Stránka 4 z 5

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 22:51
od eucitizen
Ako prva, tak aj druha Lamborghini je dar od fabriky. Zrejme servis to zaplati sama fabrika. Ako prve, tak aj druhe Lamborghini sa bude pouzivat na juh Talianska, najma na dialnici A3 Salerno - Reggio Calabria. Je to dialnica kde s aneplati myto, preto zrejme take auto sa tam pouziva. Tam kde je myto , policii staci cakat hriesnika pri mytnych branach, alebo mu rovno posle domov pokutu s fotkov.
Najvyssia namerana rychlost je doteraz 320 km/h, ktory spravil sef talianskeho telekomu na porsche. Bolo to v noci, chytili ho a odobrali mu na miest evodicak. Ten clovek nerobil si z toho tazku hlavu. :)

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 10:25
od joe1024
To je pre mna novinka, ze to financovala priamo fabrika a nie vlada. Viac info o pozadi by nebolo ;-) ?

OT : Aka je v krajine situacia s dialnicami ? Kolko km rocne sprevadzkuju ?

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 10:55
od aquila
inak tieto lamba sa pouzivaju castejsie aj na prevoz darcovskych organov, pripadne rychly prenos krvnej drene a krvi ..

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 11:27
od joe1024
Zaujimave - tiez to mohli v tom clanku spomenut - je to podla mna dost podstatne informacia.
Netusis nahodou ako rychlo na tom jazdia ? Nemoze ist predsa po dialnici dlhodobo (+- 2 hodiny) 260-300 km.h. Predsa len, to uz chce prudku koncentraciu na dlhsiu dobu (ak vobec lokalna dopravna situacia nieco take dovoluje - vid situacia na D1 pred vstupom do BA; u nas by to slo snad len na trase PO-KE).

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 12:35
od aquila
co som cital, na toto auto maju specialny vycvik a nemoze s nim soferovat "bezny" policajt.. na tie prevozy su tie auta prisposobene a maju tam specialne "chladnicky" resp chladiace zariadenie na taketo prevozy .. a jazdit mozu tolko kolko im premavka dovoli .. plus tam maju kusok inu prednost.. v IT aj ked je velka zapcha medzi bergamo a milanom tak sanitka nemala nikdy problem prejist.. aspon co som tych par krat mal skusenost .. taliani ako moc zodpovedne nejazdia, ale v tomto to vyzeralo OK ..

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 13:06
od joe1024
Predpokladam, ze ten trening je totozny s programom, ktory ponuka samotna automobilka uz pri kupe.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 13:40
od aquila
to uz bohuzial netusim ;)

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 13:53
od joe1024
No asi ano, lebo kto iny by uz mohol na toto robit trening, obzvlast ak to dostali darom od samotnej automobilky. Pre automobilku je urcite jednoduchsie vybrat termin, kedy nemaju plno (ak taka situacia vobec niekedy nastava :-) )

Aku maju teraz vladnu prioritu dialnice, vzhladom na situaciu s AlItalia ?

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2008 22:38
od eucitizen
Taliansko ma okolo 6500 km.... skor nez nove useky sa rozsiruju niektore useky na 3+3 alebo 4+4. Co sa hlavne noveho stavia je 32 km obchvat Benatok ktory vlastne chybal od zaciatku, dialnica koncila pred Benatkami a zacinala zase po. Cgodievalo sa cez mestku 2+2 (nieco ako RC). S tymto uskeom dialnica A4 bude uplne hotova. Termin otvorenia je teraz na 8.2.2009.
Niecosa stavia este pri Padove a pri Asti.

Co sa tyka Lamborghini tak na nu su vytrenovani 30 policajtov, medzi nimi aj 3 policajtky. Motor je V10 5,2 s 560 konami (325 km/h, z 0 na 100 km/h za 3,7 sek.).Na nej je kamerovy system ktory nachytava hriesnikov, plus je priamo prepojeny na databazu ukradnutych aut tak ked kamera precita EC, tak hned policajt zisti ci auto je kradnute. Este je tam mini chladnicka na organy a pristroj na oziveie v pripade infarktu.

Alitalia nema nic spolocneho s dialnicami, aj preto ze dialnice patria pod nekolkymi spolocnostami. Hlavna spolocnost Autostrade patri Benettonu.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2009 22:37
od eucitizen
8.2.2009 sa konecne otvoril dialnicny usek okolo Benatok, dlhy 32km a ako 3+3 . Stara "dilanica" cez mesto sa premenovala na A57.
Teraz jediny problem je ze smerom na Terst, na konci noveho useku je stara dialnica ktora stale je len 2+2. Aj tu sa zacalo jednat o rozsirenie na 3+3 ak ked to bude este niekolko rokov trvat.

tu su zopar fotiek:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=415

a tu aj videa:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=458

Talianska vláda schválila plán rozvoja infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2009 21:12
od Dialniciar
Talianska vláda schválila na stimuláciu ekonomiky veľký plán rozvoja infraštruktúry. Berlusconiho kabinet chce s investíciami vo výške 17,8 miliardy eur (536,24 miliardy Sk) zmodernizovať krajinu a podporiť jej ekonomiku v tomto ťažkom období recesie.

K prioritným projektom plánu patrí most, ktorý má spojiť Sicíliu s talianskou pevninou. Výška nákladov sa odhaduje na 6,1 miliardy eur (183,77 miliardy Sk), pričom vláda zatiaľ dala k dispozícii 1,3 miliardy eur (39,16 miliardy Sk), ako dnes informoval kabinet. Na projekte sa majú totiž podieľať aj súkromní investori.

Ďalším dôležitým projektom je trať pre rýchlovlak na linke Turín - Lyon, rovnako ako výstavba diaľničnej siete v juhotalianskom regióne Kalábria, ktorý už roky bojuje s problémom nedostatočnej infraštruktúry.

Vláda chce tiež financovať výstavbu veľkej lombardskej dopravnej osi Pedemontana. Cesta by mala spojiť lombardské mesto Bergamo s milánskym letiskom Malpensa a je to najväčší infraštruktúrny projekt v oblasti ciest.

Re: Talianska vláda schválila plán rozvoja infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2009 07:44
od mirkobb
Dialniciar napísal:K prioritným projektom plánu patrí most, ktorý má spojiť Sicíliu s talianskou pevninou. Výška nákladov sa odhaduje na 6,1 miliardy eur (183,77 miliardy Sk), pričom vláda zatiaľ dala k dispozícii 1,3 miliardy eur (39,16 miliardy Sk), ako dnes informoval kabinet. Na projekte sa majú totiž podieľať aj súkromní investori.


Článok k tomu plánu postaviť spomínaný most v dnešnej tlači.

Obrázok Obrázok

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2009 14:54
od Dialniciar
Mníška sa ponáhľala za pápežom rýchlosťou 180 km/h :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12198

*mne to prišlo ako z toho vtipu: kto vás učil jazdiť sestrička ? ... sama som ju učila :D

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2010 12:27
od eucitizen
Vcera sa zacala vystavba velmi potrebnej dialnice, severne nad Milanom, ktora spoji vychod so zapadom. Teraz situacia je taka ze kto potreubuje ist z Benatok, z Verony, atd. na zapad smer Varese a Svajcarsko, tak musi prechadzat cez Milano, teda cez Milansky obchvat, s tym ze urcite sa stretne s hustou premavkou, az zapchami. Celkova dlzka tejto novej dilancie bude 67km. OTvorenie sa ocakava v roku 2015.
Tu je link na oficialnu stranku, kde je aj mapa s trasou, bohuzial len v taliancine:

http://www.pedemontana.com/

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2010 12:33
od eucitizen
Dalsi zaujmavy projekt je vystavba 3. pruhu na dialnici A4 medzi Benatkami a Terstom, celkova dlzka 95km. Zanedlho sa zacne vystavbou na prvom useku.
Tu je link, kde je interkativna mapa a stav pripravy a vystavby:

http://www.commissarioterzacorsia.it/cantiere.aspx

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2010 14:07
od joe1024
Mozno zbytocna otazka, ale predsa len, po skusenostiach s BA - ako to budu riesit s odstavnymi pruhmi, a hlavne mostami ? Zrejme tych 95 km nebolo do zaciatku postavenych na rozsirenie, alebo ano ?

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2010 17:50
od eucitizen
Budu to riesit tak ako to riesili s rozsirenim dialnice A1 najprv na 3 pruhy a potom nedavno na 4. Tento dialnicny usek A4 nebol pripraveny na 3+3, mosty nad dialnicou nedavaju priestor na odstavny pruh, tak sa to bude robit ako v pripade A1, teda sa zburaju stare a postavia nove. Na stranke pisu ze sa bude dodrzavat 2+2 a kde sa bude dat aj ponechaju odstavny pruh, maximalna dlzka kazdeho useku vo vystavbe bude 2,5 km. Dokoncenie prac je stanoveny na rok 2014.

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2011 22:04
od Andrej
Do galerie som nahodil zopar zaberov z A23 veducej od rakuskej A2
gallery/album.php?album_id=107

Na A4 medzi Udine a Veneziou uz bolo vidiet akesi pripravne prace, zeby konecne rozsirenie na 3+3 ?

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2011 07:53
od eucitizen
Ano je to tak, ale len zatial jeden usek, Quarto d'Altino -San Donà, pri Benatkach. Su tam problemy s povoleniami a s peniazmi, ale mozno sa podari spustit vystavbu na vsetkych usekov.

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2011 08:16
od Andrej
A co A1 smerom na Firenze? Pred 2 rokmi bola kompletne rozostavana uplne nova trasa tusim na 3+3. Je to uz dokoncene?

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2011 15:39
od Arctic
Dokoncena je len cast okolo Bologne po Sasso Marconi dalsia cast sa po Barberino sa stavia neviem kedy to otvoria bol som tam naposledy minuly rok v zime

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2011 20:48
od eucitizen
Tak ako hovori Artic, len usek dlhy 23,5 km je 3+3. Dalsi usek, 43,1 km, bude otvoreny v roku 2013 a zvysok k Firenze Nord v roku 2017. Medyi Firenze Nord a firenze Sud bude usek hotovy na buduci rok.

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2011 20:23
od eucitizen
Vcera otvorilirozsireny usek na dialnici A14 Bologna-Taranto, medzi Fano a Senigallia, v dlzke 21km. Dnes sa otvara usek Cattolica-Pesaro dlhy 10km. Oba useky otvorili v predstihu a to 10 a 11 mesiacov pred terminom. Dalsie useky budu otvrene v priebehu bbuduceho roku. Pripominam ze rozsierenie dialnice A14 na 3+3sa buduje emdzi Rimini Nord a Porto S.Elpidio v celkovej dlzke 154km. Medzi Bolognou a Rimini Nord uz je davno dilanica 3+3. V plane je rozsirenie useku Bologna S. Lazzaro- Rvenna na 4+4 v dlzke 34,1km.

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2011 00:01
od Andrej
Vies, ako je na tom nova 3+3 trasa A1 Bologna - Firenze ci rozsirenie A4 v okoli Venezie ?

Re: Taliansko - Italy

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2011 00:36
od eucitizen
Rozsirenie na 3+3 sa to tyka useku Venezia- Trieste, teda az po Villesse, odkial je kratky usek na Goriziu a Novu Goricu. Momentalne sa robi rozsirenie len na jednom useku Quarto d'Altino-S.Donà. Na dalsie useky sa caka finacne krytie, ale 8. decembra premier podpisal dekret s ktorym sa odsuhlasil dohoda medzi Anas (co dava zakazky) a koncesionar Autovenete co ma starosti tento usek A4. Tato dohoda je dolezita aby sa mohli dostat peniaze od bank.Na zaciatku 2012 ma sa vyhlasit tender na dalsi usek S.Dona-Tagliamento.
Inac dobra stranka o postupe rozsirenia je tato: http://www.commissarioterzacorsia.it/home.aspx . Bohuzial je len v taliancine ale ak kliknes na PROGETTO zistis stav pripravy jednotlivych usekov a na CANTIERE zistis postup prac. Ja som tam isiel okolo pred 2 tyzdnami a okrem zuzenia som videl malo prac.
Co sa tyka A1 Bologna-Firenze usek Sasso Marconi - La Quercia dlhy 19,4 km je uz hotovy nielkolko rokov. Usek La Quercia - Barberino (43,1km) ma byt hotovy v roku 2013. Usek Barberino - Incisa bude cely hotovy v roku 2017, i ked niektore casti su uz hotove, ako napriklad usek Firenze Nord- Firenze Sud.