Madarsko - Hungary

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 17:30

devil napísal:Inac to neslavne PPP na M5 nakoniec pokracuje dalej.


Madarsko nema vela moznosti ako stavat dialnice, uz aj tak ma problemy s rozpoctom, takze zostala len tato moznost.

Madarsko ma tiez dialnice predrazene, pretoze stavia na nizinach, ale naklady su vyssie ako v inych krajinach.

A Madarsko ma vyhodu: Uz ma negativne skusenosti s PPP. Takze vie, ze sa to da aj inak robit. A PPP v Madarsku zostane, pretoze je to system, kto viac povoli: stale je PPP od 150 do 250%, co sa tyka toho, keby nejaku danu stavbu staval stat, ale kedze ide o system na 20-40 rokov aj s udrzbou, tak sa to postupne vyrovna. Teda, ak je nieco na 150%, tak realne je to v dlhodobom horizonte menej o 20-30%, ak je nieco na 250%, tak je to vacsinou skutocne 250% - to je neschopnost statu vo vsetkych oblastiach aj co sa tyka vyhod, aj tie su potom drahsie nez inde.

Priemer pre PPP je v EU cca. 180%. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 06. Mar 2006 17:28

Přidal jsem 3 fotky maďarské silnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=105
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod eucitizen » 11. Mar 2006 01:44

Od dneska je dialnica M5 uplne hotova, od Budapesti az po hranici so Srbskom.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod devil » 18. Mar 2006 15:48

Výstavba pokracovania obchvatu M0 sa zacala tento tyzden. Existujuce casti (od M1 po M5) boli odovzdavane do uzivania v 90-ich rokoch a zatial posledny usek koncom 2005 (medzi M5 a cestou 4). Tento usek uz ma CB kryt, rovnako ako aj teraz rozbehnute tzv. vychodne useky v dlzke cca 26 km. M0 medzi cestou 4 (resp. M4) po M3 bude dokoncena ku koncu 2007. Je financovana z kohezneho fondu a bude rozsiritelna na 2x3 pruhy. Okolo M0 bolo mnozstvo problémov, vratane sudnych sporov. Avsak vdaka mimovladkam bol naprojektovany usek M31 v dlzke cca 12 km ako skratka v zapado-vychodnom smere, ktora ma byt postavena za dosiahnutu usporu z EU penazi najneskor do 2008. Rovnako sa zacala vystavba tzv. severneho mostu na Dunaji medzi cestami 11 a 2, kt. by sa mal ukoncit do 2007 a takisto sa pocita v najblizsich 2-3 rokoch na rozsirenie uz existujucich casti na 2x3 pruhy.

Zábery zo stavby M0 a vizualizácie mosta cez Dunaj:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=105
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 19. Mar 2006 16:09

devil,

a nezohladnuje sa aj vyvoj dokoncenia celeho obchvatu hlavneho mesta H do r. 2010 pre bezproblemove rozsirenie stavu 2+2 (3+3) na +1 +1 pruhy ako plany doplnenia obchvatu pre dalsie obdobie 10 rokov :?:

A pekne foto mosta. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 20:40

Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 27. Apr 2006 14:22

Maďarsko platí ročně koncesní společnosti Alföld-Koncessziós Autopalya Rt za používání dálnice M5 92 milionů EUR.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2006 11:53

Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 12:50

Dy napísal:Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?


Z toho článku nevyplývá, zda stát bude prodávat existující akcie nebo emitovat nové.
Emise nových akcií by sloužila ke získání dalších prostředků na výstavbu dálnic.
Prodej stávajících akcií by ovšem znamenal jen zalepování díry ve státním rozpočtun příjmem z privatizace.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 12:51

Dy napísal:Maďarsko chce privatizovať štátnu diaľničnú spoločnosť AAK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3737

Maďari nedokážu spraviť taký zázrak ako SR, pretože aj SR má NDS v rukách štátu, ale úvery od NDS nie sú považované za štátny dlh. Čo len to Maďarsko asi robí ?


Z toho článku nevyplývá, zda stát bude prodávat existující akcie nebo emitovat nové.
Emise nových akcií by sloužila ke získání dalších prostředků na výstavbu dálnic.
Prodej stávajících akcií by ovšem znamenal jen zalepování díry ve státním rozpočtun příjmem z privatizace.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 19. Máj 2006 10:38

Tak z tohoto článku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3903 se jeví, že jde o novou emisi akcií, tedy cílem je získat na další dálniční výstavbu peníze soukromých investorů. V závěru článku je velmi správná narážka na to, kolik to bude stát motoristy, protože aby akcie byly prodejné, musí mít maďarské dálnice zajištěnu ziskovost.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jún 2006 22:21

MMF: Schodok maďarského rozpočtu dosiahne 8,5 % HDP. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4067

Deficit sa podľa MMF môže vyšplhať až na 11 % HDP, ak sa do neho započítajú výdavky na výstavbu diaľnic, ktoré chce vláda udržať mimo rozpočet. :idea:

Môj názor: Jeden, dva roky je to prijateľné, ale potom by malo nastať skôr šetrenie a to samozrejme zasiahne aj do oblasti diaľničnej infraštruktúry, takže treba jasne povedať, že napojenia na SR nebudú tak skoro realizované na plný profil, keďže na 1/2 profil je dnes úsek na západe H, v smere na Šahy a Košice nie je žiadna diaľnica.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 07. Jún 2006 09:27

Mimochodom, mate niekto informacie, ake su intenzity na polprofile Rajka - Hegyeshalom? A kedy sa planuje doplnit na plny profil? Lebo cely usek je na dostavbu pripraveny velmi dobre (mosty, nadjazdy, krizovatky).
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Branco » 07. Jún 2006 11:22

JG na stránke uvádza intenzitu ca. 4500 na hraničnom priechode - koniec D2 - rovnaké to bude aj na maďarskom úseku.
Inak pochybujem, že sa niečo začne robiť na tomto úseku v priebehu piatich najbližších rokov, možno v priebehu desiatich.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lermik » 27. Jún 2006 11:48

Včera večer jsem se vrátil od Balatonu. Řidič navrhnul cestu z Prahy přes Brno, Mikulov, Hainburg, kolem Neziderského jezera az k Šoproni odsud vede velmi dobrá cesta 84 s nedávno dokončenými obchvaty (Sárvár, Šoproň) a s velmi dobrými parametry. Mimo obec 90-110 km/h, obcí je málo a většinou jsou malé. Čerpací stanice jsou na velkých křižovatkách a jinak zhruba po 35 km. Povrch je překvapivě kvalitní, asfalt se ani při 34°C nerozstékal. Kvalita hlavních cest se mi zdá vysoká, mnohem vyšší než v ČR nebo v SR. Dálnice nebo RC jsem ještě na vlastní oči neviděl tak snad příště :wink:, ale podle obráků z fotogalerie vypadají kvalitně.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2006 19:23

Doprastav na maďarskej diaľnici. Pre slovenského stavebného lídra ide o premiéru na trhu južných susedov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4238

Diaľnicu M7 dlhú 36 km v Maďarsku za 41,74 miliardy forintov (5,89 mld. Sk) postaví slovenský stavebný líder.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod beatle » 02. Júl 2006 16:24

viete mi niekto napisat ci uz je dialnica Miskolc - Debrecen v prevadzke? ...vdaka
disclaimer: uzivatelovi "beatle" boli priradene "ghost" prispevky, ktore nemali priradeneho uzivatela po pade databazy v lete 2006 t.j. pochadzaju od viacerych uzivatelov.
beatle
dummy user
 
Príspevky: 33
Založený: 04. Aug 2006 10:33

Odoslaťod Branco » 03. Júl 2006 10:28

Ešte nie, mala by byť otvorená na konci totho roku, aj podľa stránky MH www.motorways-exitlists.com, ak sa výstavba nezdrží.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod eucitizen » 06. Sep 2006 22:48

Neviete kedy bude M15 postavena na plny profil? Dnes ked som isiel na SK tak bola tam 7 km rada kamionov a dost dlho trvalo ich obchadzat! Myslim ze je to dost nebespecna situacia tak tich 15km by mohli fakt kompletizovat!
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 22:43

Moje zhodnotenie Maďarska:

1. Priority v budovaní diaľnic by mali byť:

- M15 po SR na plný profil - zlepšenie vzájomných vzťahov, spojenie dvoch metropol, reálna dopravná situácia a stavba je predpripravená
- M3 na plný profil - stavať diaľnicu v jednom z najzaostalejších regiónov Európy
- M30 na 1/2 profil - podpora so SR, s letiskom v Košiciach, lepšie prepojenie krajín, stačí 1/2 profil, lebo sa tu stavajú obchvaty na paralelnej ceste
- M0 obchvat Budapešti - jednoznačne nevyhnutné pre 20% krajiny, lebo sa tým odľahčí doprava v meste

2. Priority v cestnej sieti, len hlavné cestné ťahy:

- výrazne zlepšiť (až po podložie cesty) cestný ťah na trase M9, dostavať cestné obchvaty
- podobne aj na trase M6

Maďarsko dosiahne v r. 2006 rekordný deficit rozpočtu, až 10% HDP, takže je viac ako isté, že šetrenie sa dotkne aj dopravnej infraštruktúry a preto by som ja odporučil venovať sa opravám hlavných ťahov a výstavbe cestných obchvatov tam, kde zatiaľ diaľnica potrebná nie je.

V r. 2005 postavilo Maďarsko nové diaľnice za 2% HDP.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 13. Okt 2006 18:16

Takze plany mat M3 v Debrecine do konca roka zrejme uz neohrozi nic. 95 percent z noveho useku je uz vyasfaltovanych. Akurat , ze paralelna cesta 35 Miskolc - Debrecen je zrekonstruovana fantasticky, takze je otazne, ci sa vacsina dopravy presunie na M3. Totizto v H stoji celorocna dialnicna znamka 35 000 ft. (cca 5 000 Sk) a domaci si tiez kupuju znamky vacsinou jednorazovo (4-dnove).

Ale spravit KE-Debrecen za cca pol druha hodinky je fakt uno-nuno !!!
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 17. Nov 2006 21:27

a ako vyzera usek od hranic po M30, je uz rekonstrukcia uplne ukoncena :?:

koncom oktobra sa ukoncila rekonstrukcia cca 40 km cesty 2 Vac-st. hranica a niekolko km cesty 21 od M3 po Siatorsku Bukovinku za rozsiruje na 4 pruhy (s pokracovanim v dalsich rokoch sa pocita).

co sa tyka priorit v madarsku 2007-2013, priority su hlavne M6 a M8, tiez prihranicny usek M3 po UA. Okrem toho medzi prioritami je rozsirenie starsich casti M0 na 2x3 pruhy a dostavba M2 Bp. - Vac na 2x2 pruhy. v zozname nie je ale M30 od Miskolca na sever ako celok a ani M15 (dostavba na plny profil).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2006 12:27

Kedy vidíte reálne dostavanie obchvatu okolo Budapešti :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Dec 2006 13:28

Komplexná správa hodnotiaca diaľničnú výstavbu v Maďarsku znovu poukazuje na fakt, že investície na výstavbu diaľnic výrazne zaťažujú štátny rozpočet a negatívne sa tiež správa vyjadruje k zbytočnému odkúpeniu diaľnice M5, pretože nenastalo očakávané zvýšenie prepravy na tomto úseku.

Správa je vysoko kritická k enormným deficitom štátneho rozpočtu, ktorý ani zďaleka nie je zaťažený len investíciami do výstavby diaľničnej siete a teda priamo túto výstavbu ohrozuje. (to súvisí so znížením dôveryhodnosti pri platbách načas).

Okrem toho sa poukazuje na fakt, že väčšina ciest na medzinárodných ťahoch v rámci EÚ je v zlom technickom stave.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 12. Dec 2006 13:38

Dialniciar napísal:Komplexná správa hodnotiaca diaľničnú výstavbu v Maďarsku znovu poukazuje na fakt, že investície na výstavbu diaľnic výrazne zaťažujú štátny rozpočet a negatívne sa tiež správa vyjadruje k zbytočnému odkúpeniu diaľnice M5, pretože nenastalo očakávané zvýšenie prepravy na tomto úseku.

Správa je vysoko kritická k enormným deficitom štátneho rozpočtu, ktorý ani zďaleka nie je zaťažený len investíciami do výstavby diaľničnej siete a teda priamo túto výstavbu ohrozuje. (to súvisí so znížením dôveryhodnosti pri platbách načas).

Okrem toho sa poukazuje na fakt, že väčšina ciest na medzinárodných ťahoch v rámci EÚ je v zlom technickom stave.


Nechcem posobit mentorsky, ale mne k uplnosti chyba informacia, kto, kedy a na koho objednavku spravu vypracoval.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.