Rakusko - Austria

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 09. Júl 2009 21:40

60 centov za liter? Pred mesiacom som tankoval v Kittsee, myslel som, ako výhodne...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 10. Júl 2009 09:28

Teraz prebieha "boj", Hofer otvoril cerpacky pri svojich obchodoch, a pumpy v okoli tiez poznizovali ceny.
Tradicne najdrahsie pumpy na zapade Rakuska ( pri Svajciarsku a Nemecku) a juhu (pri Taliansku) su zrazu lacnejsie ako pumpy na vychode (Burgenland)
Priklad:
Korutansko - BP Pumpa Bodensee Diesel 0,706, S95 0,782 €
Vieden - Diskont pumpa Diesel 0,949, BP S95 1,049
Kvoli cenovemu boju sa znizili ceny aj 4 krat za jeden den na jednej pumpe
Zdroj: OAMTC
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod tr3mp » 20. Júl 2009 11:40

Ja som nakoniec tankoval 95-ku za 1,12 v Kittsee, potom niekde pri Pivke v Slovinsku za 1,10 a cestou späť pri Brucku nad Murom za 1,04 (najlacnejšia pumpa priamo pri ceste).
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: Jar 2009 - začiatok výstavby S10

Odoslaťod Branco » 01. Aug 2009 21:37

Branco napísal:Podľa správ z rakúskej tlače sa má na jar rozbehnúť výstavba S10, čo je vlastne prepojenie Lincu a Českých Budějovíc. Ako prvá sa má začať stavať južná časť S10 - Unterweitersdorf - Freistadt Nord. Severná časť k hraniciam ČR sa má stavať neskôr. Južná časť je ale stavebne komplikovanejšia /4 tunely, najdlhší tunel Gotschka bude mať 4426m/ ako severná /1 tunel/.
Článok v nemčíine je na tejto linke a informácie k S10 tu.


Dnes sa s výstavbou S10 oficiálne začalo. 22km úsek má stáť 739 mld. Euro, viac ako 40 % trasy má viesť v tuneloch. Je to momentálne najrozsiahlejší stavebný projekt ASFINAGu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: Jar 2009 - začiatok výstavby S10

Odoslaťod Dialniciar » 01. Aug 2009 22:54

Branco napísal:Dnes sa s výstavbou S10 oficiálne začalo. 22km úsek má stáť 739 mld. Euro, viac ako 40 % trasy má viesť v tuneloch. Je to momentálne najrozsiahlejší stavebný projekt ASFINAGu.


Pevne verím, že nejde o mld. ale o mil. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2009 20:53

Jasne, je to 739 mil. Euro.
Tento úsek S10 je vlastne severo-južný obchvat Linzu. Smerom k hraniciam ČR sa ale stavia komplikovanejší, južnejší úsek, na úseku Freistadt-Wullowitz má byť len jeden tunel. Podľa článku z novembra pred odovzdaním južného úseku má byť hotová a odsúhlasená kompletná projektová dokumentácia severného úseku.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Europabrucke

Odoslaťod Branco » 07. Sep 2009 21:36

Europabrucke, resp. Most Európy, je 777m dlhý most, prekleňujúci údolie Wipp južne od Innsbrucku. Je súčasťou A13 Brennerskej diaľnice /Brenner Autobahn/. Bol postavený v rokoch 1959 - 1963 a viac ako 40 rokov bol najvyšším mostom Európy. V roku 2004 toto prvenstvo prevzal viadukt Millau.
Most je zaťažený najmä kamiónovou dopravou, ktorá tvorí až pätinu celkového dopravného objemu. Má tri jazdné pruhy v každom smere bez odstavného pruhu. Jeden pruh v každom smere je určený pre nákladnú dopravu. Prejazd je spoplatnený.

V smere Innsbruck má most 4,05 % klesanie. Pekný výhľad ponúka kaplnka na parkovisku v hornej časti. Pri jazde serpentínami paralelnej Brennerskej cesty je možné ho vidieť postupne v celej výške. Objavil sa dokonca na rakúskach poštových známkach.

Aktuálne zábery ponúka live webkamera ASFINAGu
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 07. Sep 2009 21:46

A aký je vysoký ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 07. Sep 2009 22:37

Dialniciar napísal:A aký je vysoký ?


Prevýšenie je 192m, najvyšší pilier má 146m. Millau má, myslím, takmer dvojnásobnú výšku, nespomeniem si presne :).
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 07. Sep 2009 22:53

ad millau: http://www.leviaducdemillau.com/english ... -cles.html .

Ja som sa na to pýtal len preto, že tá fotka tohto mostu vyzerá desivo ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 08. Sep 2009 18:27

Možno by nezaškodilo napísať nejaké podrobnosti o Millau vo vlákne o Francúzsku. :wink: Linka, samozrejme, nie je zlá tiež.

Europabrucke je technickým unikátom, architektúra zodpovedá obdobiu,. kedy sa staval. Na googli, panoramiu, či flickr je množstvo iných foto. Záber som vybral zámerne, na moste a A13 je pomerne slušný podiel kamiónovej dopravy, nadpriemerný aj na rakúske pomery.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod joe1024 » 09. Sep 2009 10:55

Sorry za OT, ale su tie zabradlia na tych mostoch konstruovane tak, aby vydrzali naraz OA aspon v 100ke ?

Ked si clovek predstavi ako dlho by padal z takej vysky, kym by to mal za sebou... :-)
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Branco » 17. Sep 2009 19:19

joe1024 napísal:Sorry za OT, ale su tie zabradlia na tych mostoch konstruovane tak, aby vydrzali naraz OA aspon v 100ke ?

Ked si clovek predstavi ako dlho by padal z takej vysky, kym by to mal za sebou... :-)


Nno, most je premanentne skúšaný bungee jupermi.. :)

Jasne, bezpečnosť na takomto diele je mimoriadne dôležitá. V rokoch 2003-2004 bol napríklad nainštalovaný monitorovací systém, ktorý na 24 miestach mosta monitoruje napr. pevnosť pilierov, napätie, dilatáciu, rýchlosť vetra, teplotu.... Na moste je ale obmedzená rýchlosť, ktorá zďaleka nie je 100 km/h /aj na Millau bol znížený pôvodný limit 130 na súčasných 110 km/h/. Teda za predpokladu, že vodiči budú jazdiť podľa predpisov, by zábradlia mali byť bezpečné. Musia spľňať prísne rakúske normy.

Podrobnejšie na tejto linke.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

S8 Marchfeld Schnellstrasse

Odoslaťod Branco » 27. Sep 2009 00:02

Článok ešte z apríla, v preklade z nemčiny sú mierne nepresnosti. :) Teraz by malo byť ukončené pripomienkovani v obciach, nasledovať bude vypracovanie konečnej EIA /UVP v Rakúsku/ :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=95621#95621
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Roppener tunel druhá rúra v prevádzke

Odoslaťod Branco » 29. Sep 2009 22:59

Rakúšania pokračujú v dokončovaní druhých tubusov tunelov na hlavných diaľničných ťahoch.

23. septembra bola uvedená do prevádzky druhá, južná rúra tunela Roppener na Inntalskej diaľnici A12. Severná rúra tunela bude prechádzať rekonštrukciou do konca roku 2010.

dĺžka: 5079m
začiatok výstavby: júl 2006
prerazenie tunela: október 2007
ukončenie stavebných prác: október 2008
uvedenie do prevádzky: september 2009
celkové náklady: 130 mil. Euro
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod joe1024 » 30. Sep 2009 09:39

To je snad zly vtip ? Za 3 roky postavili 5 km tunel a to len za 3.9 mld SKK a este k tomu v Rakusku :shock:

Ja chapem, ze som to vytrhol z kontextu, nezohladnil geologicke podmienky, provizie, ale 3.9 mld za vyse 5 km v Rakusku a za 3 roky :roll:

To im to asi stavali cinania/ukrajinci ? Ak mate niekto link na viac podrobnosti, bol by som velmi vdacny.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Re: Roppener tunel druhá rúra v prevádzke

Odoslaťod Lionheart » 30. Sep 2009 09:40

Branco napísal:Rakúšania pokračujú v dokončovaní druhých tubusov tunelov na hlavných diaľničných ťahoch.

23. septembra bola uvedená do prevádzky druhá, južná rúra tunela Roppener na Inntalskej diaľnici A12. Severná rúra tunela bude prechádzať rekonštrukciou do konca roku 2010.

dĺžka: 5079m
začiatok výstavby: júl 2006
prerazenie tunela: október 2007
ukončenie stavebných prác: október 2008
uvedenie do prevádzky: september 2009
celkové náklady: 130 mil. Euro


wow, tak postavili cely tunel za 3 roky a este podla mna za slusnu cenu, tu by si mali brat priklad aj lsovenski tunelari :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Andrej » 30. Sep 2009 17:13

Nie je na tom nic extra. Podobne sa tunely stavaju aj vo Francuzsku, Taliansku, Spanielsku... Staci mat primerane financovanie, dobry geologicky prieskum, nespolitizovanu vystavbu a ziadnu korupciu. K tomu dobre skusenosti z vystavby predoslych tunelov a vobec nie je problem stavat tunely za takuto cenu. U nas z toho nie je splnena ani 1 podmienka ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Bosruck tunnel

Odoslaťod Branco » 12. Jan 2010 15:22

V decembri boli začaté práce na zdvojení tunela Bosruck na Pyhrnskej daľnici A9. Tunel je tretím najdlhším na A9. Nová rúra s dĺžkou 5,5 km má byť hotová v roku 2013. Následne bude nasledovať modernizácia už exisujúcej východnej rúra tunela. Celkové náklady - výstavba novej rúry a sanácia existujúcej predstavujú 321 mil. Euro.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod expwy » 23. Jan 2010 11:00

V Rakúsku vstúpila do platnosti od 1.7.2009 nové normy na DZ s novým európskym písmom TERN.
RVS 05.02.12 Verkehrsführung, Beschilderung und Wegweisung im untergeordneten Straßennetz
RVS 05.02.13 Beschilderung und Wegweisung auf Autobahnen

Fotky nových značiek, ktoré sa mi podarilo odfotiť:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7425
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7426
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7427
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7428
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7429
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod eucitizen » 23. Jan 2010 12:15

Mohol by si sem dat aj fotky starsieho znacenia aby sa to mohlo lepsie provonat. Takto moc nevidim ten rozdiel i ked chodim casto cez Rakusko.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Tomas PO » 23. Jan 2010 14:54

Aj na Slovensku su tie nove znacky s pismom TERN?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod expwy » 23. Jan 2010 16:46

Ešte nie, do volieb určite ani nebudú.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Tomas PO » 23. Jan 2010 20:40

expwy napísal:Ešte nie, do volieb určite ani nebudú.

Tak potom preco sa na D1 v okoli BA veselo meni znacenie?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 29. Jan 2010 12:49

uz bola sice otvorena cast S2, ale od pondelka 1.2. by mala byt otvorena cela S2, S1, A5 t.j. projekt Y-silon .. dokopy asi 52 km .. tym sa dialnica priblizi k hranici s CR, ale najma sa urobila zase cast velkeho viedenskeho okruhu ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6344

smutna realita je, ze stavebne naklady na tuto betonovu dialnicu, so 4mi tunelmi bolo 800 mio euro ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.