bude poskytnutá na koncom roka 2010. Projekt v hodnote 305 miliónov € bude realizovaný v časovom období 2011-2014.

http://www.worldhighways.com/news/article.cfm?recordID=14709


Ďalšie PPP sa týka diaľnice A5, realizácia cez VINCI, hodnota projektu je €600 million. :arrow:

http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 0-1754.htm

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2009 09:53
od joe1024
Aku sumu vynaklada Nemecko rocne na dialnice ? Resp. kolko je to % HDP ?

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2009 17:30
od Branco
joe1024 napísal:Aku sumu vynaklada Nemecko rocne na dialnice ? Resp. kolko je to % HDP ?


Tento rok by malo ísť, podľa vyjadrení médií, 11,2 mld. Eur do celkovej diaľničnej a cestnej infraštruktúry, z toho pripadá na cestnú sieť 6,25 mld. Eur, na diaľnice necelých 5 mld. Je to v porovnaní s poslednými rokmi rekordná suma, vynaložená na cetné a diaľničné investície. Ministerstvo dopravy počíta so začatím 44 nových projektov. Suma 11,2 mld eur je zhruba 0,4 % HDP.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2009 22:36
od joe1024
V case krizy 44 novych projektov ? Hadam sa tym nemysli 44 rozsireni/novych ciest/MUK ?

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2009 09:03
od devil
11,2 mld € pre vyse 80 mil. krajinu zodpoveda nasim planovanym vydavkom, dokonca je to o nieco menej. akurat tam je pomer cesty-dialnice uplne iny ako u nas.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2009 12:27
od Dialniciar
Je normálne, že krajina, ktorá má diaľnicami pretkanú krajinu už potrebuje menej nových úsekov a skôr sa musí zameriavať na skapacitenenie existujúcej siete, na jej opravu/rekonštrukciu.

A v čase krízy Nemecko historicky vždy podporuje stavebníctvo. Iba raz to tak nebolo, vtedy sa prepadol sektor do červených čísiel a skrachovala druhá najväčšia stavebná firma v krajine s 30 tis. zamestnancami, Walter Bau.

A okrem toho, tam je 1 diaľničný km v praxi o 50% lacnejší.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2009 17:53
od lukash99
Jurislav napísal:Nemecko má neobmedzenú max. povolenú rýchlosť na diaľnici aj na rýchlostnej ceste, mimo mesta 100, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
chcel som sa opytat ci vsetko plati?? a este ci je max. povolena rychlost na vsetkych dialniciach v Nemecku alebo iba na vybranych usekoch ??? dakujem

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2009 18:33
od Dialniciar
lukash99 napísal:
Jurislav napísal:Nemecko má neobmedzenú max. povolenú rýchlosť na diaľnici aj na rýchlostnej ceste, mimo mesta 100, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
chcel som sa opytat ci vsetko plati?? a este ci je max. povolena rychlost na vsetkych dialniciach v Nemecku alebo iba na vybranych usekoch ??? dakujem


Nemecko má neobmedzenú rýchlosť na diaľniciach, pokiaľ to nie je inak upravené (dopravné značenie). :idea: Takže skôr na vybraných úsekoch je rýchlosť znížená. Na rýchlostnej ceste je max. 130 km/h.

Čo sa týka alkoholu, tak síce platí 0,5 promile, ale vodiči mladší ako 21 rokov 0,0 promile.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2009 18:37
od vladi87
lukash99 napísal:
Jurislav napísal:Nemecko má neobmedzenú max. povolenú rýchlosť na diaľnici aj na rýchlostnej ceste, mimo mesta 100, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
chcel som sa opytat ci vsetko plati?? a este ci je max. povolena rychlost na vsetkych dialniciach v Nemecku alebo iba na vybranych usekoch ??? dakujem


Rýchlosť na nemeckej autobahn je neobmedzená. Na vybraných úsekoch (nie je ich málo) sú obmedzenia rýchlosti zreteľne vyznačené (zvyčajne obmedzenie na 120 alebo 100 km/h).

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2009 10:17
od lukash99
vladi87 napísal:
lukash99 napísal:
Jurislav napísal:Nemecko má neobmedzenú max. povolenú rýchlosť na diaľnici aj na rýchlostnej ceste, mimo mesta 100, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
chcel som sa opytat ci vsetko plati?? a este ci je max. povolena rychlost na vsetkych dialniciach v Nemecku alebo iba na vybranych usekoch ??? dakujem


Rýchlosť na nemeckej autobahn je neobmedzená. Na vybraných úsekoch (nie je ich málo) sú obmedzenia rýchlosti zreteľne vyznačené (zvyčajne obmedzenie na 120 alebo 100 km/h).
a neviete v ktorej časti ich je najviac ??? sever juh východ západ ?? dik :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2009 12:04
od vladi87
lukash99 napísal:
vladi87 napísal:
lukash99 napísal:
Jurislav napísal:Nemecko má neobmedzenú max. povolenú rýchlosť na diaľnici aj na rýchlostnej ceste, mimo mesta 100, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
chcel som sa opytat ci vsetko plati?? a este ci je max. povolena rychlost na vsetkych dialniciach v Nemecku alebo iba na vybranych usekoch ??? dakujem


Rýchlosť na nemeckej autobahn je neobmedzená. Na vybraných úsekoch (nie je ich málo) sú obmedzenia rýchlosti zreteľne vyznačené (zvyčajne obmedzenie na 120 alebo 100 km/h).
a neviete v ktorej časti ich je najviac ??? sever juh východ západ ?? dik :wink:


To sa nedá takto kategorizovať. Skôr sa jedná o zákrutovité alebo hornaté úseky, prípadne úseky, kde experimentujú so znížením emisií...

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 07:11
od vladi87

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 06:07
od vladi87
História a fotky z výstavby nemeckých diaľnic :arrow:
http://www.german-architecture.info/GER ... -NS-12.htm

..."In reality, the first section of what would later become the legendary German autobahn network was constructed and built before Hitler came to power. Construction on the Köln-Bonn Autobahn began in 1929. During opening ceremonies on August 6, 1932, none other than Konrad Adenauer was on hand to inaugurate the 20 km (12 mi) section of autobahn running between Cologne and Bonn. Adenauer, then the Oberbürgermeister (mayor) of Cologne, proclaimed: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen." ("This is how the roads of the future will look.") Adenauer supported the autobahn project partly as a way to create jobs during hard economic times. Later he would become West Germany's first Bundeskanzler (chancellor, from 1949 to 1963).
"...
Tu je veľa fotiek, aj z iných krajín:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 963&page=2
(treba pozrieť vš. stránky, nielen page=2)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 07:42
od joe1024
Je na zaplakanie, ze mali pred temer 100 rokmi len o par desiatok km dialnic menej ako my pocas najsilnejsej konjuktury aka kedy Slovensko postihla.

Boli tieto useky dialnic uplne prvymi v Europe alebo ich niekto predbehol uz davnejsie ?
Ked uz sme pri historii, kedy Nemci zaviedli prve useky s neobmedzenou rychlostou ?

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 12:20
od Dialniciar
Áno, Adolf Hitler sa vo svete diaľnic zapísal tým, že jeho ríša dokázala postaviť prvú diaľnicu na svete. Na druhom mieste USA, na 3. mieste Taliani.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 12:43
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Áno, Adolf Hitler sa vo svete diaľnic zapísal tým, že jeho ríša dokázala postaviť prvú diaľnicu na svete. Na druhom mieste USA, na 3. mieste Taliani.

Hm? .."In reality, the first section of what would later become the legendary German autobahn network was constructed and built before Hitler came to power."

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 12:45
od Dialniciar
To tvrdia niektoré pramene, ale drtivá väčšina odborníkov zadefinovala, čo je to diaľnica a čo nie, takže to bol on, kto diaľnicu vybudoval - viz sekcia glosár.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 13:01
od Dialniciar
Akože aby som to dal na pravú mieru aj ja :arrow:

Úplne prvá diaľnica sveta je v Nemecku medzi Kolínom a Bonnom, ktorá sa postavila v r. 1929-1932; teda ešte pred nástupom Hitlera k moci. Ale ten fakt, že to je nemecká diaľnica, tak ten platí a Hitlerovi patrí zásluha na tom, že on ako 1. predstaviteľ štátu sveta začal stavať diaľnice skutočne vo veľkom rozsahu; a to vrátane okupovaných území. Teda uplatnil presne opačný princíp, než napr. vtedajšie Rusko, ktoré sa zámerne cesty neudržiavalo v dobrom stave.

Aj také perličky :arrow:

v r. 1934 pracovalo na výstavbe diaľnic 45 000 robotníkov
v r. 1935 už to bolo 92 000 robotníkov
v r. 1936 už 101 000 robotníkov
v r. 1937 "iba" 84 000 robotníkov

v r. 1935 odovzdal Hitler asi 110 km diaľnic
v r. 1936 to bolo už 953 km
v r. 1937 pokles na 944 km
v r. 1938 takmer 1 040 km a celkovo bolo takmer 3 050 km diaľnic

Výstavba trvala až takmer do konca 1942, kedy sa dočasne zastavila. Vtedy bolo rozostavaných takmer 2 000 km diaľnic a postavených vyše 3 600 km. Výstavbu realizovalo narozdiel od iných štátov aj početná technika - masívne nasadená v r. 1937, aby sa robotníci mohli "použiť" do iných segmentov výstavby a do zbrojárskej výstavby a do armády.

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2009 09:08
od vladi87
Dialniciar napísal:Akože aby som to dal na pravú mieru aj ja :arrow:

Úplne prvá diaľnica sveta je v Nemecku medzi Kolínom a Bonnom, ktorá sa postavila v r. 1929-1932; teda ešte pred nástupom Hitlera k moci. Ale ten fakt, že to je nemecká diaľnica, tak ten platí a Hitlerovi patrí zásluha na tom, že on ako 1. predstaviteľ štátu sveta začal stavať diaľnice skutočne vo veľkom rozsahu; a to vrátane okupovaných území. Teda uplatnil presne opačný princíp, než napr. vtedajšie Rusko, ktoré sa zámerne cesty neudržiavalo v dobrom stave.

Aj také perličky :arrow:

v r. 1934 pracovalo na výstavbe diaľnic 45 000 robotníkov
v r. 1935 už to bolo 92 000 robotníkov
v r. 1936 už 101 000 robotníkov
v r. 1937 "iba" 84 000 robotníkov

v r. 1935 odovzdal Hitler asi 110 km diaľnic
v r. 1936 to bolo už 953 km
v r. 1937 pokles na 944 km
v r. 1938 takmer 1 040 km a celkovo bolo takmer 3 050 km diaľnic

Výstavba trvala až takmer do konca 1942, kedy sa dočasne zastavila. Vtedy bolo rozostavaných takmer 2 000 km diaľnic a postavených vyše 3 600 km. Výstavbu realizovalo narozdiel od iných štátov aj početná technika - masívne nasadená v r. 1937, aby sa robotníci mohli "použiť" do iných segmentov výstavby a do zbrojárskej výstavby a do armády.


Diaľničiar, vďaka za zaujímavé informácie, kilometrov tam pribúdalo ako múch v lete :)...medzi Kolínom a Bonnom je to ktorá diaľnica, 555 alebo 59? Alebo to bola úplne iná trasa?

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2009 00:03
od joe1024
Dakujem aj ja za lekciu z historie a idem dalej hladat sanku, ktora mi kdesi upadla po precitani cisla 3050 km v r.1938...

A my sa tu tesime, ze sa postavi za 2 roky 5 km usek pri Beharovciach ( a aj to len na polprofil :-) )

Mimochodom, aka bola vtedy BP / umrtnost na stavbach ? Su nejake oficialne dostupne statistiky ?

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2009 22:56
od Dialniciar
Od r. 1934 do r. 1938 zomrelo pri výstavbe diaľničnej siete Nemecka asi 810 ľudí (zdroje sa líšia plus-mínus 12). Z toho 2 najčastejšie príčiny (spolu cez 50%): zasypanie stavebným materiálom či už pri výkopokoch samotnou zeminou alebo následným liatím betónu a cementu a potom to boli vážne úrazy spôsobené pri práci so strojmi.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 10:59
od Dialniciar
Moderná výstavba betónových vozoviek v Nemecku :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12345

*pridaná tabuľka intenzít dopravy / 24h