Chorvatsko - Croatia

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod juraj1 » 18. Jan 2009 14:28

Ak tomu dobre rozumiem, cestný most Pelješac a diaľnica A1 cez Pelješac sú 2 rôzne stavby? Sú k dispozícii nejaké náčrty diaľnice cez Pelješac alebo bližšie informácie? Na stránkach, ktoré poznám, sú zakreslené len staré varianty cez BiH... :( Vďaka
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2009 22:48

Chorváti otvorili v roku 2008 podľa môjho rýchleho prehľadu min. 81,4 km diaľnic, z toho 3,5 km na 1/2 profil. Otvárali a dokončovali sa úseky prakticky v každej oblasti krajiny.

Diaľnica ... Úsek ... Dĺžka ... otvorenie ... cena v HRK (1 Kn=4,1 SKK)

A1 Šestanovac-Ravča ... 40 km ... december 2008 ... 1,66 milijarde kuna
A4 most ponad riekou Mura ... 1,4 km ... október 2008 ... 50 mil. kuna
A5 Osijek-Dakovo ... 32,5 km ... december 2008 ... 2,183 milijarde kuna
A10 Kramatići - Čeveljuša ... 7,5 km (plný profil 4 km) ... december 2008 ... 0,883 milijarde kuna

Dokončilo sa na plný profil spojenie Zagreb-Rijeka, to ale ani nerátam, lebo neviem o koľko km ide.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Feb 2009 18:53

Chorvátsko už pozná presný termín otvorenia druhých tunelových rúr tunelov Mala Kapela a Sv. Rok. :arrow:

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5501

http://www.hac.hr/index.php?task=med&st ... 2186&page=

Pokládka CB krytu
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 18. Feb 2009 10:03

To je uplne sci-fi, to Chorvatsko. Je neskutocne ako dokazu tak narocne stavby, akou tunel je, postavit a stihnut to do umelo nasadeneho terminu (stanoveneho rok dozadu), akym 30.06 rozhodne je. A este k tomu 2 tunely.

U nas by sme to posunuli aspon tak 4 razy...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod B; » 18. Feb 2009 12:35

Neviem, ci som rozumel spravne :
V tuneloch bude AB kryt?
Z druheho linku:
Također u prosincu se započelo sa asfaltiranjem te je u Tunelu Sv. Rok završeno 2800 metara prvog sloja asfalta (BNS) i 1200 metara drugog sloja (VS), dok je u Maloj Kapeli završeno 3600 metara prvog i 3000 metara drugog sloja asfalta. Treći sloj asfalta prema dinamici izgradnje izvoditi će se neposredno prije dovršetka građevinskih radova u tunelima.

Treti link sa vola CB kryt :?:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 19. Feb 2009 12:23

B; napísal:V tuneloch bude AB kryt?


Nie, v tuneloch bude CB kryt.

To je ľudovo povedané na čokoľvek: "asfaltujeme", teda v HR pomeroch: pokladáme vozovku. A tá aj zo záberu je betónová.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Feb 2009 17:10

Jeden z najvýznamnejších infraštrukturálnych projektov Chorvátska (z hľadiska dopravného, demografického a ekonomického) je most Pelješac. :arrow:

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=1151

http://www.mmpi.hr/userdocsimages/2008/ ... 20most.pdf
http://www.mmpi.hr/userdocsimages/2008/ ... t-3-ek.pdf

Kvôli fin. kríze HR zníži tento rok výdavky na tento projekt z 500 na 300 mil. HRK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2009 18:44

Chorvátske cesty sa členia na:

*autoceste
*državne ceste
*županijske ceste
*lokalne ceste

Príjem zo sektoru doprava za rok 2008 do Ministerstva financií:

*ide o sumu 5,38 mld. HRK (cca. 21,5 mld. SKK)
- najvyšší podiel na tomto majú diaľnice a štátne cesty (teda mýto)
- asi 20% podiel na tom majú štátne prístavy
- najmenší podiel na tom majú letiská
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Mar 2009 21:29

Zagrebačka banka poskytla HAC-u úver vo výške 80 mil. EUR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Stevqo » 04. Mar 2009 22:53

Mám z nich radosť :). Dúfam, že tento rok absolvujem celú trasu po dialnici - Kosice - Ravca - kraaaaasa...
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2009 18:41

Aj keď to nesúvisí s diaľnicami, tak HR evidovalo k 1.1.2009 na najdôležitejšej štátnej hlavnej ceste, Jadranska Magistrala (JM), celkovo 104,5 km v stave: nevyhovujúci či havarijný (17,2 km) a rozbehla miestne tendre (pre regionálne správy ciest a tam sa môžu prihlásiť len miestne firmy) na opravu 51,3 km (v havarijnom stave z toho je 5,4 km). Sú to opravy, ktoré sú finančne kryté. O ďalších opravách ešte bude jednať ministerstvo mora, dopravy a infraštruktúry s ministerstvom financií.

Nevyhovujúci stav na JM neznamená to, čo u nás, teda napr. vyjazdené koľaje, ale skôr nerovnosti a prepady krajníc či dávnejšie opravovaných nerovností. Opravy sa budú vykonávať súvislou výmenou vozovky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2009 21:04

Dialniciar napísal:Zagrebačka banka poskytla HAC-u úver vo výške 80 mil. EUR.


Tu mám chybu - nejde len o HAC ale aj o HC (Hrvatske ceste) :arrow:

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5566

HC práve z toho úveru pokryjú opravy v rozsahu cez 310 km hlavných štátnych ciest. Štátnym rozpočtom pokryjú aktuálnu výstavbu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Mar 2009 18:23

Chorvátsko 20.3.2009 otvorilo na diaľnici A6 novú križovatku aj s prístupovými cestami Novigrad, celkové náklady dosiahli 78,6 mil. HRK.

V súčasnosti má Chorvátsko v prevádzke 1.280 km diaľnic. Vzhľadom na aktuálnu finančnú a hospodársku situáciu minister mora, dopravy a infraštruktúry, Mr. Kalmeta skresal plány na dravú výstavbu a krajina chce v rámci národného porgramu spolu s opozíciou mať v prevádzke do 5-6 rokov 1.502 km diaľnic.

Preklad z: http://www.mmpi.hr/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 24. Mar 2009 10:11

zajímavé - my máme 1055 km D a R ... Chorvatů jsou 4,5 mega.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod joe1024 » 24. Mar 2009 12:16

hej, ale k vam sa v lete netrepe polka Europy k moru. Tiez, ked som naposledy siel cez CZ, tak som za poldnovy prejazd krajinou nedal cca 1.500 SKK ako v Chorvatsku.
Pri tych cenach mytneho by clovek skor cakal viac km (niezeby ich ale odovzdavali malo). Ale zjavne je cena nastavena adekvatne, kedze je vyber taky aky je.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 24. Mar 2009 17:56

Jedna poldňová cesta určite nestojí 1.500 SKK, ale je to stále okolo 1000 SKK. Zo severu na juh. A hlavne, keď HRK je pomaly v prepočte aj keď postarom, takmer za rovné 4 SKK. :-) Domáci ušetrí, keď si kúpi ENC, turistovi je to jedno - výber v lete zarobí dostatočne aj na slabšiu zimu. A keďže tie výbery sú stále vyššie ako "predpis", tak problém môže nastať až tento rok, ak by prišlo výrazne menej turistov. Ale to zatrasie s celou krajinou, lebo HR má z turizmu vyše 25% HDP za rok 2008.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Mar 2009 18:02

Minister mora, dopravy a infraštruktúry predstavil priority vo výstavbe diaľnic a plány o 10 rokov. :arrow:

1. Dostavať diaľnicu A1 po Dubrovnik.
2. Dostavať na plný profil diaľnice na polostrove Istria.
3. Dostavať diaľnicu A5.
4. Pripraviť na rozšírenie 40 km obchvat Zagrebu. Aktuálne prebieha štúdia realizovateľnosti a výnosnosti, či to majú byť 3+3 alebo 4+4 pruhy.

Ten prvý bod sa bude realizovať cez štátny rozpočet. Odčerpá cez 80%.
Ten druhý bod realizuje koncesionár. S 5% sa ráta na doplatenie mýta.
Tretí bod sa realizuje cez štátny rozpočet a predvst. eurofondy.
Štvrtý bod je pomyselným plánom, čo bude o 10 rokov.

Odsúvaná diaľnica je A7, ktorej význam by síce pocítili hlavne Chorváti, ale pre iné priority a hospodársku krízu sa takisto posúva na neskoršie obdobie. V r. 2009-2013 sa má A7 celá pripraviť na výstavbu, momentálne prebieha na 4 úseky projektová dokumentácia.

Preklad z: http://www.mmpi.hr/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2009 18:26

HAC (štátna spoločnosť, ktorá spravuje štátom financované diaľnice) mala z mýtneho za rok 2008 čistý príjem bez DPH: niečo nad 2 mld. HRK.

http://www.mmpi.hr/default.aspx?id=5600
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Spoločné plány koalície a opozície na Istrii od 10/2008

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2009 18:53

Presný plán dostavby plného profilu na polostrove Istria na tzv. Itrijskom ypsilone. :arrow:

Začiatkom októbra r. 2008 bola za prítomnosti predsedu chorvátskej vlády Iva Sanadera začatá prestavba Istrijského ypsilonu na diaľničnú sieť. Dokončená má byť v r. 2012 a zatiaľ napreduje presne podľa plánov.

Istrijský ypsilon (Istarski ipsilon) je kostrou cestného systému na Istrijskom poloostrove v celkovej dĺžke 141 km. Jeho západné rameno vedie istrijským vnútrozemím od slovinských hraníc takmer paralelne s pobrežím k juhovýchodu a u Kanfanaru sa spája s východným ramenom, ktorý vedie od severovýchodu, z Rijeky. Od Kanfanaru pokračuje na juh cez Vodnjanu do Puly.

V roku 2006 bola dokončená I. etapa výstavby "Istrijského ypsilonu", teda diaľnice postavenej na polprofil. Chorváti jej hovoria "poluautocesta" (polodiaľnice), v našej terminológii rychlostná komunikácia alebo cesta pre motorové autá. Táto I. etapa sa realizovala na polprofil, aby bola financovateľná aj štátnym rozpočtom aj súkromným koncesionárom a aby bola dostavaná v čo najkratšom čase. Jej výstavba trvala iba 8 rokov a pomohla odľahčiť totálne preplnené hlavné cestné ťahy počas letnej sezóny.

Teraz plynulo pokračuje II. etapa, ktorá bude znamenať prestavbu v skutočnú diaľnicu na plný profil. Najprv se začne rozširovať súčasný úsek ňa západnom ramene ypsilonu od Umagu do Puly. Vzhľadom k tomu, že podmienky pre prestavbu tu boli už predtým vytvorené a s úpravami sa počítalo, nebude výstavba väčším problémom, ani po stránke technickej ani po stránke finančnej. Plánovaná je aj výstavba rýchlostnej komunikácie z Puly do Pomeru o dĺžke 8 km, čím by Medulinská riviéra získala rýchle a kvalitné spojenie.

Oveľa ťažším orieškom bude vybudovanie plného profilu diaľnice na východnom ramene do Rijeky, pretože sa s premenou na diaľnicu na plný profil pri výstavbe polprofilu nerátalo a cesta bola budovaná iba ako rýchlostná komunikácia (v Chorvátsku sú to štandardné preložky existujúcich ciest obchádzajúce zastavané územia s pripájajúcimi či odbáčajúcimi pruhmi, lokálne je pridaný aj stúpajúci jazdný pruh). Najprv sa teda začne stavať na úseku z Kanfanaru do Rogovići (u Pazinu) a potom bude nasledovať úsek 45 km z Rogovići do Matulji (u Rijeky). Technicky aj finančne náročné bude hlavne vybudovanie druhého tubusu tunelu Učka (5070 m).

Etapa 2A:

Umag – Kanfanar, okrem viaduktu Limska Draga a mostu Mirna (49,2 km),
Kanfanar - Pula vrátane nového dopravného uzla Vodnjan sever (27,6 km),
Kanfanar - Rogovići (18 km),
rychlostná cesta Pula - Pomer (8 km),
rychlostná cesta z uzlu Umag k štátnej ceste D200 (k hraniciam so Slovinskom).

Etapa 2B:

Rogovići – tunel Učka (vrátane druhého tubusu tunela Učka) – Matulji,
výstavba druhého objektu viaduktu Limska Draga a mostu Mirna.
Akonáhle bude dokončená etapa 2A, počíta sa zo zavedením diaľničného poplatku na celej istrijskej sieti. Bude použitý uzatvorený spôsob platenia, kedy motorista platí mýtne podľa dĺžky prejdeného úseku diaľnice a podľa typu vozidla, rovnako ako napríklad na diaľnici Záhreb - Split. Okrem tunelu Učka a viaduktu Mirna nie je zatiaľ "Istrijský ypsilon" spoplatnený.

Zdroje informacií:

Bina-Istra, koncesionár pre výstavbu a správu cestnej na Istrijskom poloostrove: www.bina-istra.com
Ministerstvo mora, dopravy a infraštruktúry (Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture): www.mmpi.hr
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 16:35

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2009 17:44

Finančné informácie:

Chorvátsko (štátny HAC a koncesionári: ARZ, Bina Istra, AZM) v r. 2008 investovalo na výstavbu rozostavaných alebo nových diaľnic 657,64 mil. € a do diaľnic v prevádzke (dostavba na plný profil alebo iné doplnky) 66,43 mil. €.

Na rok 2009 vyčlenili koncesionári na výstavbu rozostavaných alebo nových diaľnic 284,37 mil. € a do diaľnic v prevádzke (dostavba na plný profil alebo iné doplnky) 30,34 mil. €. Vláda zatiaľ prostredníctvom HAC nevyčlenila nič, pretože chorvátska vláda ešte neschválila plán rozvoja diaľničnej siete na roky 2009-2012 a to z dôvodov finančnej a hospodárskej krízy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2009 10:05

Tunel Sveti Ilija cez pohorie Biokovo

Aktualne spravy: http://www.hac.hr/index.php?task=inf

.. nerozumiem tomu dost dobre .. neviem ci je prerazenych 103m alebo zostava prerazit 103m :roll:
.. dlzka tunela je 4,1 km :o
.. najdolezitejsi dialnicny objekt v danej oblasti


Dĺžka tunela: 4045m
Vyrazených od severu: cez 1500m
Razenie od juhu: spustené v marci

Umiestnenie tunela: z diaľnice A1 je exit Zagvozd, ktorým sa bude dať dostať na Makarsku riviéru, konkrétne do mesta Baška Voda a tunel bude stáť na tejto ceste. Tunel je pomenovaný podľa rovnomennej hory.

Predpokladané ukončenie razenia tunelu Sv. Ilija: rok 2010
Sprejazdnenie celej cesty bude závisiť od finančnej situácie a prerazenia tunela; pôvodne malo byť v r. 2010, uvažuje sa s ročným posunom.

Chorvátsko plánuje aj druhú spájajúcu cestu medzi vnútrozemskou diaľnicou A1 a pobrežnou cestou Jadranska Magistrala a to na exite Ravča a prímorským mestom Drvenik. Tu majú byť až 3 tunely a táto cesta sa zatiaľ ani nezačala stavať. Na r. 2008-2009 sú plánované prípravné práce, ktoré aj naozaj prebiehajú a na rok 2010 je naplánovaný začiatok výstavby. V rámci tejto novej cesty sa má vybudovať aj nový trajektový prístav u osady Mala Duba, ktorý by nahradil nevyhovujúci drvenický prístav v centre tohto v lete preplneného letoviska.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2009 10:08

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2009 10:18

Tá nová mýtnica pred Zagrebom je veľmi dobrý nápad. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=86208#86208
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Župa Split

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2009 17:34

Splitska župa v tomto roku opraví svoje cesty aj formou PPP. Konkrétne je to 72 km ciest, z toho 61 km sú opravy vrátane výmeny ostatnej infraštruktúry (obrubníky, fixné dopravné značenie, zvodidlá). Ostatných 11 km je "iba" obnova AB krytu na hlavných cestných ťahoch v samotnom župnom meste Split, z toho 9 km sú cesty na 2+2 pruhy.

Zakázku vyhralo konzorcium Eurovia - Konstruktor, pričom Konstruktor práce vykoná a Eurovia zaplatí. Kontrakt má stavebnú hodnotu 37,8 mil. HRK bez DPH. Koncesia bude trvať 12 rokov od r. 2011, nakoľko ešte v roku 2010 budú prebiehať stavebné práce. Ročné splátky budú pre župu predstavovať cca. 5,83 mil. HRK.

Splitska župa patrí k tým, v ktorých sa aktívne realizovala výstavba diaľnic, diaľničných privádzačov, v tomto roku sa dokončia ďalšie časti splitského obchvatu (ukončenie v r. 2010) a realizovala sa aj nová výstavba do vnútrozemských oblastí, ktoré mali len štrkové cesty, nakoľko pôvodná infraštruktúra bola ťažko poškodená alebo úplne zničená občianskou vojnou v r. 1991-1995. Okrem toho sa tu modrnizovali mnohé prístavy, letisko v Kašteloch a tiež sa tu prekladala železničná trať a celá trať S-J sa modernizovala. Oprava ciest formou PPP vylepší stav dopravnej infraštruktúry presne podľa schváleného harmonogramu rozvoja infraštruktúry (dopravná, ekologická, energetická, infraštruktúra bývania a sociálneho zabezpečenia) prijatého mestom a župou Split v r. 2001, kedy sa rozostavala podstatná časť súčasnej diaľnice A1 smerujúcej k mestu Split a ďalej na juh.

Splitska župa zároveň bude v tomto roku financovať alebo výrazne financovať (66%) nasledovné aktivity:

*nákup 17 ks nových autobusov pre prímestskú dopravu
*prestavba 14 križovatiek na svetelné križovatky v meste Split a okolí
*otvorenie 7,2 km nových ciest (vnútrozemie)
*oprava miestnych komunikácií a okrajových štvrtiach mesta Split v celkovej dĺžke 12,1 km s nadväznosťou na opravené úseky formou PPP
*osvetlenie strategických odbáčacích pruhov z hlavných ťahov (štátne a župné cesty) smerom k prímorským centrám a k centrám náboženského významu; ide o 19 úsekov, na ktoré sa dovedie elektrické vedenie pod zemou a osadí sa na 43 lámp verejného osvetlenia
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.