Nemecko ja stat ktory keby som chcel plnohodnotne opisat ohladom dialnicnej siete tak tu mozeme zalozit 2. forum. Takze ja sa pokusim niekolkymi vetami strucne opisat dnesne problemy v Nemecku ohladom dialnicnej siete.
Nemecko ma jednu z najvacsich dialnicnych sieti na svete, pretoze ma cca. 13 000 km dialnic a este sa planuju stavat dalsie km. V ramci EU ma najviac km dialnic prave Nemecko ale nema najhustejsiu dialnicnu siet - to ma Belgicko. Je jasne ze velka cast dialnicnej siete bola postavena hlavne v minulosti. S vystavbou zacal clovek ktory sposobil 2. svetovu vojnu - Adolf Hitler - povazoval dialnicnu siet za jednu z moznosti ako zamestnat velmi vela ludi v casoch ked bola velka nezamestnanost a zaroven mal plan ze ked raz bude velke Nemecko tak len Nemecko bude mat aj nieco take dialnicnu siet - stavali sa dialnice v velkom rozsahu ale v podstate bola ekonomicka kriza a ludia nemali ani auta ... plany isli v budovani dialnic az do Polska, Norska, Rakuska, Francuzska atd. - ale prisla vojna, ... aj po vojne sa vela km dialnicnej siete zachovalo a dnesne dialnice su takmer vsade v povodnych koridoroch v ktorych staval alebo planoval stavat Hitler. Je to smutne ale je to prave Hitler ktoremu sa podarilo ako 1. krajine Nemecku postavit a zadefinovat slovo dialnica "Autobahn" - v USA boli 2. na svete ako slovo "highway" a v Taliansku Mussolini bol 3. na svete. Takto je na tom historia.
Dnes Nemecko potrebuje obrovske investicie do modernizacnych prac na dialnicnej sieti ako aj novej vystavbe - dlhodobo bola blokovana dialnicna vystavba v smere na CR. A aj samotna krajina - "zapad" a "vychod" Nemecka presiel masivnou vystavbou dialnic. A stavia sa aj dnes.
Nemecko ako jeden z mala statov na svete ma elektronicky (satelitny - Galileo) mytny system ale nie pre auta do 3,5t (osobne auta). Jednoducho sa to povazuje za normalne a standardne mat dialnicu pre ludi zadarmo. Dnes su uvahy toto zmenit pretoze ako kritici tvrdia dialnice osobne auta neposkodzuju ale v zime aj v lete ich treba udrziavat aj pre osobne auta. Ale hlavnym dovodom na bliziace sa zmeny je fakt ze Nemecko nema dostatok potrebnych zdrojov na vystavbu aj opravy dialnicnej siete.
Dalej ma Nemecko financne problemy. Viackrat za sebou presauje 3% hranicu deficitu rozpoctu co ako hlavny sponzor EU je chyba a Nemecko zvazuje dalsi radikalny krok v oblasti dialnicnej siete a tym je privatizacia celej dialnicnej siete. Zatial sa robili len odhady a privatizacia zatial nie je. Narozdiel napriklad od Francuzska ktore uz predalo vacsinu dialnicnych spolocnosti tiez pre financne problemy. Mozno je to na smiech ze prave F a D stanovili hranicu 3% a prisne pokuty za nedodrziavanie aby bola Eu reformna ale tieto staty maju problemy dnes s rozpoctami samotne a pridavaju sa dalsie ako Taliansko, Portugalsko, dokonca mozno aj Velka Britania atd.
Dalej ohladom prevadzky a vystavby dialnicnej siete nehovori len stat do tejto problematiky ale aj jednotlive spolkove krajiny. Dalej su dost velke naklady na byrokraticky proces pri vystavbe dialnic - cca. 1/4 z cien. Ale samotne ceny nie su vysoke na 1 km novych dialnic v ramci EU.
Vsetko ostatne sa da najst (myslim uplne konkretne cisla a plany) na konkretnych odkazoch v tejto teme na stat - Nemecko.