Grecko - Greece

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Boli ste v Grécku?

Ano, bol som v Grécku.
36
47%
Nie, ale chcem tam niekedy určite ísť.
34
44%
Nie, ani sa nechystám do tejto krajiny ísť.
7
9%
 
Celkový počet hlasov : 77

Odoslaťod Tomáš Rác » 17. Júl 2007 01:39

Stručné informácie o Grécku za rok 2006:

Z hľadiska vnútorného pohybu osôb a nákladov je v Grécku najdôležitějšia cestná doprava, ktorá umožňuje spojenie aj s málo osídlenými a obtiažne prístupnými oblasťami krajiny. Dĺžka cestnej siete bola v roku 2005 cca. 117 tisíc km. Doterajšia kvalita cestnej siete nebola vysoká. Hlavní podiel tvoria cesty 2.triedy (cca 80%). V posledných rokoch však prebieha realizácia rozsiahleho projektu prestavby a dostavby diaľničnej siete, ktorý by do roku 2013 mal viesť k predĺženiu z existujúcich cca. 1000 km diaľnic na 2400 km. Kostru cestného systému tvorí "National Road", ktorá je postupne prebudovávaná na diaľnicu „PAThE“ (názov je zložený zo začiatočných písmen najväčších miest, ktorými prechádza), spájujuci Patru, Atény, Larisu a Soluň s macedónskou hranicou. Pripravuje sa predĺženie tejto diaľnice v smere na juh Peloponézu, teda z Patry do Kalamaty a z Atén do Sparty. Súčasne sa dokončuje rozsiahly projekt diaľnice „Egnatia“, ktorá križuje Severné Grécko v smere k tureckým hraniciam s napojením na susedné krajiny.

V Grécku je 38 civilných letísk, z toho 16 medzinárodných (Atény, Iraklio /Kréta/, Rodos, Soluň, Korfu, Chania /Kréta/, Kos, Zakynthos, Kefalonia, Samos, Mytilini, Chios, Aktio, Mykonos, Santorini, Limnos). Leteckú dopravu obsluhujú dve hlavné grécke letecké spoločnosti: Olympic Airlines a Aegean Airlines.

Dĺžka železničnej siete je cca. 2571 km (z toho 764 km elektrifikovaných), západná časť krajiny je prakticky bez železnice. Z európskych fondov rozšírených o národné financie se realizuje rozsiahly program modernizácie gréckych železníc. Pokračuje elektrifikácie trate Atény-Soluň, plánuje sa železničné prepojenie najvýznamnejších prístavov krajiny Patra-Atény-Soluň a hraničného prechodu Evzoni, pripravujú sa prekladiská a centrá kombinovanej dopravy. Pred OH 2004 bola v Aténach dokončená prvá časť predmestskej železnice spájujúca centrum s medzinárodným letiskom, v r. 2005 bola táto železnica predĺžená v smere na Korinth, pokračuje stavba prípojky na Chalkidu. Železnice patria štátu a spravuje ich štátna spoločnosť OSE (Hellenic Railways Organization).

Námorná doprava tvorila v r. 2006 podiel na HDP vo výške 3,5% a zamestnávala cca. 3,5 ľudí, ktorí mohli pracovať. Gréci zostávajú v námornom loďstve na 1. mieste na svete so zhruba 8,5% svetových lodí.

V Grécku sú traja hlavní operátori mobilných sietí (COSMOTE, VODAFON, TIM).

Stavebníctvo tvorilo v r. 2006 podiel na HDP celkovo 8,84%, čo bol rast oproti roku 2005 o +1,4%. Medziročný rast bol zaznamenaný o +28,04% oproti r. 2005.

Podobne je v r. 2006 v Grécku najnižšia nezamestnanosť od roku 1998, na úrovni 8,9%, čo je pokles oproti roku o 2005 o -1%.

Základné finančné ukazovatele za rok 2006:

- HDP spolu: 194,2 mld. Eur
- príjmy št. rozpočtu 49,95 mld. Eur
- výdavky št. rozpočtu 58,513 mld. Eur
- schodok št. rozpočtu
- celkový verejný dlh 104,6%
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 04. Júl 2007 00:31
Bydlisko: EU

Odoslaťod Branco » 21. Júl 2007 00:05

Kostru cestného systému tvorí "National Road", ktorá je postupne prebudovávaná na diaľnicu „PAThE“ (názov je zložený zo začiatočných písmen najväčších miest, ktorými prechádza), spájujuci Patru, Atény, Larisu a Soluň s macedónskou hranicou.


Díky za túto informáciu, Grécko má inak jednu z informačne najlepších tém. Výstavba ciest a diaľníc v posledných rokoch prebieha priam raketovým tempom, vybudovalo sa a je naprojektovaných tiež množstvo tunelov, viaceré z nich sú na Egnatii Odos. Tu je stručný zoznam najväčších z nich:

Tunel-Dĺžka-Dátum otvorenia-Región-Provincia-Diaľnica/cesta

Driskos-4.581m-2005-Ipiros-Ioannina-A2-Egnatia Motorway
(Druhá rúra:4563m Section Pedini-Platania)

Metsovo-3.589m-2005-Ipiros+Thessaly-Ioannina+Trikala-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:3548m (1993). Section Metsovo-Panagia)

Port of Thessaloniki-3 398-Project-Thessaloniki-Central macedonia
(Druhá rúra:2920m Subsea tunnel (immersed part: 2x1240))

Maliakos-3.350m-U/C-Sterea ellada-Fthiotida-E 75
(Immersed tunnel)

Dodoni-3.347m-2003-Ipiros-Ioannina-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:3347m Section Dodoni - Pedini)

Panagia(tunnel 1):2.667m-U/C-West Macedonia-Grevena-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:2665m Section Panagia-Volo)

Arachtos-2.635m-U/C-Ipiros-Ioannina-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:2620m Section Pamvotida-Arachtos Zagoria)

Knimidos-2.500m-Project-PaThe

Pangaio-2.400m-Centreal Macedonia-Seres-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:2400m Section Asprovalta - Strimonas)

Symvolon-2.360m-U/C-East Macedonia and Thrace-Kavala-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:2360m Section Eleftheropoli-Kavala West)

Vermiou-2.244m-2006-Central Macedonia-Imathia-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:2239m Section Polimilos-Veria)

Nea Anelio-2.064m-2003-Ipiros-Ioannina-A2,Egnatia Motorway
(Druhá rúra:1986m Section Peristeri - Metsovo)

Ďalších 14 tunelov má dĺžku od 1 do 2 km a 28 tunelov od 0,5 do 1 km, existujú ďalšie desiatky menších tunelov .

A aktuálnu mapu výstavby Egnatia Odos z apríla tohto roku nájdete tu
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2007 14:23

Nový grécky vládny kabinet zloží prísahu

ATÉNY 19. septembra (SITA/AP) - Nový, menší grécky kabinet zloží v stredu prísahu a premiér Costas Karamanlis tak získa vládny tím pre druhé funkčné vládne obdobie svojej strany. Ministrov, z ktorých viac ako polovica vrátane viacerých na popredných funkciách pochádza z predchádzajúcej vlády, oficiálne predstavia gréckemu prezidentovi Karolosovi Papouliasovi v prezidentskom sídle. Hneď potom zvolá Karamanlis prvé zasadnutie vlády.

Kľúčové postavy z minulého vládneho kabinetu na svojich postoch zotrvali. Je medzi nimi ministerka zahraničných vecí Dora Bakoyannisová, šéf rezortu financií George Alogoskoufis, minister obrany Evangelos Meimarakis a minister vnútra, verejnej správy a decentralizácie Prokopis Pavlopoulos. Majiteľa zmenilo 19 kresiel a vo vláde sú dve ženy.

Karamanlisova konzervatívna strana Nová Demokracia (ND) sa už po druhý krát stala víťazom parlamentných volieb, keď so ziskom 42 percent hlasov tesne zvíťazila v nedeľných voľbách. Po prvý krát od roku 1977 tak došlo k tomu, že jedna strana vyhrala dvoje po sebe idúce voľby. ND získala 152 kresiel v 300-člennom parlamente.

http://www.sme.sk/c/3494000/Novy-grecky ... isahu.html

19. 9. 2007 12:50:00 | Copyright © SITA 2007
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 17:21

Branco napísal:Výstavba ciest a diaľníc v posledných rokoch prebieha priam raketovým tempom...


Presne tak. V diaľničnej výstavbe dominuje (podiel vo výstavbe nad 50%) PPP, kedy síce dominuje (podiel nad 60%) tieňové mýto, ale efekt je značný, nakoľko prichádzajú nové investície a zlepšuje sa kvalita cestovania a následne sa urýchľuje rozvoj turistického ruchu. Vláda má dnes rozostavané diaľnice a viacpruhové cesty v hodnote cez 10 mld. EUR. Tieňové mýto je po očistení všetkých nákladov (inflácia pri výstavbe, vplyv GO a údržby diaľnic) od 4 do 11%.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 17:35

Základná kostra diaľničnej výstavby má byť v Grécku ukončená v r. 2012-2015 (záleží od rozhodnutí alebo skôr presvedčení EÚ v rámci posúdení na ŽP). Zatiaľ sa plán plní nad 95%, t.j. plní sa podľa plánov. :idea:

Spomalenie prišlo totiž posledný polrok kvôli rozsiahlym požiarom, kedy nastal presun stavebnej techniky na hasiace práce a presun robotníkov pre ohrozenie dymom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 12:11

Atény udržiavajú kurz reforiem :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9059
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 12:17

Nová stránka najdlhšej diaľnice Grécka, Egnatia Odos 670 km je celá zmenená, doplnený obsah. :arrow:

http://www.egnatia.gr

Veľmi pekné video dlhé 5,5 min. z výstavby

Fotogaléria
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 20:27

Zajtra ma čaká od 8:00 do 15:00 prehliadka Egnatia Odos, tak vám prinesiem report potom. :wink:

Dnes som mal možnosť vyskúšať si aténske obchvaty, metro ľahké aj ťažké, videl som nové letisko, nákladný prístav a v Aténach to proste fakt žije. Celé ulice majú nový povrch, nové lampy. V centre sa nemení nič, pamiatky sú po starom, nesmie sa tam nič meniť. V širšom centre je ale fakt značný problém zaparkovať správne. Zaparkovať sa dá doslova všade (aj keď sa nikde nesmie), nie sú pokuty, ale problém je potom vyjsť, lebo vás obstavia zo všetkých strán. Poviem to tak, že auto som odložil a verejná doprava je na vysokej úrovni, všetko podľa možností aj po anglicky v latinke.

Ulice sa čistia 2x denne, chodníky sa zametajú, obchodníci zametajú. Obdivujem smetiarske autá, ktoré sú fakt väčších rozmerov ako tie naše, ale kade oni prechádzajú, to je umenie. To sú cm, čo ich delia od iných áut.

Čo ma prekvapilo bolo zemetrasenie na hraniciach kdesi s Tureckom, ale v Aténach boli sirény, v TV sa vysielalo, čo sa má robiť a v princípe nikto nič nerobil, len ja som nechápal čo sa deje. Poplašný systém majú fakt dobrý, všetci sú v strehu.

V Aténach je najrozšírenejšia polícia na motorkách, tí sú doslova všade. Operačne riadia premáv
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2008 13:40

... dokončenie: Operačne riadia premávku na križovatkách, prípadne uprednostňujú výjazd busov z menších staníc atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2008 22:51

Grécko: Premiér po polstoročí navštívi Turecko

http://www.sme.sk/c/3680293/Geecko-Prem ... recko.html

ATÉNY 15. januára (SITA/AFP) - Grécky premiér Kóstas Karamanlís v priebehu januára uskutoční oficiálnu návštevu Turecka, ktorá bude prvou svojho druhu od roku 1959. V utorok to pod podmienkou anonymity prezradil vysoký politický predstaviteľ. Karamanlís sa podľa neho 23. januára v Ankare stretne s tureckým premiérom Recepom Tayyipom Ergoganom a nasledujúci deň sa presunie do Istanbulu.

"Cieľom je v podstate zlepšiť grécko-turecké vzťahy," uviedol zdroj. "Atmosféra sa zlepšila, obzvlášť v ekonomickej sfére, ale stále je potrebný pokrok v politických záležitostiach," doplnil, pričom poukázal na obnovenie územných sporov v Egejskom mori. Erdogan navštívil Atény v máji 2004, minulý mesiac do Grécka zavítal minister zahraničných vecí Ali Babacan. Posledným gréckym premiérom, ktorý oficiálne navštívil Turecko v máji 1959, bol Karamanlísov strýko Konstantínos.

Chladné vzťahy medzi susednými krajinami v poslednom období oživila hospodárska spolupráca a decembrová dohoda o vytvorení spoločných mierových a zásahových jednotiek pôsobiacich v rámci Severoatlantickej aliancie. Po ničivých zemetraseniach v roku 1999 prebiehajú pravidelné stretnutia na politickej a vojenskej úrovni.

15. 1. 2008 20:53:00 | Copyright © SITA 2008
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod sven » 17. Jan 2008 10:38

To je dobra sprava...Lebo co som zaregistroval, v Europe sa maju menej v laske snad iba Srbi a Chorvati a Srbi a Albanci...
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 18:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 17:26

Turci majú Grékov radi, Gréci sú rezervovanejší

http://svet.hnonline.sk/c1-22817640-tur ... rvovanejsi

Domicil článku: ANKARA 23. januára (SITA/AFP)

Autor(i): SITA
[13:39, 23. 1. 2008, čítané 79x, počet diskusných príspevkov 0, svet.HNonline.sk]

Turci majú lepšiu mienku o Grékoch ako Gréci o Turkoch. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorého výsledky zverejnili v stredu. Uskutočnila ho grécka agentúra Kapa v oboch krajinách pred stredajšou cestou gréckeho premiéra Costasa Karamanlisa do Ankary.

Z prieskumu vyplýva, že 52,4 percenta Turkov má pozitívne zmýšľanie o Grécku, ale iba 8,5 percenta Grékov zmýšľa rovnako o Turecku. Tretina Turkov je presvedčená, že politika Grécka voči Turecku je priateľská, ale iba 3,1 percenta Grékov si myslí, že priateľská je aj turecká politika voči ich krajine. Až 87 percent Turkov a 65,8 percenta Grékov sa vyjadrilo, že obe krajiny by mali zlepšiť vzájomné vzťahy. Prieskum sa uskutočnil 16. až 21. januára na vzorkách 1 910 Grékov a 1 038 Turkov.

Vzťahy medzi Tureckom a Gréckom sa významne zlepšili potom, ako v roku 1999 obe krajiny postihli ničivé zemetrasenia, čo vyvolalo dovtedy nevídanú vzájomnú solidaritu. Atény a Ankara však stále nemajú doriešené teritoriálne práva v Egejskom mori a rozdeľuje ich aj postoj k Cypru, ktorý je rozdelený na grécku a tureckú časť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2008 13:57

Grécko ochromila krutá zima, Kréta je zavalená snehom

http://svet.hnonline.sk/c1-22984090-gre ... ena-snehom

Domicil článku: ATÉNY 18. februára (SITA/AP)
Autor(i): SITA
10:17, 18. 2. 2008, čítané 124x, počet diskusných príspevkov 1, svet.HNonline.sk

Mohutné sneženie a teploty až mínus 15 stupňov Celzia sužujú už od nedele takmer celé územie Grécka. Pod snehom je aj celá Kréta, kde je sneh niečím výnimočným. Od sveta je odrezaných okolo 200 dedín a usadlostí, väčšina z nich na Kréte, informujú miestne médiá. Ochromená je aj metropola Atény a jej okolie, kde okrem metra a niektorých prímestských liniek nefunguje doprava a zatvorené sú aj školy a niektoré úrady. Aténske letisko muselo zrušiť desiatky odletov aj príletov domácich aj medzinárodných spojov. Podľa najnovších predpovedí meteorológov by sa už v priebehu pondelka malo počasie postupne vracať do normálu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2008 10:04

Manažér vo svete

V Grécku nechcite „turka“

http://kariera.hnonline.sk/c1-23008750- ... cite-turka

00:00, 21. 2. 2008, čítané 19x, počet diskusných príspevkov 0, KARIERA.HNONLINE.SK

Skákanie do reči znamená, že vás obchodní partneri pozorne počúvajú.

Grécky spôsob komunikácie je odlišný od nášho. Cudzinci si v Grécku všímajú, že ich často prerušujú. Zatiaľ čo inde v Európe vás pri obchodnom rokovaní nechajú dohovoriť aj pri dlhšom monológu, rozhovor v Grécku sa svojou neustálou akciou a reakciou podobná stolnému tenisu. Pre Grékov však skákanie do reči zväčša znamená, že vás pozorne počúvajú a to, čo hovoríte, ich inšpiruje, aby sa okamžite ozvali. Teda už aj jednoduchá výmena informácií v kancelárii alebo v kafenione (kaviarni) si môže niekedy vyžiadať aj niekoľko hodín, preto si treba vždy naplánovať dostatok času. Pri rozhovoroch a rokovaniach sa zvykne podávať káva. Dávajte si veľký pozor, pretože káva, ktorá sa u nás zvyčajne nazýva turecká, sa tam označuje ako grécka. Objednať si tureckú kávu v Grécku znamená faux pas, hraničiace až s urážkou, čo by rozhodne nebol dobrý začiatok akéhokoľvek vzťahu...

Čítajte medzi riadkami

Grécka emocionalita a tendencia myslieť v komplexných súvislostiach si vyžadujú veci vysvetľovať, čo môže na cudzinca pôsobiť veľmi chaoticky. V dôsledku toho vyjadrovanie Grékov často znie v našich ušiach iba v náznakoch. Najčastejšie sa to uplatňuje, keď by mali partnerovi povedať niečo odmietavé alebo negatívne: komunikujú to nepriamo, cez skryté posolstvá. Nezostáva iné, len sa tomuto komunikačnému štýlu prispôsobiť a pokúšať sa čítať medzi riadkami. Niekedy sa však grécka emocionalita prejaví veľmi otvorene, keď hnev vyjadria bez zábran a hlučne (napríklad pri výmene nadávok medzi vodičmi v dopravnej špičke), no stáva sa, že aj pozitívne veci a chválu vyslovujú veľmi otvorene.

Pri rokovaní buďte pripravení na extrovertných partnerov, ktorí budú svoje výpovede podčiarkovať bohatou paletou gestikulácie a mimiky. Aby prejavili svoju srdečnosť aj navonok, dodržiavajú len malý odstup, čo znamená, že sa pri rozhovore postavia alebo posadia čo najbližšie k partnerovi. Takisto vzájomné dotyky rúk, prípadne poklepanie na rameno sú bežnými prejavmi neverbálnej komunikácie. Aj keď ich môžete vnímať ako nepríjemné, neodporúča sa, aby ste negatívne pocity vyjadrovali príliš zreteľne. Dôležité je udržiavanie zrakového kontaktu s partnerom počas rozhovoru, pretože uhýbanie očami považujú za vonkajší prejav nečestnosti.

Mali by ste tiež vedieť, že kruh tvorený palcom a ukazovákom (znamenie pre okay) znamená v Grécku obscénne gesto a vystrieť oproti niekomu dlaň s roztiahnutými prstami je veľká urážka. Do telefónu sa takmer nikto nehlási menom, často zaznie len nä (áno) alebo embróss (poďme, hovorte!). Gréci sú neoficiálnymi majstrami sveta v želaniach: navzájom si želajú nielen dobrý deň, ale aj dobrý týždeň, dobrý mesiac, dobrú zimu a podobne.

Gréci začínajú pracovať pomerne skoro ráno, pracovný čas je od siedmej do tretej popoludní a počas pracovného času zvyčajne nemajú prestávku na obed tak, ako to poznáme u nás. Na obed jedia obložený chlebík alebo pitu (arabský chlieb v strede s dutinou, do ktorej sa pridávajú najrôznejšie mäsové alebo zeleninové náplne). Ďalšou osobitosťou je dodržiavanie siesty, predovšetkým v letných mesiacoch, ktorá trvá zvyčajne od tretej do piatej až šiestej hodiny popoludní. Vyrušovanie najmä doma, ako telefonovanie v tomto čase bez vážneho dôvodu, sa považuje za veľmi nezdvorilé.

Polhodinka nezaváži

Mnohí Gréci považujú synchrónnosť za jeden z najzreteľnejších znakov ich obchodnej kultúry. Okrem iného to znamená, že s časom sa zaobchádza spravidla pružnejšie než u nás a nepresnosť v obchodnom živote sa zväčša toleruje. Stretnutia sa často začínajú aj o pol hodiny neskôr, ako sa mali oficiálne začať. Nezriedka sa stretnutia dohovárajú aj bez stanovenia presného času. Treba vedieť, že grécky jazyk zaobchádza s časovými informáciami inak než náš. Pojem "popoludní" môže pokojne znamenať aj o 19., prípadne 20. hodine večer.

Menšie podniky, tak v Aténach, ako aj na vidieku, často nemajú vhodné priestory, preto sa obchodné stretnutia odohrávajú v hoteloch, kaviarňach alebo reštauráciách. Príčinou oneskorených príchodov však nie je vždy mentalita obchodného partnera, ale občas aj preťažená premávka na cestách, najmä v hlavnom meste. Od cudzinca sa však presnosť zvykne očakávať a domáci sa mu v rámci možností snažia prispôsobiť.

Inak je to v medzinárodných koncernoch a vo veľkých podnikoch, ktoré disponujú rokovacími miestnosťami a stretnutia sa zväčša konajú v ich sídlach. Tam je presnosť najvyšším princípom. Preto by ste mali mať vždy pri sebe mobil a ak by sa omeškaniu nedalo vyhnúť, stačí krátko zavolať, aby sa stretnutie posunulo.

Iným prejavom synchrónneho správania je, že Gréci dokážu viacero vecí začať a spracúvať odrazu. Táto schopnosť môže často vyústiť do spôsobu práce, ktorý na nás nemusí pôsobiť ako príliš orientovaný na konečný efekt. Váš obchodný partner to však bude chápať ako výraz tvorivosti a flexibility, v ktorom sa obchodné a súkromné záležitosti často prelínajú. Výsledkom sú otvorené uši pre priateľov a príbuzných a udržiavanie úzkych osobných vzťahov s kolegami.

Radosť z rozhovoru

Gréci sa v biznise obliekajú v zásade konzervatívne. Pre mužov to znamená tmavý oblek, košeľu a viazanku, najmä pri oficiálnych príležitostiach. V lete ho môže nahradiť svetlý oblek z ľahšej látky a košeľa s krátkym rukávom, podľa stupňa formálnosti podujatia. Pri pracovnom obede, ku ktorému sa zvykne zasadnúť po obchodnom rokovaní, si možno viazanku odložiť. Grékyne nosia zväčša kostým. K pestovanému zovňajšku patrí decentný biznis mejkap a uzavreté topánky. V lete je oblečenie žien farebne pestrejšie, než nosia stredoeurópske ženy v biznise, a klasický kostým sa nevyžaduje. Všeobecne však platí, že čím má podnik viac medzinárodný charakter, tým je predpis oblečenia (dress code) prísnejší. Pre Stredoeurópana z toho vyplýva, že postačí, ak jeho biznis oblečenie bude v súlade s pravidlami, ktorými sa riadi doma.

Obchodné rokovania sa zväčša začínajú krátkym zdvorilostným small talkom. Zaujímať sa treba o rodinu, zdravie a osobné blaho. Pritom partneri očakávajú len krátke a pozitívne odpovede. Avšak alfou a omegou budovania vzťahov v Grécku sú rozhovory, ktoré sa uskutočňujú vo fáze vzájomného spoznávania a budovania dôvery, teda predtým, než dôjde k samotným obchodným rokovaniam.

Gréci sa radi navzájom zhovárajú dlhé hodiny, s obľubou sa obchodného partnera vypytujú a keď sa vám otázky stanú nepríjemnými, jednoducho môžete rozhovor obrátiť a začať sami klásť otázky, pretože grécky partner bude rovnako rád odpovedať, ako sa pýtať.

Naštudujte si dejiny

Politickým diskusiám je však lepšie sa vyhýbať, pretože sa vedú s prudkosťou pre nás neobvyklou, pričom partner môže svoj názor zastávať tak vehementne, že nebude prístupný logickej argumentácii. Chúlostivými témami sú problematika Turecka, Macedónska a Cypru, opatrným treba byť aj v otázkach vzťahov k USA. Korupcia a rodinkárstvo sú pre Grékov tŕňom v oku, avšak cudzinec by sa k nim nemal, aspoň nie na začiatku vzťahu, vyjadrovať kriticky.

Neodporúčajú sa ani kontroverzné rozhovory o náboženstve a religiozite, a to nielen vo vidieckych regiónoch, pretože vplyv gréckej pravoslávnej cirkvi, ku ktorej sa hlási až 98 % obyvateľov, je oveľa väčší než rovnako dominantných cirkví v Európe. Cirkevné oslavy ako krst, svadba a Veľká noc patria k vrcholným udalostiam roka a zväčša sa oslavujú s množstvom hostí.

Vždy vítanou témou rozhovorov sú spoloční známi, ako aj rodina a deti (nezaškodí mať pri sebe aj rodinné fotografie). Dobrým úvodom sú tiež prírodné krásy krajiny, pekné zážitky z dovolenky na obľúbenom gréckom ostrove, prípadne kultúra a šport. Mimoriadne pozitívne zapôsobíte, ak prejavíte poznatky o antickom Grécku a o jeho historickom a kultúrnom dedičstve, ktoré má aj dnes význam pre literatúru, umenie filozofiu a politiku moderného sveta.

Keď sa už úspešne nadviazal obchodný vzťah, zvyčajne nasleduje pozvanie domov. Rodina zohráva u Grékov dôležitú úlohu a osobitnú úctu požívajú predovšetkým starší rodinní príslušníci. Preto oblečenie by ani pri súkromnej návšteve nemalo byť príliš ležérne, meškanie 30 minút sa považuje za normálne.

Vždy je vhodné priniesť darčeky - hostiteľke kvety, prípadne sladkosti, hostiteľovi fľašu značkového alkoholu (víno sa považuje za málo hodnotné, a preto ako darček nie je vhodné). Dôležité je primerane sa poďakovať, pochváliť jedlo a zariadenie bytu. Prípitok ako prvý prednáša hostiteľ, neskôr môže nasledovať odpoveď hosťa. Rátajte s tým, že aj pri stole sa povedú dlhé, oduševnené diskusie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 25. Feb 2008 01:10

Krásne spracovaná súkromná stránka o gréckej diaľničnej s cestnej sieti v angličtine je na linke: :arrow:

http://www.greek-motorway.net/

Z obsahu napr.:
A1 - diaľnica Pathé: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a1.html

A2 - diaľnica Egnatia: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a2.html

A3 - diaľnica Central Greece: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a3.html

A5 - Iónska diaľnica: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a5.html

A7 - Peloponézska diaľnica: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a7.html

A9 - obchvat Patras: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a9.html

A12 - diaľnica Strimona: :arrow:
http://www.greek-motorway.net/html/body_a12.html
....

@Diaľničiar, nie je v tom aj kus Tvojej práce? :wink:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 25. Feb 2008 22:32

Branco napísal:@Diaľničiar, nie je v tom aj kus Tvojej práce? :wink:


Ako si na to prišiel dofrasa :?: :D

Je v tom aj kúsok mojej práce, asi tak 1/4 čo sa týka diaľnic a ciest. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod D2 » 08. Okt 2008 20:03

Nové projekty v diaľničnej výstavbe v Grécku naberajú na obrátkach

Peloponézska magistrála (severozápadná a východná vetva)

Predĺženie diaľnice "PAThE" v smere na Peloponéz, kde se magistrála rozdeluje na dve vetvy. Severozápadná vetva v dĺžke 365,4 km spojí mestá Elevsina-Korint-Patras-Pyrgos-Tsakonas a východná vetva o dĺžke 205 km ide v trase Korint-Tripoli-Kalamata-Sparta. Obidva projekty budú realizované formou PPP, bez akéhokoľvek tieňového mýta (žiadne spolufinancovanie vládou pod dokončení výstavby).

Modernizácia úsekov diaľnice Athény-Soluň v rámci výstavby "PAThE"

Najrozsiahlejšie sú úpravy na nebezpečných úsekoch Raches Maliakou – Kleidi a Petalo Maliaku, ktoré majú mimoriadne strategický význam. Na úseku Raches Maliakou-Kleidi (zahrňuje nebezpečné úseky v oblasti Platomanasu a Thébskeho údolia) o dĺžke 205 km bude vybudovaných 23 km nových tunelov. Projekt, ktorý bude realizovaný formou PPP by mal byť dokončený v priebehu 4 rokov. Úsek Petalo (podkova) Maliakou, označovaný za "vražedný", bude nahradený tunelem. Práce boli rozdelené do 6 samostatných podprojektov, ktoré boli zadané jednotlivo gréckym stavebným firmám.

Autostráda stredného Grécka E-65

Prebieha výstavba mimoriadne významnej modernej 6-prúdovej autostrády E-65, ktorá bude hlavnou cestnou tepnou stredného Grécka. Ide o 175 km dlhú úplne novú cestu, ktorá cez Lamiu a Thessálskou nížinou prepojí PAThE s diaľnicou EGNATIA ODOS. Projekt bude realizovaný formou PPP a bol zadaný koncernu HELLENIC AUTOPISTAS.
D2
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 08. Okt 2008 19:42

Odoslaťod D2 » 08. Okt 2008 20:12

Aténska magistrála "Attiki Odos"

V auguste r. 2008 bol prezentovaný zámer ministerstva životného prostredia, urbanizácie a verejných prác vyhlásiť verejnú súťaž na výstavbu nových úsekov aténskej periférnej magistrály "Attiky Odos" o celkovej dĺžke 55 km. Projekt v hodnote 1,2 mld. € bude rovnako ako tá časť "Attiky Odos", ktorá je v prevádzke už od r. 2004, realizovaný metódou PPP. Taktiež pôjde o takú formu, na ktorú vláda nebude mať žiadne výdavky po dostavbe.

Všeobecne k PPP v Grécku: U projektov realizovaných formou PPP bol investorom postúpený výber mýtneho (väčšiinou po dobu 30 rokov), ktoré im zaistilo návratnosť investície. Maximálna sadzba, ktorá môže byť užívateľovi diaľnice účtovaná za 1 km jazdy, bola stanovená na 0,04 €. Vláda má prakticky nulové príjmy z postavených úsekov diaľnic, lebo buď sú zadarmo alebo sú postavené za poslednú dekádu cez PPP s mýtom, ktoré vlastní a prevádzkuje súkromný investor. Staršie projekty realizované cez PPP ako je aj most Rion-Antirion sú s inými sadzbami a nové sa na nich už nemôžu vzťahovať.

Spolu s 3 prechádzajúcimi projektami ide o nových 1005 km diaľnic alebo viacprúdových ciest, ktoré sa majú postaviť do r. 2013.
D2
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 08. Okt 2008 19:42

Egnatia Odos pred ukončením, rozbieha sa /aj/ Ionian Odos

Odoslaťod Branco » 08. Feb 2009 23:47

Podľa januárovej mapy rozostavanosti je A3, Egnatia Odos pred kompletným ukončením. V januári boli odovzdané úseky Strymonas-Agios, Paradisos (Chrysoupoli)-Vaniano a Arachthos-Chrysovitsa (Peristeri) s celkovou dĺžkou 58 km. Vo výstavbe sa nachádzajú dva posledné úseky Venetikos-Metsovo a Selles-Tyria - Agia Anastasia.

Okrem už spomenutých úsekov, ktoré popísal D2 je jeden z najdôležitejších projektov Ionian Odos, ktorý po dokončení Egnatie predstavuje pravdepodobne najnáročnejší diaľničný projekt v Grécku.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 06. Jún 2009 23:07

Minulý týždeň pribudli ďalšie hotové úseky Egnatie, ako vidno z najnovšej mapy z cca. 670 km chýba ešte menší úsek pri MÚK Seles-Tyria.
Gréci pohotovo pridali aktuálne videá, tunel-estakáda-tunel-estakáda...., podobne by to malo byť na našej D1: :arrow:
http://www.youtube.com/watch?v=uY5J8PelhkQ
http://www.youtube.com/watch?v=pLSmz3Vp36U

Stavia sa intenzívne aj diaľnica zo Solúna k bulharským hraniciam.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jún 2009 23:16

Gréci stavajú aktívne, dokonca 1/3 Egnatie Odos, ktorá bola postavená cez fondy EU, už prešla do súkromných rúk - štát dostane 2x toľko financií v ďalších 5 rokoch ako bude premávka, potom však len 70% mýta nasledujúcich 14 rokov. Koncesiu prevzala J&P Avax na vyše 200 km.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jún 2009 21:47

Dialniciar napísal:Gréci stavajú aktívne, dokonca 1/3 Egnatie Odos, ktorá bola postavená cez fondy EU, už prešla do súkromných rúk - štát dostane 2x toľko financií v ďalších 5 rokoch ako bude premávka, potom však len 70% mýta nasledujúcich 14 rokov. Koncesiu prevzala J&P Avax na vyše 200 km.


Tak toto ešte nie je pravda, je to stále len nepotvrdená informácia. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 07. Jún 2009 21:54

Dialniciar napísal:
Dialniciar napísal:Gréci stavajú aktívne, dokonca 1/3 Egnatie Odos, ktorá bola postavená cez fondy EU, už prešla do súkromných rúk - štát dostane 2x toľko financií v ďalších 5 rokoch ako bude premávka, potom však len 70% mýta nasledujúcich 14 rokov. Koncesiu prevzala J&P Avax na vyše 200 km.


Tak toto ešte nie je pravda, je to stále len nepotvrdená informácia. :idea:


Aký je trend, bude perspektívne celá Egnatia súkromná, alebo len jej časť, ktoré sú to úseky, dlhšie tunely a estakády, alebo súvislý úsek?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jún 2009 22:27

Ide o úsek od mora ďalej smerom na východ.

Nemyslím si, že bude celá súkromná, ale trendom je, že tam bude koncesia - štát tak získa finančné prostriedky narýchlo naviac a potom bude mať zadarmo údržbu, prevádzku a opravy. O to tam ide - mať viac peňazí za krátky čas a zadarmo komplet prevádzka, lebo štátny rozpočet jednoducho nemá na to, aby sa zodpovedne staral o 1000 km nových diaľnic v horizonte 10 rokov, ktoré sa postavili štátom.

Takto to napokon riešili aj Francúzi, Španieli, Portugalci, Taliani, Chorváti, kde skutočne je významná časť alebo až väčšina diaľnic v správe konceionárov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 07. Jún 2009 22:44

Zaujímavé, práve od Korfu na východ je Egnatia náročnejšia, ako úsek Solún-hranice, plus intenzity, ktoré podľa mňa zďaleka nedosahujú napr. A1 Solún-Atény.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.