Chorvatsko - Croatia

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 08:36

Ja si myslim, ze prijat euro v termine, ktory teraz predlozila vlada je vcelku rozumne. Zdroje na financovanie dialnic by sa dali najst v terajsich verejnych financiach. Napriklad vynosy z privatizacie SPP resp. pripravovanej privatizacie elektrarni by sa nemuseli pouzivat na znizovanie statneho dlhu. Nas dlh je niekde medzi 40-45% HDP. Pri raste HDP o 5% rocne sa bude aj tak znizovat. Miklos prisiel s myslienkou, ze dlh by sa pri konci funkcneho obdobia mohol znizit na zhruba 38%. Ono to nie je az taka zla myslienka, ale v sucasnej dobe by bolo podla mna lepsie investovat co najviac takychto penazi do infrastruktury. Tie by sa za par rokoch vratili, a v lepsich casoch by sme verejny dlh dokazali skresat. Mozne presuny penazi vidim s kapitoly obrana statu, uspory v zdravotnictve. Oddlzovanie bank, ktore teraz vykazuju zisky suhrnne 12 mld. rocne sa taktiez nemuselo konat. Stacilo privatizovat s tym, ze zo starymi dlhmi sa vysporiadajte sami...
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 10:44

mmaros,

tu ide o podiel krátkodobých úverov, s ktorými by boli problémy o 2-3 roky, preto sa splácajú vopred, alebo sa robia rezervy.

Privatizácia bánk, ktoré mali zlé úvery by sa ani nezačala. Nikto by takú banku nekúpil, keď mala 50-100 mld. SKK nedobytné úvery a firmy skrachovali medzitým, ...

Táto vláda nechce budovať infraštruktúru tak ako ty píšeš, takže je to zbytočné o tom v týchto rovinách polemizovať. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 11:13

Kratkodobe sa daju prefinancovat dlhodobymi. Ale pravdou je, ze tato vlada nechce. To je jediny problem.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 11:55

mmaros napísal:Kratkodobe sa daju prefinancovat dlhodobymi. Ale pravdou je, ze tato vlada nechce. To je jediny problem.


To je ale dosť závažný problém. Plány tu sú za 500-1000 mld. Sk na diaľnice, cesty, železnice, byty, energetiku, ale peňazí je na tieto oblasti ročne 50 mld. Sk.

Zruší sa HANKOOK? Prečo? pretože SR je chudobná krajina a nemá 2-3 mld. Sk na lepšiu cestu, ktorá by tu zostala a priniesla by ďalší rozvoj. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Dialniciar » 14. Júl 2005 19:43

mmaros napísal:Kratkodobe sa daju prefinancovat dlhodobymi. Ale pravdou je, ze tato vlada nechce. To je jediny problem.


To je zaujímavé, ako ty túto vládu chváliš vo všetkom, čo robí, ale keď sa ťa niekto spýta, ako by si to financoval ty, tak povieš presne niečo iné, než čo robí vláda.

To je ale potom zbytočné to komentovať, ak nemáš nejaké riešenie, ktoré je aspoň kompromisom tejto vlády, alebo to potom treba otvorene uviesť, ako to myslíš.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

webkamery na chorvátskych diaľniciach a cestách

Odoslaťod Caesar » 17. Júl 2005 18:07

webkamery na chorvátskych diaľniciach a cestách:

http://www.webcam.hak.hr/
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Diaľnica Zagreb-Split a iné porovnania so SR

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 18:52

Chorvátsko (HR) dokázalo postaviť diaľnicu Zagreb-Split od r. 2001 do r. 2005. Sú to 100-vky km diaľnice, pričom sú tu tunely a mosty+viadukty, ktorých dĺžka na tomto úseku tvorí viac ako 50%, takže diaľnicu bolo náročné stavať. Prechádza pohoriami, rovinami, ... Viackrát musí "preraziť" na pobrežie v rámci privádzačov k jednotlivým turistickým strediskám.

Stavať začala jedna vláda, pokračovala však aj ďalšia vláda, pričom sa vymenila vládna strana z opozičnej na vládnu a naopak. Žiadne zastavenie výstavby ako u nás v r. 1998, ... naopak, väčšia podpora celému sektoru výstavby diaľnic/ciest/železníc/...

Je tam podpora v rámci DPH, ostatných daní na pohonné látky, daňové úľavy, ... podpora jednotlivým stavbám. Je tam jasná legislatíva, promptné rozhodnutia byrokratických úradníkov, ... vďačná samospráva.

Sú tam 2 tunely dlhšie viac ako 5 km, takmer 6 km, aj keď len na 1 portál, no druhý sa pomaly dostavia. Sú tam kolóny, no celkovo sa skrátila doba cesty na tomto úseku o 3 hodiny, aj napriek kolónam. Znížila sa nehodovosť a zvýšila sa priepustnosť ostatných (aj tak stále) preťažených ciest.

Iste, je to celé za cenu vyššieho mýtneho. Dokonca, ak sa má zaplatiť v prepočte za 1 km 2 SKK v kategórii osobné auto do 3,5t, tak je to skutočne veľa a v mnohých krajinách by toto bolo nereálne. No HR si to môžu dovoliť - platia turisti, aj Slováci, a bohatší Chorváti, pričom však samotní Chorváti sú radi, pretože sa im predsa len mierne uvoľnili hlavné cestné ťahy - Jadranská magistrála (pravidelne opravovaná 2-prúdová cesta popri pobrežiu Jadranského mora) ako aj vnútrozemská cesta (mestá Knin-Sinj, ...).

Avšak, stačí, aby sa stavalo 2x tak dlhšie, aj 10 rokov, s menšou podporou stavebnému sektoru, s vyššími daňami, ale nižšími úrokovými sadzbami, ... tak stále by bol na Slovensku problém. "Pažravá samospráva", nejasná legislatíva, politika. A preto sme tam, kde sme ...

Ja len doplním: HR má tiež problémy s rozpočtom, vyššími výdavkami ako príjmami, problémy v školstve/priemysle, ... no je to krajina, kde sa v r. 1995 skončila vojna. A kde sú oni v rámci diaľničnej infraštruktúry (to je drahá oblasť v infraštruktúre ako celku) a kde my? Tam sa teraz kritizuje vláda, že je málo parkovísk v mestách Split/Zadar/Dubrovnik aj na samej diaľnici Zagreb-Split. To je tam problém. A my? Škoda písať.

A úplne nakoniec, HR stavia diaľnice aj v smere na Maďarsko/Slovinsko. Stavia aj na polostrove Istria a chce stavať aj Split-Dubrovnik, čo už aj realizuje (zatiaľ) po Makarsku. A my? 3-20 km ročne otvárame. A s "veľkou pompou". Pričom všade vo svete by nás "vysmiali", ... keď už sa to nedeje. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Diaľnica Zagreb-Split a iné porovnania so SR

Odoslaťod wazari » 24. Aug 2005 09:37

Caesar napísal:Stavia aj na polostrove Istria a chce stavať aj Split-Dubrovnik, čo už aj realizuje (zatiaľ) po Makarsku.


Nedavno som tam bol a na konci dialnice pri Splite vo vnutrozemi som uz videl styri nove tunely, na ktorych sa pracovalo.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Re: Diaľnica Zagreb-Split a iné porovnania so SR

Odoslaťod Caesar » 24. Aug 2005 09:42

wazari napísal:
Caesar napísal:Stavia aj na polostrove Istria a chce stavať aj Split-Dubrovnik, čo už aj realizuje (zatiaľ) po Makarsku.


Nedavno som tam bol a na konci dialnice pri Splite vo vnutrozemi som uz videl styri nove tunely, na ktorych sa pracovalo.


Ano, ja viem. Intenzívnejšie sa pracuje až po Makarsku a ráta s tým aj na tabulách, ktoré sú umiestnené na mýtniciach pri platení ... je tam kapacita 3 riadkov.

Neviem, kde budú presne vyústenia, ale dajú sa predpokladať min. 2 - Omiš a Makarska.

Problémy na diaľnici do Dubrovniku bude spôsobovať územie niekoľkých km Bosny a Hercegoviny, ale to je na dlhšie. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Diaľnica Zagreb-Split a iné porovnania so SR

Odoslaťod wazari » 24. Aug 2005 09:54

Caesar napísal:
Problémy na diaľnici do Dubrovniku bude spôsobovať územie niekoľkých km Bosny a Hercegoviny, ale to je na dlhšie. 8)


Nedavno som cital, ze to chcu trasovat cez prilahle poloostrovy a ostrovy.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Re: Diaľnica Zagreb-Split a iné porovnania so SR

Odoslaťod Caesar » 24. Aug 2005 10:00

wazari napísal:
Caesar napísal:
Problémy na diaľnici do Dubrovniku bude spôsobovať územie niekoľkých km Bosny a Hercegoviny, ale to je na dlhšie. 8)


Nedavno som cital, ze to chcu trasovat cez prilahle poloostrovy a ostrovy.


Pôvodné zámery boli veľmi dobré, ale Bosna a Hercegovina (BiH) bola proti.

Totiž Chorvátska republika (HR) chcela postaviť diaľnicu aj cez Neum, t.j. oblasť, ktorá patrí BiH s tým, že BiH by si tam zo svojich nákladov postavila len privádzač, ale boli tam rôzne podmienky, napr. aby pri prechode diaľnicou motoristi nestáli na tomto úseku kvôli hraniciam a stáli by až na výjazde z diaľnice po spomínanom privádzači, ale to sa BiH nepozdávalo. Zrejme nedostatok financií a naviac, v tejto oblasti by Bosna z toho nič nemala.

Takže keď to naráža na "odpor", ta HR nemá inú možnosť než postaviť to cez priľahlé ostrovy, pretože BiH nevlastní more, len časť územia a vôd pri pobreží, ale nemá možnosť dostať sa na otvorené more.

Takže to trasovanie od Makarskej je problematické. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 24. Aug 2005 11:59

Chorvátsko je skutočne príkladom rýchlej a efektívnej výstavby diaľničnej siete. Možno je tiež dôvodom, prečo sa podarilo prepojiť východ-západ a zároveň sever-juh krajiny v obdivuhodnom čase, manažment firmy Bechtel, ktorá zastrešovala celú výstavbu a v rámci nej sa spolupodieľali aj chorvátske, nemecké a talianske firmy.
Je tiež zaujímavé, že diaľnica Záhreb-Split je naplno využívaná v oobdobí 3 mesiacov, v ostatnom čase je jej využitie možno ďaleko menšie.
Napriek tomu Chorváti dokázali postaviť svoju sieť v čase, ktorý im môžeme iba závidieť.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Antimander » 25. Aug 2005 15:03

Mal som tú česť byť na dovolenke v HR a samozrejme išiel som po diaľnici.

Musím uznať, že je postavená kvalitne a veľmi dobre sa po nej ide, na niektorých úsekoch je dokonca postavená na 3+3 pruhy, keď je výraznejšie stúpanie, alebo dlhšie zákruty.

Veľa viaduktov, tunelov a aj presypané tunely. Samozrejmosťou sú kamery, najnovšie technologické vybavenia, informačné panely, dosť často sú parkoviská a v dosť pravidlených intervaloch, cca. 40 km aj čerpacie stanice.

Pravidelne čistená diaľnica (jej odstavné pruhy, ktoré sú mimochodom aj dosť široké), parkoviská, polievané trávniky.

Cez týždeň je takmer prázdna na niektorých úsekoch, v noci takmer úplne prázdna, cez víkend je totálne plná a úsek Zagreb-Karlovac je non-stop kolóna.

Cena je vyššia, ale stojí to za to. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 20:27

Antimander napísal:Cena je vyššia, ale stojí to za to. :wink:


Antim,

ešte že si to spomenul, ono aj tá cena je v konečnom dôsledku nižšia.

Ako je to možné?

Pri jazde po diaľnici sa ide podľa možností plynule (ak nie sú kolóny), čo na vnútrozemskej ceste ani na pobrežnej ceste sa nedá, stále sa spomaľuje, pridáva atď., takže ak sa ide po diaľnici v priemere 120 km/h, tak sa ušetrí na benzíne.

Nesmie sa ísť samozrejme viac ako 130 km/h. Inak práve na diaľnici od Karlovacu je to problém, pretože je tam často dosť výrazné stúpanie a "horšie" autá, plne naložené majú problém, ... "hore na kopci" idú do 100 km /h, takže sa treba viac rozbehnúť, aj na 140 km/h. Je to políciou tolerované.

Čo nie je tolerované, je rýchlosť, keď prší (sú tam informačné panely o max. povolenej rýchlosti), tam už je to risk, keď ide radar.

Na a na záver, doporučujem jazdiť v tuneloch tak, ako je napísané. Sú tam radary. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 29. Aug 2005 17:28

Môžem potvrdiť, Chorváti majú vo svojich tuneloch špeciálne snímače (každé auto, kto. do tunela vojde a vyjde je sledované) a podľa nich sa dá zistiť priem. rýchlosť, akou auto v tuneli išlo. SOS parkoviská sú sledované kamerou a rýchlosť vyššia o 10 km/h je pokutovaná. Výnimočne v krátkych tuneloch (do 300 m) je tolerancia (ak je premávka jednosmerná) do 20 km/h oproti diaľnici. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod B; » 30. Aug 2005 09:28

Kompletne v kazdom jednom tunele maju Section control??
ECV scanning a presun dat na centralu na policii?
Aj to zbieraju a mozu ta pri vyjazde alebo na hranici skasnut?
Alebo iba "offline" ked cakaju priamo za tunelom
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Antimander » 30. Aug 2005 14:36

B; napísal:Kompletne v kazdom jednom tunele maju Section control??
ECV scanning a presun dat na centralu na policii?
Aj to zbieraju a mozu ta pri vyjazde alebo na hranici skasnut?
Alebo iba "offline" ked cakaju priamo za tunelom


B,

vravím, že len v tých dlhších tuneloch. A ano, na hraniciach dávajú pokuty, keď nie predtým.

Mala Kapela a Sv. rok sú obojsmerné tunely, tam sa aj tak ísť rýchlo nedá, ale v tých trochu dlhších sa dá (sú jednosmerné), ja som tak pokutu dostal/a nielen ja. Aj za tunelom, neskôr na diaľnici (najbližšie odpočívadlo-výjazd, alebo potom na hraniciach.

Ale musel by si ísť o 15-... km/h rýchlejšie než je povolené.

Ale je to na dlho, ja po HR veľmi často jazdím, keď tak napíš SS, čo ťa zaujíma. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 18:04

V tejto teme dost suhlasim s Caesarom, Brancom a bratom Antimom.

Chorvatsko (HR) skutocne vie stavat dialnice. Ten, kto ma moznost cestovat na dialniciach v CR/SR/Polsku alebo Madarsku (aj po novych aj po starsich usekoch) a potom ked sa niekto prejde autom po dialnici Zagreb-Split, tak je to uzasne, ze co sa da vsetko postavit a za aku dobu ako to nakoniec vyzera. Je to pekna dialnica. Este chyba dobudovat tubusy na dvoch najdlhsich tuneloch - Sveti Rok a Mala Kapela a potom uz to bude super.

A HR stavia aj v smere na Makarsku - potom uz to bude problem a realne sa stavia aj na Istrii aj sa opravuju cesty aj sa buduju dialnice v smere na Slovinsko a Madarsko. A este sa opravuje aj najstarsia dialnica Zagreb-Belehrad (na chorvatskej strane) - pribuda dopravne znacenie atd.

Vsetko je to vsak za vysoku cenu - myto a HR si to moze dovolit, SR/CR/... by na tomto skrachovalo. Skutocne je to tak.

Sme na fore o dialniciach, ale ja si dovolim pripomenut, ze HR ma problemy zase inde - tiez ma vysoku nezamestnanost, slaby priemysel, dovaza potraviny, aj stroje, ... ale more a sluzby a ludia su tam super. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 12:20

Pridal som obrazok mosta pri Dubrovniku, most Dr. Franja Tudjmana, ktory skratil cestu autom o 20 min. Viac info tu:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=348
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Rozšíření chorvatské dálniční sítě v r. 2005-2008-...

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 13:18

Odporucam tuto linku:

http://www.chorvatsko.cz/tema/dalnice2005.html

Kratko z obsahu:

Spoločnost Chorvatske dialnice (Hrvatske autoceste, HAC) planuje za toto obdobie postavit dalsich 257 km dialnic. Naklady se predpokladaju vo vyske viac než 11 miliard kun.

Rok 2005:

Dálnice Záhřeb - Split
Dálnice Rijeka - Rupa
Istrijský ypsilon

Rok 2006, Rok 2007, Rok 2008 a plány na další léta, ...

Na stranke sa nachadza rozsiahle mnozstvo info o doprave. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 29. Okt 2005 14:21

Super, Chorváti stavajú naďalej napriek tomu, že základná diaľničná sieť - prepojenie troch najväčších miest, je hotová.
V rámci východnej Európy v oblasti daľničnej siete zaujímajú popredné postavenie, porovnateľné len s Čechmi, Slovincami a možno nami.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Leonidas » 29. Okt 2005 14:30

Branco napísal:Super, Chorváti stavajú naďalej napriek tomu, že základná diaľničná sieť - prepojenie troch najväčších miest, je hotová.
V rámci východnej Európy v oblasti daľničnej siete zaujímajú popredné postavenie, porovnateľné len s Čechmi, Slovincami a možno nami.


Chorvatsko (HR) je Evropa jizni, nikoliv stredni. To je nom vy mozna pokladate HR za stred. Podobne jako vas Nemci nebo-li Americani vas maji za vychodni Evropu.

A myslim, ze SR se s HR nemuze ani srovnavat v oblasti dalnic. Podobne ani Slovinsko, tam je to tak 1:1.

CR by se srovnavat mohla. I kdyz ne z hlediska ceny za dalnice. :lol:
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod Branco » 29. Okt 2005 14:46

Leonidas napísal:
Branco napísal:Super, Chorváti stavajú naďalej napriek tomu, že základná diaľničná sieť - prepojenie troch najväčších miest, je hotová.
V rámci východnej Európy v oblasti daľničnej siete zaujímajú popredné postavenie, porovnateľné len s Čechmi, Slovincami a možno nami.


Chorvatsko (HR) je Evropa jizni, nikoliv stredni. To je nom vy mozna pokladate HR za stred. Podobne jako vas Nemci nebo-li Americani vas maji za vychodni Evropu.

A myslim, ze SR se s HR nemuze ani srovnavat v oblasti dalnic. Podobne ani Slovinsko, tam je to tak 1:1.

CR by se srovnavat mohla. I kdyz ne z hlediska ceny za dalnice. :lol:


Leonidas, Dalmácia je južná Európa, ale oblasť okolo Záhrebu,prípadne Rijeka sa považujú za stredoeurópanov 8) To len na okraj...

Ja som nepísal o strednej Európe, ale o Európe "východnej". V rámci "strednej Európy" sa SR, ani ČR nemôže provnávať s Nemeckom, Rakúskom a Švajčiarskom. V rámci "východnej Európy" sú yase na poprednom mieste štáty, ktoré som vymenoval. Poradie krajín: HR. CZ, SLO, SK som uviedol zámerne. Mimochodm, Chorváti majú už prepojenie troch najväčších miest: Záhreb, Rijeka, Split, ČR len dvoch: Praha, Brno.

Slovinci stavajú pomalšie, ako Chorváti. Bechtel tam nestavia. Bechtel nestavia ani v ČR a SR.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Nebudu zde jmenovat vsech 42 statu Evropy

Odoslaťod Leonidas » 29. Okt 2005 16:13

Branco,

Leonidas, Dalmácia je južná Európa, ale oblasť okolo Záhrebu,prípadne Rijeka sa považujú za stredoeurópanov 8) To len na okraj...


:shock:

Tak tohle tedy ne. :wink:

Da se rozdelit stredna Evropa na zapadni a vychodni. Ale stredni Evropa je beze sporu Nemecko, Rakousko, Svycarsko, Polsko, Cesko, Madarsko, Slovensko. Severni Evropa jsou pak staty Norsko, Finsko, Svedsko, Estonsko, Lotyssko, Litva a taky Island. Zapadni Evropa je pak tvorena staty jako Francouzsko, staty Beneluxu atd. Jiste da se polemizovat o tom, jak se to celkove cleni v ramci obchodnich vztahu, ale takhle to je.

Pak se da nazvat ze jizni Evropa (JZ, JV, jih) je Portugalsko, Spanelsko, Italie, Recko, Malta, Cyprus, a taky Chorvatsko (HR), Bosna, Albanie, Macedonie. Slovinsko nikoliv, to je stat stredni Evropy. To jsou fakta.

Dale pak taky, HR bylo slavne predevsim diky oblasti Dubrovnika a ten je jiz Jizny Evropa, ci-li jako HR je Jizni Evropa, soucast Balkanskeho polostrova. Nehodlam se ted o tom hadat. Proste v tomhle mame jine nazory.

Ja som nepísal o strednej Európe, ale o Európe "východnej". V rámci "strednej Európy" sa SR, ani ČR nemôže provnávať s Nemeckom, Rakúskom a Švajčiarskom.


Tak to ne, jedna vec je o cem clovek pise a druha vec je, co se da a co se neda porovnavat. Stredni Evropa sa deli na zapadni a vychodni cast. To je vsechno. Zase mas jiny nazor nez-li ja.

V rámci "východnej Európy" sú yase na poprednom mieste štáty, ktoré som vymenoval. Poradie krajín: HR. CZ, SLO, SK som uviedol zámerne. Mimochodm, Chorváti majú už prepojenie troch najväčších miest: Záhreb, Rijeka, Split, ČR len dvoch: Praha, Brno.


HR je stat Jizni Evropy, ne stredni. A kdyz to tedy chce nekdo porovnavat se stredni vychodni Evropou, tak je HR na 1. miste v budovani dalnicni site. Zagreb, Rijeka i Split jsou spojena, napojeni je take na Madarsko, federaci Srbska a Cerne Hory, buduje se aktivne vic dalnic v smere na Slovinsko, taky smerem na Bosnu i Hercegovinu.

Pak jsou tedy ostatni staty: Cesko, Slovinsko, Madarsko, Slovensko, Polsko.

...

V tomhle se stezi shodneme, ale Branco - kam pak bys ty zaradil Recko? :wink:
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod expwy » 02. Nov 2005 23:11

Všimol som si, že tu ešte chýbajú dve významné chorvátske diaľničné spoločnosti.

Autocesta Rijeka-Zagreb d.d.
http://www.arz.hr/
A6 Bosiljevo - Rijeka

Bina-Istra (Istarski ipsilon i Tunel Učka)
http://www.bina-istra.hr/
A8, A9 Istarski ipsilon
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.