Irsko - Ireland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 31. Aug 2007 15:45

Mapka cestnej a diaľničnej sieť Írska v roku 2015 by mala vyzerať nasledovne: :arrow:

Obrázok

/po kliknutí sa obrázok zväčší/
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mikeBoss » 21. Okt 2007 22:58

Co sa mi paci je, ze okolo Dublinu ide dialnica. Isiel som po nej parkrat a vacsinou bola poloprazdna. Zazil som aj zapchu mensiu- dovodom bolo cudne soferovanie Irov, ktore som nepochopil. Namiesto toto, aby pomale auta isla v jednom pruhu a rychle v druhom isiel kazdy ako ho napadlo- niekto 120 iny zasa 80. No bolo to zaujimave.

Cestou na zapadne pobrezie Irska smer Galway su dialnice ale aj uzke cesty 1.triedy ktore sa mi nezdali bezpecne hlavne ked sofer isiel ako Schumacher. Ale inac pekna sceneria tie domy a pasienky 8)

Inac sranda zmatok ist prvy krat autom v Irsku po lavej strane.
Jedine co mi vadilo su tie spomalovace v Dubline v obytnej zone kadial prechadza autobusova linka 29A. Strasne to hadzalo vzdy ludi a myslim, ze taky autobus dlho nevydrzi jazdit a opotrebuje sa mu podvozok. Ale inac super to maju vyriesene- pruhy vyznacene len pre autobus. To by mali zaviest aj u nas :wink:
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod B; » 22. Okt 2007 12:01

mikeBoss napísal: Ale inac super to maju vyriesene- pruhy vyznacene len pre autobus. To by mali zaviest aj u nas :wink:


Ak myslis v meste, tak v Bratislave som take videl :
Prazska+Brnianska.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod myfseci » 22. Okt 2007 13:47

mikeBoss napísal:Co sa mi paci je, ze okolo Dublinu ide dialnica. Isiel som po nej parkrat a vacsinou bola poloprazdna. Zazil som aj zapchu mensiu- dovodom bolo cudne soferovanie Irov, ktore som nepochopil. Namiesto toto, aby pomale auta isla v jednom pruhu a rychle v druhom isiel kazdy ako ho napadlo- niekto 120 iny zasa 80. No bolo to zaujimave.

Cestou na zapadne pobrezie Irska smer Galway su dialnice ale aj uzke cesty 1.triedy ktore sa mi nezdali bezpecne hlavne ked sofer isiel ako Schumacher. Ale inac pekna sceneria tie domy a pasienky 8)

Inac sranda zmatok ist prvy krat autom v Irsku po lavej strane.
Jedine co mi vadilo su tie spomalovace v Dubline v obytnej zone kadial prechadza autobusova linka 29A. Strasne to hadzalo vzdy ludi a myslim, ze taky autobus dlho nevydrzi jazdit a opotrebuje sa mu podvozok. Ale inac super to maju vyriesene- pruhy vyznacene len pre autobus. To by mali zaviest aj u nas :wink:


Mike Boss kolko si v Irsku? Vyjadrujes sa relativne optimisticky o cestnej siety , no dovol mi oponovat ti. Ono realita je katastrofalna… M50 (t.j okruh okolo Dublinu) je v rannych spickach non-stop zapchaty, hoci maju pripravenu alternativu a aj priestor na 3+3, momentalne su tam legislativne prietahy a nic sa nedeje, skutocnost je ale taka ze okruh tu vybudovany maju, druha vec je ze pristup do mesta ta vyvedie priamo do centra k brehom Liffey, kde v spicke zostanes doslova stat.. Doprava v Dubline je hroza, toto mesto nebolo nikdy planovane na take mnozstvo dopravy aku ma teraz takze to nezvlada. Auto tu ma uplne kazdy a nie je problem si ho zabezpecit. Druha vec je ho uz uzivit. Cesty nemaju ani velmi kam rozsirovat, pozemky su neuveritelne drahe a konania by boli prilis komplikovane. Vedel si ze povodne chceli “hnat” dialnicu cez Temple Bar?(nieco ako keby Einsteinovu v BA cez stare mesto…), samozrejme to nepreslo, aj kvoli cene projektu a protestom obcanov.

K mhd komentovat ani velmi netreba. Flotila autobusov je na relativne vysokej urovni, busy su novesie, trasovanie ujde, no ci chces ci nie ak smerujes do centra vzdy zostanes zaseknuty… Toto nevyriesi ani nizkopodlazna elektricka – LUAS, ktorej trasy sa az komicky nepretinaju a je to urobene nenormalne amatersky. Predstavte si situaciu v BA ze mate elektricku z dubravky pod Novy most a potom od Tesca do Race. Ziadne prepojenie.Bude, ale zatial je len na papiery. Aj Ir ti povie ze Guinness asi urobil svoje ked to planovali, hehe. Najlepsie je momentalne primestska vlakova doprava, raz dufam aj u nas bude nieco take. Je to ryxle, cenovo porovnatelne s busom, no hlavne komfortnejsie a rychlejsie ako bus. Plany metra su vyborne, momentalne sa deje EIA, a po dokonceny za ca. 8-10 rokov urobi z Dublinu skutocne moderne mesto. Citit ze mesto ma peniaze.

Celkove budovanie dialnicnej siete je ale relativne pomale a nic moc aj ked momentalne napreduje slusnou ryxlostou a nove projekty sa deju. Iri nie su mimo Dublinu az taki progresivni a stale citit tak troxu “zaostalost” z davnejsich casov. Extra problemy maju myslim s M3, kde su protesty kvoli smerovaniu cez historicke uzemie (Tara Hill). Cesty 1. triedy su na tom ale dobre, aj cestovanie v noci je slusne. Macacie oci a dobre znacenie je uz takmer samozrejmosotu. Spytaj sa irov ake to bolo pred 10 rokmi. Hroza. Lokalne cesty nic moc, porovnatelne s nasimi.

Celkovo mozno povedat ze peniaze robia rozdiel no zalezi aj od mentality a sikovnosti naroda.. Iri by ma zabili, ale dovolim si povedat, ze slovaci by s takymito fincnymi balikmi vedeli zaobstarat sofistikovanejsi a kvaitnejsi dopravny system, vratane dopravnych prostriedkov ako su vlaky, busy, atd. Zial v plneni projektov su zatial sikovnejsi prave iri. EU vycucali na 110%…

Snad to nie je az take dlhe 8)
Obrázok používateľa
myfseci
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 19
Založený: 06. Sep 2005 21:19

Odoslaťod mikeBoss » 22. Okt 2007 14:28

V Irsku uz niesom a o tej M50 som sa vyjadroval opatrne. Ked som ja isiel par krat bolo to v pohode. To bude tym, ze som tadial nesiel rano kde ako ty pises byva zapcha. Zazil som len taku mensiu ale to ako som uz spomenul bola chyba asi v style jazdenia Irov.

Cez Temple Bar? to hadam len zartovali! tam je tolko turistov kazdy vecer ako potkanov :lol:

Katastrofalne sa mi zdali skor autobusove linky. Povedzme usek, ktory by auto preslo normalne za 10 minuty isiel autobus 45 minut. Sice vela krat kvoli doprave, ale urcite aj kvoli tomu, ze boli dvojposchodove a stare dost. Kedze vacsina ludi zije v rodinnych domoch tak Dublin je roztahany. BA keby ma namiesto Petrzalky domy tak neni vidno na jej koniec :wink:

Ale ako pises citit, ze maju prachy a tak to tam aj vyzera.
Inac pri kazdej stavbe alebo ceste je tabula ze: financovane z fondov EU a ten ich vladny program NDP
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod wazari » 22. Okt 2007 22:28

v Irsku som pobudol iba par tyzdnov, ale vyjadrenie, ze okruh okolo Dublinu je poloprazdny mi vyznelo dost optimisticky, hlavne ked mi kamarat vysvetloval, ze ak rano vyrazi o par minut neskor, tak sa mu cesta do prace predlzi asi o pol hodinu a raz mi to nazorne ukazal

este ma vcelku fascinovalo, ked sme na nejakej miestnej ceste stretli daky mensi kamion, cesta uzka, nakladiak velmi nespomalil, tak sme suchali zivy/kamenny plot - ploty nikdy nechybali

a obcas most iba s jednym pruhom

to vyjadrenie o tom cerpani z fondov EU sa mi zda vcelku optimisticke
urcite maju na cestach najvacsie informacne tabule k fondom, co som kedy videl
maju tam sice 2 jazyky, ale ked to porovnam s transparentom na Mierova-Senecka ...
kedysi boli chudobna krajina, dostali dost penazi a robili mensie a nenarocnejsie projekty - tak maju tabule takmer vsade
vcelku radi chodili skolit ludi z novych clenskych krajin (aj severni Iri)
a NDP je klasicka EU skratka, je v anglictine a kedze Iri hovoria po anglicky, tak to vyzera ako ich vlastny vynalez
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod mikeBoss » 22. Okt 2007 22:39

Wazari ved som sa opravil, ze som to myslel tak, ze ked som ja isiel par krat po tej dialnici ze bola poloprazdna. To bolo vzdy v case ked boli vsetci v robote. Urcite ze rano a poobede su tam zapchy.

Ja som sa smial, ked mi povedali, ze Dublin bol dedina kedysi a este pred niekolkymi desatrociami tam chodili konske vozy a cesty neboli.
Ono to trosku aj vidno v Dubline- v centre je plno starych spinavych domov a ulic. Cele su to pospajane dediny.

Mne sa skor zda, ze oni stavaju vsetko z fondov EU- nevidel som nikde ze cestu stavaju z vlastnych zdrojov. U nas je takych tabul a usekov len malo.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod wazari » 23. Okt 2007 21:29

mikeBoss napísal:Wazari ved som sa opravil, ze som to myslel tak, ze ked som ja isiel par krat po tej dialnici ze bola poloprazdna. To bolo vzdy v case ked boli vsetci v robote. Urcite ze rano a poobede su tam zapchy.


pohoda, ved som to moc nerozpytvaval :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 23. Okt 2007 22:59

Podľa mňa je správne, ak sa čo najviac dokáže vyčerpať z eurofondov. Je istota, že peniaze sa použijú tak ako sa majú.

Portugalsko z eurofondov dokázalo pred pár rokami postaviť aj nové futbalové štadióny na majstrovstvá ...

Podľa mňa je to tak správne. Aby štát podporil diaľnice, cestné obchvaty, železničné koridory. Aby kraje podporili školy, kultúrne centrá a šport. A aby mestá a obce podporili turistický ruch (riešenie centra mesta, osvetlenie, lavičky, zeleň), prípadne nejaký priemyselný park, hotel, aquapark. Podľa rozsahu sú potom všade cedule, že to stavia EÚ alebo ich je len pár, ... SR získa 400 mld. SKK. To zase nie je tak málo, len je chyba dať z toho 50 mld. SKK na polia. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

suhlas

Odoslaťod myfseci » 24. Okt 2007 01:02

Dialniciar napísal:Podľa mňa je správne, ak sa čo najviac dokáže vyčerpať z eurofondov. Je istota, že peniaze sa použijú tak ako sa majú.

Portugalsko z eurofondov dokázalo pred pár rokami postaviť aj nové futbalové štadióny na majstrovstvá ...

Podľa mňa je to tak správne. Aby štát podporil diaľnice, cestné obchvaty, železničné koridory. Aby kraje podporili školy, kultúrne centrá a šport. A aby mestá a obce podporili turistický ruch (riešenie centra mesta, osvetlenie, lavičky, zeleň), prípadne nejaký priemyselný park, hotel, aquapark. Podľa rozsahu sú potom všade cedule, že to stavia EÚ alebo ich je len pár, ... SR získa 400 mld. SKK. To zase nie je tak málo, len je chyba dať z toho 50 mld. SKK na polia. 8)


jednoznacne suhlasim. samozrejme ze je dobre pokial su v krajine timy ludi s nevyhnutnou podporou vlady, ktore vypracuju a hlavne zrealizuju projekty vo vseobecnom zaujme.

Eura v Eire idu na infrastrukturu, mhd, vlaky + trate. ono uz v mensom meritku ako v nedavnej minulosti, z jedineho dovodu - uz nemusia, maju dost aj svojix penazi... drviva vacsina je(bola) hradena v ramci NDP - National Development Plan. Z planu v r. 2000-2006 dokazali vycerpat najviac zo vsetkych krajin EU a podporili vystavu primestskej vlakovej dopravy ako aj dialnic a mhd v Dubline ( hlavne busy - zahrali to na zelenu kartu). Spytat sa treba britov alebo francuzov, ti frflu neustale ako ich Irsko "vyzmychalo".

Samozrejme ani Irsko nie je krajinou bez problemov a rychle zbohatnutie samotnych obcanov vytvara dalsie, hlavne socialne problemy... Ale to je uz o inom.
Obrázok používateľa
myfseci
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 19
Založený: 06. Sep 2005 21:19

Re: suhlas

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2007 10:07

myfseci napísal:jednoznacne suhlasim. samozrejme ze je dobre pokial su v krajine timy ludi s nevyhnutnou podporou vlady, ktore vypracuju a hlavne zrealizuju projekty vo vseobecnom zaujme.

Eura v Eire idu na infrastrukturu, mhd, vlaky + trate. ono uz v mensom meritku ako v nedavnej minulosti, z jedineho dovodu - uz nemusia, maju dost aj svojix penazi... drviva vacsina je(bola) hradena v ramci NDP - National Development Plan. Z planu v r. 2000-2006 dokazali vycerpat najviac zo vsetkych krajin EU a podporili vystavu primestskej vlakovej dopravy ako aj dialnic a mhd v Dubline ( hlavne busy - zahrali to na zelenu kartu). Spytat sa treba britov alebo francuzov, ti frflu neustale ako ich Irsko "vyzmychalo".

Samozrejme ani Irsko nie je krajinou bez problemov a rychle zbohatnutie samotnych obcanov vytvara dalsie, hlavne socialne problemy... Ale to je uz o inom.


To sú RRA, regionálne rozvojové agentúry. Dobrá vec na Slovensku. A často jediná šanca pre malé obce a mestečká či jednotlivcov. Videl som robiť projekt na získanie financií na vypracovanie projektovej dokumentácie na postavenie prestrešenia ponad asi 40 kusov historickej techniky poľnohospodárskych strojov. Projektová dokumentácia stojí asi 10.000 Sk, vypracovanie europrojektu asi 2.500 Sk. Ale podstata je ako som sa dozvedel, že po kladnom výsledku je 90% šanca získania financií cez nový projekt na samotnú výstavbu múzea, kde náklady budú pár miliónov a hodnota projektu 50.000 Sk.

Veľká Británia šetrí 6 mld. EUR ročne, Francúzsko zmáha celú EÚ cez poľnohospodárske dotácie.

Podľa mňa je dobré, že sú štáty ako Írsko, lebo čerpajú už stále menej a menej a stále viac a viac pridávajú na podporu takých, akými boli aj oni sami pred pár rokmi.

Diaľnice v Írsku nebol dôvod stavať. Dnes sa stavajú. Pomaly aj mimo oblasti hlavného mesta. Tie fakt regionálne cestičky sa nezmenili. Írsko je ostrov. Čo sa na nich zmenilo je výmena povrchu. Ale nie z EÚ, ale zo štátneho sa to spravilo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 16:19

V Írsku pracuje v stavebníctve 1/8 práceschopného obyvateľstva. Stavebná produkcia klesá, čím sa výrazne spomaľuje aj výkon ekonomiky a vláda plánuje na r. 2008 a 2009 aj ďalšie škrty v mnohých oblastiach. Dopravná infraštruktúra však naďalej zostáva prioritou.

Na opravy, údržbu a novú výstavbu regionálnych ciest pôjde v r. 2008 600 mil. EUR viac. Na výstavbu letísk, prístavov a diaľnic pôjde 2,7 mld. EUR a ďalšia 1 mld. EUR pôjde na verejnú dopravu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pablito » 11. Dec 2007 16:21

Tam maju problem hlavne v dosledku hypotekarnej krizy alebo sa mylim???
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 16:31

pablito napísal:Tam maju problem hlavne v dosledku hypotekarnej krizy alebo sa mylim???


http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ir ... 0785/46895
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

par noviniek z Irska

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 19:10

Stav infrastruktury v Irsku vyzaduje rozsiahle investicie a na jej modernizaciu a rozvoj su vynakladane znacne prostriedky tiez z fondov EU, hlavne do cestnej a zeleznicnej siete. Nic to ale nemeni na tom, ze stav cestnej siete vykazuje trvale zlepsenie a stale viac ciest ma novy povrch.

Modernizacia infrastruktury je sucastou tzv. National Development Plan, ktory bol v prvej fazi 2000-2006 financovany predovsetkym z EU fondov, v druhej fazi 2007-2013 je z 90% financovanych ovela viac zo statneho rozpoctu. Celkovo je na toto obdobie vyclenenych 184 mld. eur (!), na rozvoj infrastruktury 32,9 mld. eur. Viac informacii je mozne najst na www.ndp.ie .

Cestna siet ma dlzku 92 300 km, z toho cesty I. kategorie (national primary roads) maju 2 800 km, co predstavuje len 3% cestnej siete. Oproti tomu dlzka komunikacii IV. kategorie (local roads) je 76 600 km, teda 83% dlzky cestnej siete. Cestna siet predstavuje aj tak az 90% prepravy tovaru a 96% osobnej dopravy. Dlzka zeleznicnej siete je 1 900 km, rozchod kolaji je rovnaky ako v Severnom Irsku, teda 1600 mm. V Irsku su 3 medzinarodne letiska: Dublin, Shannon, Cork a 6 mensich oblastnych letisk. Statna letecka spolocnost sa vola Air Lignus. Hlavne namorne pristavy su Dublin a Cork. Cez namorne pristavy prechadzaju 3/4 zahranicneho obchodu krajiny. Doprava osob a osobnych automobilov sa uskutocnuje z pristavov v Dubline, Corku, Dun Loaghaire a Rosslare.

Text upraveny, zdroj: www.businessinfo.cz

Dobre odkazy v sektore dopravy: :arrow:

Department of Transport: www.transport.ie .. ministerstvo dopravy
National Development Plan: www.ndp.ie .. narodny rozvojovy plan
Irish Aviation Authority: www.iaa.ie .. letectvo
Irish Ferries: www.irishferries.ie .. namornictvo
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Írsko - aktualizácia

Odoslaťod Branco » 06. Feb 2009 16:46

Írsko napriek finančnej kríze stavia cesty a diaľnice pekným tempom. Plánované otváranie nových úsekov v najbližších dvoch rokoch je nasledovné: :arrow:

M8 - Cullahill-Cashel - 40 km - Q2 2009
M7 - Nenagh-Limerick - 28 km - Q2 2009
M9 - Carlow-Knocktopher - 24 km - Q3 2009
M6 - Ballinasloe-Athone - 20km - Q4 2009
M8 - Mitchelstown-Fermoy - 16km - Q1 2010
M6 - Galway-Ballinasloe - 56 km - Q2 2010
M7 - Nenagh-Castletown - 34km - Q3 2010
M3 - Clonee - Kells - 47 km - Q3 2010
N7 - Limerick Tunnel - 10km - Q4 2010
M8/M7 - Portlaoise-Cullahill/Castletown - 40 km - Q4 2010
M9 - Kilcullen-Carlow - 27 km - Q4 2010
M9/N10 - Carlow-Knocktopher - 40 km - Q4 2010
M25 - Waterford City Bypass - 23 km - Q4 2010

Diaľnica M8 Cullahill - Cashel s dĺžkou 40 km bola otvorná v decembri sedem mesiacov pred plánovaným otvorením.

Podľa tlačovej konferencie írskeho ministra dopravy z 28. januára: :arrow:

• Rozpočet na rok 2009 v sume 1.44 mld. Euro sa bude týkať 315 projektov po celej krajine

• K 1. januáru 2009 je vo výstavbe 478 km nových ciest a diaľníc

• 156 km nových ciest a diaľníc bude hotových v roku 2009.

• V roku 2009 stavebné práce budú pokračovať na 17 hlavných projektoch cestnej infraštruktúry s celkovými nákladmi takmer 5 miliárd euro
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 26. Apr 2009 15:28

Írsko skutočne investuje obrovské sumy do výstavby diaľnic. Krajina, ktorá najprv investovala do vzdelania, dnes investuje z eurofondov značné financie hlavne do dopravy a v nej hlavne do diaľnic. Ani to nestačí a prebiehajú aj projekty PPP, napr. na diaľnici M50 :arrow:

http://www.m50.ie/

http://www.m50.ie/uploads/images/junction3_large.jpg
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.