aquila napísal: S1 (ex S69) maju len kvoli zbytocnej zmluve ..
To je nezmysel. Priamo S69 ma intenzity 17 801 v./24h pri Zywci a stupa to az po 34 660 v Bielsko-Biala a to je 27 km z S69. A to su slusne intenzity na RC. Samozrejme dalej k hranici to klesa, pretoze na Slovensku nie je slusna cesta.
Pre Poliakov je najvýznamnejším a najjednoznačnejším ťahom na Slovensko S19 v prepojení na R4, potom asi S1 a v tesnom závese za ňou S1 v prepojení na našu D3. Až potom S7 o ktorej zatiaľ ani nevedia či povedie niekedy k našej hranici.
jarino napísal:Jeden z odmietnutých projektov Realizácia S69 Wegierska Gorka. Náklady 240 miliónov, 200 miliónov mal dať Brusel.
Keby pred tym rozhodovanim bol v prevadzke D3 Svrcinovec - Skalite, a na zaciatok co i len 2000 kamionov denne v Milowke, tak by rozhodovanie vyzeralo inak.
To je nezmysel. Priamo S69 ma intenzity 17 801 v./24h pri Zywci a stupa to az po 34 660 v Bielsko-Biala a to je 27 km z S69. A to su slusne intenzity na RC. Samozrejme dalej k hranici to klesa, pretoze na Slovensku nie je slusna cesta.
B-B je dost velke mesto, na Sk by bolo 3. najvacsie pricom by bolo ovela vacsie ako dalsie v poradi. je normalne ze na 20-30 km su taketo intenzity. kedze cez CR je slusna trasa od B-B aj teraz s minimalnou obchadzkou ide len o to kolko kamionov prejde zo svrcinovca na skalite. keby to bolo 2.000 kamionov tak by to bolo nieco cez 3.000 aut denne cez hranicu. naozaj ohromny efekt....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
bodrik napísal:Pre Poliakov je najvýznamnejším a najjednoznačnejším ťahom na Slovensko S19 v prepojení na R4 , potom asi S1 a v tesnom závese za ňou S1 v prepojení na našu D3. Až potom S7 o ktorej zatiaľ ani nevedia či povedie niekedy k našej hranici.
To platí dnes, ale sú priority nemenné ? (Inak na S19 od Rzeszówa po hranicu SK Poliaci veľa vody nenamútili a reálne ani my na R4 od PO na sever - iba 7 km obchvat Svidníka). Zakopane je pre Poľsko hlavným horským turistickým strediskom. O potiahnutí rýchlostnej cesty po Rabku sa uvažuje a ak to bude vyzerať v Zakopanom častejšie ako na snímke dolu, nemožno vylúčiť ani pokračovanie na Zakopane. Či dokáže Slovensko zalobovať za odbočky na obe strany (Chyžne, Jurgów), to je už iná otázka.
Skoro ako vo Zwardoni. Nikdy som nechápal nezáujem PL budovať túto cestu alebo riešiť koncepčne trasovanie cez územie od Zakopaného. Vlakové spojenie však pripravujú.
devil napísal:B-B je dost velke mesto, na Sk by bolo 3. najvacsie pricom by bolo ovela vacsie ako dalsie v poradi. je normalne ze na 20-30 km su taketo intenzity. kedze cez CR je slusna trasa od B-B aj teraz s minimalnou obchadzkou ide len o to kolko kamionov prejde zo svrcinovca na skalite. keby to bolo 2.000 kamionov tak by to bolo nieco cez 3.000 aut denne cez hranicu. naozaj ohromny efekt....
Rovnako velke Kosice maju uz na hranici mesta pri Saci len 12 000 v./24h, 25 km od centra uz pod 10 tisic v.24h a to je udajne najdolezitejsi smer pre KE. Takze intenzita S69 az taka normalna nie je, zvlast ked je to smer, ktory je pre tranzit zatial nezaujimavy.
Samozrejme, ze ked tam bude slusna cesta, bude tam aj osobna doprava, urcite nie tisic, ale tisice osobnych v./24h, zase postupne si musia ludia zvykat, ze uz tam bude kvalitna cesta a ze sa oplati tadial ist. 2000 NA sa dosiahne niekedy pocas prvom roku, neskor to bude stupat.
Rovnako velke Kosice maju uz na hranici mesta pri Saci len 12 000 v./24h, 25 km od centra uz pod 10 tisic v.24h a to je udajne najdolezitejsi smer pre KE. Takze intenzita S69 az taka normalna nie je, zvlast ked je to smer, ktory je pre tranzit zatial nezaujimavy.
12.000 je po cecejovce a podla wiki ma zywiec 32.000 a moldava nad bodvou 11.000 obyvatelov. wegierska gorka + milowka maju dokopy 9-10.000 obyvatelov. laliki a zwardon maju dokopy okolo 2.000 obyvatelov. naozaj si nemyslis ze toto ma suvis s intenzitou ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
devil napísal:12.000 je po cecejovce a podla wiki ma zywiec 32.000 a moldava nad bodvou 11.000 obyvatelov. wegierska gorka + milowka maju dokopy 9-10.000 obyvatelov. laliki a zwardon maju dokopy okolo 2.000 obyvatelov. naozaj si nemyslis ze toto ma suvis s intenzitou ?
Pocet obyvatelov v oblasti nepochybne ma suvis s intenzitou. Ale rec bola o tom, ci je cela ex S69 nezmysel, alebo je na vacsine dlzky slusne vytazena. Ja tvrdim, ze na vacsine dlzky je slusne vytazena a ked pribudne tranzit, este sa to zvysi.
Tento príspevok ideovo patrí do časti D3 Svrčinovec-Skalité, ale keďže je z poľského portálu rynekinfrastruktury.pl doplním tu preklad, lebo, ako sa zdá, nie všetci používatelia fóra vedia po poľsky.
Beží stavba slovenskej diaľnice D3 na úseku Svrčinovec – Skalité. Po jej ukončení, ktoré by podľa zmluvy malo nastať ešte v októbri (pozn. prekladateľa - vieme, že minister Érsek posunul dokončenia až do leta 2017), sa pojí D3 s rýchlostnou cestou S69 (už S1 pp.) na juhu Poľska , ktorá nie je hotová. Slovenský projekt je najmä zaujímavý z pohľadu na obrovské stavebné objekty , ktoré počas neho vznikajú. Jeden z nich je most Valy, ktorý bude najvyšším mostom na Slovensku. Vykovávateľni investície sú spoločnosti Váhostav, Doprastav, Strabag a Metrostav. Zmluva bola podpísaná v júni 2013, w októbri toho istého roku sa začala stavba reálne. Teraz, po troch rokoch realizácie projektu, sa blíži ku koncu. Podľa kontraktu v októbru tohto roku sa majú zakončiť stavebné práce (vieme, že sa tak nestane pp.), a na prełome roku otvorenie cesty. Stavba tohto úseku, o dĺžke 12,280 km, je financovaná sčasti zo štátnych rozpočtových zdrojov a sčasti dofinancovaná z EÚ. Na úseku bude vybudovaných 24 mostov a 2 tunely.
Obrovský most
No a tu sa objavia najzaujímavejšie objekty investície. Sú to tri veľké mosty, z ktorých dva vzniknú blízko Svrčinovca a jeden z nich bude najvyšším tohto druhu objektom na Slovensku a jedným z najväčších v tejto časti Európy.
zdroj: YouTube.com
Hovoríme o moste Valy. Jeho výška, od dna doliny je 85 m, dĺžka 591 m a vo všeobecnosti je už prakticky hotový. V jeho blízkom susedstve vznikne iný imponujúci most - gigant – Most Vŕšok s výškou 58 metrov. Ich stavba sa začala 25 októbra 2013 a otvorenie je plánované na 24 októbra (už leto 2017 pp). ...
... Ďalej sa v článku rozoberá poľský problém s úsekom obchvatu Węgierskiej Górki (už sme ho tu rozoberali aj v tejto časti aj téme v D3 Svrčinovec- Skalité). Hlavným problémom sú nedostatočné finančné zdroje. Ako najviac trpiacich portál odhaduje samotných obyvateľov daného úseku. Dodáva, že po otvorení úseku pribudnú nielen osobné autá, ale hlavne nákladiaky do 11 ton...
duro_z_dediny napísal:... Ďalej sa v článku rozoberá poľský problém s úsekom obchvatu Węgierskiej Górki (už sme ho tu rozoberali aj v tejto časti aj téme v D3 Svrčinovec- Skalité). Hlavným problémom sú nedostatočné finančné zdroje. Ako najviac trpiacich portál odhaduje samotných obyvateľov daného úseku. Dodáva, že po otvorení úseku pribudnú nielen osobné autá, ale hlavne nákladiaky do 11 ton...
To len u nas chcu niekde zvysit objem dopravy a nejake "nakladiaky" im nerobia problem. (D3) Niekedy sa fakt prajem aby som bol poliak
Vizualizacia useku S19 Rzesow, Swilcza - Rzesow, Poludnie: http://www.zbm.home.pl/rzesz2t/files/S% ... izacja.jpg . Ide o druhy usek obchvatu Rzesowa, aktualne ho stavia zdruzenie Eurovia + Warbud s terminom odovzdania 06/2017. Treti (tunelovy) usek (Rzesow, poludnie - Babica) je zaradeny v planoch na najblizsie obdobie, zacat by sa mal stavat este pred rokom 2020.
Dobrý večer prajem. Som tu zatiaľ nový a mám jednu otázku. Zajtra v noci cestujem pracovne do Poľska, konkrétne do Varšavy. Zaujíma ma 3km úsek Diaľnice A1 pri obci Piotrkow Trybunalski. po odbočku na S8 na smer Varšava. Je alebo nie je spoplatnený? Kde by som tú informáciu našiel? Ďakujem za odpoveď.
Jedna sa o 2 useky Sokołów Młp. Północ - Stobierna a Świlcza – Rzeszów Południe Spolu je to 18,81 km (12,5 + 6,31 km) Cena za oba spolu je 848,5 melka zlotiek cize cca 200 melka eurko uz aj s dph
Dnes som išiel cestu Prešov - Rzeszov. Vyhnite sa, vyhnite sa tejto ceste ďalekým oblúkom, ak tmadiaľ nemusíte ísť. Ak to nie je vaša povinnosť, ak môžete využiť príp. iné letisko apod. vyhnite sa. 4 hodiny trvá prejsť 170 km, intenzity brutálne, cesta nekvalitná, samé obmedzenia, obce, znížená rýchlosť, nehody, zápchy, plno kamiónov, diaľnica žiadna, ak nerátame obchvat Svidníka, čo bolo jediných pár metrov kvality. Neviem prečo je tá rýchlostná cesta R4 a S19 ešte len v pláne. Veď už včera bolo neskoro. Tam ide o život, vážení. Prvý a posledný krát som tamadiaľ šiel. Fakt masaker.