Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod kaviarista » 24. Jan 2006 09:30

Adoas,
Polsko je v niektorych ohladoch na cele V4. Neviem , preco vidis Polsko v tak ciernych farbach, ved rastie este rychlejsie ako Grecko :)

devil,
nezabudaj pri vypoctoch na jednu dolezitu vec. Polsko stavia dialnice za menej ako polovicne ceny u nas. Ale samozrejme, plany su plany a realita zas nieco ine. Ved uvidime.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 09:54

kaviarista napísal:Adoas,
Polsko je v niektorych ohladoch na cele V4. Neviem , preco vidis Polsko v tak ciernych farbach, ved rastie este rychlejsie ako Grecko :)


OK - aj SR a CR rastie rychlejsie ako Grecko, ale dobiehat bude SR aj Polsko este velmi dlho. :wink:

Ty, Branco - vidite Polsko v ruzovych okuliaroch. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Vyhlad na dalsich 15 rokov

Odoslaťod Adaios » 18. Feb 2006 18:43

Polsko by mohlo mat v r. 2020 krajinu spojenu aspon ciastocne dialnicnou sietou a zaroven by mala byt krajina napojena na Nemecko, CR, SR a aj v smere na vychod. Okrem toho je uplne realne, ze v Polsku bude celkovo vyhovovat viac ako 25% (dnes je to 1-2%) z celej cestnej siete na parametre EU, ktore dnes platia. Dosiahne sa tento stav tak, ze sa akceptuju horsie cesty ako horsie cesty a tak ze sa postavia 100-vky km dialnic alebo ciest dialnicneho typu a vela km vyznamnych ciest.

Ak SR nebude postupovat realne viac dopredu tak Polsko SR predbehne v tejto oblasti uplne. Nie do r. 2010, ani do r. 2015, ale v tomto r. sa realne priblizi. Pretoze Polsko je velka krajina ale takmer iba niziny, nie hory.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 18. Feb 2006 19:34

Možno, Adoas. Poľsko dnes investuje najmä do obchvatov, rýchlostných komunikácií a opráv cestnej siete. Diaľnice, ktoré stavia, resp. plánuje stavať spomaľuje veľmi často dlhý proces administratívneho schvaľovania. Ak sa v tejto oblasti prijmú opatrenia, je možné, že sa celá výstavba urýchli, čerpanie EU fondov je totiž v pomere k celkovým investíciam do ciest a diaľníc pomerne vysoké. Uvidíme :wink:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 18. Feb 2006 19:40

Pripájam ešte vysvetlenie k neskorému termínu odovzdania 100 km úseku A2, o oktorom tu už bola reč. Mal sa odovzdať 1 rok od začatia výstavby:

http://www.autostrady.pl/index.php?subaction=showfull&id=1138370007&archive=&start_from=&ucat=&

Poľská správa ciest a diaľníc uvádza, že 1 rok po sprevádzkovaní bude úsek používaný bezplatne :?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 21. Feb 2006 21:10

Branco napísal:Možno, Adoas. Poľsko dnes investuje najmä do obchvatov, rýchlostných komunikácií a opráv cestnej siete. Diaľnice, ktoré stavia, resp. plánuje stavať spomaľuje veľmi často dlhý proces administratívneho schvaľovania. Ak sa v tejto oblasti prijmú opatrenia, je možné, že sa celá výstavba urýchli, čerpanie EU fondov je totiž v pomere k celkovým investíciam do ciest a diaľníc pomerne vysoké. Uvidíme :wink:


Mozno nebude 25%, mozno to bude 10%, 15%, ale bude to zlepsenie. Ale vyhlad je na 25% za 15 rokov intenzivneho financovania infrastruktury v sulade s reformami v krajine.

Dialnice sa nestavaju hlavne pre chybajuce peniaze v statnom rozpocte a tlak na zavedenie EU meny - EURO. Presne takto podobne je dnes na tom Madarsko, ktore dnes dava 2% (r. 2005) HDP na vystavbu dialnic a ciest a zeleznic. Ale Madarsko dlhodobo investuje do roznych aktivit ktore stat financne zatazuju, podobne je na tom aj Polsko. Vynimkou je len CR, ktora relativne pre vysoky rast HDP dokaze svoje deficity v priebehu roka znizovat. Ale tu sa zaroven aj ocakava po r. 2010 utlmenie vystavby dialnicnej siete na prijatelnu uroven a preto sa planuje PPP pre D3. Polsko mohlo ist cestou PPP - na max. moznu uroven.

Polsko by sa malo v spolupraci s EU zamerat na znizenie cerpania penazi pre polnohospodarstvo - toto straca buducnost v EU, podpora je tu aj od Francuzska, Grecka, Spanielska, ciastocne od Talianska atd. - treba rychlo rozvijat sluzby a v tom su aj dialnice a cesty a s tym pride aj priemysel aj high-tech v sulade s investiciami do vedy a vyskumu a vzdelania. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod ivansk » 21. Mar 2006 00:00

mám dotaz na tých čo cestujú po poľsku, na mape vidím, že od Bielsko-Biala až po Varšavu je značená rýchlostná cesta, to je štvorprúdovka, alebo ako to tam vyzerá? potrebujem sa dostať cez poľsko hore až do estonska do Tallinu. vdaka za prípadné info.
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod Branco » 22. Mar 2006 19:50

ivansk napísal:mám dotaz na tých čo cestujú po poľsku, na mape vidím, že od Bielsko-Biala až po Varšavu je značená rýchlostná cesta, to je štvorprúdovka, alebo ako to tam vyzerá? potrebujem sa dostať cez poľsko hore až do estonska do Tallinu. vdaka za prípadné info.


Bielsko Biala-Varšava je kompletná štvorpruhová cesta, nie je to však rýchlostná komunikácia, t.j. napríklad niektoré križovatky nie sú mimoúrovňové. Celkove je v uspokojivom stave, t.j. jazdiť sa po nej dá aspoň 90 km/h. varšava ešte nemá severo-južný obchvat, preto vo Varšave je potrebné sledovať ynačenie na Bialystok. Perspektívne je rýchlostná komunikácia S8 Varšava-Bialystok plánovaná, s jej roysiahlejšou výstavbou /okrem už existujúceho úseku za Varšavou/ sa však ráta v rokoch 2008 - 2010. Je to vlastne prvý úsek Via Baltica.

Fotografie úseku Via Baltica /napr. Suwalki na poľskej strane/ sú na linke: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=7670452#post7670452

Po prejazde poľsko-litovskými hranicami Litva ukončila obchvat Miriampole, takže za hranicami môžeš opäť nabrať rýchlosť smerom na Tallin. Klikaciu mapu Via Baltica /úseky v Litve, Lotyšsku a Estónsku/ v angličtine s popisom trasy, čerpacími stanicami a turistickými informáciami nájdeš tu:
http://www.viabaltica.net/viabaltica/engl/indexanglb.html
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 22. Mar 2006 19:57

Na silnici Bialsko-Biala - Varšava jsou umístěny semafory s přechody pro chodce, odbočení vlevo se realizuje přes protější pruhy. Z hlediska bezpečnosti je tato silnice nebezpečná.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 19:59

Lenny napísal:Na silnici Bialsko-Biala - Varšava jsou umístěny semafory s přechody pro chodce, odbočení vlevo se realizuje přes protější pruhy. Z hlediska bezpečnosti je tato silnice nebezpečná.


Presne tak ako kazda ina cesta ktora nie je dialnicou ani rychlostnou cestou. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 22. Mar 2006 20:03

Adoas napísal:
Lenny napísal:Na silnici Bialsko-Biala - Varšava jsou umístěny semafory s přechody pro chodce, odbočení vlevo se realizuje přes protější pruhy. Z hlediska bezpečnosti je tato silnice nebezpečná.


Presne tak ako kazda ina cesta ktora nie je dialnicou ani rychlostnou cestou. :wink:


Směrově nedělený čtyřpruh je nebezpečný, protože hodně řidičů nutí k rychlé jizdě, tak se velmi často stávají autonehody s čelní srážkou s protijedoucím vozidlem, kteé jsou tragičtější než na normální dvoupruhové silnice. Třeba v ČR je mezi Bělotínem a Novým Jičínem také nedělený čtyřpruh (bez semaforů a přechodů což je rarita Polska) a přezdívá se jí silnice smrti.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod ivansk » 22. Mar 2006 20:35

Branco napísal:Bielsko Biala-Varšava je kompletná štvorpruhová cesta, nie je to však rýchlostná komunikácia, t.j. napríklad niektoré križovatky nie sú mimoúrovňové. Celkove je v uspokojivom stave, t.j. jazdiť sa po nej dá aspoň 90 km/h. varšava ešte nemá severo-južný obchvat, preto vo Varšave je potrebné sledovať ynačenie na Bialystok. Perspektívne je rýchlostná komunikácia S8 Varšava-Bialystok plánovaná, s jej roysiahlejšou výstavbou /okrem už existujúceho úseku za Varšavou/ sa však ráta v rokoch 2008 - 2010. Je to vlastne prvý úsek Via Baltica.

Fotografie úseku Via Baltica /napr. Suwalki na poľskej strane/ sú na linke: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=7670452#post7670452

Po prejazde poľsko-litovskými hranicami Litva ukončila obchvat Miriampole, takže za hranicami môžeš opäť nabrať rýchlosť smerom na Tallin. Klikaciu mapu Via Baltica /úseky v Litve, Lotyšsku a Estónsku/ v angličtine s popisom trasy, čerpacími stanicami a turistickými informáciami nájdeš tu:
http://www.viabaltica.net/viabaltica/engl/indexanglb.html

veľká vďaka Branco za odpoveď. kedže nie je rýchlostná a ani dialnica, tak sa tou 90kmh vliecť môžem aj maximálne, alebo tam je povolená aj vyššia rýchlosť? prechádza tá cesta aj normálne obcami?
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod Adaios » 23. Mar 2006 10:51

Presiel som si celu temu a chyba tu jeden zakladny odkaz :arrow:

Autostrada A2 - http://www.autostrada-a2.pl/ (anglicka verzia - http://www.autostrada-a2.pl/en/ )
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 23. Mar 2006 11:34

^ Adoas, odkazov na poľské diaľnice je skutočne veľa.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 23. Mar 2006 11:43

Branco napísal:^ Adoas, odkazov na poľské diaľnice je skutočne veľa.


Ja viem a nie len na polske ... keby som mal viac volneho casu tak sem dam ovela viac odkazov, ovela viac analyz, konkretnych udajov, spravim tabulky, ... vlozim sem "citaty" vplyvnych ludi z roznych statov ako si predstavuju vystavbu dialnic ... a uz by to aj boli vsetky staty sveta s roznymi odkazami ... takto nestiham ani len modernizovat odkazy a pridavat nove tak ako som si to predstavil na zaciatku ... chapem ze nie je mozne pridat vsetky odkazy a vsetky info ... Zem je mala z hladiska celeho vesmiru ale pre jednotlivca je Zem velmi velka ... :idea:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 23. Mar 2006 11:51

ivansk napísal:veľká vďaka Branco za odpoveď. kedže nie je rýchlostná a ani dialnica, tak sa tou 90kmh vliecť môžem aj maximálne, alebo tam je povolená aj vyššia rýchlosť? prechádza tá cesta aj normálne obcami?


Ivansk, pokiaľ mám informácie deväťdesiatka je maximálne povolená Bielsko-Biala-Varšava a to na drvivej väčšine celej trasy. A áno, štvorpruh S1 prechádza napr. Czenstochovou /hoci tých obcí na celej trase skutpčne nie je veľa), pripomína mi to trochu prejazd Olomoucom pred spojazdnením rýchlocestného obchvatu.

Inak na úseku Bielsko-Biala-Piotrkow Trybunalski prebiehajú prípravné práce na prebudovanie štvorpuhu na diaľnicu A1. Avšak po dobudovaní A1 bude možné jazdiť z Katovíc /do Katovíc to bude S1 Bielsko-Biala-Katovice a S69/ diaľnicami A1 do Lodže, tam bude križovatka na A2 do Varšavy, čiže kompletné diaľničné napojenie Varšavy i Gdaňska. Ale počítam, že skôr, ako za šesť-sedem-osem rokov to určite nebude 8)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Posledny odsek je vseobecny problem cca. 10 statov Europy

Odoslaťod Adaios » 24. Mar 2006 12:21

Polsko najblizsich 10 rokov planuje zrychlit stavebne tempo ale realitou zostane stale pomala vystavba pretoze nie je jednoduche rozostavat vela km novych dialnic a nie je ani jednoduche potom tieto useky a vysoku rozostavanost stabilne financovat. Polsko sa nedostalo do situacie ze by nebolo schopne platit za spravenu pracu v oblasti dialnic a aj preto ze to je velky a potencialny trh tak su tu pritomne rozne velke stavebne firmy z EU ktore v podstate stale cakaju na velke investicie do dopravnej infrastruktury ktore krajina potrebuje a planuje.

Financovanie nie je stale dostatocne pretoze Polsko dava fondy EU hlavne na polnohospodarstvo a budovanie inej infrastruktury ako dopravnej. Vysledkom je znama situacia - pomala vystavba ale stabilne financovanie a lepsia situacia raz prist musi.

Vseobecne sa da ocakavat ze Polsko v r. 2020 zvacsi o niekolko 100% svoju celu dialnicnu siet a podobny plan je aj na hlavnych cestach ale otazkou stale zostavaju vedlajsie cesty.

Realita dnes - Polsko (a vela dalsich krajin v tejto zone) nie je dialnicnou sietou napojene dostatocne na ine staty co je ale sposobene aj okolitymi krajinami kde tiez chybaju dialnice v smere na Polsko alebo sa prave realizuju. Polsko nema svoju krajinu spojenu dialnicnou sietou a podobne zaostava aj ostatna cestna siet. Rizikami pre vacsi rozvoj dopravnej infrastruktury su dnes vysoke vydavky v krajine, vysoke dane, vysoka nezamestnanost, pomale reformy v skolstve a zdravotnictve a toto vsetko moze sposobit ze dialnicny program nebude nikdy dostatocne financovany. A hlavne by sa malo Polsko vzdat vysokych dotaci pre polnohospodarstvo - vela ludi z neho zije ale nikdy nebude polnohospodarstvo v Polsku na tom tak ako v Nemecku, Francuzsku atd. a preto treba zmenit hospodarstvo a zameriavat sa hlavne budovanie infrastruktury - nove cesty, nove dialnice, modernizacia zeleznic, vodne kanaly, nove letiska, ... a znizit dane aby prisli nove firmy a nove investicie ktore ludi zamestnaju a zvysi sa zivotna uroven a firmy budu platit dane - kym polnohospodarstvo v takom rozsahu ako v Polsku treba stale financovat ale peniaze sa nevracaju naspat a zivotna uroven zostava taka ista. A ked sa zvysi zivotna uroven tak bude realne aj myto pre osobne auta a investicie vlozene do dialnicnej siete prvych 10-20 rokov sa budu vracat na investovanie aj do inej oblasti ako je dopravna infrastruktura. To co nepochopim je stale lavicova alebo nacionalisticka a mensinova vlada v Polsku - potom sa neda realne robit ziadne zmeny.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 01. Apr 2006 17:51

devil napísal:
Ano kedysi bola, ale v 2005 prebehla uprava planov dialnice (A3 a A8 ) sa zmenili na RC a niekoľko RC sa zrušilo napríklad S7 Rabka - hranica SR.


O tom nic neviem, ale je to spochybnitelne, lebo R3 z nasej strany nikto nezrusil...snad nejaky link k tomu :?:



Tu máš mapu RC v PL, tam je to jasne nakreslené. A dal som si trochu námahy a zavolal kamaratom a s RC na Trstenú sa uvažuje po roku 2025. Zatial je taká situácia a potvrdila ju aj nová vláda v PL. Preto naši na Orava až tak namekajú - čo je dosť smutné, lebo situácia je tam zlá. Ale u nás sa niečo robí až keď nás kopú do zadku :-)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1094




devil napísal:Johhan, nie je dolezite robit poradie SR-PR hranicnych prechodov ale uvedomit si ze Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam. To mi asi tazko vyvratis. A tiez ze Skalite sa tazko dostane do 1. desiatky najfrekventovanejsich prechodov.

Skalité má význam pre trasu SK, AT, HU a YU


Pre H a YU :?: :?:


To poradie je poradie poliakov vo vzťahu k Slovensku - to som si ja nevymyslel :-) to sa oni rozhodli :-) mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ... tiež tak okolo roku 2020-25. Tiež budú napojený najskôr na slovenskú D2 a R4 a potom daleko až na R3.

Trasa z PL do HU sa teraz zbytočne prechádza cez CZ - čo sa týmto odstráni a keď budú mýtne systémy tak sa ušetrí prechod jedným mýtnym systémom ( CZ ) ktorý bude mimochodom tak trocha nekompaktibilný s okolím. YU som myslel krajiny bývalej juhoslávie.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 01. Apr 2006 17:57

devil napísal: ... Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam.


Taktiež prestali stavať dialnicu na CZ - postavia S1 a to bude musieť stačiť na pár rokov s dialnicou sa ponádľať na ČR nebudú. Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.

Je nadovšetko jasné že S69 nie je pre nich najdôležitejšia a ani nikdy nebude ale je to priorita vo vzťahu na Slovensko. :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 01. Apr 2006 18:36

johhan napísal:Jozef, ak sa bude stavať východný obchvat ZA v trase D3 tak to budú vyhodené peniaze. Je to o tom že ked sa rozhodlo o D1 v považskom variante tak sa ešte rozhodovalo o D3 ( D18 ) či západ či východ. Zvolil sa západný variant aj za cenu dodatočne výstavby privádzača strážov a ZA ľavobežnej ( v terajšej 4 pruhovej verzii ). Pri východnom variante tieto dodatočne stavby neboli nutné ale musela by sa budovať D3 rovno. Teda sa uprednostnilo na začiatku lacnejšie riešenie - ktoré bude na konci o kus drahšie - lebo ten východný obchvat ZA sa bude musieť postaviť :-)


ja by som to tak pesimisticky nevidel. bohvie kedy sa bude vychodny privadzac stavat.

a kazdopadne urcite lavobrezna svoje vyuzitie ma, ako aj bude mat teraz ked sa spusti kia.

co je fakt velke minus, ze sa kosicka neriesila ako MUK.

skratka dopravnych stavieb nie je nikdy dost :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 01. Apr 2006 18:45

johhan napísal:mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ... tiež tak okolo roku 2020-25. Tiež budú napojený najskôr na slovenskú D2 a R4 a potom daleko až na R3.


Ja som tiez presvedceny o tom ze Madarsko uz z minulosti by malo mat vyspelu cestnu siet - Rakusko-Uhorsko - ale nema. Ani cesty, ani dialnice.

Ale z hladiska vystavby dialnice v smere na Zvolen v SR treba tiez povedat ze ked to nie je priorita SR tak preco by to mala byt priorita Madarska :?: ... a podobne tiez treba doplnit ze usek ktory chyba na strane Madarska je dost kratky. :wink:
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod ivansk » 01. Apr 2006 20:27

Branco napísal:Ivansk, pokiaľ mám informácie deväťdesiatka je maximálne povolená Bielsko-Biala-Varšava a to na drvivej väčšine celej trasy. A áno, štvorpruh S1 prechádza napr. Czenstochovou /hoci tých obcí na celej trase skutpčne nie je veľa), pripomína mi to trochu prejazd Olomoucom pred spojazdnením rýchlocestného obchvatu.

díky za info. ak by si mal nejaké dalšie zaujímavosti o Poľsku a pobaltí, tak mi to môžeš poslať cez súkromnú správu. dakujem.
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Odoslaťod Branco » 01. Apr 2006 20:43

Ivansk, Pobaltie budem čoskoro aktualizovať a Poľsko predbežne tiež, ak tak skôr neurobí niekto iný.
Pošlem Ti niektoré odkazy cez SS, ktoré stoja za preštudovanie.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod devil » 02. Apr 2006 10:35

Taktiež prestali stavať dialnicu na CZ - postavia S1 a to bude musieť stačiť na pár rokov s dialnicou sa ponádľať na ČR nebudú. Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.


to je v poriadku...problem je ten, ze intenzity na hranicnych prechodoch s PR stagnuju (tusim niekto spominal ze aj Orava), su neporovnatelne nizsie ako s CR alebo MR, su porovnatelne s RR, a to este nie je dokocena dialnica BA-Vieden (a to PR je 40 mil. krajina a o dost dlhsiu hranicu s nami ako RR).

http://www.ssc.sk/custom/rozvojcs/grafika.pdf

ak aj bola zrusena S7 ku hranici svoju rolu tam hral aj nas pristup (neznamena to vsak ze sa tam buducnosti nemoze byt rekonstrukcia). problem Oravy je v prietahoch dedinami a k O. Podzamku by postupne mali pribudat obchvaty bez ohladu na to co robia Poliaci, hlavne ked uz aj premavka z Javoriny zatazuje tento prechod.

Trasa z PL do HU sa teraz zbytočne prechádza cez CZ


To jednoducho nie je pravda, trasa PR-MR znamena predovsetkym E77, cize Trstena bude mat nemenej dolezity vyznam ako Skalite.

To poradie je poradie poliakov vo vzťahu k Slovensku - to som si ja nevymyslel to sa oni rozhodli mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ... tiež tak okolo roku 2020-25.


ano, tam chyba cca 40 km, kde sa cesta prave rekonstruuje z penazi EU a bude to pokracovat obchvatmi, zbytocne by sa tam teraz robila suvisla M2. rekonstrukcia cesty je porovnatelne ako nova 2 pruhova cesta na mieste kde predtym boli macacie hlavy :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 02. Apr 2006 10:38

Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.


Nevsimol som si aktivitu ktora by sa dalo ocakavat od 40 mil. krajiny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.