Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 02. Jún 2017 18:25

Iste je, ze ak sa zrusi R4 SO PO a spravi miesto toho VO bez tunelov, mozu za usetrene peniaze postavit aspon 10km R4 od PO po hranicu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 02. Jún 2017 20:52

devil napísal: 5k intenzity uspechom nebudu. treba si uvedomit ze oproti 1.400 uz aj 5k je asi 3,5 nasobny narast. cize ani 5k by som nebral ako samozrejmost.

To suhlasim. Ale az po spusteni useku CA-Svrcinovec tam budu zaujimavejsie intenzity. Vystavbou v CA sa CA este viac zneprejazni, teda pocas vystavby ratam s uplne minimalnym narastom severne od CA. Jednoducho sa tam vyrazne viac aut nezmesti. Takze to je o tom ako sa docasne rozdelia intenzity medzi Svrcinovec a Skalite, inak povedane v roku 2020 ziadne zazraky na Skalitom necakam a 4000 budem povazovat za uspech vzhladom na to co CA zvladne.

devil napísal:ty davas na jednu uroven I/59 co bola odjakziva cesta I. tr. a tento paskvil co bola cesta II. triedy. na zaklade coho ju preklasifikovali na cestu I. tr. ?

Ako? Ako obvykle, politicke rozhodnutie. Ale 20 rokov sa okrem havarii s cestou nic nerobilo, lebo dookola "sa ide stavat dialnica". Ja I/12 a I/59 na jednu uroven nedavam, lebo I/59 nema nikde taky zly stav.

devil napísal:take pripady sa vyskytuju aj na D26,5 pod tatrami :wink: a ktovie ci sa nebudu vyskytovat aj na D3 pri skalitom.

To sa neda vylucit, ale je to menej pravdepodobne ako za ceskou hranicou.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 03. Jún 2017 20:23

Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 03. Jún 2017 20:35

A môžeme sa pustiť do plánovania S7-R3...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 04. Jún 2017 09:47

Obavam sa, ze Poliaci na prepojenie S7 a R3 bohuzial kaslu, nenasiel som ziadne zamery niecoho takehoto na polskej strane.

Naopak, zameriavaju sa na dokoncenie 40 km S1 z Bielska do Katowic v rokoch 2019-2022 (s rezervou na 2x3!) http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797641-p_2.htm (tzn. zlepsi sa spojenie Ziliny s Varsavou a Baltikom) a tiez pokracuju v priprave S52 medzi Krakovom (Glogoczow na S7) a Bielskom:
http://www.wadowice24.pl/nowe/polityka/ ... odoba.html
http://bip.gdos.gov.pl/files/obwieszcze ... 6.is.8.pdf

Ak Poliaci skutocne postavia S52, tak sa trasa Krakow-Zilina vyrazne zlepsi a nebude uz taky tlak na prepojenie S7 a R3, okrem toho si myslim, ze po vystavbe S52 si Malopolsko nadlho vycerpa svoju kvotu na investicie do dalsich rychlostnych ciest
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 04. Jún 2017 16:07

rastislav5 napísal:zlepsi sa spojenie Ziliny s Varsavou a Baltikom

Nielen Ziliny, ale tiez krajske mesta BA,TT,TN,NR a samozrejme dalsie okresy na zapade, dokonca ZH,TR, MT, LV. Pre ZV (podobne KA,Sahy) je to v sucasnosti len o 16 km dlhsie do Varsavy cez Skalite (3% dlzky trasy), ale o viac ako pol hodinu kratsie nez cez Oravu - Krakow - Kielce.

S1 Kosztowy II (Mysłowice) – Suchy Potok (Bielsko-Biała) skrati trasu o 9-12 km podla trasovania, S1 obchvat Wegierska Gorka skrati trasu o 3 km.

https://www.google.sk/maps/dir/50.1585752,19.1478658/49.8433163,19.08842/@49.9635349,19.156175,54890m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
https://www.google.sk/maps/dir/49.6283534,19.1401862/49.5678483,19.0781159/@49.5941138,19.114766,13z/data=!4m2!4m1!3e0.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 05. Jún 2017 12:16

Ak Poliaci skutocne postavia S52, tak sa trasa Krakow-Zilina vyrazne zlepsi a nebude uz taky tlak na prepojenie S7 a R3, okrem toho si myslim, ze po vystavbe S52 si Malopolsko nadlho vycerpa svoju kvotu na investicie do dalsich rychlostnych ciest


blud. trasa Krakow-Zilina je pre OA aj dnes vyhodnejsia cez skalite. pre NA je je to cez tesin alebo trstenu asi zarovnako casovo aj kilometrovo. trasa Krakow-Zvolen vsak bude stale vyhodnejsia cez trstenu. treba si uvdeomit ze pokial je neexistuje dalsi prechod na spisi tak uz trstena je pre cast NA obchadza a teda nebudu obchadzat este viac.

To sa neda vylucit, ale je to menej pravdepodobne ako za ceskou hranicou.


jablunkov 386 m n. m.
skalite 524 m n. m.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jún 2017 14:11

To nie je blud. Po dokonceni Visnoveho, obchvatu Wegierskej Gorki a S52 bude do Krakova vyhodnejsie jazdit cez Kysuce ako cez Oravu aj z Martina a okresov na juh od Martina (kilometrovo to bude priblizne rovnake ako cez Oravu, casovo to bude rychlejsie). O tuto dopravu bude tlak na prepojenie S7 a R3 nizsi.

Co sa tyka priechodu na Spisi, ked sa pozriem na dialnicnu mapu Polska https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_ ... adDrog.svg , tak z Polskeho pohladu by som dialnicne prepojenie na Orave ani nechcel, lebo smerom na zapad v blizkosti uz su az 3 priechody: Bohumin, Tesin a Skalite, ktore nadstandardne pokryju cezhranicne potreby, kym smerom na vychod je az Duklu. Ako Poliak by som z dovodu lepsieho vyuzitia uprednostnoval prave dialnicny priechod niekde na Spisi, preto si myslim, ze Poliaci nebudu ich S7 tahat na Oravu, ale skor smerom na Spis, kde by sa potencialne mohli prepojit napr. s privadzacom Kezmarok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 05. Jún 2017 21:08

devil napísal: trasa Krakow-Zvolen vsak bude stale vyhodnejsia cez trstenu. treba si uvdeomit ze pokial je neexistuje dalsi prechod na spisi tak uz trstena je pre cast NA obchadza a teda nebudu obchadzat este viac.

Krakov je len velmi mala cast Polska a podla celkovych intenzit SK-PL usudzujem, ze z celeho Slovenska nejazdi do Krakova a blizkeho okolia vratane opacneho smeru viac ako 1000-1500 v./24h a to sa rozdeli medzi viacere prechody SK/PL.

devil napísal:jablunkov 386 m n. m.
skalite 524 m n. m.

Taka drobna chybicka. Nie je najdolezitejsia nadmorska vyska Jablunkova, kedze ten je "za kopcom". Dolezity je Jablunkovsky priesmyk, ktory je 1,5 km od hranice a ma 553 m.n.m, pricom cesta este dalej stupa na zhruba 570 m.n.m. Ale je tam trojpruh z oboch stran kopca, na rozdiel od useku D3 Svrcinovec - Skalite. Chudobni duchom nedali trojpruh ani len mimo mostov v stupani na Valy.

To, ale nevylucuje, ze kamiony na letnych gumach nezablokuju aj Skalite.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 06. Jún 2017 15:50

Krakov je len velmi mala cast Polska a podla celkovych intenzit SK-PL usudzujem, ze z celeho Slovenska nejazdi do Krakova a blizkeho okolia vratane opacneho smeru viac ako 1000-1500 v./24h a to sa rozdeli medzi viacere prechody SK/PL.


cim blizsie tym vacsi podiel dopravy. a krakow je z velkych polskych miest polohovo miest asi nejlepsie dostupny zo Sk. tazko povedat kolko aut tam denne jazdi. nie su to cisla ktore by odovodnovali 2+2 (tie nie su nikde na polskej hranici) ale priama medzinarodna cesta by mala mat slusne parametre co nema.

To nie je blud. Po dokonceni Visnoveho, obchvatu Wegierskej Gorki a S52 bude do Krakova vyhodnejsie jazdit cez Kysuce ako cez Oravu aj z Martina a okresov na juh od Martina (kilometrovo to bude priblizne rovnake ako cez Oravu, casovo to bude rychlejsie). O tuto dopravu bude tlak na prepojenie S7 a R3 nizsi.


https://www.google.sk/maps/dir/49.98742 ... m2!4m1!3e0

visnove a teda D3-D1 brodno-hp-ll-ds je zachadzka vyse 10 km oproti strecnu a casova uspora prakticky ziadna (podla googla brodno-strecno-ds 22 min. vs. dialnica v dlzke cca. 36 km asi 20 min.) stale to bude kilometrovo mierne v prospech trstenej. casovo podla googla potrebuje trasa cez skalite zlepsit o pol hodinu aby sa vyrovnala trstenej. pritom S7 sa potiahne min. po rabku a obchvaty oravskych dedin tiez usetria par minut.

a stale sa bavime o dielcej trase. voci E77 po ZV potrebuje usetrit vyse 3/4 hodinu. a stale to bude zachadzka.

https://www.google.sk/maps/dir/49.98742 ... m2!4m1!3e0
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 06. Jún 2017 20:39

Malokto normalny pojde od Martina na Kysuce cez Hricovske Podhradie, ked bude moct ist pohodlnym privadzacom Lietavska Lucka cez Zilinu (podobne ako dnes chodia kamiony od Bratislavy na Kysuce privadzacom od Ziliny-zapad cez mesto) a usetri tak oproti zachadzke cez Hricovske Podhradie 17 km. Oproti sucasnej trase popod Strecno usetri 2 km a 5 minut.

Co sa tyka usekov vo vystavbe, ano, buduje sa obchvat Rabky na S7, ale podobne sa na D3 buduje aj Cadca-Bukov - Svrcinovec, Svrcinovec - Skalite + este sa spojazdni uz vybudovane Skalite - statna hranica.

O kolko km a minut skrati trasu S52 sa bez presneho trasovania da len spekulovat, ale kilometrovo to z Martina do Krakowa bude priblizne rovnake a casovo kratsie, pretoze takmer na celom useku (s vynimkou vychodneho obchvatu Ziliny) su planovane dialnice, co sa o vyse 40 km useku Rabka - Trstena so Spytkowickym horskym priechodom vo vyske 707 mnm neda povedat.

Co sa tyka E77/Zvolen - suhlasim, ale ja som nepisal, ze doprava z Trstenej uplne vymizne, len ze sa znizi tlak na prepojenie R3 a S7 o dopravu prichadzajucu od Martina a z okresov na juh od Martina, lebo tato doprava bude mat po dokoncenie S52 k dispozicii rychlejsiu a pohodlnejsiu cestu cez Kysuce. Viem, ze tato doprava nedosahuje nejake horibilne mnozstva, ale to nedosahuje ani E77. Podla scitania je intenzita pri Sahach 3247 automobilov (scitaci usek 81648), a to este cast tejto dopravy smeruje cez Zilinu na Katowice. Tu si treba si uvedomit, ze sice Katowice su mensie mesto ako Krakow, ale ak porovname kraje, tak Katowicky (sliezsky) so svojimi velkymi mestami (spolu 14! miest v tomto kraji je vacsich ako Presov https://sk.wikipedia.org/wiki/Sliezske_vojvodstvo) ma takmer dvojnasobnu hustotu obyvatelstva ako Krakowsky (malopolsky), takze ma aj vacsiu dopravnu pritazlivost.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 06. Jún 2017 22:56

Boha, tie vase analyzy, ze ked niekto pojde z Martina do Krakowa/Katowic, tak kadial pojde... Kolko ludi z Martina "pravidelne" tak chodi? 10 aut denne? :lol: :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2017 10:52

Nepisem len o Martine, ale aj o dalsich okresoch.

V sucasnosti je podla Googla najvyhodnejsie cestovat do Krakova cez hranicny priechod Trstena pre tieto okresy:
BB BS DK DT KA KN LC LM LV MT NO NR NZ PD PE RK TR TS VK ZC ZH ZM ZV,
ktore maju spolu 1,561 mil. obyvatelov.

Po dokonceni S52 bude z vyssieuvedeneho zoznamu okresov vyhodnejsie cestovat do Krakowa cez Kysuce pre tieto okresy:
KN LV MT NR NZ PD PE TR ZC ZH, ktore maju spolu 0,885 mil. obyvatelov, co je 57% obyvatelov povodneho zoznamu.

Samozrejme presnejsi vysledok by sa dal dosiahnut pouzitim jednotlivych obci (ja som pouzil okresy resp. okresne mesta) a vazeny blizkostou ku Krakovu, ale na to nemam cas. Pre orientaciu ale staci, ze zlepsenie ciest na Kysuciach a v Polsku (najma dobudovanie 60 kilometrovej S52) odlahci hranicny priechod Trstena asi o polovicu dopravy smerujucej do Krakova generovanej na Slovensku.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 07. Jún 2017 13:57

zaujimave ze sa postavi suvisla dialnica D3-D1 ktora sposobi akurat to ze cast aut privedie do mesta a usetri 2 km a 5 minut.

katowicka oblast je vacsia ale je viac vzdialena. dopravna pritazlivost sa znizuje so zvacsujucou sa vzdialenostou. mozes mat 2 mensie mesta par km od hranic a budu tam mozno nasobne vacsie intenzity, to je poprve. ak za okraj katowickej oblasti povazujeme biesko-biala tak do 100 km je ZA a do 200 km cca. ZA kraj. pozri kam siaha 100 resp. 200 km od brna, viedne a budapesti. a to je druhy dovod preco su intenzity take ake su a preco nie je dovod aby sa vyraznejsie menili.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2017 14:11

Ja nie som nadseny, ze sa uprednostnuje D3 namiesto R3, len popisujem realitu. No a vzhladom na to, ze Vysoka skola dopravy a spojov (v sucasnosti univerzita) sidli v Ziline, kde jej absolventi su na mnohych dopravnych rozhodovacich postoch a lobuju v prospech Ziliny, tak je len otazkou casu, kedy pride na rad aj vychodny obchvat Ziliny, tak aby sa severo-juzna doprava odviedla mimo mesto. Zatial to vsak nie je potrebne a keby sa tato tema otvarala dnes, ine regiony by opravnene namietali.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2017 16:04

devil napísal:
katowicka oblast je vacsia ale je viac vzdialena.


Toto tvrdenie je tiez diskutabilne. Katowicka oblast (kraj, resp. vojvodstvo) je rozlohou mensia ako Krakowska (12 294 km2 vs. 15 108 km2), ale ma viac obyvatelov (4,83 mil. vs. 3,25 mil.) a najma hustotu (393 obyv./km2 vs. 215) https://cs.wikipedia.org/wiki/Administr ... %AD_Polska

Co sa tyka vzdialenosti, tak podla Googla su Katowice blizsie ako Krakow z tychto okresnych miest (od severu na juh): Cadca, Zilina, Martin, Turcianske Teplice, Ziar nad Hronom, Zarnovica, Levice a vsetky zapadnejsie). Krakow je blizsi ako Katowice z tychto okresnych miest: Namestovo, Dolny Kubin, Ruzomberok, Banska Bystrica, Zvolen, Banska Stiavnica, Krupina, Velky Krtis a vsetky vychodnejsie).

Po prepocitani na pocet obyvatelov okresov s tymito okresnymi mestami vychadza, ze prave Katowice su uz blizsie ako Krakow pre vacsinu, konkretne pre 58% obyvatelov Slovenska.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 07. Jún 2017 20:28

devil napísal:casovo podla googla potrebuje trasa cez skalite zlepsit o pol hodinu aby sa vyrovnala trstenej.

DS - ZA,juh - Brodno, CA,Bukov - Svrcinovec - Skalite, S1 obchvat Wegierskej Gorki usetria 25-30 minut mimo spicky (v spicke viac) a mohlo by to byt uz v roku 2021 hotove.

devil napísal:zaujimave ze sa postavi suvisla dialnica D3-D1 ktora sposobi akurat to ze cast aut privedie do mesta

D3 aj D1 odvedie vacsinu tranzitu z mesta. Predovsetkym hlavny smer teda V-Z by mala D1 prebrat skoro cely a z dvoch doplnkovych smerov, jeden preberie Strazov-Brodno a druhy zatial zostane v meste aj ked v ciastocne zmenenej trase so smerovo rozdelenou komunikaciou v takmer celej dlzke a vyssou priemernou rychlostou, mensim poctom priechodov pre chodcov, mimourovnove krizovatky, az na jednu premiu v podobe kruhoveho objazdu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 08. Jún 2017 10:31

a kolko aut chodi z katowickej/krakowskej oblasti do nejakeho sk okresu vzdialeneho 200-300 km. podla mna zopar/denne. potom aky zmysel ma toto pocitat ?


cesta cez oravu by mala byt bez ohladu ako sa pomenuje a bez ohladu na D3 alebo polske dialnice. je to v zaujme dopravy aj obci ktore nou trpia. na kysuciach vykrikujete aj ked auta idu pri domoch na okraji dedin, tak co maju robit tam kde idu cez stred dedin.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2017 11:27

Zmysel je ten, ze Katowice su blizsie ako Krakow pre vacsinu Slovakov, hoci sa to tak nemusi na prvy pohlad zdat. Je to najma tym, ze zapadna polovica Slovenska je ovela hustejsie zaludnena ako vychodna http://www.rokovania.sk//html/m_Mater-D ... 75.002.png

Pokial ide o pocet aut, zavisi z akeho okresu. Pravdepodobne viac aut tam chodi z bratislavskych okresov ako z okresov Trebisov alebo Michalovce. Pri porovnatelnej vzdialenosti a porovnatelnej velkosti okresov na to vplyva ekonomicka uroven okresu. Lebo nielenze je zapadna polovica slovenska hustejsie zaludnena, ona ma aj vacsie HDP na jedneho obyvatela ako
vychodna polovica http://ec.europa.eu/eurostat/documents/ ... 4aa89913f6

Co sa tyka cesty cez Oravu, ja vobec nie som proti, osobne je mi blizsia ako D3, ale vnimam realitu a uznavam, ze ak v dialnicnych parametroch budujeme D3, tak tazko si z ekonomickych dovodov mozeme dovolit v dialnicnych parametroch aj R3, lebo cesty su prilis blizko seba, je tam tazky teren a na Slovensku nie su len Orava a Kysuce. Suhlasim, ze obchvaty mnohych obci na Orave su velmi potrebne, nechcel by som tam byvat pri hlavnej ceste.

Tiez je ale dolezite, ze ked uz budujeme za tazke peniaze D3, tak trasovanie ostatnych vnutrostatnych dialnic treba tomu prisposobit a smerovat ich na D3, aby dalsie auta este viac nestrpcovali zivot Oravcom a neobchadzali D3 cez dediny na Orave.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 08. Jún 2017 15:20

Tiez je ale dolezite, ze ked uz budujeme za tazke peniaze D3, tak trasovanie ostatnych vnutrostatnych dialnic treba tomu prisposobit a smerovat ich na D3, aby dalsie auta este viac nestrpcovali zivot Oravcom a neobchadzali D3 cez dediny na Orave.


tak za toto by sa nehanbili ani komunisti. na ceskej a madarskej hranici je cca. 10 prechodov pre nakladnu dopravu bez obmedzenia co je slusne ale ani to nie je uplne postacujuce. na polskej hranici budu 3 spolu so skalitym pricom skalite chybalo najmenej lebo sa da bezbolestne obist. cim vacsia vzdialenost tym menej aut tu vzdialenost jazdi. je vacsi problem ze npr. medzi krakowom a popradom sa musi chodit cez obchadzku desiatky km ako tym par tuctov aut do okresov kde sa do polska jazdi uplne minimalne nech su akokolvek husto osidlene.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2017 16:45

Zbytocne je uz plakat nad rozliatym mliekom. Ak mame zo susedmi zadefinovane body dialnicneho prepojenia, tak nam vela volnosti na vnutrostatne trasovanie neostava, Slovensko je bohuzial mala krajina.

Verim, ze sa v buducnosti bude dat dohodnut s Polskom na nejakom hranicnom priechode medzi Krakowom a Popradom pre nakladnu dopravu, ako som uz pisal. Ten by tiez prispel k odlahceniu Oravy.

Privadzac Kezmarok je planovany po Spissku Belu, polsku S7 potiahnu minimalne do Noweho Targu, takze treba vyriesit este 50 km v tazkom terene s drahym tunelom. To je prva moznost.

Druha moznost je vo vybudovani noveho hranicneho priechodu pre kamionovu dopravu pre Tatransky region niekde pri Starej Lubovni. Studia uskutocnitelnosti takehoto priechodu ma byt hotova o 3 tyzdne:
https://rokovania.gov.sk/download.dat?i ... D0D3BE0A95
http://www.staryweb.spisskabela.sk/mest ... s-kezmarok
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 08. Jún 2017 17:04

Nerozumiem tvojej rozptylovej politike dopravy všade len nie cez Oravu a Tatry. 14km nutnej R3 za 150mil eur by si nastaval cesty za ďaľších 0,5 mld. Už to tu bolo písané aj s tvojimi prepočtami komu by poslúžila R3 a komu D3.

Stále je R3 potrebná cesta viac a hlavne E77 je aj turistický tranzit. Orava je vstupná brána pre Poľských turistov to isté sa môže stať južná brána Donovaly pre maďarských do Tatier. Krakow-Liptov,Tatry-Budapešť.


Hlavne prečo, Žiar nad Hronom podpísal iniciatíve Stredné Slovensko účasť, kde je okrem iného cieľom dostavba R1 tunela pod Hiadeľ a dobudovanie R3 na Poľsko.

http://www.ziar.sk/download/msz_1703201 ... vensko.pdf
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2017 17:42

Nechces mi rozumiet. Ja nie som proti R3, naopak, podporujem ju po celej jej trase (teda nielen tam, kde to niekomu vyhovuje). Som za co najviac priechodov s Polskom aj ostatnymi susedmi.

Iniciativa Stredne Slovensko je len politicke vyhlasenie, nic ine. Podobne ako tato iniciativa spred roka https://www.turieconline.sk/download/20 ... TURIEC.pdf, ktora pozaduje vystavbu v platnom core TEN-T koridore cez Turiec a ktoru podpisali ine vahy ako primator Ziaru nad Hronom a nie len lokalni zastupcovia, ale reprezentanti 4 statov, okrem inych riaditel obchodnej a priemyselnej komory v Krakowe http://www.iph.krakow.pl/dyrektor-iph.html

Ak by Krakowu tak zalezalo na Donovaloch, asi by to nepodpisoval.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 08. Jún 2017 19:24

Nechces mi rozumiet. Ja nie som proti R3, naopak, podporujem ju po celej jej trase (teda nielen tam, kde to niekomu vyhovuje). Som za co najviac priechodov s Polskom aj ostatnymi susedmi.


hej len aby to nešlo cez Donovaly :-D

Iniciativa Stredne Slovensko je len politicke vyhlasenie, nic ine. Podobne ako tato iniciativa spred roka https://www.turieconline.sk/download/20 ... TURIEC.pdf, ktora pozaduje vystavbu v platnom core TEN-T koridore cez Turiec a ktoru podpisali ine vahy ako primator Ziaru nad Hronom a nie len lokalni zastupcovia, ale reprezentanti 4 statov, okrem inych riaditel obchodnej a priemyselnej komory v Krakowe http://www.iph.krakow.pl/dyrektor-iph.html


Iné váhy veď to sú beztvaré komory, malopoľsko má ťah aj na západ. Reálne potreby miest okolo E77, sú na vhej úrovni ak bude aj petícia s 250 000 podpismi. Toto je Švajčiarske uvažovanie.

A ISS chce prehodnotiť aj TEN-T sieť !
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2017 20:49

Moze to ist cez Donovaly, ale nie cez chranene uzemia a nesmie to byt drahsie ako alternativna trasa cez Turiec.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.