Dansko - Denmark

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod kvalitná dialnica » 01. Jún 2007 17:05

Nevie niekto povedať koľko dávajú na diaľnice z rozpočtu?
či dávajú stavať súkromným firmám?
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 18:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod bobikboobika » 01. Jún 2007 19:11

Dansko muze cerpat dostatek financi z tezby ropy, ktera je sice 10x mensi nez v Norsku, tak ji nedela problem davat celkem astronomicke castky do dalnic. Mosty se zrejme zaplati samy vyberem dosti vysokeho myta - cca 65 Euro za prujezd 2 mostu z Nemecka do Svedska.
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 09:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod Branco » 02. Jún 2007 13:48

Iba do výstavby diaľníc, podľa výročnej správy Vejdirektoratet, smeruje ročne minimlne 1,7 mld. dánskych korún. Mosty medzi ostrovmi majú ale náklady ďaleko väčšie a keďže nie sú v správe Riaditeľstva ciest a diaľníc Vejdirektoratet /obdoba našej SSC, či NDS/, v správe sa náklady na ich výstavbu, či údržbu nezohľadňujú.

A na doplnenie ešte zopár údajov o dánskej cetsnej a diaľničnej sieti:

Sieť štátnych ciest v Dánsku predstavovala v roku 2006 1.627 km., čo predstavuje 2% celkovej cestnej siete v Dánsku - zvyšok sú platené mosty a najmä komunálne cesty, t.j. vo vlastníctve krajov, avšak 30 % objemu dopravy v Dánsku sa realizuje prostredníctvom štátnych ciest. Celková dĺžka diaľničnej a cestnej siete v Dánsku predstavuje 68500 km. Objem prepravy na dánskych cestách od roku 2000 stúpal cca. 1-2 % ročne, avšak objem prepravy na diaľniciach tempom 4 % ročne.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod jkjk » 21. Jún 2007 01:16

Co se tyce automobilu, je v Dansku jedinecna (v ramci Evropy) dost vysoka registracni dan - z ceny vozu 105% pro levnejsi a 180% pro drazsi auta. Nepocita se cena airbagu, ABS, EPS, radia a slevy jsou za auta z nizsi spotrebou (30km/l a vyse). Na teto dani vybere dansky rozpocet 24 mld dansky korun rocne.
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 04:52

Odoslaťod Branco » 11. Okt 2007 18:57

Dáni v pondelok otvorili 14km diaľnice Høgild-Brande sever, ďalších 12 km úseku Rils-Vijberg má byť otvorených 19. novembra. Diaľnica Midjyjske motorvej sa stavia po etapách a má byť hotová v roku 2012, video dánskej TV Midt Vest je tu

Dánsko otvorí v tomto roku ešte tieto diaľničné úseky:
2. novembra úsek Ønslev-Sakskøbing, čo je pokračovanie E47z Rødby /Fehrmanskaý prieliv/ - Kodaň. Je to posledný dojpruhový úsek, ktorý bude sprevádzkovaný na štvorpruh, súčasťou je aj ca. 600m tunel, 19. novembra úsek Vijberg-Uhe a v polovici decembra je plánované otvorenie ďalšieho úseku diaľnice na ostrove Fyn.

Tri z novootvorených úsekov sa nachádzajú na západe Jutského poloostrova, kde teraz prebieha najväčšia najintenzívnejšia diaľničná výstavba.

Dánsko otvorí v tomto roku spolu do 50 km nových diaľničných úsekov.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Most cez Kattegat - sen, či realita?

Odoslaťod Branco » 06. Mar 2008 02:31

Nové mostné, až 47km dlhé prepojenie cez úžinu Kattegat by skrátilo jazdný čas medzi Kodaňou a Aarhusom na menej ako 1 hodinu. Dĺžkou by prekonalo najdlhší, 22 km most v Dánsku, Storebælt. Najhorúcejšou témou sú ale náklady, ktoré predstavujú od 70 do 110 miliárd dánskych korún.

Vládnuci sociálni demokrati však dávajú prednosť prepojeniu cez Fehrmanskú úžinu, hoci väčšina Dánov, podľa výskumu verejnej mienky, organizovanou spoločnosťou Epinion Capacent, až 56 % dáva prednosť mostu cez Kattegat pred Fehrmanským mostom, zatiaľ čo Fehrman preferuje len 12 %. Prípravné práce však už prebiehajú a po naplnení kapacity E20, resp. mostu cez Veľký Belt /Storebælt/ to bude druhé prepojenie medzi Jutskom a Sjaellandom, resp. dvoma najväčšími mestami, Aarhusom a Kodaňou.

Prepojenie je zatiaľ navrhnuté v dvoch variantoch. Nie je to však zrejme otázka najbližších rokov, ale pravdepodobne najbližších desaťročí.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod eucitizen » 06. Mar 2008 10:12

Branco, v Dansku nevladnu socialni demokrati ale pravicova liberalna strana :). Nie je to starsi zdroj?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 01:43

Odoslaťod Branco » 07. Mar 2008 00:34

No, máš pravdu, sociálni demokrati sú už nejaký čas v opozícii, vďaka za upozornenie. Informácie som tiež čerpal aj z tohto zdroja, venstre, ako je názov vládnúcej strany, resp. vänster, znamená naľavo, vľavo. Pri prevzatí informácie z článku som automaticky považoval stranu s týmto názvom za sociálno demokratickú.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 21. Aug 2008 18:22

Webkamery na dánskych diaľniciach a hlavných cestách sú na týchto linkách.

Severné Jutsko, Aalborg osobitne: :arrow:
http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=89711

Južné Jutsko, ostrov Fyn a okolie: :arrow:
http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=89713

Sjælland a okolité ostrovy, Kodaň: :arrow:
http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=89722
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod sergej » 06. Sep 2008 11:17

Nemecko a Dánsko spojí najdlhší most v Európe :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10822
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Diaľničný obchvat Kodane

Odoslaťod Branco » 20. Okt 2008 22:35

Hlavný obchvat Kodane O4 bol rozšírený na 3+3 pruhy. Odovzdanie prebehlo ešte v septembri. Zároveň prebieha zvyšovanie kapacity diaľníc a RC z centra mesta. Nedávno bol otvorený prvý úsek 5+5 v trase E20, E47 a E55 juhozápadne od hlavného mesta.

Tu je mapa kodaňských diaľničných projektov.
Červené sú úseky vo výstavbe, modré plánované a zelené ostatné menšie projekty.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod bodrik » 21. Okt 2008 09:27

Sergej napísal:Nemecko a Dánsko spojí najdlhší most v Európe :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10822

Bude to paradna skratka do Danska, ale tiez aj do Svedska a Norska. Je to projekt vyhodny najma pre nich a tiez pre krajiny strednej Europy.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 697
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Odoslaťod kraken » 07. Nov 2008 22:38

Blbé je to, že Německo ještě nepostavilo plnoprofilovou dálnici v úseku u hranice. Tento úsek je jen v polovičním profilu procházející mimo obce a s MÚK a je zatím označen jako státní silnice 207 E47.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Projekt Svendborgmotorvej

Odoslaťod Branco » 12. Máj 2009 20:34

Pravdepodobne tretí najvýznamnejší projekt v Dánsku je Sydfynskmotorvej /Svendborgmotorvej/, diaľnica č. 9 na ostrove Fyn. Po dokončení poslednej tretej etapy v lete tohto roku bude skompletizované prepojenie tretieho najväčšieho mesta krajiny Odense na vnútrozemie ostrova.

Pridávam ešte foto z výstavby a krátke video dánskej TV.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 21. Jún 2009 19:00

Nmecký parlament schválil zmluvu o moste cez Fehrmanský prieliv. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12061

Dáni pripravujú ďalší veľký projekt, podmorský tunel pri Kodani. Informácie už čoskoro... :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 27. Sep 2009 00:11

Pekná nová publikácia v angličtine o diaľniciach a hlavných cestách v krajine: :arrow:

http://www.vejdirektoratet.dk/pdf/samlet.pdf

Intenzity, dopravné obmedzenia, diaľnice/hlavné cesty podľa kategórie, rast dopravy, podiel kamiónov, kvalita povrchu,... všetko spracované na 41 mapách.

Zdroj: martin, www.ceskedalnice.cz
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod duro_z_dediny » 02. Feb 2011 23:53

Ostsee-Tunnel von Dänemark nach Deutschland kommt

Knapp 18 km unter der Ostsee: Ein Tunnel statt der bisher geplanten Hochbrücke soll ab 2020 Dänemark und Deutschland ...

Obrázok

Kopenhagen/Rødby. Knapp 18 km unter der Ostsee: Ein Tunnel statt der bisher geplanten Hochbrücke soll ab 2020 Dänemark und Deutschland miteinander verbinden. Kopenhagen bezahlt das fünf Milliarden teure Bauwerk alleine. Jetzt werden endgültig die Weichen gestellt.

Doch keine Brücke: Ein 17,6 km langer Tunnel unter der Ostsee soll Fahrten zwischen Hamburg und Kopenhagen ab 2020 um eine Stunde verkürzen. Statt gigantischer Brückenpfeiler über den Fehmarnbelt wollen die Skandinavier jetzt den längsten Absenktunnel der Welt mit vorgefertigten Betonröhren bauen: Jeweils 200 Meter lang und mit 70 000 Tonnen so schwer wie ein Tankschiff sind die Elemente. Ab 2014 sollen sie unter dem Meeresgrund zwischen Puttgarden auf Fehmarn in Schleswig-Holstein und dem dänischen Rødby auf Lolland verlegt werden

Obrázok

«Vor allem die Sicherheit für die Schifffahrt spricht wohl doch für die Tunnel- statt der Brückenlösung», meint Verkehrsminister Hans Christian Schmidt. Im Verkehrsausschuss des Kopenhagener Folketing hat er dafür eine breite Mehrheit hinter sich, nachdem in den letzten Jahren eigentlich der Brückenbau als angesagt galt.

Den Dänen gefällt am Tunnel-Modell inzwischen auch besser, dass es der heimischen Bauindustrie sowie den Nachbarn in Deutschland und Polen mehr Einkünfte verspricht als ein Brückenbau mit viel Stahl aus Fernost. Die Entscheidung zwischen unter oder über der Ostsee treffen die Skandinavier souverän ohne deutsche Beteiligung, weil sie auch die Rechnung - ganz freiwillig - allein begleichen wollen. Bei 5,1 Milliarden Euro liegen derzeit die Schätzungen für den Absenk-Tunnel und 5,2 Milliarden für eine Brücke.

Obrázok

Trotz der gigantischen Kosten und Kritik von Umweltschützern müssen sich die dänischen Politiker wohl kaum vor Bürgerprotesten wie bei Stuttgart 21 fürchten. Jedenfalls nicht im eigenen Land. Bei einem «Bürgerdialog» im Hafenstädtchen Rødby wurden so gut wie keine grundsätzlichen Einwände auf Dänisch vorgebracht: Die Kritiker waren Deutsche und hatten mit der Fähre von Fehmarn übergesetzt, wo das Projekt heftig umstritten ist.

Die Einheimischen beim Bürgerdialog begnügten sich in der Regel mit Fragen nach etwaigen Ostsee-Schäden durch Streusalz auf einer Brücke und den hohen Stromkosten für die Tunnelbeleuchtung. Die Tonlage wechselte unüberhörbar, wenn sich immer wieder Deutsche wie die Grünen-Politikerin Christiane Stodt-Kirchholtes oder Malte Siegert vom Aktionsbündnis gegen eine feste Fehmarnbeltquerung zu Wort meldeten.

«Wir auf Fehmarn wollen weder eine Brücke noch einen Tunnel, weil beides unsere Insel kaputtmachen würde», rief Stodt-Kirchholtes in die mit 500 Zuhörern gut gefüllte Sporthalle und forderte den Verkehrsminister auf, sich bitte auch auf der anderen Seite der Ostsee der Kritik zu stellen. Schmidt bleibt aber erst mal daheim und will sich nächste Woche im Verkehrsausschuss endgültig grünes Licht für die Arbeit an einem Tunnel holen.

Für die deutsche Seite fallen ausschließlich Kosten für die Anbindung an Land zwischen Puttgarden und Lübeck an. Sie wurden für den Ausbau der Autobahn und es Bahnanschlusses zunächst auf 800 Millionen Euro geschätzt, könnten sich aber nach Meinung des Bundesrechnungshofes verdoppeln. Der Bundestag und das dänische Parlament haben bisher nur der Planungsphase, nicht aber dem eigentlichen Bau zugestimmt. (dpa)

Zdroj: Frakfurter Allgemeine Rundschau, portál http://www.fr-online.de
http://www.fr-online.de/reise/ostsee-tu ... index.html


Slovenská informácia aj tu : viewtopic.php?f=35&t=14939
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 196
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod B; » 03. Feb 2011 10:10

Ak spravne rozumiem nebude to klasicky tunel pod morskym dno, ale polozia "rury" v ktorych pojde doprava?
Aky je slovensky terminus technicus pre Absenktunnel?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod duro_z_dediny » 03. Feb 2011 15:35

Ak je informácia v článku presná, tak si to pochopil dokonale http://de.wikipedia.org/wiki/Absenktunnel .
Čiže betónové rúry pokladať na dno ako Turci pri Bospore.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 196
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod kraken » 04. Feb 2011 22:51

Ne, ne. Původně se zde zamýšlel most, ale teď se rozhodli pro tunel.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod JaNY » 04. Feb 2011 23:37

Chcu to stavat zhruba sedem rokov? ...hmm...keby to mal stavat Doprastav, tak by tam popracovala cela jedna generacia.
Obrázok používateľa
JaNY
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 981
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 03:41

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod duro_z_dediny » 10. Mar 2011 00:59

Zaujímavý blog o mostoch : http://alenagolian.blogspot.com/
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 196
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: Dansko - Denmark

Odoslaťod bzzi » 14. Mar 2017 13:06

ČTK napísal:Plánovaný tunel pod Fehmarnskou úžinou medzi Dánskom a Nemeckom sa nevyplatí. Vo svojom posudku to tvrdí poradenská spoločnosť DIW Econ, ktorú angažovali prevádzkovatelia trajektov.

Podľa expertízy tejto firmy sú zisky prevádzkovateľov a odhad hustoty premávky príliš nadsadené.

Odhadované náklady 7,4 miliardy eur sa vraj na poplatkoch z prejazdu tunelom nevrátia. (čtk)
bzzi
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 391
Obrázky: 23
Založený: 13. Máj 2010 17:35

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hostí.